Autolla työpaikan pikkujouluihin. Osallistuisitko?
Ensimmäiset juhlat uudessa työpaikassa. Mietin silti juhlien jättämistä väliin. Tylsää viettää iltaa selvinpäin ja ajella kotiin pilkkopimeässä.
Julkisilla kotiin ei pääse eikä juhlapaikan lähellä ole yöpymispaikkoja. Miten sinä toimisit?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen työpaikan käytäntöä en tiedä, mutta on vähän tylsää viettää itse ilta vesilasin kanssa, jos muut ovat kohtalaisen naamat.
Mitä tylsää siinä on?
Selvin päin ei tahdo päästä samalla tavalla juhlatunnelmaan kuin vähän ottaneena. Erityisesti tämä pätee silloin, jos puheenaiheet illan aikana ovat tylsiä. Sitä huomaa ilman lisäboostia silloin vain alkavansa vaipua omiin ajatuksiinsa.
Vaikuttaa jonkin asteiselta päihdeongelmalta. Hae itsellesi apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen työpaikan käytäntöä en tiedä, mutta on vähän tylsää viettää itse ilta vesilasin kanssa, jos muut ovat kohtalaisen naamat.
Mitä tylsää siinä on?
Selvin päin ei tahdo päästä samalla tavalla juhlatunnelmaan kuin vähän ottaneena. Erityisesti tämä pätee silloin, jos puheenaiheet illan aikana ovat tylsiä. Sitä huomaa ilman lisäboostia silloin vain alkavansa vaipua omiin ajatuksiinsa.
Vaikuttaa jonkin asteiselta päihdeongelmalta. Hae itsellesi apua.
En yleensä pahemmin kylillä viihdy juhlimassa.
Käytän yleensä alkoholia lähinnä ollessani kotona vapaalla. Määrä on yleensä pari annosta kuukaudessa, kun arkisin ei yleensä maistu eikä edes joka viikonloppu.
Millaista apua luulet minulle olevan tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen perähikiällä oikein asut, jos matka on yhteen suuntaan 50 km, kuten tuossa aiemmin totesit. Juhlapaikaksi nyt tuskin varta vasten on valittu mikään syrjäkylän mökki, vaan itse asut jossain jumalan selän takana, johon tuskin julkiset kulkee muutoinkaan.
Väärin veikattu. Työmatka vain sattuu olemaan pitkä. Työpaikan ja kodin välillä ei ole toimivia joukkoliikenneyhteyksiä.
Sori, mutta en usko tätä yhtälöä tällaisenaan. Ei nyt pikkujouluja järjestetä paikassa, johon porukalla on keskimäärin vaikea tulla. No sama tuo mulle. En menis joka tapauksessakaan 50 km päähän pikkujouluihin.
Sanoinko että kaikilla on vaikeuksia tulla paikan päälle juhlimaan? Ei ole, mutta minulle matka on pitkä.
Eli se olet sinä itse joka asuu hevonperseessä, johon ei edes joukkoliikenne kulje. Olisit ollut edes heti rehellinen, niin olisi tältäkin turhalta väännöltä vältytty.
Onko sana poikittaisliikenne tuttu? Kaikkien paikkojen välillä ei ole hyviä joukkoliikenneyhteyksiä.
No itse asun täällä pohjoisen perukoilla Oulussa ja täälläkin pääsee lähikuntiin joukkoliikenteellä ja viikonloppuisin yöaikaankin. Ihan oikeasti saa asua ihan hiton syrjässä, jos ei ole joukkoliikennettä pikkujoulupaikan ja kodin välillä :D Tästä on nautettavaa edes inttää, sillä kyllähän asia on näin.
Pääseekö siellä hyvin kaukana olevista Oulun lähikuntien syrjäkylästä toiseen syrjäkylään keskellä yötä ilman, että tulee pitkiä vaihtoaikoja keskellä yötä Oulussa? Jos pääsee, niin pohjoisessa ihmisillä ovat asiat hyvin.
Oulun joukkoliikennettä kehuva voisi vinkata, millä busseilla pääsee vaikkapa Linnanmaalta Liminkaan tai Tyrvävälle perjantaina klo 22(olettaen, että lähtee ajoissa kotiin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tylsää siinä on?
Voi johtua toki siitäkin, etten ole muutenkaan erityisen ihmiskeskeinen. Pitkäaikainen seurustelu ihmisten kanssa vaatii minulta tietoista keskittymistä. Se on tavallista helpompaa, jos olotila on kevyessä nousuhumalassa asteen normaalia riehakkaampi. Silloin on ihan ok jutella muiden kanssa niitä näitä ja parantaa yhdessä maailmaa.
Yleensä jo kahvitauon aikana ehtii tulla sellainen olo, että rupattelu yksinkertaisesti saa jo riittää. Lähden yleensä sieltä vielä hetkeksi nollaamaan itsekseni päätä uutissivustoja silmäillen, kun muut vielä jatkavat jutustelua.
Kutsut pomo panolle sun kämpille. Tuokoon pullot.
Pese römpsä
Tai ajathan muutenkin usein jurrussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen perähikiällä oikein asut, jos matka on yhteen suuntaan 50 km, kuten tuossa aiemmin totesit. Juhlapaikaksi nyt tuskin varta vasten on valittu mikään syrjäkylän mökki, vaan itse asut jossain jumalan selän takana, johon tuskin julkiset kulkee muutoinkaan.
Väärin veikattu. Työmatka vain sattuu olemaan pitkä. Työpaikan ja kodin välillä ei ole toimivia joukkoliikenneyhteyksiä.
Sori, mutta en usko tätä yhtälöä tällaisenaan. Ei nyt pikkujouluja järjestetä paikassa, johon porukalla on keskimäärin vaikea tulla. No sama tuo mulle. En menis joka tapauksessakaan 50 km päähän pikkujouluihin.
Sanoinko että kaikilla on vaikeuksia tulla paikan päälle juhlimaan? Ei ole, mutta minulle matka on pitkä.
Eli se olet sinä itse joka asuu hevonperseessä, johon ei edes joukkoliikenne kulje. Olisit ollut edes heti rehellinen, niin olisi tältäkin turhalta väännöltä vältytty.
Onko sana poikittaisliikenne tuttu? Kaikkien paikkojen välillä ei ole hyviä joukkoliikenneyhteyksiä.
No itse asun täällä pohjoisen perukoilla Oulussa ja täälläkin pääsee lähikuntiin joukkoliikenteellä ja viikonloppuisin yöaikaankin. Ihan oikeasti saa asua ihan hiton syrjässä, jos ei ole joukkoliikennettä pikkujoulupaikan ja kodin välillä :D Tästä on nautettavaa edes inttää, sillä kyllähän asia on näin.
Pääseekö siellä hyvin kaukana olevista Oulun lähikuntien syrjäkylästä toiseen syrjäkylään keskellä yötä ilman, että tulee pitkiä vaihtoaikoja keskellä yötä Oulussa? Jos pääsee, niin pohjoisessa ihmisillä ovat asiat hyvin.
Oulun joukkoliikennettä kehuva voisi vinkata, millä busseilla pääsee vaikkapa Linnanmaalta Liminkaan tai Tyrvävälle perjantaina klo 22(olettaen, että lähtee ajoissa kotiin)
Kiva olisi kuulla jos pohjoisessa on saatu joukkoliikenne toimimaan hyvin. Voisi tänne Tampereen seudullekin ottaa oppia. Täällä ainakaan ei Tampereen naapurikunnista pääse toisiinsa kuin harvoin tai hankalasti ja useammalla vaihdolla. Lisäksi ilmoitetut aikataulut eivät pidä paikkaansa, koska kuskipula on suuri. Piti kuulemma helpottaa, kun kesälomat saatiin pidettyä, mutta eipä näytä helpottavan. Jatkuvasti vuoroja perutaan, eli erityisesti yllä voi olla monen tunnin väli busseissa.
Vierailija kirjoitti:
Kutsut pomo panolle sun kämpille. Tuokoon pullot.
Pese römpsä
Tai ajathan muutenkin usein jurrussa
En yritä hankkiutua eroon työpaikasta enkä ajokortista. Jos tavoitteet olisivat ne, niin nuo vinkit saattaisivat toimia.
Ei kiitos. Alkoholittomiin juhliin osallistumista voisin edes harkita.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne olisi tosiaan silloin erilainen, jos muutkin olisivat selvin päin. Silloin ei ainakaan kukaan yrittäisi tyrkyttää juotavaa tai ihmettelisi miksei muka maistu, ainahan sitä vähän voi ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva olisi kuulla jos pohjoisessa on saatu joukkoliikenne toimimaan hyvin. Voisi tänne Tampereen seudullekin ottaa oppia. Täällä ainakaan ei Tampereen naapurikunnista pääse toisiinsa kuin harvoin tai hankalasti ja useammalla vaihdolla. Lisäksi ilmoitetut aikataulut eivät pidä paikkaansa, koska kuskipula on suuri. Piti kuulemma helpottaa, kun kesälomat saatiin pidettyä, mutta eipä näytä helpottavan. Jatkuvasti vuoroja perutaan, eli erityisesti yllä voi olla monen tunnin väli busseissa.
No ei todellakaan.
Kempele ja Muhos(niiden keskustat) toimivat hyvin, mutta muualle on heikkoa.
Muhoksellekaan ei viikonloppuna mene kuin muutama vuoro.
Oulun sisälläkin voi olla hankakaa, vaikkapa Kaakkurista Ruskoon 3-vuoroon on jo hankala paikka vaihtoineen.
Kehyskunnissa ei ole poikittaisliikennettä ollenkaan muutamia koululaisvuoroja lukuunottamatta.
Varsinaiset koulukuljetukset(peruskoulu) ovat sitten kehyskunnissa omilla kilpailutetuilla vuoroilla, ne eivät kuljeta muita matkustajia.
Vierailija kirjoitti:
Ai taksikaan ei kulje?
Äbdullah vie jonnekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne olisi tosiaan silloin erilainen, jos muutkin olisivat selvin päin. Silloin ei ainakaan kukaan yrittäisi tyrkyttää juotavaa tai ihmettelisi miksei muka maistu, ainahan sitä vähän voi ottaa.[/quote
Voihan sitä juoda alkoholittomia juomia ja lähteä sopivan ajan kuluttua kotiin esim. Ruokailun jälkeen. Ei minulle ole ainakaan yritetty tyrkyttää alkoholipitoisia juomia.
Hfk kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne olisi tosiaan silloin erilainen, jos muutkin olisivat selvin päin. Silloin ei ainakaan kukaan yrittäisi tyrkyttää juotavaa tai ihmettelisi miksei muka maistu, ainahan sitä vähän voi ottaa.[/quote
Voihan sitä juoda alkoholittomia juomia ja lähteä sopivan ajan kuluttua kotiin esim. Ruokailun jälkeen. Ei minulle ole ainakaan yritetty tyrkyttää alkoholipitoisia juomia.
Minulle on tyrkytetty ja ihmetelty juomattomuutta. Se on kiusallista. Lisäksi en nauti yleensä ihmisten kanssa seurustelusta kovinkaan paljon. Ilta selvinpäin voi tuntua pitkältä, jos puheenaiheet sen aikana eivät kovin läheisesti kosketa. Humalaisen menon seuraaminen voi myös selvin päin ollessa ärsyttää.
Osallistuisin. Ensimmäiset työpaikan pikkujoulut ja koeaika on kyllä sellainen yhtälö, että en mistään hinnasta haluaisi juoda alkoholia puolikasta annosta enempää. Vaikka itse osaisinkin käyttäytyä, niin entä jos joku muu ei osaisikaan? Entä jos joisin vahingossa liikaa ja nolaisin itseni? Tai jos sanoisin vahingossa jotakin väärin, olisi tilanne paljon helpompi selvittää, kun on itse selvänä.
Vierailija kirjoitti:
Osallistuisin. Ensimmäiset työpaikan pikkujoulut ja koeaika on kyllä sellainen yhtälö, että en mistään hinnasta haluaisi juoda alkoholia puolikasta annosta enempää. Vaikka itse osaisinkin käyttäytyä, niin entä jos joku muu ei osaisikaan? Entä jos joisin vahingossa liikaa ja nolaisin itseni? Tai jos sanoisin vahingossa jotakin väärin, olisi tilanne paljon helpompi selvittää, kun on itse selvänä.
Ei sitä oikein voi kännissäkään lähteä ajelemaan juhlien jälkeen, joten ainoat vaihtoehdot ovat osallistuminen selvänä tai juhlien jättäminen väliin.
Aika kummallinen työpaikka, jos pikkujouluihin pitää osallistua sen takia, että antaa hyvän vaikutelman koeajalla.
Minä olin koeajalla, kun työpaikassani oli pikkujoulut. Samalle viikonlopulle sattui isovanhemman 80-vuotissyntymäpäivät 300 km päässä, niin oli helppo perustella poisjääntiä - isovanhemman syntymäpäivät ovat tärkeämmät. En siitä huolimatta saanut potkuja koeajalla, koska annoin näytöt tekemällä työtä. Sen jälkeisiin pikkujouluihin en myöskään ole osallistunut, koska en halua olla ainoa selvinpäin oleva. Pikkujoulukutsuun sanon aina, että ei kiitos, en valitettavasti pääse paikalle. Sitä ei tarvitse sen enempää selitellä.
Vierailija kirjoitti:
Aika kummallinen työpaikka, jos pikkujouluihin pitää osallistua sen takia, että antaa hyvän vaikutelman koeajalla.
Minä olin koeajalla, kun työpaikassani oli pikkujoulut. Samalle viikonlopulle sattui isovanhemman 80-vuotissyntymäpäivät 300 km päässä, niin oli helppo perustella poisjääntiä - isovanhemman syntymäpäivät ovat tärkeämmät. En siitä huolimatta saanut potkuja koeajalla, koska annoin näytöt tekemällä työtä. Sen jälkeisiin pikkujouluihin en myöskään ole osallistunut, koska en halua olla ainoa selvinpäin oleva. Pikkujoulukutsuun sanon aina, että ei kiitos, en valitettavasti pääse paikalle. Sitä ei tarvitse sen enempää selitellä.
Kiitos, totean kutsuun samoin. En ala suotta selitellä, jos joku ihmettelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No entäpä jos kävisit siellä kuitenkin ihan autolla ja selvinpäin? Mun tietämissä pikkujouluissa aina noin 1/3 ellei jopa puolet tekee noin, kaikki ei vaan juo. Tai sitä jopa katsotaan huonosti, jos juo enemmän kuin 1-2annosta. Naisvaltainen ala..
Oho. En ole koskaan ollut iltajuhlissa, jossa alkoholia käytettäisiin noin vähän. Aiemmissa työpaikoissa on jaettu viisi lipuketta iltaa varten ja aiemmin tarjottu tervetuliaisdrinkit.
Ja ne lipukkeet on pakko käyttää ja nimenomaan alkoholijuomiin? Jos nyt tervetuliaisdrinkin ottaa ja ruuan kanssa lasin viiniä, voi ihan hyvin ajaa puolilta öin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai taksikaan ei kulje?
En viitsi maksaa 50 kilometrin taksimatkaa ensin juhlapaikalle ja myöhemmin sieltä kotiin.
Siis mikään julkinen ei kulje lähimaillekaan?
Meidän firman pikkujouluissa on aina kuljetus keskustaan. Pikkujoulut on aina eri kaupungissa joten osa asuu aina hotellissa.
Tärkeintä on se kuljetus keskustan "jatkoille".