T e-palveluissa on tällä hetkellä 15 829 työpaikkaa. Nämä siis 8 h päivässä ja yli 12 kk kestäviä työpaikkoja. Miksi hakijoita ei löydy?
Kommentit (283)
1 . Ei koulutusta tai osaamista
2. Työpaikalla huono sijainti: liian kaukana( ei kulje bussit eikä autoa ) tai toisella paikkakunnalla
3. Hakija ei osaa tehdä hakemusta ja cvtä ja pelkää haastatteluja
Olen 60v. Hakemuksiini en saa koskaan mitään vastausta. Turha puhua " työvoimapulasta".
Vierailija kirjoitti:
Liian helposti saa tukia, eivät viitsi.
Avoimia työpaikkoja hakee myös jo työssä olevat ja työnantaja palkkaa aina mieluummin sellaisen joka on jo töissä. Tiedäthän, että Suomessa on työttömiä noin puoli miljoonaa (kun tempputyöllistetyt ja humpuukikursseilla olevat lasketaan mukaan) joten niitä vapaita työpaikkoja pitäisi olla paljon enemmän kuin tuo 16 000 jotta sillä olisi oikeasti merkitystä työttömyyden kannalta. Sitä paitsi hyvin moni työpaikkailmoitus ei ole "oikea" vaan monet työnantajat välillä vain testaavat millaisia työntekijöitä he voisivat tarvittaessa saada. Työnantajat voivat myös tarkoituksellisesti antaa valheellista kuvaa, että yrityksellä menee niin hyvin, että he tarvitsevat uusia työntekijöitä.
Jos työttömänä olo on mielestäsi niin helppoa niin kokeile ihmeessä. Olen 100% varma, että ensimmäisen kuukauden jälkeen itket kauhistuneena kun rahat on koko ajan vähissä. Työttömillehän ei todellisuudessa tungeta rahaa ovista ja ikkunoista vaikka sinäkin niin kuvittelet.
Vierailija kirjoitti:
Olen 60v. Hakemuksiini en saa koskaan mitään vastausta. Turha puhua " työvoimapulasta".
Olet väärällä alalla. Hoitajana sinusta tapeltaisiin.
Ap ja muut samaa ihmettelevät: sattuuko päähän, kun on noin tyhmä?
Mun työnhakualueella on 10 avointa paikkaa. En voi hakea yhteenkään.
Mulle kävisi sellainen tosi kiva duuni, jota voi tehdä pari tuntia viikossa silloin kun itselle sopii. Nukun myöhään ja mulla on paljon harrastuksia ja muuta tekemistä, en tod jaksa käydä jossain töissä hirveesti.
Vierailija kirjoitti:
Yksi ongelma on, että hakijalla pitäisi olla ajokortti ja oma auto. Kuinka monella köyhällä on?
Paskat. Mulla kaatuu jo työturvallisuuskorttiin. Pitää olla ajantasainen ja mua ei huolita koultukseen, koska se ei TE-virkailijoiden mukaan edistä mun työllistymistä.
Vierailija kirjoitti:
Kukas on sanonut ettei niihin haeta? Tottakai työpaikkoja syntyy ja myös täyttyy. Tilanne elää kokoajan. Ei niihin vapaisiin paikkoihin pysty ihminen spawnaamaan heti kuin napista painamalla, jossain se pitää olla näytillä että siihen voi hakea.
TyÄmiesten ja -naisten mielestä töihin vain mennään.
Vierailija kirjoitti:
Liian paljon vaatimuksia paskaduuneihinkin ja huono palkka. Kaikki eivät ole akateemisesti koulutettuja jotka haluavat työskennellä 12e/h palkalla.
Mieheni on hakenut varmaan 50 eri paikkaan, mutta vastausta ei edes tule koska äidinkieli ei ole Suomi ja kaikkialla vaaditaan sujuva suomenkielentaito.Kaverini haki useisiin paikkoihin ja kaupan kassalle kelpasi insinöörin papereilla kun on jo yli 40v.
Poikani 18v sai työpaikan ennen valmistumistaan ja palkka kohdillaan. Tuntuu että nuoret suorastaan viedään käsistä
Mikä ihmeen vika on nelikymppisissä jotka ovat jo lapsensakin kasvattaneet!?
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Lapset ovat melkein täysi-ikäisiä ja minä parhaassa työiässä alle 50v., niin en pääse minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi ongelma on, että hakijalla pitäisi olla ajokortti ja oma auto. Kuinka monella köyhällä on?
Paskat. Mulla kaatuu jo työturvallisuuskorttiin. Pitää olla ajantasainen ja mua ei huolita koultukseen, koska se ei TE-virkailijoiden mukaan edistä mun työllistymistä.
Minä suoritin hygieniapassin omalla rahalla. Ei kyllä edistänyt työllistymistä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärällä alalla. Hoitajana sinusta tapeltaisiin.
Hoitajat ovat itse pilanneet alan maineen jatkuvalla kitinällään.
Vierailija kirjoitti:
Liian paljon vaatimuksia paskaduuneihinkin ja huono palkka. Kaikki eivät ole akateemisesti koulutettuja jotka haluavat työskennellä 12e/h palkalla.
Mieheni on hakenut varmaan 50 eri paikkaan, mutta vastausta ei edes tule koska äidinkieli ei ole Suomi ja kaikkialla vaaditaan sujuva suomenkielentaito.Kaverini haki useisiin paikkoihin ja kaupan kassalle kelpasi insinöörin papereilla kun on jo yli 40v.
Poikani 18v sai työpaikan ennen valmistumistaan ja palkka kohdillaan. Tuntuu että nuoret suorastaan viedään käsistä
Onhan se nyt aika paha miinus jos ei puhu suomea.
Niin moni hakee työpaikkoja, mutta vain harvat Valitut, jotka lopulta pääsevät töihin.
Työttömän evankeljumi 24:85
Vierailija kirjoitti:
Tottakai nykypäivänä lähes työhön kuin työhän vaaditaan koulutus. Käsittämätöntä että joku siitä täällä ulisee. Kouluttautuminen ja vieläpä alalle jolla työllistymisen mahdollisuuksia niin työpaikan saaminen on edes mahdollista. Jos jää peruskoulun tai lukion jälkeen sohvalle valittamaan niin ei ihme ettei töitä saa. Tietysti monelle siitä ryhmästä varmasti tarkoituskin olla koskaan työllistymättä ja nostaa vain tukia.
Koulutusta kyllä, mutta joku raja sentään ilmoitettuihin työtehtäviin nähden. Kyllä merkonomi osaa postin lajitella ja tilata tarvikkeita. Ei siihen tradenomin koulutusta tarvita.
Näitähän siellä pn:
A) henkilökohtainen avustaja, koulunkäyntiavustaja, päiväkotiavustaja tms. avustaja 8 euron tuntipalkalla
B) lähihoitaja, sairaanhoitaja, ravintolatyöntekijä (ei koskaan lepoa eikä ruokataukoja)
C) monitoimiosaaja (sinulla on kaikki mahdolliset pätevyydet, olet sinkku ja olet valmis tekemään töitä 24/7)
D) wolttiorja, taksirenki, franchising-yrittäjä
E) mandariinikiinan tulkki, aivokirurgi tms. asiantuntija
F) työpaikka sijaitsee jossain toisella puolella Suomea. En haluaisi jättää puolisoani, lapsiani ja kotiani muuttaakseni työn perässä jonnekin kuuseen
ei kokoaikainen työpaikka auta jo bruttopalkka on 1800 kk tms
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisikohan sen ukkosi sitten opetella suomea jos täällä kerta meinaa asua. Ei yksikään työnantaja halua työntekijää joka ei ymmärrä mitä hänelle kerrotaan.
Minä katsoin kerran te-toimisto sivua ja yllätys yllätys oli 5 vuotta vanhojakin ilmoituksia.
Tottakai nykypäivänä lähes työhön kuin työhän vaaditaan koulutus. Käsittämätöntä että joku siitä täällä ulisee. Kouluttautuminen ja vieläpä alalle jolla työllistymisen mahdollisuuksia niin työpaikan saaminen on edes mahdollista. Jos jää peruskoulun tai lukion jälkeen sohvalle valittamaan niin ei ihme ettei töitä saa. Tietysti monelle siitä ryhmästä varmasti tarkoituskin olla koskaan työllistymättä ja nostaa vain tukia.