T e-palveluissa on tällä hetkellä 15 829 työpaikkaa. Nämä siis 8 h päivässä ja yli 12 kk kestäviä työpaikkoja. Miksi hakijoita ei löydy?
Kommentit (283)
Olen luonnontieteiden FT. Valitettavasti mun koulutuksella en ole pätevä mig/tig-hitsari.
Tällä hetkellä olen työelämässä, mutta kun joitain vuosia sitten olin työtön, niin ongelmana oli "väärä" osaaminen, moneen tehtävään rekrypuolen näkökulmasta yli koulutus tms. Eli tietty kohtaanto-ongelma on työmarkkinoilla valitettava tosiasia. Lisäksi vaikka hakemuksissa ilmoitin, että on ok muuttaa työpaikan perässä, niin kyllä osa työnantajista ilmeisesti karsii esim. pk-seudulla asuvat hakijat, jos työpaikka on Sallassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka iso osa on a) puhelinmyyntiä tai b) sellaista pätevyyttä edellyttävää, että sinne ei niin vaan mennä? Nämä luvut kun vielä esität niin voidaan keskustella.
Kuten esim sairaanhoitaja, psykologi, kokki yms. Mitään noita ei voi tehdä ilman koulutusta.
Mikä vt un pakkomielle sp:lla on tähän aiheeseen, ja montako vt un ketjua meinaa vielä aiheesta tehdä?
Uudellamaallakin on eräällä työpaikkasivulla 763 sivua (yhdellä sivulla n. 20kpl) vapaita työpaikkoja. On kumma jos ei jotain löydy. Eli se yli 15 000 (pelkästään Uudellamaalla).
Tämä! Ja miksi vaaditaan korkeakoulututkintoa paikkoihin, missä et kyseisellä koulutuksella tee mitään!?
Provisiopalkatut työt pitäisi kieltää. Jos et itse usko tuotteeseesi ja sen myyntiin sitä vertaa että voit rehellisesti palkata siihen tekijän, niin miten siihen voi kukaan mukaan uskoa?
Kyllä työntekijöitä olisi jos palkka maksetaan ja jos koulutusvaatimukset on kohdillaan.
Itse olen yrittäjä ja sillä elelen ihan mukavasti. Silti haluaisin auttaa vanhoja ihmisiä, kun omaishoitajana vuosia toimin ja kaipaan sitä aikaa jotenkin. Hain muuten henkilökohtaiseksi avustajaksikin, siihen ei vaadita mitään koulutusta. Haluaisin oikeasti tehdä sitä työtä sydämestäni. Ei edes vastattu hakemukseeni. Taitaa ikä olla syynä myös minulla.
Jännä vaan että samalla huudetaan alalla olevasta suuresta työvoimapulasta.
Ilmaiseksikin voisin mennä viemään vaikka jotain ihmistä pois laitoksesta ja tehdä juttuja yhdessä.
Meidän työssä taas ollaan aivan toisessa ääripäässä. Viimeksikin osastolle haettiin kolmea uutta työntekijää ja nolla hakijaa kun sairaanhoitajilla varaa valita minne hakeutua. Pelkästään yhdellä osastolla tämä tilanne ja vastaavan kaltainen muuallakin niin sairaalassa kuin laajemmin koko sotealueella.
Ei ole kirurgin papereita eikä asiantuntevuutta toimia virastoissa tutkijana ja kouluttajana jne. En myöskään mene nolla sopparilla raksalle kantamaan kipsilevyjä se on jo kerran koettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka iso osa on a) puhelinmyyntiä tai b) sellaista pätevyyttä edellyttävää, että sinne ei niin vaan mennä? Nämä luvut kun vielä esität niin voidaan keskustella.
Kuten esim sairaanhoitaja, psykologi, kokki yms. Mitään noita ei voi tehdä ilman koulutusta.
Mikä vt un pakkomielle sp:lla on tähän aiheeseen, ja montako vt un ketjua meinaa vielä aiheesta tehdä?
Uudellamaallakin on eräällä työpaikkasivulla 763 sivua (yhdellä sivulla n. 20kpl) vapaita työpaikkoja. On kumma jos ei jotain löydy. Eli se yli 15 000 (pelkästään Uudellamaalla).
Onko täysaikaisia vai työaika 5-25 tuntia viikossa vai 0-tuntisopimuksia?
Esimerkki: etsitään konekirjoittajia, jotka purkaa lääkäreiden saneluja. Vaaditaan, että koulutus on tradenomi!!!!! Siis ko työtä pystyy tekemään kuka vaan kirjoitustaitoinen, ilman koulutusta.
Montako prosenttia vapaista paikoista on puhelin markkinoija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haen työpaikkoja joka kuukausi. En voi tehdä mitä tahansa työtä.
Tyypillinen lusmu jolla selityksiä riittää
-ap-
Kyllä kyllä, en ole 100% työkykyinen. On sairauksia. Olen ollut työelämässä 29v. Entistä työtä en voi tehdä sairauden takia. Olen ollut työttömänä 4kk.
Työttömyystuet kuitenkin maistuu
Millä luulet erityisesti sairaiden ihmisten elävän ilman työttömyys- tai muita etuuksia siihen saakka kuin sopiva työ löytyy?
Jos menetät molemmat jalkasi, niin et voi ryhtyä juoksijaksi tai tehdä työtä, jossa jalkoja tarvitaan. Sama muiden sairauksien kanssa. Ei ne sairaudet katoa, kuten jalatkaan eivät kasva takaisin.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki: etsitään konekirjoittajia, jotka purkaa lääkäreiden saneluja. Vaaditaan, että koulutus on tradenomi!!!!! Siis ko työtä pystyy tekemään kuka vaan kirjoitustaitoinen, ilman koulutusta.
Ihan naurettavaa.
Ihme kun ei vaadittu väitellyttä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täysaikaisia vai työaika 5-25 tuntia viikossa vai 0-tuntisopimuksia?
Mulla on työpaikka, voit itse käydä nuo kaikki läpi.
Hain jotain TE-palvelussa olevaa oman alan paikkaa talvella, en saanut. Muutaman kuukauden päästä ilmoitus oli siellä uudestaan, hain taas enkä saanut paikkaa. Nyt siellä on taas se sama ilmoitus. En ole enää työtön mutta vaikka olisin niin en hakisi enää tuonne kun niille ei kukaan näytä kelpaavan.
Vierailija kirjoitti:
Liian paljon vaatimuksia paskaduuneihinkin ja huono palkka. Kaikki eivät ole akateemisesti koulutettuja jotka haluavat työskennellä 12e/h palkalla.
Mieheni on hakenut varmaan 50 eri paikkaan, mutta vastausta ei edes tule koska äidinkieli ei ole Suomi ja kaikkialla vaaditaan sujuva suomenkielentaito.Kaverini haki useisiin paikkoihin ja kaupan kassalle kelpasi insinöörin papereilla kun on jo yli 40v.
Poikani 18v sai työpaikan ennen valmistumistaan ja palkka kohdillaan. Tuntuu että nuoret suorastaan viedään käsistä
Mikä ihmeen vika on nelikymppisissä jotka ovat jo lapsensakin kasvattaneet!?
Nuorissa on se hyvä puoli ettei he tiedä oikeuksiaan työntekijänä.
Kohta eläkeikä on 75-vuotta.
Aika monella tosin on jo sairauksia
Joo ja siellä "avoimien työpaikkojen" joukossa on mallitoimistojen mainoksia sun muuta paskaa.
Ap on vinksin vonksin.
Nuo työt on osa-aikatöitä yms.
Poika myi puhelinliittymiä. Jäi tavoitteesta vähän (2 kpl puuttui myynnistä). Koko kuukauden palkka 750 e netto.
Minä sain töitä kun hain oppisopimuskoulutukseen laitoshuoltajaksi. Olihan se melkoinen palkanpudotus aikaisempaan mutta entinen työpaikka lopetti toimintansa. Toisaalta ei yli 50v kannata hirveästi nirsoilla jos haluaa vielä töitä saada. Töitä riittää ja peruspalkka parisen tonnia ja lisät eli bruttona jotain 2300 kuukaudessa. Moni sanoo että mielummin vaikka loisii kotona kun ottaa vastaavan työn mutta kukin tavallaan. Kun ei velkoja ja kaksi aikuista maakunnassa asustelee niin minusta ehdottomasti kannattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap on vinksin vonksin.
Nuo työt on osa-aikatöitä yms.
Poika myi puhelinliittymiä. Jäi tavoitteesta vähän (2 kpl puuttui myynnistä). Koko kuukauden palkka 750 e netto.
Minä möin 2 vkoa palkatta ja sain potkut koska kukaan ei halunnut ostaa minulta sähköä.
Niin että sun mielestä on parempi kuolla pois.