Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

T e-palveluissa on tällä hetkellä 15 829 työpaikkaa. Nämä siis 8 h päivässä ja yli 12 kk kestäviä työpaikkoja. Miksi hakijoita ei löydy?

Vierailija
22.10.2022 |

Miksi

Kommentit (283)

Vierailija
281/283 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko palkka on näissä töissä? Ei kukaan halua siivoojaksi,puhelinmyyjäksi,kaupan kassalle yms koska niissä töissä palkka on surkea.

Jos matalapalkkaisten töiden palkat nousisivat reilusti enemmän kuin muiden alojen palkat niin aivan varmasti työntekijöitä löytyy niihin hommiin.

Menisin heti siivoojaksi(joka on rankkaa ja vastuullista työtä) jos siitä työstä maksettaisiin vaikka 3500e/kk palkkaa.

M32

Ihmisellä on kyllä vinksahtanut maailman kuva. Eihän työstä, jota voi tehdä täysin ilman koulutusta missään voida maksaa 3500 e/kk joka on reippaasti enemmän kuin suomalaisten mediaanipalkka.

Sinä et tajunnut viestin pointtia ja se oli se että mitä järkeä on tehdä pienipalkkaista työtä? Eläkettä siitä ei kerry juurikaan ja suomessa jokainen saa sen takuueläkkeen vähintään.

Suomessa on vinksahtanut maailmankuva(joka on yhdyssana) koska täällä palkkaa pitäisi maksaa koulutustason mukaan.

Työttömänä en saisi mitään tukia paitsi ensin ansiosidonnaisen ja nyt pienituloisena tienaan kuitenkin bruttona 2300 euroa. Puoliso tienaa jonkin verran enemmän. Jos olisin työtön meidän talouden käytettävissä olisi huomattavasti vähemmän rahaa kuukausittain. Kahden aikuisen kohdalla pienemmässä kaupungissa elelee aivan mukavasti näilläkin tuloilla. Joku takuueläke yli kahden vuosikymmenen kuluttua ei motivoi makaamaan kotona. Elämän laatu työssäkäyvänä on parempi koska varaa kuitenkin matkustella yms. Työttömänä huokailisi vain kotisohvalla.

- eri

Täytyy muistaa se että noin puolet kotitalouksista on yhdenhengenkotitalouksia. Jos asut yksin niin saisit enemmän tukia esimerkiksi asumistukea saisit. 

Alle 3000e/kk bruttopalkan työtä jos teet koko työelämäsi ajan niin eläkkeesi tulee olemaan noin 800-1000 euroa kuukaudessa jonka kaikki saa myös makoilemalla kotona.

Velaton omistusasunto joten ei tulisi asumistukea vaikka asuisin yksin eikä siihen olisi kyllä tarvettakaan. Vastike kun parisen sataa euroa. Omalla kohdallani toki olen vasta viime vuosina siirtynyt hyvätuloisesta tehdastyöstä (vuosiansio yli 50 000 euroa) nykyiseen. Minä viiltäisin ennen ranteeni auki kun jäisin kotiin eläkeikään asti. Olin välillä puolisen vuotta työttömänä ja ylivoimaisesti elämäni kauheinta aikaa.

On se hienoa kun sinä hyväosaisena täällä kehuskelet... Suomessa vain lähinnä eläkeläisillä on velaton asunto ja suomessa on valtavasti ihmisiä ketkä asuu yksin ja ne kituuttelee pienellä palkalla.

Minulla on velaton talo.

Olen 41v ja töissä olen viimeksi ollut 5v sitten.

Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia eikä kattoa, jos tulee vesivahinko esim. 1970 - luvun putkia ei korvata.

Ketjun asia on TYÖLLISTYMINEN, ei remontti. Perustakaa erillinen remonttiketju.

Talvella irtisanotaan porukkaa, kun tulee isoja sähkölaskuja. Ei tehdä keittiöremontteja jne. remonttimiehiä irtisanotaan ja partureita ja myyjiä ja tarjoilijoita.

On jo monta ketjua mistä tuosta jauhetaan joten voisitko mennä sinne sillä ei liity tämän ketjun aiheeseen lainkaan. 

Liittyy, talvella irtisanotaan porukkaa. Yhtiölainaan ei saa lyhennysvapaata eikä toimeentulotukea saa. Et pärjää, jos on 0 euroa ruokaan.

Asumistuki ja toimeentulotuki on 2 eri tukea, vaikka saisi asumistukea yhtiölainaan niin ei pärjää jos sähköön ja ruokaan on 0 euroa, puhumattakaan jos on sairaus mihin tarvitsee lääkkeitä.

Yhtiölainaa maksetaan useimmiten kerrostaloasunnoissa ja sähkölasku jotain muutaman kympin kuukaudessa. Onpa kauheaa. 

Työmarkkinatuki 560 netto ja asumistuki 200 riittää ensi talven asuntovelkaisille irtisanotuille. Toimeentulotukea eivät saa.

Eli he saavat 760 ja siitä pitää maksaa yhtiövastike, asuntolaina, yhtiölaina, sähkö, vesi, kotivakuutus, puhelinlasku, ruoka.

Tuskin riittää 😂

Taitaa moni työttömien haukkuja saada omaan nilkkaan talvella.

Vierailija
282/283 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koko kunnassa on 320 työpaikkaa auki. Kun ottaa pois puhelimyyjät, poliisit, hoitajat sekä muuten hyvää fyysistä kuntoa vaativat työpaikat jää jäljelle torven soittajaa, karaokevetäjää, taksikuskia sekä insinöörin paikkoja. Itse asun sen verran syrjässä ilman autoa että esimerkiksi Cittarin tms. työpaikkailmoituksessa oleva "täytyy olla mahdollisuus työskennellä kaikkina kaupan aukioloaikoina" on täysin mahdotonta toteuttaa kun bussit kulkevat koulujenkin ollessa avoinna klo 7.25-16.15. "Muuta muualle" -ei toimi, en muuta pois kodistani jossa on edullista asua ja voin hyvin. Ohoi fiksut päättäjät, tuokaa mielummin ne palvelut ja työpaikat takaisin syrjäseuduille älkääkä siirtäkö kaikkea suuriin keskuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/283 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on mut työkokemusta ei.... eli enpä kelpaa minnekkään. Ylikoulutettu ja toisaalta sit taas en...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi