Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

T e-palveluissa on tällä hetkellä 15 829 työpaikkaa. Nämä siis 8 h päivässä ja yli 12 kk kestäviä työpaikkoja. Miksi hakijoita ei löydy?

Vierailija
22.10.2022 |

Miksi

Kommentit (283)

Vierailija
101/283 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä selviää, ettei noihin työpaikkoihin kukaan hae?

Vierailija
102/283 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 60v. Hakemuksiini en saa koskaan mitään vastausta. Turha puhua " työvoimapulasta".

Olet väärällä alalla. Hoitajana sinusta tapeltaisiin.

Olen hoitaja. Tämähän se ihmetyttääkin.

Sepä surullista kun meillä hoitajista maksetaan rekryrahaa jos ilmiantaa pysyvämpään työsuhteeseen jäävän. Sairaanhoitajien paikkoja auki eikä kukaan hae ja eläkeläiset paikkaa jatkuvasti. Parhaimmillaan viime viikollakin kolme kuudesta oli eläkeläisiä osastolla kun muita ei saatavilla. Välillä tuntuu vuoroon tullessa ettei tunne ketään tai ainakaan ns. omaa väkeä ei lainkaan töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/283 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä löydy omasta kaupungista kokopäivätöitä, täällä vaan osa-aikaisia siivous keikkoja sekä pari paikkaa opettajien sijaisuuksiin. Mutta asunkin tuppukylässä.

Vierailija
104/283 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään kun aiemmasta jäi: muistan hakeneeni myyjän paikkaa, jotain keikkatyötä oli. Ilmoitus poistui seuraavan parin päivän aikana, enkä ollut saanut mitään vastausta, joten oletin, että paikka oltiin täytetty.

Ilmoitus ilmestyi taas pariksi päiväksi ja katosi. 

?????

Vierailija
105/283 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- "Avoimien työpaikkojen" joukossa on paljon valepaikkoja. Niitä ei tarkoituskaan täyttää.

- Todelliset työpaikat täyttyvät yleensä.

- Harvalla työttömällä on vuosien työkokemusta kapealta erikoisalalta ja vuosien käyttökokemus tietystä IT-järjestelmästä.

Vierailija
106/283 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä katsoin kerran te-toimisto sivua ja yllätys yllätys oli 5 vuotta vanhojakin ilmoituksia.

Tämähän oli mielenkiintoista, se järjestelmä kun automaattisesti poistaa ilmoituksen 3 kuukaudessa, jos sitä ei uusita.

Vierailija
107/283 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haen työpaikkoja joka kuukausi. En voi tehdä mitä tahansa työtä.

mutta ihan kaikki tuet otat, lokki

Vierailija
108/283 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatorille ilmoitetaan noin 40% avoimista työpaikoista (jos niinkään paljon). Poistamalla työttömyysetuus saisimme enemmän ihmisiä töihin, koska nyt voi laskea, haluaako elää tukien varassa vai ei. Poistamalla tuo mahdollisuus saataisiin väki töihin.

Vierailija
109/283 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän rehellisesti, että haluan olla työttömänä, koska tuet riittää. Työt eivät ole mun juttu. Tehtailen näennäisiä työhakemuksia, jotta TE-toimisto on tyytyväinen. Eivät tarkasta koskaan, niin sanoivat minulle, luottavat työnhakijaan. Tämä sopii minulle.

Vierailija
110/283 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä jotenkin ap. yllätys?

Noista 15 829 avoimesta työpaikasta on lähes 10.000 sairaanhoitajan, lähihoitajan yms. työtehtäviä, lisäksi sosiaalityöntekijöitä, päiväkodin varhaiskasvattajia jne.

Eli vaatii alan koulutusta.

Ja noita samoja töitä hoidetaan määräaikaisella sopimuksella ja sijaisuuksilla ja ennen kun entinen työntekijän kanssa voi jatkaa määräaikaista sopimusta, niin paikka on laitettava julkiseen hakuun.

Jossakin kunnassa sijaisuutta on jatkettu vuoden kerrallaan 13v. Työsuhde kun päättyy, seuraavalle päivälle tehdään uusi.

Vierailija
111/283 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mietin vielä haenko maanantaina palomieheksi, putkimieheksi, sähkömieheksi, poliisiksi, lääkäriksi, hammashoitajaksi, linja-auton kuljettajaksi, puheterapeutiksi, kaivinkoneenkuljettajaksi, ajamaan yhdistelmää vai linja-autoa.

Vierailija
112/283 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet on myyntiä ovelta ovelle ilman peruspalkkaa vaik rasvapurkin myyntii harvaan asutuilla alueilla.

Lisäksi joudut ostamaan rasvapurkkien "aloituspakkauksen"  omakustannehintaan.

Niitä sitten myyt ovelta ovelle (tyrkytät tutuille ja sukulaisille)  ja toivot että pääset edes omillesi.

Vierailija
113/283 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä asiaa "ihmettelevät" 100 %n varmuudella ihmiset, jotka ovat turvallisessa vakkariduunissa. Irtisanoudu ja mene summassa johonkin lihatehtaalle pilkkomaan makkaraa. Vai onko se niin, että juuri SINÄ saat valita työpaikkasi, mutta muilla ei saa olla tällaista luksusta elämässään?

Vierailija
114/283 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatorille ilmoitetaan noin 40% avoimista työpaikoista (jos niinkään paljon). Poistamalla työttömyysetuus saisimme enemmän ihmisiä töihin, koska nyt voi laskea, haluaako elää tukien varassa vai ei. Poistamalla tuo mahdollisuus saataisiin väki töihin.

Kyllä, sähkömieheksi voi mennä, katson googlesta miten johdot yhdistellään, siis ne värit.

Vierailija
115/283 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menisin palomieheksi. Olen katsonut palomies videoita ja niillä on kuntosali, missä kuntoa kertyy.

Vierailija
116/283 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saataisiin rikollisia läjäpäin ja rikkaiden pitäisi rakennuttaa muurit tontin ympärille. Kyllä ne olemattomat "viissataset" kuukaudessa kannattaa työttömälle antaa.

Vierailija
117/283 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menen ajamaan linja-autoa. Tuletko kyytiin. Katselin, että isolla autolla vaan koukataan risteyksissä. Osaan varmasti B-ajokortilla.

Vierailija
118/283 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin jo aikaisemmin:

Sairauksien takia. Olen ollut nyt työttömänä n. 4kk. Tein töitä 29v. ja opiskelin äskettäin toisen ammatin.

Vierailija
119/283 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap taitaa olla trolli, tuskin kukaan oikeasti kuvittelee että ilmoitus katoaisi jononkin heti, kun tulee ensimmäinen hakemus

Vierailija
120/283 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menen ajamaan linja-autoa. Tuletko kyytiin. Katselin, että isolla autolla vaan koukataan risteyksissä. Osaan varmasti B-ajokortilla.

Katselin, että noilla isoilla autoilla vähän koukataan toiselta kaustalta. Kyllä se varmaan sujuisi.

Onko peruuttamisessa joku ohje?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi