Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun mies on vapaamatkustaja kaikessa perheen yhteisessä

Vierailija
22.10.2022 |

Kaikki synttärit, joulut ja muut juhlahetket joudun suunnittelemaan yksin ja järjestämään yksin. Tekee kyllä jonkun yksittäisen helpon asian niistä, jos käskemällä käsken ja annan tarkat ohjeet niin että ei joudu vaivaamaan päätään yhtään, esim että käy keskiviikkona ostamassa joulukuusi, pituus 230 cm, tuuhea, ja laita se ulkovarastoon sulamaan. Osallistuu juhlaan sitten ihan puolivaloilla, on paikalla mutta ei läsnä, istuu jotenkin vähän sivussa ja ei puhu oikein mitään eikä tee mitään. Vaikka lapsia vartenhan ne joulujutut on ja synttäreiden vietot. Ihan kuin häntä ei voisi vähempää kiinnostaa osallistua siihen, että lapsi puhaltaa synttärikakkunsa kynttilät tai avaa joululahjat. Viime jouluna söi oman joulupuuronsa olohuoneen sohvalla telkkaria katsoen, minä ja lapset ruokapöydässä. Kuopuksen viime synttäreillä ei ottanut edes kakkua, vaikka tykkää paljon kakuista. Kun räjähdän lopulta tällaisesta käytöksestä, hän loukkaantuu verisesti. Erota hän ei halua ja perheen halusi perustaa, jopa enemmän kuin minä. Mitä tämä oikein on?

Kommentit (1808)

Vierailija
821/1808 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako mies itse päättää asioita vai onko mies vapaa matkustaja silloin kun ei tee juuri niin kuin sinä olet yksin päättänyt ja määritellyt asiat

....ja sitä paitsi lasten asiat kuuluu akkojen hoitaa, älä häiritse miestä niillä!

Vierailija
822/1808 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako mies itse päättää asioita vai onko mies vapaa matkustaja silloin kun ei tee juuri niin kuin sinä olet yksin päättänyt ja määritellyt asiat

Mitä se mies nyt on sitten päättämässä? Kun tässä se suuri päätös oli, ettei lapsen synttäreihin tarvitse osallistua edes vieraana, saati isänä.

Sinun vanhempi on ilmeisesti toiminut noin, etkä sinä tajua vieläkään että asia ei ole ok. Vaikka sinusta tuli tuollainen yksinäinen syrjäytynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1808 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siitä, että mies haluaisi viettää joulua/synttäreitä/lomia/arkea eritavalla. Olin ajautua itse samaan tilanteeseen, kunnes JUTTELIMME. Mies sanoi, että joulu tulee ilman viittä eri laatikkolajia, suursiivousta, ylenpalttista koristelua. Hänelle riittää jouluvalot ja kinkku. Teimme sitten sellaisen joulun ja voin sanoa, että oikeassa oli! Ja paljon pienemmällä stressillä. Eli anna miehellekin sanavaltaa ja kysy, miten haluaa tehdä niin saat hänet mukaan juttuihin.

Tätä kirjoittaessa 290 peukku ylös ja 240 peukku alas.

Miksi jotkut alapeukuttaa. Olivat keskustelleet (hyvä), miehen ehdotusta kokeiltu ja hyväksi havaittu (hyvä) ja sitten mainitaan rttä anna miehellekin sanavaltaa

Tämäkö on alapeukutuksen syy?

Alapeukutuksen syy on se, että kommenttisi ei sovi näiden naisten ajatusmaailmaan, jossa myös miehen ehdotuksia pitäisi kuunnella ja jopa todeta niiden olevan edes joskus hyviäkin.

Näin toimien he pakottavat itsensä suoriutumaan, koska näin on aina ennenkin tehty ja syyttävät siitä vielä miestä, joka ehdotti, että ihan kaikkea ei ihan oikeasti tarvitsisi tehdä.

Vierailija
824/1808 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen huomio että veljeni taitaa olla tällainen aarre mieheksi.

Makasi vaimon vedettävänä 20 vuotta elämästään ja erosivat sitten.

Yritin olla vähän enemmän yhteyksissä, ainoa veli kun on, mutta nyt loppui jaksaminen minulta kun aina tulee "olis kiva muttaa" vastaukseksi.

Kyllä: järjestämisen uuvuttamat järjestäjät voivat olla hyvinkin takakireitä välillä: sellaista seuraa siitä että yksi joutuu vetämään kivirekeä jossa muut tulevat vapaamatkustajina kyydissä.

Meidän eromme jälkeen häipyi elämästä takakireä ihminen, ja jäljelle jäi lapset jotka eivät ole kivirekien vetäjiä vaan joiden kanssa saa nauttia elämästä ja siitä mitä se tuo tullessaan ilman hampaita kiristelevää exää. Nyt hän kiristelee hampaitaan sitten lapsille joka toinen viikko. Lapsille ei muuten ole jäänyt oikein kivoja muistoja näistä juhlista sun muista joissa äiti lähinnä raivoaa etu ja jälkikäteen, komentaa ja käskyttää jotta ulospäin näyttäisi hienolta.

Itse olen onneksi siitä vapaa ollut jo monta vuotta. Lapsia käy toki sääliksi.

Niin, onko se äiti oikeasti läsnä vai onko se kokoajan järjestämässä ja husaamassa jotakin juhlaa tai menoa tai tapahtumaa ja kuvittelee olevansa niin hieno vanhempi että oksat pois?

Vierailija
825/1808 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siitä, että mies haluaisi viettää joulua/synttäreitä/lomia/arkea eritavalla. Olin ajautua itse samaan tilanteeseen, kunnes JUTTELIMME. Mies sanoi, että joulu tulee ilman viittä eri laatikkolajia, suursiivousta, ylenpalttista koristelua. Hänelle riittää jouluvalot ja kinkku. Teimme sitten sellaisen joulun ja voin sanoa, että oikeassa oli! Ja paljon pienemmällä stressillä. Eli anna miehellekin sanavaltaa ja kysy, miten haluaa tehdä niin saat hänet mukaan juttuihin.

Miksi jotkut alapeukuttaa. Olivat keskustelleet (hyvä), miehen ehdotusta kokeiltu ja hyväksi havaittu (hyvä) ja sitten mainitaan rttä anna miehellekin sanavaltaa

Alapeukutuksen syy on se, että kommenttisi ei sovi näiden naisten ajatusmaailmaan, jossa myös miehen ehdotuksia pitäisi kuunnella ja jopa todeta niiden olevan edes joskus hyviäkin.

Näin toimien he pakottavat itsensä suoriutumaan, koska näin on aina ennenkin tehty ja syyttävät siitä vielä miestä, joka ehdotti, että ihan kaikkea ei ihan oikeasti tarvitsisi tehdä.

Totta. Lapsi onnitelkoon itse itseään. Ei saa isiä häiritä niiden asioilla.

Vierailija
826/1808 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedä henkeä välillä. Mitä mies on ehdottanut? Yksi esimerkki riittää.

Vai refereoitko taas jostakin netistä lukemaasi?

Vierailija
827/1808 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se mies nyt on sitten päättämässä? Kun tässä se suuri päätös oli, ettei lapsen synttäreihin tarvitse osallistua edes vieraana, saati isänä.

Sinun vanhempi on ilmeisesti toiminut noin, etkä sinä tajua vieläkään että asia ei ole ok. Vaikka sinusta tuli tuollainen yksinäinen syrjäytynyt.

Siinä on taas nainen valinnut itselleen jännän kumppanin ja sitten yllättyy, kun tätä ei kiinnosta lapsiperheen arki tai juhla. Silti syy on jotenkin sen miehen, joka ei vastaakkaan naisen oletuksia.

Vierailija
828/1808 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnitelkaa ja tehkää kivoja asioita kavereiden kanssa ja lasten kavereiden&kavereiden vanhempien kanssa. Jos miestä ei kiinnosta osallistua suunnitteluun niin miehen ei tarvi osallistua ollenkaan. 

Ei ne kaverit lapsille pysty korvaamaan isää.

Ei tarvitsekaan korvata. Sinä koet että isä ei ole läsnä, isä ja lapset kokevat eri tavalla. Sinä et ole muiden tunteissa oikeassa, ainoastaan omissasi.

Oma isä oli tuollainen, joka ei osallistunut lasten elämään oikein millään tavalla. Isä jäi minulle vieraaksi, me ei koskaan edes juteltu. Kyllä se suretti minua. Ihan samoin käy näille nykylapsille, jos heidän isänsä ihan väkisin haluaa elää erillistä elämää eikä välitä perheen toiveista.

Mehän emme tiedä että tässä tapauksessa on mitään tuollaista. Isä ei ehkä ole pöydässä mättämässä kakkua, mutta voi silti olla maailman turvallisin isä jonka viereen voi aina mennä ja jutella.

Vierailija
829/1808 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin olla vähän enemmän yhteyksissä, ainoa veli kun on, mutta nyt loppui jaksaminen minulta kun aina tulee "olis kiva muttaa" vastaukseksi.

Kyllä: järjestämisen uuvuttamat järjestäjät voivat olla hyvinkin takakireitä välillä: sellaista seuraa siitä että yksi joutuu vetämään kivirekeä jossa muut tulevat vapaamatkustajina kyydissä.

Meidän eromme jälkeen häipyi elämästä takakireä ihminen, ja jäljelle jäi lapset jotka eivät ole kivirekien vetäjiä vaan joiden kanssa saa nauttia elämästä ja siitä mitä se tuo tullessaan ilman hampaita kiristelevää exää. Nyt hän kiristelee hampaitaan sitten lapsille joka toinen viikko. Lapsille ei muuten ole jäänyt oikein kivoja muistoja näistä juhlista sun muista joissa äiti lähinnä raivoaa etu ja jälkikäteen, komentaa ja käskyttää jotta ulospäin näyttäisi hienolta.

Niin, onko se äiti oikeasti läsnä vai onko se kokoajan järjestämässä ja husaamassa jotakin juhlaa tai menoa tai tapahtumaa ja kuvittelee olevansa niin hieno vanhempi että oksat pois?

Rauhoitu ihmeessä. Synttärit ja joulu on joka vuosi, onko se "koko ajan"?

Sinulle ei ilmeisesti isä koskaan järjestänyt mitään, ja nyt olet katkera ja kateellinen? Kovasti meni tämä juttu nyt tunteisiin ainakin.

Vierailija
830/1808 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on taas nainen valinnut itselleen jännän kumppanin ja sitten yllättyy, kun tätä ei kiinnosta lapsiperheen arki tai juhla. Silti syy on jotenkin sen miehen, joka ei vastaakkaan naisen oletuksia.

Oletko lukenut ketjua lainkaan? Mitä ihmettä horiset jännistä miehistä? Tässähän se mies oli halunnut lapsia, mutta niiden kanssa ajan viettäminen ei sitten onnistukaan.

Huono mies kannattaa heivata heti, tuollainen isä aiheuttaa lapsille pelkkää vahinkoa, jota on vaikea enää aikuisena korjata. 

Vierailija
831/1808 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko lukenut ketjua lainkaan? Mitä ihmettä horiset jännistä miehistä? Tässähän se mies oli halunnut lapsia, mutta niiden kanssa ajan viettäminen ei sitten onnistukaan.

Huono mies kannattaa heivata heti, tuollainen isä aiheuttaa lapsille pelkkää vahinkoa, jota on vaikea enää aikuisena korjata. 

Oliko mies edes puolella sanalla sanonut aikovansa osallistua lasten elämään muutenkin kuin tekemisvaiheeseen, vai oliko niin kiire levittää jalat, että unohtui kysyä näinkin oleellinen asia?

Vierailija
832/1808 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälläisiä tarinoita lukiessaan sitä tuntee itsensä todella onnelliseksi, kun on normaali mies&isä omassa perheessä. Mies osannut ja halunnut hoitaa lastaan, osaa siivota ja käydä kaupassa, omaa mielipiteitä ja on älykäs. Kyllä häntäkin jossain asioissa joskus saanut patistaa pois netin/netflixin maailmoista ja on introverttiutta luonteessa, mutta osaa arvostaa perhettään, jonka itse on myös halunnut. Minulla on käynyt hyvä tuuri!

Ketjua lukiessa jotenkin tuntuu siltä, että tämäkään ei ole riittävästi palsta mammoille.

Voi kuule kyllä. Tuntuu upealta olla miehen kanssa, joka välittää lapsistaan ja joka on niin aikuinen, että ratkoo asioita oma-aloitteisesti, eikä kaikki ole hänelle ihasssama. Ei ole itsestäänselvää!

-eri

Kyllä! Ja se on yksi syy lukea tätä palstaa. Näitä tuskailuita lukiessa sitä aina muistaa ja tajuaa, miten erinomaisen hyvä isä ja puoliso se oma mies on, vaikka on siinäkin puutteensa, tietenkin. Tietynlaista parisuhdeterapiaa siis, ei tule pidettyä sitä osallistuvaa puolisoa itsestäänselvyytenä.

Vierailija
833/1808 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko mies edes puolella sanalla sanonut aikovansa osallistua lasten elämään muutenkin kuin tekemisvaiheeseen, vai oliko niin kiire levittää jalat, että unohtui kysyä näinkin oleellinen asia?

Kyllähän miehet lupailee vaikka kuun taivaalta saadakseen naisen levittämään jalkansa. Ne vaan sitten tositilanteessa äkkiä unohtuu ne lupaukset. Eikä välttämättä mistään voi päätellä miten tulee käymään, harvalla meistä on niin laajaa ihmistuntemusta että osaisi ne varoitusmerkit ajoissa huomata.

Vierailija
834/1808 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veli on vähän samanlainen. Ei jaksa kiinnostua mistään perheeseen liittyvästä. Tulee paikalle puoli väkisin. Mieluiten vain olisi yksin mökillä. Vaimonsa oli riittävän vauvakuumeinen, että teki tuohon lapsen, vaikka kaikki oli nähtävissä jo ennen lapsen syntymää. Nyt vaimo hoitaa lapsen yksin anopin avustuksella.

Luulen, että mieheni perheessä kaikilla on jotain nepsy-ongelmaa. Siis ainakin anopilla ja kaikilla lapsillaan. Mieheni on aika toimintakykyinen ja hoitaa kyllä osansa, mutta on hänessäkin erikoisuutensa. Molemmat veljensä taas ovat vähintään haastavia sosiaalisilta taidoiltaan. Välillä tuo omakin mies on aika raskas, mutta en voi edes kuvitella miten raskasta on miehen veljen vaimolla, joka on pariutunut täyden uuvelon kanssa ja tehnyt vielä lapsen.

Vierailija
835/1808 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän miehet lupailee vaikka kuun taivaalta saadakseen naisen levittämään jalkansa. Ne vaan sitten tositilanteessa äkkiä unohtuu ne lupaukset. Eikä välttämättä mistään voi päätellä miten tulee käymään, harvalla meistä on niin laajaa ihmistuntemusta että osaisi ne varoitusmerkit ajoissa huomata.

Asia olisi selvitettävissä naurettavan helposti pienellä vaivalla, mutta kun on niin kiire niihin lisääntymispuuhiin, ettei millään ehdi.

Vierailija
836/1808 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla että lapsilla on äidinkin kanssa nyt kivaa, kun se kiviriippa-isä on poissa ankeuttamasta tunnelmaa. Jos äiti järjestää puuhaa ja tekemistä, huolehtii että asiat tulee hoidetuksi, ja isän luona voi sitten vaan olla rauhassa, niin lasten elämä voi olla hyvinkin tasapainossa. Ainoa vaan että nämä vanhemmat eivät sitten sopineet toisilleen, ja toivottavasti ymmärtävät olla näyttämättä tuota ex-puolisoon kohdistuvaa katkeruutta lapsilleen.

Vierailija
837/1808 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty lapsen syntymäpäiväpöydässä edes istumaan, kyse täytyy olla jonkin sortin autistista. Luulisi kyllä, että tällaisen huomaisi jo seurusteluvaiheessa.

Vierailija
838/1808 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia olisi selvitettävissä naurettavan helposti pienellä vaivalla, mutta kun on niin kiire niihin lisääntymispuuhiin, ettei millään ehdi.

Vain sinä tässä olet naurettava. Ikävä kyllä miehestä ei saa selville millainen isä hän on ennenkuin hän oikeasti on isä, ei millään testeillä tai kysymyksillä. 

Tunnen yhden joka sai puhuttua vaimon lapsen tekoon lupaamalla hoitaa lasta kotona kunnes lapsi voi mennä tarhaan. Nainen uskoi lupausta, mutta parin viikon jälkeen mies palasi töihin, oli kuulemma liian rankkaa lapsen kanssa. Mistä tämä olisi pitänyt ennalta arvata?

Vierailija
839/1808 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen reilu 30v perheetön mies. En myöskään ole kiinnostunut mistään hössötyksistä tai väkinäisestä yhdessäolosta, vaan koen suuremmaksi juhlan aiheeksi sen, että saan vihdoin olla rauhassa. En vietä omia synttäreitä tai jouluja tai muitakaan juhlia millään tavoin. Jos joku muu järjestää bileet ja saan kutsun, niin toki voin mennä, jos siltä sattuu tuntumaan, mutta väkisin minua ei saa tällaisiin raahattua. Tämä koskee myös jouluja, jolloin varaan yleensä itselleni reissun johonkin ulkomaille, jotta ei tarvitse osallistua mihinkään ah niin ihaniin, mutta samalla niin nähtyihin joulutraditioihin, jotka tuntuvat lähinnä kiusallisilta ja teennäisiltä, vaikka lapsena olivatkin hauskoja.

Näen sinun miehessäsi hyvin paljon samaa kuin itsessäni ja ymmärrän varsin hyvin, mistä hänen toiminnassaan on kyse. Anna hänen olla oma itsensä, äläkä väkisin patista mihinkään kissanristiäisiin tms. vaan osta hänelle vaikka matkalahjakortti joululahjaksi, jolla saa lähteä vaikka Rodokselle evakkoon joulun ajaksi keskenään. Kaikki eivät ole luonteeltaan seurallisia tai samanlaisia kuin sinä.

Mä ymmärrän sua, koska itsekin inhoan kaikkea ylimääräistä. Parasta on olla yksin ja rauhassa. Mutta sen takia mulla ei ole lapsia! Miksi hyvän tähden sellainen ihminen tekee lapsia joka ei halua olla läsnä niiden lastensa kanssa? Eikö sen vertaa mikään kello kilkata, että ymmärtäisi kuinka hemmetin itsekästä se on niitä itse haluttuja ja tehtyjä lapsia kohtaan? Kuinka törkeää on kohdella omia lapsiaan niin kuin niillä ei olisi mitään väliä? Tuollainen mies joka on niin välinpitämätön että tekee lapsia vaikka ne eivät kiinnosta, luultavasti seisoisi tumput suorina välinpitämättömänä katsomassa kun lapsensa tukehtuu ruokaansa. Että sapettaa.

Vierailija
840/1808 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pysty lapsen syntymäpäiväpöydässä edes istumaan, kyse täytyy olla jonkin sortin autistista. Luulisi kyllä, että tällaisen huomaisi jo seurusteluvaiheessa.

En tiedä, minun isäni on tällainen, oli jo meidän lapsuudessa. Vetäytyi omiin oloihinsa, kiukutteli lapsellisesti ja veetuili ja itketti äitiä esimerkiksi jouluisin. Narsistisia piirteitä + alkoholismi. Muistan edelleen isän ja äidin riitelyt, kun isä karjuu kurkku suorana "MINÄ, MINÄ, MINUN, MINUN". Kaikki vaan pyöri hänen ympärillä, hän ei voinut hyvin, hän ei tykkää, hän ei halua, hän ei saa... Viis lapsista, kunhan HÄN.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi