Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun mies on vapaamatkustaja kaikessa perheen yhteisessä

Vierailija
22.10.2022 |

Kaikki synttärit, joulut ja muut juhlahetket joudun suunnittelemaan yksin ja järjestämään yksin. Tekee kyllä jonkun yksittäisen helpon asian niistä, jos käskemällä käsken ja annan tarkat ohjeet niin että ei joudu vaivaamaan päätään yhtään, esim että käy keskiviikkona ostamassa joulukuusi, pituus 230 cm, tuuhea, ja laita se ulkovarastoon sulamaan. Osallistuu juhlaan sitten ihan puolivaloilla, on paikalla mutta ei läsnä, istuu jotenkin vähän sivussa ja ei puhu oikein mitään eikä tee mitään. Vaikka lapsia vartenhan ne joulujutut on ja synttäreiden vietot. Ihan kuin häntä ei voisi vähempää kiinnostaa osallistua siihen, että lapsi puhaltaa synttärikakkunsa kynttilät tai avaa joululahjat. Viime jouluna söi oman joulupuuronsa olohuoneen sohvalla telkkaria katsoen, minä ja lapset ruokapöydässä. Kuopuksen viime synttäreillä ei ottanut edes kakkua, vaikka tykkää paljon kakuista. Kun räjähdän lopulta tällaisesta käytöksestä, hän loukkaantuu verisesti. Erota hän ei halua ja perheen halusi perustaa, jopa enemmän kuin minä. Mitä tämä oikein on?

Kommentit (1808)

Vierailija
781/1808 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälläisiä tarinoita lukiessaan sitä tuntee itsensä todella onnelliseksi, kun on normaali mies&isä omassa perheessä. Mies osannut ja halunnut hoitaa lastaan, osaa siivota ja käydä kaupassa, omaa mielipiteitä ja on älykäs. Kyllä häntäkin jossain asioissa joskus saanut patistaa pois netin/netflixin maailmoista ja on introverttiutta luonteessa, mutta osaa arvostaa perhettään, jonka itse on myös halunnut. Minulla on käynyt hyvä tuuri!

Sama pätee omaan vaimoon. Olen niiin onnellinen, että vaimoni on henkisesti tasapainoinen eikä palstamamma.

Saatat yllättyä totuudesta ;) . Lähes kaikki 20-50 -ikäiset naiset lukee tätä palstaa. Ei minunkaan mies tiedä, että kirjoittelen tänne.

Voihan olla, että vaimo ei osaa suomea.

Vierailija
782/1808 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on taas ollut huvittavaa lukea naisten valitusta ja ruikutusta asioista. Mies ei tee sitä ja tätä. Ei osaa sitä ja tätä. Ei osallistu siihen ja tähän. Sitten kun mies tekee ja osallistuu, niin sitten valitetaan vaikka siitä, että eihän se edes tiedä lapsen kengänkokoa.

Valitetaan, valitetaan ja valitetaan. Silti vaan jatketaan saman kumppanin kanssa. Vuodesta toiseen. Ja valitetaan lisää. Asialle ei tehdä mitään. Valitetaan ja haukutaan. Muututaan katkeriksi. Pian kaikki miehet ovatkin samanlaisia sikoja.

Kuka pakottaa teitä elämään tollasten kumppanien kanssa. Ei kukaan. Erotkaa ja vaihtakaa parempaan. Näin minä olen tehnyt. Kaikki siivousfriikit, nalkuttajat ja pihtarit ovat saaneet lähteä. Parempiakin naisia maailmassa onneksi on. Ja voi kuinka hyvää elämä voikaan olla hyvän kumppanin kanssa. Ollut jo yli 20 vuotta.

Olette kyllä aika vässyköitä. Mahdollisesti masokisteja. Ette vaan uskalla ottaa asioita omiin käsiinne ja tehdä ratkaisuja oman elämän parantamiseksi. Ja kohta joku tulee avautumaan, että ei se ero ole helppoa, kun on lapsia ja asuntolainaakin. Ei kai sen helppoa kuulukaan olla. Vaikeampaa se on silloin, jos ei ole rohkeutta siihen. Jatketaan paskan miehen kanssa ja valitetaan. Vuodesta toiseen.

Kyllä mä jotenkin säälin teitä. Ja jotenkin ajattelen, että saatte juuri sen minkä ansaitsette. Voimia pimeään talveen paskan kumppaninne kanssa. Voimia tulettekin tarvitsemaan. Vertaistukea voi aina tulla vauva-palstalle hakemaan. Sitä täällä tapahtuukin ihan joka viikko.

Mikä teitä oikein vaivaa? Ja nyt saatte alkaa haukkumaan minua...

En hauku, mutta kysyn: Kuinka monen lapsen lähihuoltajaksi jäit noiden erojesi jälkeen?

En yhdenkään. Koska en tehnyt lapsia naisen kanssa, jota en tuntenut vielä riittävän hyvin. Älä tee sinäkään. Nykyisen puolison kanssa tein. Pitkän yhdessäolon jälkeen. Ja mahtava ihminen onkin. 

Teinkin täysin oikein, kun lopetin suhteet naisten kanssa, jotka eivät olleet minulle sitä, mitä etsin. Miksi jäädä roikkumaan sellaiseen suhteeseen. Tehkää te muutkin rohkeasti niin.

Sinä olet tehnyt lapset siinä viiskymppisenä tai vanhempana. Naisilla ei ole vara odotella kymmeniä vuosia eikä sekään ole tae siitä, millainen isä miehestä kuoriutuu.

Lastentekoon olen ryhtynyt silloin, kun olen tiennyt olevani valmis siihen. Ja mitä kaikkea siitä seuraa. Miksi mun pitäisi olla yli 50?

Käsittääkseni nainen voi raskaaksi tulla myös yli 40 vuotiaana. Ja miksi kumppanini pitäisi olla kanssani saman ikäinen?

Todella kummallisia olettamuksia.

Kerroit itse, että sinulla on ollut paljon parisuhteita ja nykyisen kanssa olit pitkään ennen lapsia. Nuo ei täsmää tai sinulle pitkä aika on max kaksi vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1808 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen mies. Jos minun mies olisi tuollainen niin heittäisin pihalle. Meillä syödään ihan ruokapöydässä paitsi jos tulee joku jäkis matsi mm kisoista niin mies syö olohuoneessa.

Mieheni kyllä auttaa ja järkkää joulua. Tilaa valmiiksi paistetun kinkun. Tekee kalat itse ja sellaista. Joulukuusen hakee metsästä. En tiedä kenen metsästä, sanoo vaan että kyllä suomessa metsää riittää.

Kyllä mieheni on läsnä kun vieraita tulee.

Vierailija
784/1808 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu ilman sukulaisia on paras joulu. Onneksi minulla ei juurikaan sukulaisia ole. Tai ehkä on mutta eivät pidä yhteyttä. Saan olla joulun aika yksin tyttöystävän kanssa. Voi sitä rauhaa että mä nautin siitä.

Vierailija
785/1808 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap suorittaa perhe-elämää miehenkin puolesta. Sulla on joku ideaalimuotti, johon tunget muita perheenjäseniä. Päsmäröintisi voi aikaa myöten vähentyä, tai sitten ei.

Huonolta näyttää teidän suhteen kannalta. Miehesi on aiemmin ollut niiiiiin ihana, nyt hänessä onkin kaikki pielessä.

Vierailija
786/1808 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä niitä miehiä pitää koeajaa vaikka sukulaislasten synttäreillä yms ennenkuin hankki itse lapsia. Katsoo miten se mies reagoi kun tusina tenavaa pomppii ympärillä innoissaan. Jos sillä on naama nurinpäin tai hipsii syrjemmälle puhelintaan räpläämään niin voi olla vihje siitä ettei mikään kovin lapsikeskeinen oikeasti kiinnosta vaikka kuinka mainostaisi olevansa vuoden isäkandidaatti.

Sen mitä itse olen nähnyt niin useimpia miehiä kiinnostaa lapset ja perhe tasan niin kauan kuin nainen hoitaa kaikki niihin liittyvät asiat eikä miehen tarvi itse vaivata niillä päätään tai käyttää yhtään aikaa mihinkään perheen ajanviettoon. Yhtään ei suunnitella lomia, harrastuksia, lasten tarvikkeita kuten vaatteita tai mitään muutakaan mikä ei ole vain miehen omiin tarpeisiin liittyvää. Naiset ovat pääosin lannistuneet ja luovuttaneet ja tekevät lasten vuoksi sen mitä pitää mutta taustalla on pettymys ja muutamalla jo orastava suunnitelma dumpata vapaamatkustajamies ja jatkaa lasten kanssa yksin. Yksinhän he jo muutenkin kaiken tekevät.

Vierailija
787/1808 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap suorittaa perhe-elämää miehenkin puolesta. Sulla on joku ideaalimuotti, johon tunget muita perheenjäseniä. Päsmäröintisi voi aikaa myöten vähentyä, tai sitten ei.

Huonolta näyttää teidän suhteen kannalta. Miehesi on aiemmin ollut niiiiiin ihana, nyt hänessä onkin kaikki pielessä.

Trollihan sinä olet, mutta jännää, jos lasten syntymäpäivien huomioiminen on ylisuorittamista ja ideaalimuottiin survomista. Tosimies ei tietenkään sellaseen taivu. Mitä jos jätkät näkis? Lapset vanhenee ilman että siitä tehdään numeroakin, ja joillekin isukeille taitaa olla aika yhdentekevää minkä ikäisiä ne on.

Vierailija
788/1808 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen eräs pihalla oleva mies.

Vaimo järjesteli rippijuhlia eikä mies osannut auttaa.

Päätti sitten kantaa kortensa kekoon ja alkoi kääntää kompostia.

Pian tämän jälkeen hänet ulkoistettiin perheestä.

Vierailija
789/1808 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa lukisit ap:n kommentit uudestaan. Perheen kanssa ajan viettäminen ja lapsille synttärien/joulun järjestäminen ei ole mitään ihmeellistä ideaalimuottia vaan normi perhe-elämää. Tai ainakin pitäisi olla. Jos ei lasten kanssa tahdo viettää yhtään aikaa niin mikä järki on niitä haluta. Tämä mies ei suostu edes joulupuuroa syömään yhdessä perheensä kanssa samassa pöydässä ja silti hänestä yritetään täällä leipoa jotain väärinymmärrettyä uhria!

Vierailija
790/1808 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen tekee siitä omasta elämästään todella vaikeaa. Kaikkea pitää olla ja kulissit kiiltävät. Siinä se ongelma on, eikä lapsiperheen pyörittämisessä. Karsikaa epäolennainen pois ja synttäritkin voi järjestää ihan pienellä vaivalla jos haluaa, mutta silloin ei menesty äitienvälisissä kilpailuissa.

Jos ne voi niin älyttömän pienellä vaivalla järjestää, niin miten isät ei sitten siihen millään kykene? Koska ne on turhia? Koska ei lapsi mitään synttäreitä tarvitse, eikä joulua, eikä mitään?

Vierailija
791/1808 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ainakin helpottaa sitä omaa savottaa:

tilata ruuat kotiin, käyttää silloin tällöin siivoajaa, maksaa jollekkin teinille pikkuhommista jne.

Käy sitten sen keskustelun oman miehen kanssa, että haluaako olla osa perhettä vai ei.

Lähdet lomalle lasten kanssa kahdeksi viikoksi ja takaisin tullessa miehellä pitää olla vastaus kysymykseen. Yhteyttä ei pidetä loman aikana ollenkaan.

Vierailija
792/1808 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen huomio että veljeni taitaa olla tällainen aarre mieheksi.

Makasi vaimon vedettävänä 20 vuotta elämästään ja erosivat sitten.

Yritin olla vähän enemmän yhteyksissä, ainoa veli kun on, mutta nyt loppui jaksaminen minulta kun aina tulee "olis kiva muttaa" vastaukseksi.

Kyllä: järjestämisen uuvuttamat järjestäjät voivat olla hyvinkin takakireitä välillä: sellaista seuraa siitä että yksi joutuu vetämään kivirekeä jossa muut tulevat vapaamatkustajina kyydissä.

Meidän eromme jälkeen häipyi elämästä takakireä ihminen, ja jäljelle jäi lapset jotka eivät ole kivirekien vetäjiä vaan joiden kanssa saa nauttia elämästä ja siitä mitä se tuo tullessaan ilman hampaita kiristelevää exää. Nyt hän kiristelee hampaitaan sitten lapsille joka toinen viikko. Lapsille ei muuten ole jäänyt oikein kivoja muistoja näistä juhlista sun muista joissa äiti lähinnä raivoaa etu ja jälkikäteen, komentaa ja käskyttää jotta ulospäin näyttäisi hienolta.

Itse olen onneksi siitä vapaa ollut jo monta vuotta. Lapsia käy toki sääliksi.

Kenelle ulkopuolisille teidän perhejuhlia esiteltiin? Ja miksi niistä täällä valitat, kun ap ihan selvällä suomen kielellä kertoi, että heillä synttäreillä oli vain oma perhe? Vai sinulleko se takakireä ihminen yritti näyttää hienolta? Olet se ulkopuolinen teidän perheessä?

Vierailija
793/1808 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelupuolella muuten kiinnitetään huomiota sellaiseenkin seikkaan, että juhlistetaanko perheessä juurikin lasten syntymäpäiviä, joulua tai muita juhlia. Ne kertovat perheen voimavaroista ja toisaalta myös lapsen/lasten asemasta perheessä.

Vierailija
794/1808 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle monesti riittää se, että ollaan yhdessä ja on katto pään päällä. Perhe ympärillä ja maassa rauha. Töissä saa painaa ihan tarpeeksi menemään. Miksi naisten pitää koko ajan sählätä, suunnitella ja suihkia? 

no siitä perheestä pitää huolehtia, ei se itsessään hoidu. Juurikin nuo ap:n mainitsemat joulut, lasten synttärit, lomat ym. Samalla tavalla se perheen äitikin suihkii töissä ja valitettavan moni näköjään myös kotona, kun miehet ei nyt vaan syystä tai toisesta jaksa.

Jep. Ja uskomattoman moni luulee, etteä he vaan voi lusmuilla ja vapaamatkustaa, eikä siitä tule mitään seurauksia. Kumma kun he hyvin tajuavat, että jos töissä vaan julistaisi että tahtoo omaa rauhaa eikä tee mitään paitsi on, niin potkut tulee. Mutta kotona sitten voikin muka heittäytyä passiiviseksi hoidettavaksi.

No ero siitä sitten tulee. Ja mikä vielä pahempaa, ne omat lapset pitää isää ihan luuserina ja kuspäänä. Eikä sitä lapsuuden passiivisuutta saa enää peruttua kun lapset on isompia, uutta tilaisuutta ei tule.

Ero on just hyvä kun huomataan ettei vanhemmuudet sovi yhteen (eikä ole viitsitty tehdä tarvittavaa työtä sen eteen jo ENNEN lapsia). Ei ne lapset pidä isäänsä huonona, sinä pidät. Lapsillasi on oma mieli ja he arvottavat omista lähtökohdistaan eikä sinun katkeruudestasi käsin isänsä.

Minulla oli tuollainen ap:n miehen kaltainen isä. Kyllä minä häntä pidin ihan helvetin huonona isänä. Itse pyrin olemaan parempi isä omille lapsilleni.

M42

Vierailija
795/1808 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälläisiä tarinoita lukiessaan sitä tuntee itsensä todella onnelliseksi, kun on normaali mies&isä omassa perheessä. Mies osannut ja halunnut hoitaa lastaan, osaa siivota ja käydä kaupassa, omaa mielipiteitä ja on älykäs. Kyllä häntäkin jossain asioissa joskus saanut patistaa pois netin/netflixin maailmoista ja on introverttiutta luonteessa, mutta osaa arvostaa perhettään, jonka itse on myös halunnut. Minulla on käynyt hyvä tuuri!

Sama pätee omaan vaimoon. Olen niiin onnellinen, että vaimoni on henkisesti tasapainoinen eikä palstamamma.

Vaimosi ei voine olla samaa mieltä, kun hänellä raukalla on ukkona palstamamma pahinta laatua.

Vierailija
796/1808 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet katkera.

Vierailija
797/1808 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle monesti riittää se, että ollaan yhdessä ja on katto pään päällä. Perhe ympärillä ja maassa rauha. Töissä saa painaa ihan tarpeeksi menemään. Miksi naisten pitää koko ajan sählätä, suunnitella ja suihkia? 

Siksi kun lapsille tuo ei riitä. Miksei mies elä yksin kun karran haluaa olla vaan yksin ja rauhassa? Miksi pitää hankkia lapsia, ja sitten vasta heittäytyä mieslapseksi?

Minulla oli tuollainen äiti. Joka nyt sitten kovasti itkee ja ihmettelee, että miksei kukaan välitä hänestä. No siksi ettei hänkään välittänyt kun lapset oli pieniä, halusi vaan olla omassa rauhassaan. No nyt sitä rauhaa sitten riittää, mutta kun ei sekään ole hyvä.

Kyllä se lapsille riittää aivan hyvin, äidille ei, kun pitää saada instakuvia kaiken maailman yllätyksistä ja lomamatkoista, ja pakko vertailla pirkon kanssa, ja olla kade pirkolle kun pirkolla on enemmän somekuvia.

Taas täällä joku peräkammarin ritari tekee päätelmiä elävästä elämästä instapyllistelijöiden postausten perusteella. Hohhoijjaa.

Vierailija
798/1808 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suht tuoreena isänä näen itseni arvosteltavana. Vaikken ole muuttunut juuri yhtään ja osallistun kodin pyörittämiseen sen mitä töiltä kerkeän.

Puoliso sen sijaan on muuttunut. Ennen raskautta hän lähinnä vain aloitti toimimaan ja minä suunnittelin monimutkaisemmat kuviot. Vauvan tulon jälkeen jopa vessassa käynti tuntuu vaativan suunnittelua. Tähän turhaan suunnitteluun menee oikeasti 2-3 kertaa enemmän aikaa ja energiaa kuin suoran toiminnan kanssa.

Innolla (kauhulla) odotan kuinka vaikeaksi joulu muuttuu tänä vuonna, kun aiemmin ongelmia ei ole ollut. Vaikka olemme jo muutaman vuoden ajan kutsuneet sukulaiset syömään.

Suht tuoreena isänä eli teillä on tänä vuonna syntynyt vauva. Paljonko vauvalla on ikää? Tänä vuonna voisitte jättää vieraat kutsumatta tai tilata kaiken pitopalvelulta.

En tämän hetken tilanteen perusteella koe, että pitopalvelulle tai perumiselle olisi suoranaista tarvetta. Ellei alkuvuodesta syntynyt lapsi tai puolison uudet ominaisuudet tuo mukanaan jotain uusia muuttujia.

Tähän mennessä puolison tehtävä on ollut käydä kaupassa ja siivota, kun minä olen häärännyt keittiössä ja valmistanut ruuat n. 15 sukulaiselle.

Nyt voit laskea, että vaimo ei ehdi osallistumaan jouluvalmisteluihin, koska on vauva huolehdittavana. Sitoo yhden ihmisen kokonaan. Takuulla joulunne on erilainen ja niin sen kuuluu ollakin, kun teillä on lapsi. Itse olin aivan aivokuollut zombi kuopuksen kanssa, koska hän nukkui todella huonosti. En olisi jaksanut tehdä yhtään mitään ylimääräistä. Kannattaa kysyä vaimolta, että millaista joulua hän toivoo.

Muist sitten ettet tee kuin yhden lapsen vain, jos jo olemassa olevat lapset jäävät noin heitteille kun et pysty olla kuin vauvan kanssa 24/7.

Isäkö on täysin kykenemätön huolehtimaan siitä taaperosta, ja lapsi on sitten heitteillä, ellei äiti ole remmissä 24/7?

Vierailija
799/1808 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mun ex oli ihan samanlainen.

Erottiin esikoisen lakkiaisten jälkeen. Ei ole ollut ikävä. Nykyään kotona on ihana, vilpitön, hyvä ja rento tunnelma lähes aina.

Lapset haluaa juhlia kaikki juhlapyhät mun kanssa, ei isänsä. Ex menetti sius joulut ym kokonaan. Viime joulun hän vietti ypöyksin. Luultavasti tajusi silloin ihan hippusen verran et miksi erottiin.

Vaikuttaa elävän nykyään todella yksinäistä ja tylsää elämää. Onneksi mun ei tarvitse olla osana sitä enää.

Vierailija
800/1808 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suht tuoreena isänä näen itseni arvosteltavana. Vaikken ole muuttunut juuri yhtään ja osallistun kodin pyörittämiseen sen mitä töiltä kerkeän.

Puoliso sen sijaan on muuttunut. Ennen raskautta hän lähinnä vain aloitti toimimaan ja minä suunnittelin monimutkaisemmat kuviot. Vauvan tulon jälkeen jopa vessassa käynti tuntuu vaativan suunnittelua. Tähän turhaan suunnitteluun menee oikeasti 2-3 kertaa enemmän aikaa ja energiaa kuin suoran toiminnan kanssa.

Innolla (kauhulla) odotan kuinka vaikeaksi joulu muuttuu tänä vuonna, kun aiemmin ongelmia ei ole ollut. Vaikka olemme jo muutaman vuoden ajan kutsuneet sukulaiset syömään.

Suht tuoreena isänä eli teillä on tänä vuonna syntynyt vauva. Paljonko vauvalla on ikää? Tänä vuonna voisitte jättää vieraat kutsumatta tai tilata kaiken pitopalvelulta.

En tämän hetken tilanteen perusteella koe, että pitopalvelulle tai perumiselle olisi suoranaista tarvetta. Ellei alkuvuodesta syntynyt lapsi tai puolison uudet ominaisuudet tuo mukanaan jotain uusia muuttujia.

Tähän mennessä puolison tehtävä on ollut käydä kaupassa ja siivota, kun minä olen häärännyt keittiössä ja valmistanut ruuat n. 15 sukulaiselle.

Nyt voit laskea, että vaimo ei ehdi osallistumaan jouluvalmisteluihin, koska on vauva huolehdittavana. Sitoo yhden ihmisen kokonaan. Takuulla joulunne on erilainen ja niin sen kuuluu ollakin, kun teillä on lapsi. Itse olin aivan aivokuollut zombi kuopuksen kanssa, koska hän nukkui todella huonosti. En olisi jaksanut tehdä yhtään mitään ylimääräistä. Kannattaa kysyä vaimolta, että millaista joulua hän toivoo.

Muist sitten ettet tee kuin yhden lapsen vain, jos jo olemassa olevat lapset jäävät noin heitteille kun et pysty olla kuin vauvan kanssa 24/7.

Minä en tee ikäni puolesta enää yhtään lasta. Minulla on kaksi lasta, kirjoitinhan kuopus, jolloin oletuksena on, että isompi sisarus on, ainakin yksi. Lapseni eivät ole olleet heitteillä, MUTTA en olisi todellakaan kaivannut yhtään mitään ylimääräistä säätämistä valvottavan vauvan kanssa. Siitä oli kysymys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi