Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä uupunut äiti voi saada apua?

Vierailija
20.10.2022 |

Ihan konkreettisia neuvoja kaipailisin. Lapsella kova uhma päällä, ollut aina vähäuninen eli minäkään en saa nukkua riittävästi, meillä ei oikeastaan ollenkaan tukiverkostoa, parisuhdekin rakoilee ja lapsen isä eli aviomieheni keskittyy lähinnä oman elämänsä elämiseen, ei tunnu perhe paljoa kiinnostavan. Mistä voisin saada uupumiseeni apua? Eniten taitaa uuvuttaa väännöt väsyneenä uhmaikäisen kanssa. Neuvola tarjosi neuvolapsykologia, ja ihan mukavia keskusteluja ne oli, mutta en minä koe uupumukseeni mitään apua niistä saaneeni (ymmärrystä kyllä, mutta se on laiha lohtu kun pitäisi jaksaa).

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei auta yhtään lapsen kasvattamisessa. Kaiken lisäksi Mies väittää myös ettei voi keskittyä etätöiden tekoon, kun piereskelen lähes jatkuvasti. Häntä kuulemma häiritsee kovaääninen, pitkäkestoinen rutina ja kaikkialla asunnossamme leijuva hirveä löyhkä. Oon tosi loukkaantunut tästä😢

Ap

Oletpa ap itsekäs. Mieti miten lapsesi kärsii sun jatkuvasta piereskelystä! Se sitten heijastuu lapsen käytökseen ja jopa vaarantaa lapsen normaalin kasvun ja kehityksen.

Vierailija
22/68 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen miettinyt samaa! Aina sanotaan, että pitää hakea apua, mutta mistä sitä oikeasti saa. Meillä sama kokemus neuvolapsykologista, ihan mukavaa jutella, mutta eipä siitä hirveästi apua kokenut saavani. Saimme myös muutaman kerran apua lapsiperheiden kotipalvelusta, ja kävimme mieheni kanssa kiireellä syömässä. En siis koe siitä hirveästi olevan apua pitkään kestäneeseen uupumukseen. Yritimme myös hakea tukiperhettä, mutta meille sanottiin, että jonossa on niin paljon porukkaa eikä meidän tilanne ole niin vaikea, että sitä tuskin tulemme saamaan. Monesti käynyt jo ero mielessä, että saisi välillä levätä rauhassa.

Onko teillä vielä keskusteluyhteys olemassa? Väsätkää miehen kanssa yhdessä inspiroivan näköinen viikkokalenteri. Kummallekin tasapuolisesti tehtäviä. Eroa ellei suostu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta sitten tänään.

Mitäköhän satuja huomenna???

Vierailija
24/68 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohh hohh hoijaa......

Huono :(

Vierailija
25/68 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei auta yhtään lapsen kasvattamisessa. Kaiken lisäksi Mies väittää myös ettei voi keskittyä etätöiden tekoon, kun piereskelen lähes jatkuvasti. Häntä kuulemma häiritsee kovaääninen, pitkäkestoinen rutina ja kaikkialla asunnossamme leijuva hirveä löyhkä. Oon tosi loukkaantunut tästä😢

Ap

Oliko tämä nyt joku vitsi ja provi, vai oletko tosissasi?

Vierailija
26/68 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasu.

Ihan uteliaisuudesta kysyn mitä apua lastensuojelusta voi saada äidin väsymykseen. Siis sellaista, joka oikeasti parantaa kokonaistilannetta. Ap

No ei mitään, tietenkään, jäätävästi kuormitusta vain.

Jos te olette molemmat väsyneitä, pitää miettiä sitä, että miten saatte kuormitusta pienemmäksi ja enemmän lepoa. Eli siivooja, ostoruokaa, työjärjestelyä, ehkä työmatkaa lyhyemmäksi jne.

Mies kuulemma ilmoitti irtisanoutuvansa perheestä. Vaikea pitää mitään kehityskeskusteluita. Toisen tulee osallistua muutenkin kuin vain istumalla kotona.

Sitten eroatte oikeasti.

Vierailija
27/68 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas näitä nuoria, jotka uupuvat jo oman perhe-elämän kanssa. On kodinkoneet, juokseva vesi ja lämmin asunto, mutta aina väsyttää vaan. Miten valmiiksi kaikki pitäisi pedata, ettei nykyvanhempaa aina väsyttäisi. Pitäisi varmaan keskittyä enemmän tekemiseen kuin miettimiseen.

Stressi ja vääränlainen puoliso uuvuttaa

28/68 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta.

Vierailija
29/68 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko, jos hakisit apua muuhun arjenpyöritykseen ja itse käyttäisiti voimiasi vain keskittymällä lapseen? Esim: ulkoista siivous ja tilaa ruuat kotiin. Sekin jo helpottaa ja keventää vastuuta. 

Koska miehesi ei halua ottaa vastuuta lapsenhoidosta, se varmaan mielellän maksaa muut kulut? Asiat alkaa sujumaan, kun huolehdit omasta ja lapsesi hyvinvoinnista. Ulkopuolista apua on saatavilla, mutta se tulee hieman erilaisessa muodossa, kuin ehkä ajattelit.

Vierailija
30/68 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Totta se on että piereskelen todella paljon, koska minulla on ibs ja laktoosi-intoleranssi. Mutta en minä sille mitään mahda.

Ap

Vierailija
31/68 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua on äärimmäisen vaikea saada. Suoraan sanottuna tuossa auttaisi eniten ero ja vuoroviikkosysteemi.

Vierailija
32/68 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Totta se on että piereskelen todella paljon, koska minulla on ibs ja laktoosi-intoleranssi. Mutta en minä sille mitään mahda.

Ap

Syö laktoositonta ruokaa, ei pieretä.  Provohan tää taitaa olla.

Vierailija
33/68 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei tuo ollut minun kirjoittama kommentti vaan joku tuli ketjuun trollailemaan. Ap

Vierailija
34/68 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä menet hotelliin kerran kuukaudessa koko viikonlopuksi, että saat edes joskus nukkua. Tekee hyvää myös isän ja lapsen suhteelle. Silti väsyttää, mutta se auttaa jaksamaan, kun tietää saavansa nukkua sen viikonlopun sitten taas.

Tai ero. Viikko-viikko systeemillä, jos lapsen ikä sallii.

Vierailija
35/68 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko, jos hakisit apua muuhun arjenpyöritykseen ja itse käyttäisiti voimiasi vain keskittymällä lapseen? Esim: ulkoista siivous ja tilaa ruuat kotiin. Sekin jo helpottaa ja keventää vastuuta. 

Koska miehesi ei halua ottaa vastuuta lapsenhoidosta, se varmaan mielellän maksaa muut kulut? Asiat alkaa sujumaan, kun huolehdit omasta ja lapsesi hyvinvoinnista. Ulkopuolista apua on saatavilla, mutta se tulee hieman erilaisessa muodossa, kuin ehkä ajattelit.

Tätä mäkin ajattelin, kun kysyin, onko ap lapsenvahtia vailla vai jotain muuta. Koska erilaisia palveluita arjen helpottamiseksi on vaikka kuinka paljon, mutta lapsenvahdin saaminen voi olla hankalampaa. 

- nro 22

Vierailija
36/68 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta pitää ennakkoon sopia. Miehen tulee sitoutua ulkopuolisen avun hankintaan. Melkeinpä kirjaisin ylös päivät milloin apua olisi hyvä hankkia. Ruokaa saa päivittäin Woltista, ResQ:sta. Tarkistakaa firman taustat mistä haette hoitajaa. Lastenhoitajilla tulee olla puhdas rikosrekisteri.

Vierailija
37/68 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen ap lapsi on?

Vierailija
38/68 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko töissä? Ensiksi, puhut sen miehesi kanssa. Sinun pitää välillä saada nukkua täydet yöunet. Uhma helpottaa kyllä. Jos lapsen huonounisuus jatkuu, niin allergiat voisi tarkistaa.

Teen lyhennettyä työaikaa. Miehen kanssa on puhuttu kyllä, hän tietää hyvin uupumiseni ja on itse sanonut, että on nimenomaan halunnut ottaa etäisyyttä perhe-elämään. Olen kahdella lääkärillä käyttänyt lapset ja pyytänyt katsomaan korvat, allergiajutut ym, josko olisi jotain mikä haittaa nukkumista, molemmat sanoi, että lapsi on kunnossa eikä syytä epäillä allergioita. Ap

Suomennettuna haluaa eron.

Olen sitä miettinyt ja kysynytkin, mutta väittää, että ei halua. On kuulemma vain väsynyt.

Ap

Ei tietenkään halua koska sitten joutuisi pahimmillaan hoitamaan lapsen 50/50. Hänelle on parempi se että sinä olet väsynyt ja onneton ja saat lopulta mielenterveysongelman uupumuksen pilattua hermostosi, kuin että pilaa elämänsä tekemällä osansa mikä hänelle kuuluu.

Vierailija
39/68 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään apua oikeasti saa.

Vierailija
40/68 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on, ei mistään, mikäli lapsen isä tai oma äiti auta.

Avun hakeminen muualta johtaa lasuun ja lastensuojelun kyttäämäksi joutumiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi