Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko videopelien pelaaminen merkki sivistyneisyydestä?

Vierailija
03.09.2024 |

En jaksa lukea kirjoja.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanlaisestaan jos peleissä on esimerkiksi ihmissuhteita kuten roolipeleissä.

Vierailija
2/61 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin oli kirjat, sitten tuli elokuvat ja nyt videopelit. Ihan sama asia, eli on tarina, mutta sen sijaan että lukisi tekstiä itse, tarina kerrotaan gamereille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelit ovat yksi kulttuurin osa-alue muiden joukossa. Kyllä niistä nykyään jotain pitää ymmärtää ja jotain olla kokeillut edes. Toki jokunen kirjakin kannattaa elämässään lukea.

Vierailija
4/61 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omanlaisestaan jos peleissä on esimerkiksi ihmissuhteita kuten roolipeleissä.

Höpönlöpön tarvitse mitään ihmissuhteita olla. Pelit on omanlaisensa kulttuurituote. Osassa on ihmissuhteet tärkeässä roolissa, isossa osassa ei, eikä ne ole sen huonompia.

Vierailija
5/61 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin oli kirjat, sitten tuli elokuvat ja nyt videopelit. Ihan sama asia, eli on tarina, mutta sen sijaan että lukisi tekstiä itse, tarina kerrotaan gamereille.

Totta. Esim The Last of Us olisi yksi maailman myydyimmistä kirjoista, jos se olisi kirja, mutta kirjan sijaan ne teki siitä videopelin. Moni kirjaharrastaja missaa valtavan paljon hyviä tarinoita, kun eivät pelaa.

Vierailija
6/61 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ovat, koska olen täysi tollo enkä ole koskaan pelannut videopeliä. Kirjoja luen lähes urakalla.

Vierailija
7/61 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Esim The Last of Us olisi yksi maailman myydyimmistä kirjoista, jos se olisi kirja, mutta kirjan sijaan ne teki siitä videopelin. Moni kirjaharrastaja missaa valtavan paljon hyviä tarinoita, kun eivät pelaa.

Maailma on täynnä tarinoita eri muodoissa. Kukaan ei missaa mitään vaikka joku jäisi väliin.

Vierailija
8/61 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sivistyneisyydestä, mutta ainakin itselle ja monelle tutulle videopelit ovat ihan samanlaista viihdettä, kuin esim. kirjat, ja elokuvat. Elokuviin verratruna jopa parempaa, koska peleissä pääsee itsekin osallistumaan.

Itse pidän esim. Resident Evil- Devil May Cry- ja Ninja Gaiden-sarjoista.

Vierailija
9/61 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti ovat, koska olen täysi tollo enkä ole koskaan pelannut videopeliä. Kirjoja luen lähes urakalla.

Sivistymätön moukka, ellet ole jopa juntti.

Vierailija
10/61 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelin ohjaus ja kuvaus/tyyli voivat voittaa elokuvan. Esimerkiksi Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster on tällainen.

Tarinallisestikin pelissä voi olla laadukkaampaa sisältöä ja kuljetusta kuin kirjassa tai elokuvassa.

Vierailija
11/61 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasin RDR2:sta ja sori vaan mutta suurempaa ajanhukkaa ja paskaa dialogia saa etsiä. 

Vierailija
12/61 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pelannut ja täyttä paskaa😆

Pelaa kakkosta, loppuun saakka. Tulet kauhistumaan ja ylikiehumaan kaikkeen wokeiluun ja gender-asioihin ja kun aivosi eivät enää sitten toimi, niin maailma on kaikille parempi paikka.

-winner-

Vierailija
13/61 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä erotuksella että pelien tarina on suurta kliseepaskaa. 

Kirjoissa on kliseisyyttä varmasti määrällisesti enemmän.

Vierailija
14/61 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parta I oli 10/10, mutta Part II oli woke-paskaa ja DEI-propagandaa.

Vierailija
15/61 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai korkeasti koulutetut kirjaharrastajat solvaavat amis gamereita. Ei niiden ego kestä sitä, että videopelit voivat olla taidessa, looking at you Assassin's Creed II.

Vierailija
16/61 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelien logiikka on se että joka 30 s välein on pakko tarjota joku rosvo/alien/zombie joka pitää ampua. Muuten pelaaja kyllästyy. Se niistä tarinoista. 

Ok, boomer.

Vierailija
17/61 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kue kirjoja joissa tapellaan jatkuvasti. Taas pelejä joissa ei tapella jatkuvasti, ei ole. Enkä tarkoita pasianssia. 

Vierailija
18/61 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan pelaako Robloxia ja Fortnitea vai vaikka Baldurs Gatea ja Hearts of Ironia

Vierailija
19/61 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistyneet ihmiset pelaavat pelejä. Sitä vastaan on turha kirjatoukkien rääkyä. Tai jos eivät pelaa, niin vähintään katsovat let's playn YouTubesta. Pointti on se, että suuret tarinat ja hahmokehitykset tapahtuu videopeleissä.

Vierailija
20/61 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kritiikistä päätellen täällä taitaa keski-ikä olla 50v kieppeillä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi