Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pariskunnasta toinen kotona, toinen töissä. Kuuluuko kotona olevalle kaikki kotityöt?

Vierailija
16.10.2022 |

Mitä mieltä olet?

Kommentit (591)

Vierailija
461/591 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kotona olevalle kuuluu valtaosa kotitöistä; meillä systeemi on simppeli. Mies käy kotin ulkopuolella töissä erittäin hyvin palkatussa töissä töissä (mm. Oma optio-ohjelma), mä hoidan kodin ja lapset. Saan tästä hyvästä mieheltä joka kuukausi 3000 euroa omalle tilille, jolla voin tehdä mitä tahansa (toki sitten on yhteinen taloustilanne lisäksi). Omia sijoituksiakin on noilla rahoilla tehty. Eli siis saan ikään kuin palkkaa kodinhoidosta. Hyvä diili mulle.

Vierailija
462/591 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oletti, että muuttaessani saman katon alle, hänen ei tarvitse tehdä enää mitään, koska olen kotona.

Oli loukkaantunut kun en korjannut hänen vaatteita lattioita ja ollut tehnyt ruokaa kun hän tulee kotiin ym. ym. Maksoin talon menoista kuitenkin kaiken ja tietenkin kaikki omat menot.

Muutin vuoden kuluttua pois, eikä hän edelleenkään tee mitään kotitöitä kuin pakosta, jos tulee vaikka vieraita ja nekin hirveällä raivolla sitten.

Pitäköön tunkkinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/591 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdoton sanoa mitään noilla tiedoilla.

Jos joku hoitaa pientä lasta/lapsia kotona, ehtii tehdä vain osan, usein vain hyvin pienen osan. Puolikshan ne silloin menisi.

Jos lapseton pari ja toinen täysin terveenä työttömänä työnhakijana, hän voi varmaan tehdä normaalit kotityöt täysin.

Olemme lapseton pari ja olen työtön ja terve. En tietenkään ala hoitaa yksin kaikkia kotitöitä. Puoliksi menee.

Teillä on semmoinen loisimis suhde.

Vierailija
464/591 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään, mikäli toinen on kotona etätöissä. Mutta muuten todellakin valtaosa kuuluisi kotirouvalle tai -herralle. 

Vierailija
465/591 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tehdä kotona väikkäriä. Eipä siitä mitään tullut kun jatkuvasti riitaa kotitöistä ja keskittyminen mahdotonta. Annoin sitten väikkärin olla ja keskityin niihin kotitöihin. Onpahan ainakin siistiä.

Vierailija
466/591 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän elämän ainoa etu on se, että on vapaa-aikaa. Se on korvaus siitä ettei ole töitä eikä rahaa.

En hyväksy lainkaan sitä että työttömän pitäisi käyttää tuo vapaa-aika tekemällä toisenkin kotityöt.  Tietenkin sitten eri asia jos toinenkin antaa työttömälle jotain omastaan. Esim. rahaa. 

Vierailija
467/591 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli kodissa halutaan noudattaa raamatullista asioidenjärjestystä (joka valitettavasti nykyään harvinaista mikä näkyykin sitten kotien ja perheiden hajoamisina) kotityöt kuuluvat vaimolle riippumatta puolisoiden työelämästatuksesta. ELLEI mies perheen päänä päätä toisin. Mies voi tietysti auttaa raskaammissa kotitöissä mutta vain itse halutessaan, ei vaimon käskystä.

Vierailija
468/591 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä jäin kotiin sairauden takia kokonaan niin vaimo oli jo vuosia tottunut että minä teen kaiken pl. Siivous. Ennenkin jo kaverit joutui hoitamaan hommat missä esim nostoapua tarvitsee. Nyt kun pitäisi vaimon jossain hommissa auttaa niin raivoaa vaan. Samoin jo vuosia ei olla yhdessä tehty mitään kodin tai mökin ulkopuolella. Autot olen aina pitänyt kunnossa mutta kun tarvitsisi kyydin jostain tai johonkin niin ei onnistu. Tai ainakin ei onnistu silloin kun sitä oikeasti tarvitsisi.

Vierailija
469/591 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä jos toinen käy kodin ulkopuolella töissä ja toinen on kotona, eikä tee kotitöitä. Mikä siinä on vaikeinta, kotitöihin menee tunti-pari, eikä edes siihen pysty kun toinen osapuoli on kahdeksan tuntia töissä.

Vierailija
470/591 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä olen kotona (opiskelen) ja teen kyllä melkein kaikki kotityöt. On sovittu, että miehelle kuuluu tiskikoneen täyttö ja lisäksi hän tekee ruoan noin kerran viikossa. Kaupassa myös käydään yhdessä useimmiten.

Olet hyväksikäytetty kynnysmatto.

Lyödäänkö vetoa, että miehen äidin mielestä mies on tässä se kynnysmatto, kun joutuu täyttämään tiskikoneen joka päivä, ja tekemään ruokaakin kerran viikossa. Ehkä imuroimaankin ja viemään roskia - raukka poika!

Vierailija
471/591 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli kodissa halutaan noudattaa raamatullista asioidenjärjestystä (joka valitettavasti nykyään harvinaista mikä näkyykin sitten kotien ja perheiden hajoamisina) kotityöt kuuluvat vaimolle riippumatta puolisoiden työelämästatuksesta. ELLEI mies perheen päänä päätä toisin. Mies voi tietysti auttaa raskaammissa kotitöissä mutta vain itse halutessaan, ei vaimon käskystä.

Kyllä Raamatussa kehotetaan kunnioittamaan, rakastamaan ja kohtelemaan oikeudenmukaisesti ja lempeästi toinen toisiaan.

Vierailija
472/591 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen huhkii töissä ns perseruvella tuoden kotiin rahaa ja sitten pitäs vielä jaksaa tehdä yhtä paljon kotitöitäkin? Tietyt jutut jaetaan  NIINKUIN PARISUHTEESSA TEHDÄÄN mutta jos toisella on rankka työ niin oikeesti? Toinen enemmän loisii ja toinen käy töissä. Jos toinen käy töissä toinen tekee selkeästi enemmän kotitöitä.REILUA eikös vaan?

Jos kotona oleva ei huku kotitöihin ympäri vuorokauden, on se reilua. Mutta jos hukkuu tai on vaikka opiskelut tai lapset, ei ole oikein vaatia häneltä suurta osaa kotitöistä.

Vierailija
473/591 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän elämän ainoa etu on se, että on vapaa-aikaa. Se on korvaus siitä ettei ole töitä eikä rahaa.

En hyväksy lainkaan sitä että työttömän pitäisi käyttää tuo vapaa-aika tekemällä toisenkin kotityöt.  Tietenkin sitten eri asia jos toinenkin antaa työttömälle jotain omastaan. Esim. rahaa. 

Tuo on kyllä totta. Mielenterveys ei kestä, jos seinien sisällä vain siivoaa.

Vierailija
474/591 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatullisessa asioidenjärjestyksessä vaimot eivät opiskele eivätkä käy kodin ulkopuolella ansiotyössä, vaan miehet elättävät perheensä ja vaimot pysyvät hellan ja nyrkin välissä. Sitäkö sinä tässä ajat takaa? Toimitaanko teillä noin?

Vierailija
475/591 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joutun tekee kaikki yksin kun kela ei lähetä kotiapulaista tekeen mitää ja pi--uakin tekis mieli mutta ei kerkii kun tartee tarkkailla ponti--a pannua , röihin ei yksinkertaasesti oo aikaa kun tartee kusellaki käydä. On tää helvetimoinen 24/7 rumpa mut oonki vasemmistolainen ja haluun tukia nostettavan ainanki 5-kertaiseksi tekemättömäst ryöstä

Vierailija
476/591 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyky naisena kerkee tekeen mitään ku mun täytyy somettaa 24/7  ja kynnetkin kärsii sellaisesta touhusta, tehkööt ne jotka muutenki duunaa mun tehtävänä on olla hyvän näköinen instassa

Vierailija
477/591 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kotona oleva tekee suurimman osan, varsinkin jos töissä käyvä maksaa asumisesta suuremman osan.

Vierailija
478/591 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona on miehelle kuuluvat työt ja sit loput jaetaan tasan. 

Vierailija
479/591 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä jos toinen käy kodin ulkopuolella töissä ja toinen on kotona, eikä tee kotitöitä. Mikä siinä on vaikeinta, kotitöihin menee tunti-pari, eikä edes siihen pysty kun toinen osapuoli on kahdeksan tuntia töissä.

Minä ihmettelen niitä kommentteja, joiden mukaan kotona olevan pitää maksaa yhteisistä menoista puolet ja tehdä valtaosa kotitöistä. Tuo on hirveän epäreilua.

Vierailija
480/591 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kotona on miehelle kuuluvat työt ja sit loput jaetaan tasan. 

Luetteles nyt taas muistin virkistykseksi ne kerrostalossa asuvien miestentyöt.