Miksi asevelvollisuus koskee vain miehiä?
Meillä on sukupuolten välinen tasa-arvo. Mistä johtuu että mieheksi syntyvällä on velvoite mennä armeijaan ja sotaan?
Olen lapsesta asti ihmetellyt samaa ja yleensä suuni tukitaan välittömästi jos uskallan tätä ääneen kysyä.
Ei kannata vastata mitään "koska miehet on isompia ja vahvempia". Tällainen kivikautinen ajatus ei pidä paikkaansa. Myöskin "koska naisilla on menkat ja synnytyspakko" on eräs tyhmimpiä asioita mitä tähän voi vastata. Nyt puhutaan yhteiskunnan asettamista lakivelvoitteista. Suomen laissa ei ole synnytyspakkoa.
Kommentit (397)
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä naisille tasa-arvo suuremmin kelpaavan. Taitaa olla syytä lakkauttaa feminismi tasa-arvon vastaisena ääri-ideologiana.
Saathan tuota koettaa. Jos ette ole miesten toimin saaneet tähän mennessä naisille pakollista asepalvelusta, niin ei nyt hirveesti vakuuta että saisitte tuotakaan aikaiseksi. Lol.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä naisille tasa-arvo suuremmin kelpaavan. Taitaa olla syytä lakkauttaa feminismi tasa-arvon vastaisena ääri-ideologiana.
Meinaatko että miehet lakkauttavat jotain -ismejä? Ei aatteita voi lakkauttaa, hölmö!
Aatteen rahoituksen voi ja aatetta ajavat järjestöt voi.
Eipä ole aatteella rahoitusta nytkään. Aate on ihmisillä päässä. Sille ei ulkopuoliset mahda mitään.
Eikö? Naiskärjestöjä ei rahoiteta valtion/kolmannen sektorin toimesta? Pystyykö feministi koskaan olemaan rehellinen?
En tiedä kuten tunne ketään feministiä. Aatteet ovat ihmisten päässä. Ei liity rahoituksiin.
Eli aate estää sinua keskustelemasta rehellisesti. Rintamalle senkin sika!
Miksi Kiinan yhden lapsen politiikka koski vain tyttöjen poistoa väestöstä?
Kauanko kaaliinne pitää hokea, että miehet ITSE ovat keksineet armeijan, ja he ITSE TUTKITUSTI kannattavat sitä eniten.
Missä nimenvaihdot? Missä miesten huivit? Missä anteeksipyyntö tuhansien vuosien sortamisesta? Miksi mies syyttää rai*kauksesta uhria, mutta kitisee asepalveluksesta jonne hän itse HALUAA?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saathan tuota koettaa. Jos ette ole miesten toimin saaneet tähän mennessä naisille pakollista asepalvelusta, niin ei nyt hirveesti vakuuta että saisitte tuotakaan aikaiseksi. Lol.
Rintamalle senkin sika!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että miehet lakkauttavat jotain -ismejä? Ei aatteita voi lakkauttaa, hölmö!
Eipä ole aatteella rahoitusta nytkään. Aate on ihmisillä päässä. Sille ei ulkopuoliset mahda mitään.
Feminismiä tulee kohdella kuten muitakin ääriliikkeitä!
Oletpas sinä pelokas.
Oletpa sinä propagandisti.
En kuitenkaan pelokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö? Naiskärjestöjä ei rahoiteta valtion/kolmannen sektorin toimesta? Pystyykö feministi koskaan olemaan rehellinen?
En tiedä kuten tunne ketään feministiä. Aatteet ovat ihmisten päässä. Ei liity rahoituksiin.
Eli aate estää sinua keskustelemasta rehellisesti. Rintamalle senkin sika!
Kokoomus-aste vai?
Vierailija kirjoitti:
Kauanko kaaliinne pitää hokea, että miehet ITSE ovat keksineet armeijan, ja he ITSE TUTKITUSTI kannattavat sitä eniten.
Missä nimenvaihdot? Missä miesten huivit? Missä anteeksipyyntö tuhansien vuosien sortamisesta? Miksi mies syyttää rai*kauksesta uhria, mutta kitisee asepalveluksesta jonne hän itse HALUAA?
Älä edes yritä! Teillä sioilla on ollut äänioikeus yli 100v ja lisäksi naisia on enemmistö! Jos teillä olisi tippaakaan älyllistä rehellisyyttä meillä olisi tasa-arvo!
Mutta ettehän te sitä halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismiä tulee kohdella kuten muitakin ääriliikkeitä!
Oletpas sinä pelokas.
Oletpa sinä propagandisti.
En kuitenkaan pelokas.
Pelkästään paha.
Koska miehet politiikassa ovat sen aikoinaan niin päättäneet. Nythän se on muuttumassa, kun naisetkin ovat tulleet politiikkaan päättämään asioista.
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet politiikassa ovat sen aikoinaan niin päättäneet. Nythän se on muuttumassa, kun naisetkin ovat tulleet politiikkaan päättämään asioista.
Naiset ovat olleet päättämässä yli 100v. Te olette äänestäneet. Se että olette lähteneet mukaan ehdolle vaaleissa vasta nyt on OMA SYYNNE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vain vahvistaa meitä, pikkukulta 😊.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat olleet päättämässä yli 100v. Te olette äänestäneet. Se että olette lähteneet mukaan ehdolle vaaleissa vasta nyt on OMA SYYNNE.
Miehet syyttää raiskauksesta uhria, teidän itse keksimänne asepalveluskin on muiden vika. En hae miehille tasa-arvoa ennen kuin miehet tuomitsee sukunimiensä ylivallan ja yhden lapsen politiikan.
Ottaako luonnolle kantaa vastuuta tekosistaan? Niin miehetkin joutuvat tekemään, ei erivapauksia tässäkään asiassa!
En jaksanut lukea koko ketjua, ehkä siellä jo vastattu näin, mutta asevelvollisuus koskee vain miehiä historiallisista syistä, ja tämän asian muuttaminen ei ole helppoa ja siksi toistaiseksi mennään vielä vanhaan malliin. Tai näin minä ajattelen, en ole mikään asiantuntija tällä alalla.
On esimerkiksi erimielisyyttä siitä, millainen uuden, tasa-arvoisen asevelollisuuden pitäisi olla. Nykyisen kaltainen, sekä miehiä että naisia koskeva asevelollisuus ei olisi järkevä, emme tarvitse niin suurta reserviä ja koulutuksen järjestäminekin tulisi liian kalliiksi. Palkka-armeijaan, eli siihen että vain ne menisi armeijaan, jotka sinne tahtovat mennä ja saisivat siitä palkkaa, Suomi on liian pieni maa, tarpeeksi ison reservin saa vain asevelvollisuuteen perustuen. Miten siis valittaisiin ne, jotka armeijaan joutuvat.
Toistaiseksi siis mennään vanhalla mallilla, ja naisia yritetään kannustaa vapaaehtoiseen palvelukseen, mutta eihän tämä tasa-arvoista ole ja varmaan asian täytyy tulevaisuudessa muuttua. Muutos vaan on vaan hidasta, koska ei ole varaa vaarantaa hetkeksikään puolustuskykyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä edes yritä! Teillä sioilla on ollut äänioikeus yli 100v ja lisäksi naisia on enemmistö! Jos teillä olisi tippaakaan älyllistä rehellisyyttä meillä olisi tasa-arvo!
Mutta ettehän te sitä halua.
Miksi hoette tasa-arvoa? En minä sitä miehille hae. Hopi hopi vanhempaanvapaille ja vaihtamaan nimeä. Siihen asti pää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet syyttää raiskauksesta uhria, teidän itse keksimänne asepalveluskin on muiden vika. En hae miehille tasa-arvoa ennen kuin miehet tuomitsee sukunimiensä ylivallan ja yhden lapsen politiikan.
No nyt tulikin asiaan yäysin liittymätön feministinen kaunaoksennus, hyvä harhautus.
Olen tästä aiemminkin kirjoittanut, joten palaan taas asiaan: Maanpuolustus perustuu kylmän viileästi numeroihin. Jokaisesta ikäluokasta x-määrä henkilöitä täytyy suorittaa intti. Niin kauan kuin nuoria miehiä löytyy ikäluokista tämän tarpeen täyttämään, niin kauan intti on naisille vapaaehtoinen. Siinä kohtaa kun ikäluokat alkaa olla sen verran pieniä, ettei miehiä ole enää tarpeeksi, niin sitä vajetta aletaan täyttämään naisten pakollisella asepalveluksella. Eikä siinä kohtaa kysellä naisten halukkuutta.
Tässäkin numerot puhuu puolestaan. Reservin määrä on oltava tietyn kokoinen.
Tässä menee vielä jonkun aikaa nykyisten syntyvyystilastojen mukaan, ennen kuin tässä tilanteessa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Ottaako luonnolle kantaa vastuuta tekosistaan? Niin miehetkin joutuvat tekemään, ei erivapauksia tässäkään asiassa!
Mitä vastuuta sä nyt tarkoitat ja mistä tekosista? Jätkä huitoo mihin sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vain vahvistaa meitä, pikkukulta 😊.
Samaa sanoo PVL.