Todella vaikea saada kavereita näin aikuisena
Olen sosiaalinen ja juttelen vaikka kauppajonossa ihmisten kanssa. Miehet suhtautuvat minuun tosi hyvin, mutta jostain syystä naiset eivät halua kaveerata kanssani. Tämä alkoi joskus vauvakerhossa n 15 vuotta sitten. Siitä lähtien olen ollut jotenkin ulkopuolinen joka paikassa.
Tuntuu, että minua katsotaan jotenkin pitkään ja välillä jopa vältellään. Yhdessä harrastuksessa missä käyn, niin olen yrittänyt tutustua ihmisiin. Ei onnistu sitten millään. Miesten kanssa ok, mutta en vaan pääse sisälle naisten porukoihin. Pari naisen kanssa ollaan juteltu ja sovittu tapaaminen, mutta yhtäkkiä peruvatkin ne. Tuntuu, että naisilla on joku salainen kerho, mihin en ole tervetullut :D
Pitääkö rautalangasta vääntää? :D Yksinäinen varmasti tutustuu kaikkiin, sillä eihän sitä edes voi tietää, onko joku toinen yksinäinen vai ei. Ei se ole asia, joka kirjoitetaan otsaan tai jota mainostetaan kovaan ääneen - ainakaan suurin osa. Sillä on stigma. Sitä paitsi yksinäisyys ei sinänsä katso sitä, onko perhettä tai kavereita, voit silti tuntea itsesi yksinäiseksi.
Jos koet ei-yksinäisenä yksinäisyyden toksiseksi, niin sano sitten suoraan, ettet halua nähdä toista vapaa-ajallasi? Mutta älä anna valheellisia mielikuvia toiselle.