Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisinkin toisen lapsen, mutta mies ei. Yksilapsisuuden hyvät puolet?

Vierailija
15.10.2022 |

Alunperin sovimme, että yksi lapsi voi tulla jos on tullakseen. Nyt meillä on muutama vuosi takana perhearkea ja olen alkanut toivomaan lapselle sisarusta. Tiedän, että siinä ei ole mitään järkeä kun mies ei tule toiseen suostumaan. Itse en tykännyt olla raskaana (vaivoja), synnytys oli traumaattinen ja vauvavuosi todella rankka huonosti nukkuvan vauvan kanssa. Odotin koko ajan, että lapsi kasvaa ja elämä helpottaa. Meillä ei olisi oikein tilaakaan toiselle, molemmat joutuisivat sulloutumaan samaan pieneen huoneeseen.

Silti huomaan olevani aidosti kateellinen kavereille, jotka ilmoittavat raskaudesta. Ihmiset kyselee milloin meilleKIN tulee toinen ja ihmettelevät jos vastataan, että ei taida tulla. Tuntuu, että kaikki tutut saavat nyt toisia lapsiaan kun esikoiset on 1-3v.

Lasta pitää koko ajan viihdyttää, vaikka ollaan koitettu opettaa leikkimään itsekseen. Hän haluaa seuraa ja onhan se ihan ymmärrettävää. Kateudella katselen puistossa keskenään leikkiviä sisaruksia, vaikka eihän se aina niin auvoista tietenkään ole.

Siis miten ihmeessä tästä tunteesta pääsee yli? Tämän takia en aio erota eli perhettä rikkoa, uusperhekuvio ei muutenkaan houkuttele. Ei auta kun kestää tai sitten toivoa, että mies muka jotenkin muuttaisi mielensä.

Mitä hyviä puolia on yksilapsisuudessa ja miten voisin muuttaa omaa ajattelutapaa? Siis eihän tässä mun ajattelussa ole mitään järkeä? Tämä asia vaivaa mua ihan päivittäin ja jotenkin pitäis nyt päästä tästä yli. Onko muita ollut samassa tilanteessa? Oon nyt kuukausia odotellut, että tää ois vaan joku vaihe. Helpottaako se sitten kun lähipiiriin ei enää synny pikkusisaruksia jatkuvalla syötöllä?

Kommentit (364)

Vierailija
121/364 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et hanki lasta olet huono ihminen

.

Ja kaikki on aina tätä mieltä

.

Aina syytetään ja syystä

.

Aina kysytään

Ja syystä

.

Vätys

Tämä on totta!

Vierailija
122/364 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä jäi myös yhteen miehen päätöksestä. Välillä sitä surin, mutta se meni aikanaan ohi ja aloin olla tyytyväinen, että minulla on vain yksi lapsi. Niitä hyviä puolia on roppakaupalla. Lapselle on enemmän rahaa, aikaa ja energiaa. Jaksat olla sellainen äiti, kun haluat etkä elä päivästä toiseen arjen mankeloimana.

Ei yksilapsisuudesta ole huonoja puolia vanhempien kannalta. Lapsenkin kanta riippuu persoonasta. Itse vihasin sitä, että minulla oli sisaruksia.

Sad

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/364 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten, kun teistä aika jättää? Hän on yksin. Ei ole ketään, joka muistelisin lapsuutta tai jakaisi surun. Hänen mahdollisella lapsella/lapsilla ei tule olemaan ainoatakaan serkkua hänen puoleltaan. Riippuen tietysti lapsesta hän voi jäädä hyvin yksin. Noita näkee välillä, kun vanhemmat kuolevat, ei ole ketään enää. Toiset pystyvät rakentamaan turvaverkon muista kuin sukulaisista toiset eivät. Toisaalta kaikki eivät tule toimeen sukulaistenkaan kanssa.

Siinä vaiheessa kun vanhemmista aika jättää on lähinnä onnellinen, ettei perinnöstä tarvitse kenenkään kanssa vääntää. Kokemusta on. Sisarukset ei takaa mitään seuraa tai serkkuja. Ainoa lapsi sentään tietää, mitä tulossa ja voi luoda oman näköisen elämän.

Vierailija
124/364 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin iloinen asia

Elämä on parempaa kun lapsia on monta

Vierailija
125/364 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten, kun teistä aika jättää? Hän on yksin. Ei ole ketään, joka muistelisin lapsuutta tai jakaisi surun. Hänen mahdollisella lapsella/lapsilla ei tule olemaan ainoatakaan serkkua hänen puoleltaan. Riippuen tietysti lapsesta hän voi jäädä hyvin yksin. Noita näkee välillä, kun vanhemmat kuolevat, ei ole ketään enää. Toiset pystyvät rakentamaan turvaverkon muista kuin sukulaisista toiset eivät. Toisaalta kaikki eivät tule toimeen sukulaistenkaan kanssa.

Siinä vaiheessa kun vanhemmista aika jättää on lähinnä onnellinen, ettei perinnöstä tarvitse kenenkään kanssa vääntää. Kokemusta on. Sisarukset ei takaa mitään seuraa tai serkkuja. Ainoa lapsi sentään tietää, mitä tulossa ja voi luoda oman näköisen elämän.

Sillä nyt ei ole mitään väliä!

Lapset ovat elämän tarkoitus!

Sinä juhlit kuolemaa!

Vierailija
126/364 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistuisi minulta. Katkeroituisin miehelle.

tämä

Vierailija
127/364 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä nyt ei ole mitään väliä!

Lapset ovat elämän tarkoitus!

Sinä juhlit kuolemaa!

Lääkkeet!

Vierailija
128/364 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies teetti vasektomian toisen lapsen jälkeen. Itse olisin halunnut enemmän lapsia. Aika usein mietin heivaavani ukon mäkeen ja hankkivani vielä lapsia jonkun muun kanssa.

Vierailija
129/364 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat vaan olla katkera kun et oo saanut lasta

Haluat nyt että muutkan ei hanki lasta

Tämä on niitä jotka valittaa lasten äänistä päivällä kerrostalossa

Vierailija
130/364 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies teetti vasektomian toisen lapsen jälkeen. Itse olisin halunnut enemmän lapsia. Aika usein mietin heivaavani ukon mäkeen ja hankkivani vielä lapsia jonkun muun kanssa.

Kannattaa

eihän sulla ees oo miestä!

eunukki on

Vierailija
131/364 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et hanki lasta niin Putin on jo voittanut.

Putin nimenomaan haluaa että esim. Suomessa ja Ukrainassa ei synny lapsia!

Älä alistu putinin trollien propagandaan 👍

Vierailija
132/364 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä tuon katkeran akan mölinöistä

Hanki vaan vauva 👶

Hänkin halusi vauvan, mutta ei saanut kun odotti liian kauan (mitä sulle nyt tyrkyttää)

Haluaa pilata sunkin lapsihaaveet

Kateus on kauhea asia ja katkeruus!

Vierailija
133/364 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvat on ihania

Vierailija
134/364 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii on

Aivan tyhmää jättää lapsi yksin

sisarukset on ainoita aitoja ystäviä

Vierailija
135/364 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halua toista lasta kun mieskään ei? Alistut

.

Ei millään pahalla mutta sun katkeruus paistaa läpi viesteistä

Miksi muiden vauvat ja lapset noin ärsyttää

Vierailija
136/364 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyvyyden tutkijan ja professori Dr. Shanna Swan

on hulissaan syntyvyyden romahtamisesta maailman laajuisesti!

Tämä tulee aiheuttamaan globaalin vaaran ihmiskunnalle!

Lasten hankkiminen on moraaalinen velvollisuus

Vierailija
137/364 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin miehet pihtaa usein lapsimäärän suhteen, varmaan koska joutuvat itsekin hoitovastuuseen. Koitas hoitaa muutaman kuukauden ajan yksin teidän esikoinen, vielä hemmottelet miestä.hyvällä ruoalla jne. ja sitten hyvällä hetkellä.koita, jos lämpenis uudelleen. Sinä Haluat lapselle sisaruksen ja se on täysin normaalia.

Vierailija
138/364 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse miettinyt tätä pitkään. Olen itse kaksilapsisesta perheestä ja koko ikäni ja vieläkin kaipaan sisarusta. Oma siskoni on sellainen, ettei häntä kiinnosta olla sisko. Lapsena ei tultu koskaan toimeen. Eli voi sitä olla yksinäinen vaikka onkin se sisarus. Meillä on yhden lapsen kanssa ihan älyttömän helppoa, enkä halua pilata sitä. En myöskään halua jättää toista lasta tekemättä vain sen takia, että elämä olisi helppoa. Pelkään kuitenkin, että pilaan koko meidän perheen elämän jos hankitaan lisää lapsia. Pelkään että yht äkkiä voimat menee ja kaikki muuttuu todella hankalaksi. Erotaan miehen kanssa kun elämästä tuli pelkkää kuskaamista ja puurtamista. Aina lapset eri aikaan kipeinä, tappelee jne. Toisaalta perhe voisi täydentyä iloisella ja helpolla lapsella, josta on iloa meille kaikille.

Vierailija
139/364 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni sairastui yllättäen vakavasti ja taantui teini-ikäisen tasolle. Olen tässä tilanteessa kiitollinen siitä, että meillä on kaksi lasta. Ovat olleet korvaamaton tuki toisilleen näinä vaikeina vuosina. Tulevaisuudessakin heillä on toivottavasti edes toisensa.

Vierailija
140/364 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkottaa EI. Miehen toivetta on kunnioitettava. Veetuttaa tollaset akat kun ei uskota. Kohta lähtee mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän