Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisinkin toisen lapsen, mutta mies ei. Yksilapsisuuden hyvät puolet?

Vierailija
15.10.2022 |

Alunperin sovimme, että yksi lapsi voi tulla jos on tullakseen. Nyt meillä on muutama vuosi takana perhearkea ja olen alkanut toivomaan lapselle sisarusta. Tiedän, että siinä ei ole mitään järkeä kun mies ei tule toiseen suostumaan. Itse en tykännyt olla raskaana (vaivoja), synnytys oli traumaattinen ja vauvavuosi todella rankka huonosti nukkuvan vauvan kanssa. Odotin koko ajan, että lapsi kasvaa ja elämä helpottaa. Meillä ei olisi oikein tilaakaan toiselle, molemmat joutuisivat sulloutumaan samaan pieneen huoneeseen.

Silti huomaan olevani aidosti kateellinen kavereille, jotka ilmoittavat raskaudesta. Ihmiset kyselee milloin meilleKIN tulee toinen ja ihmettelevät jos vastataan, että ei taida tulla. Tuntuu, että kaikki tutut saavat nyt toisia lapsiaan kun esikoiset on 1-3v.

Lasta pitää koko ajan viihdyttää, vaikka ollaan koitettu opettaa leikkimään itsekseen. Hän haluaa seuraa ja onhan se ihan ymmärrettävää. Kateudella katselen puistossa keskenään leikkiviä sisaruksia, vaikka eihän se aina niin auvoista tietenkään ole.

Siis miten ihmeessä tästä tunteesta pääsee yli? Tämän takia en aio erota eli perhettä rikkoa, uusperhekuvio ei muutenkaan houkuttele. Ei auta kun kestää tai sitten toivoa, että mies muka jotenkin muuttaisi mielensä.

Mitä hyviä puolia on yksilapsisuudessa ja miten voisin muuttaa omaa ajattelutapaa? Siis eihän tässä mun ajattelussa ole mitään järkeä? Tämä asia vaivaa mua ihan päivittäin ja jotenkin pitäis nyt päästä tästä yli. Onko muita ollut samassa tilanteessa? Oon nyt kuukausia odotellut, että tää ois vaan joku vaihe. Helpottaako se sitten kun lähipiiriin ei enää synny pikkusisaruksia jatkuvalla syötöllä?

Kommentit (364)

Vierailija
1/364 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintojen tekeminen sen mukaan mitä lähipiirissä tapahtuu on varsin järjetöntä. Olen itse kaksilapsisesta perheestä ja rehellisesti sanottuna olisin ehkä ollut onnellisempi ilman sisarustani. Äitinikin sai jatkuvia hermoromahduksia, kun vähän väliä tapeltiin.

Vierailija
2/364 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Hanki se lapsi.

Mies hankkii kuitenkin sitten uuden naisen kanssa.

Sulle ei jää kun säääli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/364 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tarvii sisaruksen

Vierailija
4/364 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkidut raskaaksi ja kysyt mieheltä mitä tehdään kun et halua aborttia

.

Sanot että ehkäisy petti

Vierailija
5/364 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että ehkäisy petti

.

Muuten kadut

.

Ehkä et vaan muista ottaa pillereitä tai heität vaan roskiin. Entä jos mies joskus pettää kuitenkin? Ryhdistäydy. Ei kukaan oo puhdaspulmunen

Vierailija
6/364 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit keskittyä lapseen kunnolla, ei ole kahden eri luoteisen sisaruksen välisiä jännitetteitä ja niitä yhdistävän kasvatustyylin luomista.

Talous; ei kaksia menoja.

Kun ainoa lapsi muuttaa pois, olet varmasti vielä nuori ja se on siinä. Mitään ei ole kesken.

Vierailija
7/364 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkidut raskaaksi ja kysyt mieheltä mitä tehdään kun et halua aborttia

.

Sanot että ehkäisy petti

Tuohan on sama kuin päksisi salaa paljaalla. Itsekkyyden huippu.

Vierailija
8/364 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ois sitten vissiin pitänyt avautua täällä kun eipä nämä kommentit mitään rakentavia ole. Lapsi ei oletusarvoisesti tarvitse sisarusta, koska kyllähän moni sisarukseton aikuinen on lapsuuteensa ihan tyytyväinen?

Enkä todellakaan hankkiudu salaa raskaaksi.

Ap

Vierailija
9/364 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi yhteen lapseen kun mies ei halunnut enempää.

+ Yhden lapsen kanssa on helppoa.

Vierailija
10/364 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tarvii sisaruksen!

Ja sinä ansaitset saada oman lapsilukusi täyteen!

Vierailija
11/364 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jätettiin lapsiluku yhteen miehen toiveesta.

Vierailija
12/364 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit keskittyä lapseen kunnolla, ei ole kahden eri luoteisen sisaruksen välisiä jännitetteitä ja niitä yhdistävän kasvatustyylin luomista.

Talous; ei kaksia menoja.

Kun ainoa lapsi muuttaa pois, olet varmasti vielä nuori ja se on siinä. Mitään ei ole kesken.

Ai nuori? Mä olin 50v. kun lapsi muutti pois.

Ei ap.

Vierailija
13/364 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä tuurilla sisarus voi olla paras ystävä ja voimavara, huonolla tuurilla kateellinen kiusaaja joka traumauttaa kohteensa loppelämäksi. Eivätkä välit todellakaan välttämättä parane tai käytös muutu aikuistuessa. Kokemusta on.

Lisääntymisuutiset lähipiirissä harvenevat ja vähenevät kun vuosia kuluu. Nyt on sinulla se raskain aika tämän asian suhteen henkisesti, mutta tämäkin helpottaa kyllä.

Kun aika koittaa, ainoan lapsen ei tarvitse tapella kenenkään kanssa perinnönjaossa. SIsarusten väliset perintöriidat voivat olla todella kamalia.

Vierailija
14/364 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain jätin pillerit pois

Muutui miehenkin mieli

👍

Vierailija
15/364 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ois sitten vissiin pitänyt avautua täällä kun eipä nämä kommentit mitään rakentavia ole. Lapsi ei oletusarvoisesti tarvitse sisarusta, koska kyllähän moni sisarukseton aikuinen on lapsuuteensa ihan tyytyväinen?

Enkä todellakaan hankkiudu salaa raskaaksi.

Ap

Niin? Miksi olisit hankkimassa toisen lapsen? Itsesi takia vai lapsesi takia?

Vierailija
16/364 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä jätettiin lapsiluku yhteen miehen toiveesta.

Ja mies hankki sitten kaksi lasta uuden naisen kanssa

Vierailija
17/364 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi yhteen lapseen kun mies ei halunnut enempää.

+ Yhden lapsen kanssa on helppoa.

Miten teidän arki sujuu ja onko lapsi kaivannut sisarusta? Mua jotenkin pelottaa, että lapsi jää yksin ja on yksinäinen. Miten esimerkiksi vaikka joku perheloma, eikö se ole lapselle tylsää olla vaan vanhempien kanssa ilman leikkikaveria? Toki vanhemmatkin voi leikkiä, mutta eihän se ole samanlaista kuin toisen lapsen seura.

Entä arkena vapaa-aika? Varmaan täytyy mahdollistaa joku harrastus, jossa on muiden lasten seuraa.

Ap

Vierailija
18/364 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa syntyy liian vähän lapsia

Vanhuksia alkaa olleen paikat täynnä

Yhteiskunnat romahtaa

Vierailija
19/364 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi yhtään posiitivista asiaa yksilapsisuudesta.

Minulla sama tilanne. Luulen, että eroan tämän asian takia ja hankin toisen itsellisesti.

T. Ainoa lapsi joka oli aina yksinäinen

Vierailija
20/364 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten tuu tänne katkerana haukkumaan suurperheitä

.

Oma valintasi

.

Mies on typerä jos ei halua sun kanssa lasta!

No seuraavalle tekee!