Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö asumistuki lopettaa?

Vierailija
14.10.2022 |

Olisi reilumpaa kaikkia kohtaan kun jokainen asuisi siellä missä on varaa asua ilman yhteiskunnan tukia. Nykyinen systeemi lihottaa vain asuntosijoittajia.

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan alalta ja palvelualalta irtisanotaan nyt talvella porukkaa.

Yhtiölaina ei ole lasku toimeentulotuessa.

Noille perheille ei makseta sähkölaskua eikä ruokaa.

Vierailija
62/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipäjonoista on ruoka loppumassa. Kaupat ovat vähentäneet myyntiin otettavia tuotteita ja hävikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yhteiskunnan pummi nro 1. Takana useampi koulutus, lähinnä lyhyttä työpätkää, vakityöt vie työantajien tutut tms kunnassa tehdyt keskinäiset sopparit.

Koskaan ei olla saatu asumistukea ja asuntolaina on maksettu pikkutuloista.

Me pieni tuloiset ei pidetä isoa melua tekemisistämme, pikkuhiljaa kitkutellaan eteenpäin.

Tietysti olen suvun mustalammas vaikka velat on meidän taloudessa maksettu ja heillä ISO tuloisina velkaa joka paikka täynnä, mutta pääasia, että ovat TÖISSÄ.

Vierailija
64/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista joutuu odottamaan. Itse olen aina säästänyt rahaa siihen, kun työ päättyy, että pystyy maksamaan 2 kuukauden ruoat ja asumiskulut.

Vierailija
65/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jämpti kirjoitti:

Se kirjotetaan asunto tuki. 

Ja pitäis. Minun verorahoilla ei asutella! Kyllä jämpti on niin!

Höpöhöpö!

Se on asumistuki.

Sarkasmin tajuaminen vaatii edelleenkin jonkinlaista aivotoimintaa.

Se EI Ollut sarkasmia, tyyååi ei saanut yhtään lausetta edes sinnepäin oikein!

Sarkastisesti kirjoittava osaa oikeinkirjoituksen!

Vierailija
66/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on 1 600 000 eläkeläistä. Eläkeläisen kotia ei tule ketään siivoamaan ilmaiseksi, vaikka eläkeläiselle tulisi syöpä tai esim. lonkkaleikkaus. Kotihoitaja voi tulla auttamaan pukemisessa, mutta se maksaa noin 400 - 1000 euroa kuukaudessa riippuen eläkkeen suuruudesta. Kodin siivous on ostettava yksityiseltä siivousfirmalta.

Vierailija
67/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on 1 600 000 eläkeläistä. Eläkeläisen kotia ei tule ketään siivoamaan ilmaiseksi, vaikka eläkeläiselle tulisi syöpä tai esim. lonkkaleikkaus. Kotihoitaja voi tulla auttamaan pukemisessa, mutta se maksaa noin 400 - 1000 euroa kuukaudessa riippuen eläkkeen suuruudesta. Kodin siivous on ostettava yksityiseltä siivousfirmalta.

Ja tulevana talvena tulee isoja sähkölaskuja.

Vierailija
68/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mummu joutui lonkkaleikkaukseen ja me omaiset kävimme auttamassa pukemisessa ja siivouksessa, koska nuo palvelut on niin kalliita.

Vierailija
69/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaikeaa purkaa tässä vaiheessa kun kansasta niin suuri osa on ajautunut asumistuen varaan. Järjestelmää ei olisi ikinä pitänyt tehdä tässä laajuudessa.

Vierailija
70/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön pystyy siivoamaan asuntonsa, mutta eläkeläiselle ei tule kukaan siivoamaan ilmaiseksi asuntoa, kunnilla ja kaupungeilla ei ole kodin siivous palveluita, vain yksityisillä yrityksillä on, mutta ne maksavat.

Vierailija
71/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön pystyy siivoamaan asuntonsa, mutta eläkeläiselle ei tule kukaan siivoamaan ilmaiseksi asuntoa, kunnilla ja kaupungeilla ei ole kodin siivous palveluita, vain yksityisillä yrityksillä on, mutta ne maksavat.

Itsekin meinaan tänä viikonloppuna vaihtaa verhot ja siivota asuntoani.

Osa eläkeläisistä ei pysty, heidän ainoa toivonsa on, että omainen tulee siivoamaan ilmaiseksi, jos ei tule niin siivous on ostettava siivousyritykseltä.

Vierailija
72/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei ole vuokrakattoa. Köyhien pitäisi luopua tuista mutta rikkaiden ei mistään.

Ai ei vai?. Minä kyllä luovun kuukausittain useista tuhansista euroista ilman että ne edes päätyvät tililleni.

Kiva kun on jotain mistä luopua.

Vierailija
73/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta alkaa tuntua tältä. On todella omituista, että minä käyn matalapalkkaisessa työssä ja palkasta menee 40 prosenttia vuokraan, kun taas naapuri rällää ja ryyppää eikä käy töissä ja asuu samanhintaisessa asunnossa asumistuella. Se on väärin. 

Ei se ole väärin vaan olet yksinkertaisesti uuno joka tekee ilmaiseksi töitä.

Vierailija
74/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomess kuolee noin 5000 ihmistä vuodessa. Ajatelkaa niitä jotka perivät tänä talvena sähkölämmitteisen asunnon. Ei ole ostajia eikä vuokraajia.

Miksi sitä sitten lämmittää?

Vierailija
75/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkällä tähtäimellä pitäisi, mutta ei sitä voi lopettaa kuin seinään. Pitää samalla tehdä muita muutoksia ja ajaa se alas pikkuhiljaa. Esim. opintotuki on niin huono, ettei sillä ole varaa asua kuin teltassa, eikä teltassakaan leirintäalueella.

Miksi opiskelijalla pitäisi olla oma asunto? Itsekkin asuin alivuokralaisena yhdessä huoneessa koko opiskelun ajan.

Vierailija
76/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

montako miljoonaa kertaa sinulle pitää sanoa että kyllä on.

KAIKKIIN laskuihin vain ei anneta erikseen rahaa toimeentulotuen muodossa.

Vierailija
77/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaanonnekas kirjoitti:

Täällä myös yhteiskunnan pummi nro 1. Takana useampi koulutus, lähinnä lyhyttä työpätkää, vakityöt vie työantajien tutut tms kunnassa tehdyt keskinäiset sopparit.

Me pieni tuloiset ei pidetä isoa melua tekemisistämme, pikkuhiljaa kitkutellaan eteenpäin.

Tietysti olen suvun mustalammas vaikka velat on meidän taloudessa maksettu ja heillä ISO tuloisina velkaa joka paikka täynnä, mutta pääasia, että ovat TÖISSÄ.

Jep jep. Korostukset paljastavat miksi pummiksi olet päätynyt.

Vierailija
78/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista joutuu odottamaan. Itse olen aina säästänyt rahaa siihen, kun työ päättyy, että pystyy maksamaan 2 kuukauden ruoat ja asumiskulut.

Minäpä olen ollut vielä fiksumpi ja SIJOITTANUT rahat. Kun työt päättyvät pystyn maksamaan pääomatuloillani ruuat ja asumiskulut vuosikausia. Käytännössä ikuisesti jos tulot ja menot eivät muutu. 

Vierailija
79/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiumistuen lakkautuminen ei auttaisi mitään, jos saman suuruinen tuki mahd. siirrettäsiin osaksi jotain muuta tukea, esimerkiksi osaksi harkinnan varaista toimeentulotukea.

Se että on asumistuki niin se mahdollistaa monen pienpalkkaisenkin elämisen ja työskenetelemisen paikoissa ja alueilla, joista he voivat käydä töissä ilman, että kaikki tai valtaosa heidän tulositaan menisi vain asumiskustannuksista selviämiseen. Vai kuinka moni mensi töihin, jos tuloista kaikki menisi vain asumiskustannuksista selviämiseen?   Vai kadullako ja teltassako näiden ihmisten tulisi elää?

Toki on perustelua harkita sitä miten esimerkiksi oppilaitokset sijoitetaan. Tai kuinka laajasti on perustelua keskittää valtionvirastoja ja tai itsenäisiä tutkimuslaitoksia pienelle alueelle vs. sijoittaa niitä laajemmalle alueelle, niin mahd. useampi voisi elää ja asua kohtuullisen matkan päässä työ tai opisklu -paikastaan ja samalla saatettaisiin pitää koko maa asuttuna. 

Vai haluammeko elää vain niin, että kaikki on hyvin tiivissä sumpussa? 

Yliopisto opiskelija

Vierailija
80/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaanonnekas kirjoitti:

Erikoinen pummi kun olet saanut sellaista työtä että ihan lainaa myönnettiin.

Minä olen 36 vuotias ja minulla on 3 ammattitutkintoja ja kohta neljäs. Pisin yhtäjaksoinen työ on ollut 6kk muut 2-3 työtä on olleet 2-3 kuukauden mittaisia. Lainaa en ole saanut joten olet ennemmin yhteiskunnan pummi numero 11 kuin 1. Minäkään en ole nro 1 kun kouluttaudun ja yritän päästä töihin palkalla jolla selviää arjessa.