Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö asumistuki lopettaa?

Vierailija
14.10.2022 |

Olisi reilumpaa kaikkia kohtaan kun jokainen asuisi siellä missä on varaa asua ilman yhteiskunnan tukia. Nykyinen systeemi lihottaa vain asuntosijoittajia.

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämpti kirjoitti:

Se kirjotetaan asunto tuki. 

Ja pitäis. Minun verorahoilla ei asutella! Kyllä jämpti on niin!

Ei kirjoiteta, jos kirjoitettaisiinkin niin siltikin meni väärin koska se kirjoitettaisiin asuntotuki, ei "asunto tuki".

https://www.kela.fi/yleinen-asumistuki

Vierailija
42/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ole vuokrakattoa. Köyhien pitäisi luopua tuista mutta rikkaiden ei mistään.

Ai ei vai?. Minä kyllä luovun kuukausittain useista tuhansista euroista ilman että ne edes päätyvät tililleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota nyt, work in progress. Kunhan saadaan tämä nykyinen talousjärjestelmä kaadettua, niin esitellään teille sitten universaali perustulo.

T:globalistit

Vierailija
44/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi lopettaa ja siirtyä kansalaispalkkaan.

Vierailija
45/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ole vuokrakattoa. Köyhien pitäisi luopua tuista mutta rikkaiden ei mistään.

Samasta syystä kuin ei ole palkkakattoa

Vierailija
46/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta alkaa tuntua tältä. On todella omituista, että minä käyn matalapalkkaisessa työssä ja palkasta menee 40 prosenttia vuokraan, kun taas naapuri rällää ja ryyppää eikä käy töissä ja asuu samanhintaisessa asunnossa asumistuella. Se on väärin. 

Vierailija
47/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraus sivustolle näyttää tulevan vuokralle sähkölämmitteisiä omakotitaloja, paritaloasuntoja ja rivitaloasuntoja, vuokralaiset ovat lähteneet. Omistajat joutuvat maksamaan niiden lämmityksen nyt talvella eivätkä saa niihin mitään tukia. Sähkötukea ja verovähennystä ei saa sijoitusasuntoon.

Voi voi sentään. Ja omistaja joutuu tekemään sähkösopimuksen nyt kalliilla, kun vuokralainen lähti ja sähkösopimus päättyi.

Vierailija
48/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että vuokran antaja maksaa asumisesta veroa 27 prosenttia takaisin yhteiskunnalle.

Vierailija
49/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ei vai?. Minä kyllä luovun kuukausittain useista tuhansista euroista ilman että ne edes päätyvät tililleni.

Niin, ettäs kehtaat!

T. Samis

Vierailija
50/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomess kuolee noin 5000 ihmistä vuodessa. Ajatelkaa niitä jotka perivät tänä talvena sähkölämmitteisen asunnon. Ei ole ostajia eikä vuokraajia.

Vierailija
51/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta alkaa tuntua tältä. On todella omituista, että minä käyn matalapalkkaisessa työssä ja palkasta menee 40 prosenttia vuokraan, kun taas naapuri rällää ja ryyppää eikä käy töissä ja asuu samanhintaisessa asunnossa asumistuella. Se on väärin. 

Pitäisiköhän muitakin tukia pienentää?

Vierailija
52/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummut joutuisi kadulle tai asumaan sukulaisilla kuin ennen muinoin. Äitin (83) yksiön vuokra 500 ja eläke 950e/kk.

Korruptio on Suomessa aivan muualla kuin vähävaraisissa kuten nuissa urheilijoiden tuissa, tienataan paljon ja kupataan lisäksi valtiolta.

Vierailija
53/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuessa on katto. Jos naapurisi rällää sille on toinen nimi: alkoholismi.

Vierailija
54/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomess kuolee noin 5000 ihmistä vuodessa. Ajatelkaa niitä jotka perivät tänä talvena sähkölämmitteisen asunnon. Ei ole ostajia eikä vuokraajia.

Perintöasuntoon ei saa sähkötukea eikä verovähennystä. Kohta aletaan varmaan omakotitalo alueita kaupungeissa purkaa.

Vierailija
55/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuki lakkautettaisiin, niin mitä ap ehdottaisi matalapalkka-alojen työntekijöiden asumisratkaisuiksi?

Vierailija
56/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän muitakin tukia pienentää?

Tai poistaa.

Maistuis työt.

Vierailija
57/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi. Olisi kiva katsoa, missä työttömät asuvat 540 € kuukausituloillaan.

Olen työtön ja asun omakotitalossa. En ole ikinä saanut asumistukea.

Vierailija
58/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perintöasuntoon ei saa sähkötukea eikä verovähennystä. Kohta aletaan varmaan omakotitalo alueita kaupungeissa purkaa.

Sähkön hinta voi olla korkealla vielä monta vuotta. Kukaan ei tiedä kauanko kriisi kestää.

Vierailija
59/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla särähtää korvaan elämäntapatyöttömien asuntovaatimukset esim. sijainnin ja koon suhteen. Jos sulla ei ole aikomustakaan mennä töihin, voit aivan hyvin muuttaa kauas keskustasta. Tai jos on pakko asua keskustassa, sitten hyväksy se, että asunto ON pieni tai että on pakko ottaa kämppis.

Vierailija
60/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan alalta ja palvelualalta irtisanotaan nyt talvella porukkaa.

Yhtiölaina ei ole lasku toimeentulotuessa.