Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö asumistuki lopettaa?

Vierailija
14.10.2022 |

Olisi reilumpaa kaikkia kohtaan kun jokainen asuisi siellä missä on varaa asua ilman yhteiskunnan tukia. Nykyinen systeemi lihottaa vain asuntosijoittajia.

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jämpti kirjoitti:

Se kirjotetaan asunto tuki. 

Ja pitäis. Minun verorahoilla ei asutella! Kyllä jämpti on niin!

Höpöhöpö!

Se on asumistuki.

Sarkasmin tajuaminen vaatii edelleenkin jonkinlaista aivotoimintaa.

Vierailija
22/133 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä vuokra-asuntoja sitten riittää? Ei kukaan vuokraa asuntoaan kenellekään pelkällä vastikkeen hinnalla. Julkisen puolen asuntoja ei ole tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä työttömällä on varaa asua tai eläkeläisella. Työmarkkina tuki riitä mihinkään vuokraan saati ruokaa ja pakollisiin laskuihin. Itse alkaisin myymään huumeita tms rikollisita jos näin kävisi ja veikkaan et moni muukin.

Tunthuriin vaan kaikki joutavat, laiskat, köyhät ja sairaat. 

Ei luoja laiskoja elätä ja risusavottaan ja silleen.

Vierailija
24/133 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämpti kirjoitti:

Jos jokainen mäkättäisi mitä minun verorahoilla ei saa tehdä, kaikki päätyisivät lopulta elämäntapatyöttömiksi protestina siihen, mitä vastinetta maksamilleen veroille saa. Suurimmat veroorosentit tuttavapiiristäni on ihmisillä jotka tienaavat hyvin ja käyttävät kovin vähän yhteiskunnan tarjoamia palveluja ( nuorehkot, terveet lapsettomat uraputkityypit).

Sitäpaitsi jos joku asuisi sillan alla kun ei tulot riitä kattoon pään päälle, kuka sen laskee, mitä seuraamukset tulevat maksamaan.

Voimme ainoastaan päättää ketä äänestämme tekemään nuo päätökset puolestamme, mutta eipä siihenkään ole luottaminen.

Pelkät Kelapakolaiset mun puolesta saavat jäädä rajojen ulkopuolelle. Tuntuu oudolta sekin, että voi Kelalla maksattaa asuntonsa.

Vierailija
25/133 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitaisiin muutta systeemi niin, että maksetaan 200 € tukea asumiseen, jos tulot ovat alle 800 €/kk, muille ei mitään. Ei mitään valitusmekanismeja, byrokraatteja yms. Eli jokainen asuisi siellä minne on varaa, ei siellä missä on kivoimmat baarit tai parhaat shoppailumahdollisuudet.  Saataisiin pelkästään kelan henkilöstöstä valtavat säästöt ja henkilöt voisivat mennä tuottaviin töihin.

Jamppa tienaa kuussa 799+200€

Jomppa sai palkankorotuksen ja ansaitsee 801€ kuussa.

Jomppaa harmittaa aika paljon.

Vierailija
26/133 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä niitä vuokra-asuntoja sitten riittää? Ei kukaan vuokraa asuntoaan kenellekään pelkällä vastikkeen hinnalla. Julkisen puolen asuntoja ei ole tarpeeksi.

Yksityisiä on tyhjänä eikä kaikki ole edes oikotiessä tai vuokraovessa haussa koska ei kannata.

Vierailija
27/133 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä työttömällä on varaa asua tai eläkeläisella. Työmarkkina tuki riitä mihinkään vuokraan saati ruokaa ja pakollisiin laskuihin. Itse alkaisin myymään huumeita tms rikollisita jos näin kävisi ja veikkaan et moni muukin.

Jossain Kemijärven syrjäkylillä on halpoja asuntoja.

Vierailija
28/133 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämpti kirjoitti:

Mikä ihmeen asuntotuki? Asumistuki.

Vierailija
29/133 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asumistuet lakkautetaan, niin valtion tulee tarjota vähintään jotain asuntolatyyppistä ratkaisua. Eihän ihmisiä voi heitteille jättää.

Vierailija
30/133 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja, men ni gör det ändå inte. Kanske det diskuteras och filas på nästa 70 år, men inget händer på riktigt, annat än att stödet stiger.

Vierailija
31/133 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jämpti kirjoitti:

Höpöhöpö!

Se on asumistuki.

Sarkasmin tajuaminen vaatii edelleenkin jonkinlaista aivotoimintaa.

Joo sun pitäis ymmärtää mitä sana sarkasmi tarkoittaa. Kommentissasi sitä ei ole.

Vierailija
32/133 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Niissä on kalliit asumiskustannukset.

Vierailija
33/133 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuet on varmasti sen mukaisia samaten palkat.

Vierailija
34/133 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu juu, ja työttömät vois ajaa suoraan irtisanomisen jälkeen työleiriin. Eiköhän niille, jotka eivät töihin kykene keksittäis myös jotain merkitystä. Ehkä ravinnoksi niille, joiden palkka ei riitä ruokaan. Hyvä, loistava yhteiskunta tulossa! 😎👍

Vierailija
35/133 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jämpti kirjoitti:

Oletko niitä sinivihreitä joiden mielestä samaan aikaan on ok maksaa kehitysapua, ottaa Jaffoja maahan ja maksaa Italian kansalaispalkkoja?

Ihan sama kunhan ei MINUN RAHOILLA! Minun rahoilla ei mittään! Kenellekkään!

Ne on minun rahoja. Kyl jämpti on niin.

Vierailija
36/133 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lait pitäisi lakkauttaa niin sitten voisi tuonkin lakkauttaa koska lait vievät ihmisiltä elin mahdollisuudet.

moni on työttömänä sen takia koska lait on keksitty.   lait on jäänne kommunismista.

Mistäs kielioppi on jäänne, menetetystä älykkyydestä?

Persulit ovat paluumatkalla nelijalkaisiksi. Ennustan jotain sian kaltaista, mutta tyhmempää.

Vierailija
37/133 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-8 000 000 000/5

Vierailija
38/133 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaako aloittaja, että pääkaupunkiseudulla ja muissa isoissa kaupungeissa on jatkossakin esim. siivoojia, kaupan kassoja, lähihoitajia, henkilökohtaisia avustajia jne? Asumistukea saavat myös matalapalkkatyöläiset. Jos todella pienipalkkaiset eivät enää voi asua tietyillä alueilla, niin mistä saadaan näille töille tekijöitä? Minkä ammattiryhmän sinusta voisi ensiksi lakkauttaa?

Ja ei, vastaus ei ole että muuttakaa niihin halpoihin lähiöihin. Me asumme niissä jo, vuokrat ovat niissäkin isoja.

T. Vammaisten avustaja joka joutuisi hakemaan asumistukea jos ei olisi niin onnekas, että saa asua sukulaiselta edullisesti vuokratussa asunnossa

Mitäpä jos PK-seudulla olisi sen verran paremmat palkat että palkka kompensoi kalliimpaa asumista?

Vähän ihmeellinen juttu kun jollain on niin huono palkka että valtion pitää maksaa työssäkäyvällä ihmiselle tukea.

Vähän veikkaan, että tukien poistamista kannattavat eivät kuitenkaan kannata matalapalkka-alojen palkkojen nostoa. Heille taitaa olla ihan sama, vaikka pienipalkkaiset asuisivat kadulla, kunhan tekevät sen työnsä kuitenkin.

Jos tehtaan vieressa olisi sellainen kiva leiri, jossa työväki majailisi, niin eikös se olisi mukava? Talo maksais majoituksen ja ruoantapaisen ja työväki tekisi sitten vähän hommia vastikkeeksi?

Työhän itsessään on jo arvokasta ja sillä on kuulemma vapauttava vaikutus?

Vierailija
39/133 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki tulee maksaa kaikille korotettuna työttömyyskorvauksena ja eläkkeenä. Samalla säästyy byrokratiaa ja jokainen voi käyttää rahan paljon järkevämmin, eli kun muuttaa ahlvempaan asuntoon saa erotuksen itselleen muuhun elämiseen. Joka on tarpeen kun työttömyyskorvaus on monilla 570 euroa. Samoin työttömyyskorvaus tulee olla kaikille sama.

Vierailija
40/133 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta. Tuntuu niin väärältä kun maksan isoa vuokraa palkkatuloistani ja naapuri ei maksa juuri mitään kun ei jaksa mennä töihin. Ilman asumisen tukea vuokrat laskisivat varmasti jolloin työtätekevä voittaisi. Työtä pelkäävät voisivat sitten mennä asumaan kauemmaksi alueelta jossa on töitä jossa on halvempaakin asua.