Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain esimieheltä palautetta "käytöksestäni"

Vierailija
13.10.2022 |

Lähiesimiehen mukaan HR-päällikkö ja ylin esimies ovat antaneet palautetta käytöksestäni. Olen käyttäytynyt huonosti seuraavilla tavoilla:
1) tervehtinyt aamulla väärällä tavalla
2) katsonut HR-päällikköä silmiin liian vähän aikaa ja tervehtinyt liian lyhyesti ohittaessani hänet toimistolla
3) jonain aamuna ohittaessani ylimmän esimiehen huoneen, en ole tervehtinyt häntä ohimennessäni
Tämä tuli esille kehityskeskustelussa siellä negatiivisten asioiden puolella. Työsuorituksesta ei ollut mitään negatiivista kommentoitavaan, kollegoilta tai tältä lähiesimieheltä ei ole myöskään tullut negatiivista tai edes neutraalia palautetta.

Mitähän tähän nyt pitäisi sitten sanoa..? Täytynee alkaa katsella uutta duunia.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhyvinvointikyselyssä voit sitten ilmoittaa että esihenkilössä sinua ahdistaa tervehtimiskäytäntöjen pilkuntarkka vahtiminen.

Vierailija
82/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla ei puututa johdon toimesta edes kovaankaan kiusaamiseen.

Siihen nähden tuntuu aika vähäiseltä tuo "epäasiallinen käytöksesi", ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä uskottavaa, koska tiedän että silmätikuksi voi joutua siitäkin jos katsoo väärällä ilmeellä.

Enää ei riitä jos hallitsee käytöstavat, mutta pitää myös olla samaan aikaan sekä iloisen, että luonnollisen näköinen.

Eli muistakaa: kun valmistutte, ensin teatterikoulu, ja vasta sitten työelämään.

Vierailija
84/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen saanut puhuttelun, kun olin työpaikkakoulutuksessa ja siellä kysyttiin lopuksi palautetta. Sanoin ystävällisesti, että uutta asiaa ei tullut, mutta kivempi täällä oli vaihteeksi olla kuin osastolla. Kiitin vetäjää, koska jos jollekin asia oli uutta, niin se oli ihan hyödyllistä. Tämänkin siis kerroin siinä.

Pääsin osastolle ja pomo pyysi huoneeseensa. Työkaverit nauroi, että nyt se joutui koppihoitoon. Pomo oli nössö eikä saanut soperrettua kuin että "ei niin voi sanoa". Vastasin että jos ei halua vastausta kuullla, niin ei pidä kysyä.

Helsingin kaupunki, sote

Vierailija
85/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole esimiehiä

Vierailija
86/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitit asian itsellesi parhain päin.

Vierailija
87/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on joku lysyssä laahustava mumiseva puhelinmyyjä.

Olen samaa mieltä. Ap:n mielikuvitus laukkaa. Niitä omasta mielestä pahiksia löytyy joka työpaikalta, eli sitten voi taas vaihtaa/ sanoutua hyvillä mielin irti.

Vierailija
88/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä 1800-luvun valtionlaitoksessa olet töissä?

Olisinkin valtiolla tai hoitoalalla niin ehkä ymmärätäisin tätä jotenkin. Olen pk-yrityksessä töissä, eli ihan yksityisellä työnantajalla, miesvaltainen ala, olen itse nainen. AP

Miesvaltainen ala niin erikoista että ollaan noin herkillä.  Naisvaltaisessa olisi ihan peruskauraa. 

Vierailija
89/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miesvaltaisessa paikassa töissä ja voi herra siunaa mitä draama queeneja noi miehet on! Miesjohtajat kilpailee keskenään ja jauhaa toisistaan paskaa selän takana ja kehityskeskustelun kommentit ovat juurikin tuollaisia, että hymyileekö tarpeeksi vai onko liian vakava ja just miten puhuu jne. ei ikinä mitään työn tuloksellisuuteen eli itse työn tekemiseen liittyvää. Sinulla on siis kohtalotovereita, AP! Ota tuo kohteliaisuutena, sun työssäsi siis ei oo mitään arvosteltavaa, joten täytyy keksiä jotain muuta, koska esihenkilösi ilmeisesti pitää sua pätevänä eli uhkana itselleen. Mun pomo harrastaa kanssa tuota, että joku muu arvostellut mua jne. ja sitten kun alkaa selvittämään, tällaista ei ole tapahtunut, että hän keksii omasta päästään, jotta pääsee antamaan paskaa palautetta. Todella ns. 'akkamaista' käytöstä on näillä heikoilla miehillä.

Vierailija
90/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provoko? Miksi HR-päällikkö ja ylin esimies antaisivat palautetta? 

Jospa eivät keksineet muuta kritiikkiä mutta eivät halua maksaa sinulle lisiä. Sinun täytyy parantaa käytöstäsi.

Egoistiset pomot ainakin tekivät selväksi, että he eivät ole tuttujasi vaan sinun työhösi kuuluu käyttäytyä tasan niin kuin he haluavat.

Ilmeisesti mun lähiesimies on valmistautunut näihin kehityskeskusteluihin käymällä läpi ylimmän esimiehen kanssa jokaisen tiimiläisensä tilanteen, ei siis pelkästään mun. Paikalla on ollut myös HR. Tässä yhteydessä musta on kerrottu nämä asiat. AP

Tulee mieleen lapseni vasu-keskustelu. Keksimällä piti keksiä jotakin ns. negatiivista jotta saataisiin kirjattua ylös jotakin missä pitää kehittyä. Pk-täti sitten pitkän mietinnän jälkeen keksi, että kerran lapsi on unohtanut hanskansa lattialle joten kirjasi vaatteiden laittamisen naulakkoon kehityskohteeksi.

Jos teet työsi moitteetta jne, niin voisiko olla kyse vastaavasta jutusta? On vaan pitänyt keksiä jotakin huomautettavaa jokaisesta.

Vierailija
91/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos aapee nyt opetellut kotona peilin edessä kestohymyä?

Saattaa olla vaivalloista tervehtiä jollain tietyllä tavalla tiettyjä henkilöitä. Yhtä pitää tervehtiä yhdellä tavalla, toista katsottava intensiivisesti ihaillen riittävän pitkään.

Tuli vaan mieleen, kun olin eräässä työpaikassa vastaanotossa töissä, niin joku random äijä sanoi, että voisit hymyillä iloisemmin. Ajattelin, että tämmöinen paikka onkin kyseessä. Lopetin 5. työpäivänä omasta ilmoituksesta. Siitä piti sitten vääntää puoli tuntia työnantajan kanssa, kun hän yritti kääntää vielä pääni.

Vierailija
92/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on työnteko tehty hankalaks.

Vierailija
93/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kauheaa, kun työkavereita pitäisi töissä morjestaa... Energiaahan siinä kuluisi...

Vierailija
94/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kauheaa, kun työkavereita pitäisi töissä morjestaa... Energiaahan siinä kuluisi...

On se kauheaa, kun lukemaan pitäisi oppia... Energiaahan siinä kuluisi...

Vierailija
95/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kauheaa, kun lukemaan pitäisi oppia... Energiaahan siinä kuluisi...

Toiset vastailee mitä sattuu, lukematta aloitusta, ihan vain kun kiukuttaa jokin ihan muu asia.

Vierailija
96/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä 1800-luvun valtionlaitoksessa olet töissä?

Olisinkin valtiolla tai hoitoalalla niin ehkä ymmärätäisin tätä jotenkin. Olen pk-yrityksessä töissä, eli ihan yksityisellä työnantajalla, miesvaltainen ala, olen itse nainen. AP

Anna niille piparia

Vierailija
97/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää pyytää esimieheltä kirjallinen ohjeistus noista tervehdyssäännöistä.

"Tämä on todellakin erittäin vakava asia. Teidän täytyy tilanteen parantamiseksi laatia mitä pikaisimmin tervehtimisohjesääntö. Laadittua sääntöä pitää sitten noudattaa mitä tarkimmin irtisanomisen uhalla, sillä kyseessähän on ilmiselvästi työhygienian kannalta kriittinen komponentti. Olikos sulla vielä muuta tämän asian tiimoilta?".

Vierailija
98/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin muuten trollina, mutta kaverilleni kävi vähän noin kuin ap kuvaa. Hänet jopa irtisanottiin siksi, yksi pomo vaan ei tykännyt. Se oli yksityinen firma ja onneksi hänen asiakkaansa rekrytoi hänet samantien ja sai jopa paremman palkan. Osa pomoista on tutkitusti ihan persoonallisuushäiriöisiä, eivät ihan normaaleja.

Vierailija
99/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi. Jos minulle tulisi tuollaista palautetta, kävisin tekemässä oikeaoppisen hoviniiauksen joka aamu jokaisen esimiehen edessä.

Jos tämä tarina on totta, kannattaa mennä aivan suoraan kysymään, millaista tervehtimistä esihenkilöt odottavat juuri sinulta.

Vierailija
100/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se palaute on varmaan ihan aiheellista jos useasta osoitteesta tulee samaa palautetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän