Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain esimieheltä palautetta "käytöksestäni"

Vierailija
13.10.2022 |

Lähiesimiehen mukaan HR-päällikkö ja ylin esimies ovat antaneet palautetta käytöksestäni. Olen käyttäytynyt huonosti seuraavilla tavoilla:
1) tervehtinyt aamulla väärällä tavalla
2) katsonut HR-päällikköä silmiin liian vähän aikaa ja tervehtinyt liian lyhyesti ohittaessani hänet toimistolla
3) jonain aamuna ohittaessani ylimmän esimiehen huoneen, en ole tervehtinyt häntä ohimennessäni
Tämä tuli esille kehityskeskustelussa siellä negatiivisten asioiden puolella. Työsuorituksesta ei ollut mitään negatiivista kommentoitavaan, kollegoilta tai tältä lähiesimieheltä ei ole myöskään tullut negatiivista tai edes neutraalia palautetta.

Mitähän tähän nyt pitäisi sitten sanoa..? Täytynee alkaa katsella uutta duunia.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huisia...karttakepillä sormille tollaisille luurjuksille!

Vierailija
22/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö vaan istuit hiljaa, kun esimies siitä sanoi?

Ja sitten tulet tänne valittamaan.

Voi sua trolloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provoko? Miksi HR-päällikkö ja ylin esimies antaisivat palautetta? 

Jospa eivät keksineet muuta kritiikkiä mutta eivät halua maksaa sinulle lisiä. Sinun täytyy parantaa käytöstäsi.

Egoistiset pomot ainakin tekivät selväksi, että he eivät ole tuttujasi vaan sinun työhösi kuuluu käyttäytyä tasan niin kuin he haluavat.

Ilmeisesti mun lähiesimies on valmistautunut näihin kehityskeskusteluihin käymällä läpi ylimmän esimiehen kanssa jokaisen tiimiläisensä tilanteen, ei siis pelkästään mun. Paikalla on ollut myös HR. Tässä yhteydessä musta on kerrottu nämä asiat. AP

Vierailija
24/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pomon ovi on auki, niin sinne pitää aina mennä kysymään pomon vointia, ja kuinka voin olla avuksi. Näin varmistetaan urakehitys, valitettavasti.

Vierailija
25/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otat yhteyttä työsuojeluhenkilöön ja luottamushenkilöön, ja kerrot että sinua kiusataan.

Vierailija
26/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös tukkapölly ja nurkkaan häpeäminen on suotavaa.

DDR ja Stasi myös aikoinaan ojensi huonosti käyttäytyviä kansalaisiaan.

Vierailija
27/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä nuo "palautteet" kirjallisena ja lähetä työsuojeluvaltuutetulle. Kyseessä on selkeästi asiaton palaute sinulle ja siis esimiehen virhe.

Vierailija
28/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, huvittavan kuuloista. Vaikuttavat erittäin "fiksuilta" nämä HR- ja ylijohto, puhumattakaan nakkikoneena toimivasta lähiesimiehestäsi.

Liekö tarvetta vähentää väkeä tai muuten latistaa työntekijää, kun tämmöisestä sanovat. Jos näillä "johtajilla" on aikaa käyttää aikaa tämmöiseen ja pohtia porukalla "liian vähän aikaa silmiin katsomista" kuulostaa joltain suojatyökeskukselta.

Voin vannoa, että ovat naisia nämä "johtajat" ja tylyttävät naistyöntekijää. Minusta olisi hauskaa keskustella näiden "johtajien" kanssa liikkeenjohdosta ja henkilöstön johtamisesta jossain julkisella foorumilla, niin saisivat tuoda näkemyksensä tervehtimistavoista ja merkityksellisistä asioista kaikkien asiakkaidensa ja/tai veronmaksajien tietoon (jos kyse julkkarista).

Mutta ei kannata välittää, ei mitään merkitystä tuollaisella höpönlöpöllä jos pidät itse aiheettomana. Jos palaute on väärä mielestäsi, lausut sen ja annat heidän kommenttien mennä korviesi ohi.

Vierailija
29/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää pyytää esimieheltä kirjallinen ohjeistus noista tervehdyssäännöistä.

Ja katsekontaktin hyväksytty minimiaika. Ehkä myös maksimiaika. Todella hämmentävää, että jossain ollaan noin tarkkoja. Ymmärrän tervehtimisestä valittamisen vain, jos a) joku ei tervehdi ollenkaan tai b) tervehtii selkeän vihaisesti, tai ehkä ääritapauksessa c) joku tekee tervehtimisestä niin ison numeron ja vaatii sillä tavalla kaikkien huomiota, että työt häiriintyvät.

Mulle tuntuu vaikealta tervehtiä työn touhussa olevaa ihmistä, koska pelkään häiritseväni. Etenkin jos kyseinen henkilö on jollain tavalla ylempi. Tulee sellainen olo, että tässä keskeytän tärkeän ihmisen tärkeät asiat saadakseni huomiota ilman mitään oikeaa asiaa. Mutta tätä monessa paikassa silti odotetaan, ja osaan kyllä näin toimia, mutta se tuntuu aina epäkohteliaalta.

Vierailija
30/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä 1800-luvun valtionlaitoksessa olet töissä?

Olisinkin valtiolla tai hoitoalalla niin ehkä ymmärätäisin tätä jotenkin. Olen pk-yrityksessä töissä, eli ihan yksityisellä työnantajalla, miesvaltainen ala, olen itse nainen. AP

Tämähän on selvää ulossavustamista. Psykologinen keino tehdä sinun olo huonoksi että otat itse loparit.

Vierailija
31/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikaan sun työpaikalla ei edes

tiedä nimeäsi, paitsi lähiesimies.

Usko pois ap, ne korkeammatkin esimiehet tekee duunia ja HR porukka.

Ei niillä ole aikaa kyttäillä tervehtimisiä eikä seurailla, kuka nyt minun työhuoneen oven ohittaa aamulla ja låhtiessä.

Tämän vuoden kusisin trolli.

Haisee tänne asti. Hyi!

Vierailija
32/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikset tervehdi kuten on ohjeistettu? Ja jos nyt vastaat, ei ole ohjeistettu, niin kyllähän tuon keskustelun päätteeksi lähiesihenkilösi on sinua ohjeistanut.

Olen tehnyt kuten kaikki muutkin täällä: sanonut yleisesti "huomenta" tai "hyvää huomenta" kun saavun avokonttoriin. Niin tekevät muutkin, eikä kukaan muu ole saanut asiasta palautetta. AP

Voi höpö kun vaan jatkat, ap.

Miten lähi esihenkilö ohjeisti?

No ei se oikein osannut sanoa itsekään mitään, mutta jostain syystä koki, että sen on "pakko" kertoa nämä asiat mulle. Kysyin, että tervehdinkö hänen mielestään jotenkin epäasiallisesti, johon hän totesi että "no et". "No mitä mun pitää tehdä toisella tavalla sitten?" "En tiedä, AP, en oikeasti tiedä. Mua pyydettiin kertomaan tää palaute sulle, ja nyt mä olen sen tehnyt." AP

Vierailija
33/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö vaan istuit hiljaa, kun esimies siitä sanoi?

Ja sitten tulet tänne valittamaan.

Voi sua trolloa.

No kyllä se vähän hiljaiseksi veti, kun kuvittelin, että ollaan aikuisia ja tällaisista "tervehtii väärin" -säädöistä ollaan päästy eroon jo viimeistään yläasteella. Mut ei sitten vissiin olla. Melkein nelikymppisenä nää tällaset jättää ainakin mut hämmentyneiks, en sit tiiä muista. AP

Vierailija
34/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pomon ovi on auki, niin sinne pitää aina mennä kysymään pomon vointia, ja kuinka voin olla avuksi. Näin varmistetaan urakehitys, valitettavasti.

Sehän tässä onkin, kun sen pomon ovi on usein kiinni ja pomo istuu itse kuulokkeet päässä Teams-palaverissa. Että pitääkö silloinkin mennä koputtelemaan ovelle? AP

Vierailija
35/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitusjohtaja kirjoitti:

Heh, huvittavan kuuloista. Vaikuttavat erittäin "fiksuilta" nämä HR- ja ylijohto, puhumattakaan nakkikoneena toimivasta lähiesimiehestäsi.

Liekö tarvetta vähentää väkeä tai muuten latistaa työntekijää, kun tämmöisestä sanovat. Jos näillä "johtajilla" on aikaa käyttää aikaa tämmöiseen ja pohtia porukalla "liian vähän aikaa silmiin katsomista" kuulostaa joltain suojatyökeskukselta.

Voin vannoa, että ovat naisia nämä "johtajat" ja tylyttävät naistyöntekijää. Minusta olisi hauskaa keskustella näiden "johtajien" kanssa liikkeenjohdosta ja henkilöstön johtamisesta jossain julkisella foorumilla, niin saisivat tuoda näkemyksensä tervehtimistavoista ja merkityksellisistä asioista kaikkien asiakkaidensa ja/tai veronmaksajien tietoon (jos kyse julkkarista).

Mutta ei kannata välittää, ei mitään merkitystä tuollaisella höpönlöpöllä jos pidät itse aiheettomana. Jos palaute on väärä mielestäsi, lausut sen ja annat heidän kommenttien mennä korviesi ohi.

Kyseiset esimiehet ovat kaikki miehiä. Minä olen nainen. Mutta joo, kyllähän tää vähän latistaa tunnelmaa. Olen muutaman työkaverin kanssa puhunut tästä palautteesta ja he ovat olleet todella hämmentyneitä, koska eivät ole millään tavalla kiinnittäneet huomiotaan mun tervehtimisiin tai käytökseen. AP 

Vierailija
36/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä ole aikaa kyttäillä tervehtimisiä eikä seurailla, kuka nyt minun työhuoneen oven ohittaa aamulla ja låhtiessä.

Haisee tänne asti. Hyi!

No itseasiassa, meillä kaikki tietää toistensa nimet, ei meitä nyt niin montaa tässä talossa ole (vajaa 30). Mut hyvä että sä tiedät, miten mun työnantaja toimii (tai ei toimi). AP

Vierailija
37/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haisee tänne asti. Hyi!

Et ilmeisest ole työelämässä kun et ymmärrä että yrityksiä on monta eri kokoa. Pienissä yrityksissä tietää kaikki toisistaanmonta asiaa,  perheestä lähtien. 

Vierailija
38/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä 1800-luvun valtionlaitoksessa olet töissä?

Olisinkin valtiolla tai hoitoalalla niin ehkä ymmärätäisin tätä jotenkin. Olen pk-yrityksessä töissä, eli ihan yksityisellä työnantajalla, miesvaltainen ala, olen itse nainen. AP

Tämähän on selvää ulossavustamista. Psykologinen keino tehdä sinun olo huonoksi että otat itse loparit.

Mikähän mussa on sitten vikana? Olen tunnollinen työntekijä, joka on harvoin poissa. Teen mukisematta ne ns. "paskahommatkin". Osaan paljon, olen tarkka ja rivakka, ja suht itseohjautuvakin, autan, neuvon ja tuuraan tarvittaessa myös muita. Sekö noita ahdistaa, etten ole lähtenyt p*rseennuolentatalkoisiin usean muun kanssa? AP

Vierailija
39/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haisee tänne asti. Hyi!

Et ilmeisest ole työelämässä kun et ymmärrä että yrityksiä on monta eri kokoa. Pienissä yrityksissä tietää kaikki toisistaanmonta asiaa,  perheestä lähtien. 

Jep, näin juuri meillä. Olen itseasiassa ollut myös suuressa yrityksessä töissä (n. 1500 työntekijää samassa toimipisteessa) ja kyllä sielläkin kaikki samalla osastolla (useita tiimejä, n. 10-15 hlöä per tiimi) tunsivat toisensa nimeltä, samoin esimiehet kolmessa portaassa tunsivat työntekijät ainakin etunimeltä. AP

Vierailija
40/102 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytös ja "käytös" ovat kaksi eri asiaa, ihan aiheesta sinulle on huomautettu.

Hmm. Olen aamulla tervehtinyt kaikkia yleisesti sanomalla "huomenta" tässä avokonttorissa. Vain HR-pomo on tästä jotenkin onnistunut vetämään herneet nenään. Miten olisi pitänyt tervehtiä? AP

Ne savustaa sua ulos. Siksi niiden piti antaa sulle varoitus - onko yt:t tulossa, joissa tuota varoitusta voidaan käyttää sun irtisanomisen perusteena?

Katsele itsellesi uusi paikka ja tee sopimus. Sano sitten nykyiselle työnantajalle joku euromäärä, jolla olet valmis lähtemään ;). Itse pyytäisin puolen vuoden palkan, ilman työvelvoitetta ja niin, että tarjoutuisin lähtemään päivässä :D.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi