Mikä syöpä vie kuukaudessa?
Mikä syöpä on niin huonoennusteinen, että diagnoosista kuukauden kuluttua ihminen on kuollut? Pelottavaa.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Syöpäsolut käy jokaisen ihmisen elimistössä kolme kertaa elämän aikana, näin olen lukenut. Kuka sitten sairastuu ja kuka ei.
Miekin oon lukennu kaikenoista, mutten tämmöistä. Käy elimistössä, lähteeko sitte pois? Tuntuu huuhaa-jutulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma työkaveri meni alta kahdessa viikossa diagnoosista. Hänellä oli erilaisia epämääräisiä ja ilmeisen hankalasti paikallistettavia oireita ja kipuja joihin ei lääkärit löytäneet eikä kaiketi halunneetkaan löytää syytä vaan väittivät jopa masennuksen aiheuttavan tuollaisia tuntemuksia. Tosin sitä masennustakaan ei hänelle diagnosoitu..
Lopulta kunto sitten romahti niin, että päätyi päivystykseen ambulanssilla ja siellä alettiin sitten selvitellä syytä. Tuolta reissulta hän ei enää palannut.
Kummasti kaikenlaista tällaista netissä sattuu, mutta elävässä elämässä syövät kyllä havaitaan ja hoidetaan ajoissa. Väkisinkin tulee mieleen, että haluaisiko joku näin kyseenalaistaa Suomen erittäin hyvin toimivaa terveydenhuoltoa...jostain syystä.
Ahaa. Ainakin mun elävässä elämässä on kolme tapausta, jotka kuilleet syöpään 5-14 päivässä. Kaksi nelikymppistä miestä ja yksi vanhus.
Lisäksi mun elävässä elämässä on tiedossa monta, joiden syöpää ei pystytty hoitamaan vaan potilas menehtyi x vuotta diagnoosin jälkeen. Mm. Äitini kuusikymppisenä, isovanhemmista kaksi vanhuksina, ystävän äiti ja toisen ystävän äitipuoli kuusikymppisinä, ystävän äiti nelikymppisenä jne.
Vierailija kirjoitti:
Menee ohi aloituksen, mutta minä olen saanut aina hyvää hoitoa ja tarpeelliset tutkimukset.
Parikymppisenä kieriskelin vatsakivuissa. Lääkäri laittoi vatsan tähystykseen. Ei löytynyt mitään.
27-vuotiaana lääkäri halusi poissulkea rintasyövän mahdollisuuden. Minulla oli rinnassa ihottumaa. Pääsin ultraan ja verikokeisiin. Kaikki oli hyvin.
Nyt nelikymppisenä vatsakivut ovat palanneet. Yksityiselle menin ja vatsa ultrattiin. Ei löytynyt syytä. Kivut pysyi hetken poissa, kunnes muuttuivat säännöllisemmiksi ja veivät toimintakyvyn moneksi päiväksi. Menin taas samalle yksityiselle ja hän laittoi lähetteen päivystykseen. Siellä tehtiin laajat verikokeet, ultraus ja röntgen. Kun syytä ei löytynyt, sain lähetteen vatsan tähystykseen. Se on myöhemmin tänä vuonna.
Tämä siis Helsingissä, jos se jotakuta kiinnostaa.
Minäkin olen saanut hyvää hoitoa samassa kaupungissa samaan syöpään, jonka itse löysin. Opetelkaa, naiset, tutkimaan rintanne kerran kuukaudessa. Rintasyöpää yhä enemmän niinkuin muitakin syöpiä. Mutta tässä syövässä ennuste erittäin hyvä ajoissa löydettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee ohi aloituksen, mutta minä olen saanut aina hyvää hoitoa ja tarpeelliset tutkimukset.
Parikymppisenä kieriskelin vatsakivuissa. Lääkäri laittoi vatsan tähystykseen. Ei löytynyt mitään.
27-vuotiaana lääkäri halusi poissulkea rintasyövän mahdollisuuden. Minulla oli rinnassa ihottumaa. Pääsin ultraan ja verikokeisiin. Kaikki oli hyvin.
Nyt nelikymppisenä vatsakivut ovat palanneet. Yksityiselle menin ja vatsa ultrattiin. Ei löytynyt syytä. Kivut pysyi hetken poissa, kunnes muuttuivat säännöllisemmiksi ja veivät toimintakyvyn moneksi päiväksi. Menin taas samalle yksityiselle ja hän laittoi lähetteen päivystykseen. Siellä tehtiin laajat verikokeet, ultraus ja röntgen. Kun syytä ei löytynyt, sain lähetteen vatsan tähystykseen. Se on myöhemmin tänä vuonna.
Minäkin olen saanut hyvää hoitoa samassa kaupungissa samaan syöpään, jonka itse löysin. Opetelkaa, naiset, tutkimaan rintanne kerran kuukaudessa. Rintasyöpää yhä enemmän niinkuin muitakin syöpiä. Mutta tässä syövässä ennuste erittäin hyvä ajoissa löydettynä.
Oikaisen, edellisellä vatsasyöpä, minulla rintasyöpä. Mutta hoito oli hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Tulihan sieltä asiallinenkin vastaus. Näin se homma käytännössä toimii ja taudit hoidetaan.
Sekin erikoista että jossain suvuissa esiintyy paljon joko tietynlaisia tai vaihtoehtoisesti erilaisia syöpiä, ja jossain suvuissa ei sitten yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään syöpä vie ketään kuukaudessa.
Mikään syöpä ei pysty ensimmäisestä solun jakaantumisesta, leviämään 30 päivässä eli kuukaudessa niin, että ihminen kuolee siihen.
Syöpä kehittyy ihmisen elimistössä vuosikausia. Useinmiten antamatta minkäänlaista vihjettä itsestään.
Ei mitään oireita, eikä ihminen tunne itseään sairaaksi.Sitten kun se syöpä havaitaan, se on useinmiten jo pitkällä.
Monesti syöpä löytyy sattumalta ja muiden tutkimusten sivutuotoksena.
Jos syöpä havaitaan vasta silloin, kun se on levinnyt lähes kaikkiin muihin elimiin, mitään mahdollisuutta ei enää ole jäädä henkiin.
Onko nyt hyvä olo, kun pääsit saivartelemaan? Ap tarkoitti TIETENKIN kuukausi siitä, kun havaitaan. Kukaan ei mitenkään voi tietää, millä hetkellä se syöpä alkoi kehittymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mikä tahansa. Nopein tietämäni syöpäkuolema tuli kolmessa päivässä diagnoosista.
Ihminen on voinut kärsiä pitkäänkin epämääräisiä vaivoja kun sitten viimein menee/viedään lääkäriin, ei mitään ole enää tehtävissä.
Juuri siksi on näitä seulontoja, että syöpä päästään hoitamaan ajoissa.
Jaa niinkuin mitä syöpäseulontoja?
T. Mies
Suolistosyöpää seulotaan. Osallistu kun saat purkin tai iho umpeen.
Mikään ja kukaan ei ole kieltänyt sinua käymästä vuositarkastuksessa lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma työkaveri meni alta kahdessa viikossa diagnoosista. Hänellä oli erilaisia epämääräisiä ja ilmeisen hankalasti paikallistettavia oireita ja kipuja joihin ei lääkärit löytäneet eikä kaiketi halunneetkaan löytää syytä vaan väittivät jopa masennuksen aiheuttavan tuollaisia tuntemuksia. Tosin sitä masennustakaan ei hänelle diagnosoitu..
Lopulta kunto sitten romahti niin, että päätyi päivystykseen ambulanssilla ja siellä alettiin sitten selvitellä syytä. Tuolta reissulta hän ei enää palannut.
Kummasti kaikenlaista tällaista netissä sattuu, mutta elävässä elämässä syövät kyllä havaitaan ja hoidetaan ajoissa. Väkisinkin tulee mieleen, että haluaisiko joku näin kyseenalaistaa Suomen erittäin hyvin toimivaa terveydenhuoltoa...jostain syystä.
Tottakait suurin osa syöpäpotilaista hoidetaan, mutta yhtälailla on oireettomia syöpiä tai potilas itse vähettelee oireita, eikä hakeudu hoitoon.
Tai hoitoon hakeutuessaan saa osakseen vain oireiden vähättelyä ja toteamuksen että syö särkylääkettä ohjeen mukaan, seuraillaan tilannetta ja tule uudelleen sitten 3/6 kk:n päästä jos ei tällä ohjeistuksella oireet korjaannu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mikä tahansa. Nopein tietämäni syöpäkuolema tuli kolmessa päivässä diagnoosista.
Ihminen on voinut kärsiä pitkäänkin epämääräisiä vaivoja kun sitten viimein menee/viedään lääkäriin, ei mitään ole enää tehtävissä.
T. Mies
Miehillä suolistosyövän seulontaa, vai kahdehditko nyt oikeasti papakokeita ja mammografiaa? Mahtaa harmittaa että sinulla rintasyöpä on kovin epätodennäköinen.
Outo vastaus asialliseen kysymykseen.
No älä. Täällä on todella ilkeämielistä porukkaa tätä nykyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Mies
Suolistosyöpää seulotaan. Osallistu kun saat purkin tai iho umpeen.
Mikään ja kukaan ei ole kieltänyt sinua käymästä vuositarkastuksessa lääkärissä.
Mene sinä hiekkahaara vaikka aamulenkille tuulettamaan kuuppaasi kun noin kiukuttaa. Tympeää tuollainen joutava suunsoitto ja ilkkuminen.
/sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakait suurin osa syöpäpotilaista hoidetaan, mutta yhtälailla on oireettomia syöpiä tai potilas itse vähettelee oireita, eikä hakeudu hoitoon.
Tai hoitoon hakeutuessaan saa osakseen vain oireiden vähättelyä ja toteamuksen että syö särkylääkettä ohjeen mukaan, seuraillaan tilannetta ja tule uudelleen sitten 3/6 kk:n päästä jos ei tällä ohjeistuksella oireet korjaannu.
No siellä rajan takana näin voi ollakin. Onneksi Suomessa homma rokkaa ja taudit hoidetaan.
Tiedän yhden, jolla haimasyövän ainoa oire oli kipu varpaassa. Kun kivun syy selvisi, elinaikaa ei ollut enää paljoa jäljellä, nuori ihminen oli.
Tiedän myös yli 90v, jolla todettiin haimasyöpä. Eli vuosia diagnoosin jälkeen ja kuoli muuhun.
Nuoren elimistö on dynaaminen ja vanhuksen aika staattinen, syöpäkään ei aina leviä.
Nopein mitä tiedän on vatsasyöpä ja kahdessa viikossa diagnoosin jälkeen kuolema korjasi. Myös toinen vatsasyöpä tulee mieleen missä meni noin pari kuukautta ja myös yksi keuhkosyöpä missä samoin kuolema tuli pari kuukautta diagnoosin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään syöpä ei pysty ensimmäisestä solun jakaantumisesta, leviämään 30 päivässä eli kuukaudessa niin, että ihminen kuolee siihen.
Syöpä kehittyy ihmisen elimistössä vuosikausia. Useinmiten antamatta minkäänlaista vihjettä itsestään.
Ei mitään oireita, eikä ihminen tunne itseään sairaaksi.Sitten kun se syöpä havaitaan, se on useinmiten jo pitkällä.
Jos syöpä havaitaan vasta silloin, kun se on levinnyt lähes kaikkiin muihin elimiin, mitään mahdollisuutta ei enää ole jäädä henkiin.
Onko nyt hyvä olo, kun pääsit saivartelemaan? Ap tarkoitti TIETENKIN kuukausi siitä, kun havaitaan. Kukaan ei mitenkään voi tietää, millä hetkellä se syöpä alkoi kehittymään.
Kukaan ei myöskään voi tietää muhiiko omassa kropassa parasta aikaa jokin syöpäpommi joka ei (vielä) oireile millään tavalla.
Kuitenkin se on syöpä ihan siinä missä sellainenkin joka on jo diagnosoitu.
Mä olen miettinyt sitäkin, että voisiko tuo olla selitys/syy sille miksi osa saa vakavaoireisen koronan ja osa taasen ei. Siinä kun ei varsinaisesti tunnu olevan mitään (päällepäin) näkyvää syytä tai selkeää logiikkaa vaan se tulee kenelle tulee. Tuskin se kuitenkaan ihan puhdasta lottoa on vaikka siltä vaikuttaakin.
Syövän kun on kuitenkin sanottu olevan riskitekijä vakavalle tautimuodolle. Miksei siis riskitekijä olisi myös syöpä joka on jo olemassa, mutta jonka olemassaolosta ei vielä tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei myöskään voi tietää muhiiko omassa kropassa parasta aikaa jokin syöpäpommi joka ei (vielä) oireile millään tavalla.
Kuitenkin se on syöpä ihan siinä missä sellainenkin joka on jo diagnosoitu.
Mä olen miettinyt sitäkin, että voisiko tuo olla selitys/syy sille miksi osa saa vakavaoireisen koronan ja osa taasen ei. Siinä kun ei varsinaisesti tunnu olevan mitään (päällepäin) näkyvää syytä tai selkeää logiikkaa vaan se tulee kenelle tulee. Tuskin se kuitenkaan ihan puhdasta lottoa on vaikka siltä vaikuttaakin.
Syövän kun on kuitenkin sanottu olevan riskitekijä vakavalle tautimuodolle. Miksei siis riskitekijä olisi myös syöpä joka on jo olemassa, mutta jonka olemassaolosta ei vielä tiedä?
Jokaisen elimistöön syntyy syöpäsoluja. Terve immuunijärjestelmä poistaa ne. Syöpä pääsee kehittymään siinä vaiheessa, kun immuunijärjestelmä on liian heikossa tilassa tai syöpä liian aggressiivisesti kasvava ja leviävä. Luonnollisesti tällöin muutkin sairaudet iskevät rankemmin, kun puolustus on kuormittunut tai jo lähtökohtaisesti heikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Mies
Omassa maakunnassani esimerkiksi järjestetään tällä hetkellä suolistosyöpäseulonta yli kuusikymppisille.
Vierailija kirjoitti:
Nopein mitä tiedän on vatsasyöpä ja kahdessa viikossa diagnoosin jälkeen kuolema korjasi. Myös toinen vatsasyöpä tulee mieleen missä meni noin pari kuukautta ja myös yksi keuhkosyöpä missä samoin kuolema tuli pari kuukautta diagnoosin jälkeen.
Mun kaveri/tuttavapiirissä on mennyt monelta vanhempi just joko tuohon vatsasyöpään tai sitten haimasyöpään.
Lähipiirissä on muutenkin ollut viimeisten vuosien aikana ihan hirmuisesti syöpiä ja jotenkin se on ollut yllärikin, että ei se paraneminen ja syövän selättäminen mikään automaatio olekaan vaan enemmänkin päinvastoin.
Sen syövän kanssa sitä tuntuu jokainen sairastanut jatkossa elävän tai sitten kuolema korjaa muutamassa kuukaudessa/vuodessa. Ei ole pahemmin kukaan päässyt hihkumaan kuinka syöpä on poissa.
Vierailija kirjoitti:
Sekin erikoista että jossain suvuissa esiintyy paljon joko tietynlaisia tai vaihtoehtoisesti erilaisia syöpiä, ja jossain suvuissa ei sitten yhtään.
Ei siinä ole mitään erikoista, on geenimutaatio mikä aiheuttaa alttiutta syövälle/syöville. Asuinpaikka vaikuttaa myös.
Miksi sä valehtelet täällä? Ei tarvitse vuosikausia kehittyäkseen. Ihan lähipiirissäkin ihminen joka oli elokuussa käynyt syöpäseulonnoissa (oli siis aiemmin sairastanut erittäin helppohoitoisen syövän ja parantunut, tämä oli kontrolli), saanut puhtaat paperit, meni joulukuussa päänsäryn takia lääkäriin ja kuoli syöpään maaliskuussa. Solujen jakaantumisnopeus on joo vakio, mutta jos ne kasvaimet on sydämessä ja aivoissa, ei niiden kovin isoja tarvitse olla kun lähtö tulee.