KYSYMYS PIKKUJOULUISTA: Jos näet työkaverin pettämässä miestään/naistaan, kerrotko siitä eteenpäin?
Itse olen monesti nähnyt hoitaja työkavereita pettämässä pikkusievässä, mutta en ole koskaan kertonut.
Entä sinä?
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totta kai kerron työkavereille ja sitten ihmetellään yhdessä.
Juoruilu on varmasti monille hauskaa hupia mutta enemmän se kertoo kyllä aina juoruilijoista.
No mitä se kertoo? Hän vaan sanoo, että on nähnyt jotain sopimatonta. Mitä pahaa tuossa nyt on?
Miksi oletat että se on sopimatonta? Ei se läheskään kaikille ole. On typerää tehdä oletus että ihmiset ajattelevat samoin ja heidän tulee olla samanlaisia kuin minä.
No jos kaksi naimisissa olevaa touhuaa keskenään ja heillä ei ole avoin suhde, niin eikö se ole sopimatonta?
Sinusta todennäköisesti se on sopimatonta, minusta ei.
No jos sulle pettäminen on ok, niin mikäs siinä sitten.
Miksi sinun pitäisi edes tietää onko pettäminen mulle ok vai ei. Tuskin me olemme parisuhteessa keskenämme. Mulle riittää se että minä tiedän miten minun mahdollinen puoliso suhtautuu pettämiseen ja hän tietää miten minä siihen suhtaudun.
Ihan yksi lysti mitä ajattelet.
Ja taas on se aika vuodesta, kun toimiston helmikanat innoissaan järkkäilevät näitä juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoruilu on varmasti monille hauskaa hupia mutta enemmän se kertoo kyllä aina juoruilijoista.
Mitä tapahtuu työpaikalla sen saa myös työpaikalla kertoa. Meillä juorutaan paljonkin pikkujoulujen jälkeen, kun kaikenlaista näkyy sattuvan.
Työpaikoilla juorutaan paljon vaikka ei koko pikkujoulua edes olisi. Juoruilusta se ei silti tee yhtään sivistyneenoää käytöstä vaikka "kaikki tekee sitä".
Ei meillä kyllä muuten juoruta toisten asioista.
"Itse olen monesti nähnyt hoitaja työkavereita pettämässä"
Ihanko olet ap. omin silmin nähnyt pettämisen, vain tarkoitatko, että pidetään työkaverin kanssa hauskaa?
Ja missä kulkee pettämisen raja?
Minulla oli joskus työkaveri, joka kertoi minun pettäneen puolisoa, kun halattiin työkaverin kanssa kun saatiin tehtyä isot kaupat ja tanssittiin riemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä se kertoo? Hän vaan sanoo, että on nähnyt jotain sopimatonta. Mitä pahaa tuossa nyt on?
Miksi oletat että se on sopimatonta? Ei se läheskään kaikille ole. On typerää tehdä oletus että ihmiset ajattelevat samoin ja heidän tulee olla samanlaisia kuin minä.
No jos kaksi naimisissa olevaa touhuaa keskenään ja heillä ei ole avoin suhde, niin eikö se ole sopimatonta?
Sinusta todennäköisesti se on sopimatonta, minusta ei.
No jos sulle pettäminen on ok, niin mikäs siinä sitten.
Miksi sinun pitäisi edes tietää onko pettäminen mulle ok vai ei. Tuskin me olemme parisuhteessa keskenämme. Mulle riittää se että minä tiedän miten minun mahdollinen puoliso suhtautuu pettämiseen ja hän tietää miten minä siihen suhtaudun.
Ihan yksi lysti mitä ajattelet.
Hyvä, tätä yritin sanoakin että ihan yksi lysti mitä joku vento vieras ajattelee esim. puolisostaan tai miten he toimivat suhteessaan. Ihan samoin minulle yksi lysti onko sinulla puolisoa vai ei.
Koronan takia ei ole pikkujouluja vietetty kahteen vuoteen, joten katotaan räjähtääkö homma käsiin tänä vuonna. Tosin tuli kyllä kysely, että halutaanko koko pikkujouluja viettää. Nimettömänä saa kertoa mielipiteensä kyselyyn. Luulen, että enemmistö kuitenkin on pikkujoulujen puolella.
Siis mitä mä luin?
Juoruaminen on moraalisesti väärempää kuin pettäminen, vai?
Sen, joka pettää, pitää ymmrtää ottavansa riskin. Hän riskeera parisuhteensa ja ehkä työkavereidensa arvostuksenkin, tai vähintään ottaa riskin siitä, että joutuu juorujen kohteeksi.
Jos otat riskin, valmistaudu edes kantamaan se suoraselkäisesti äläkä itke, kun joku juoruaa sinusta.
Ei kai kovinkaan moni tunne työkavereiden puolisoita, silti moni väittää täällä "kertoisin tietenkin", eli rupeasitko todella selvittämään jonkun tuntemattoman ihmisen puh.numeroa ja soittelemaan tälle "minä olen täällä töissä ja tiedän että sinun vaimosi täällä teki sitä ja tätä", että tällaista rupeaisti soittelemaan tuntemattomalle.
Tuollaisen puhelunhan voi tehdä kuka vain kenelle vain vaikka pilamielessä, tuskin kukaan uskoo jos tuollaisia puheluja tulisi, ihmettelisi vain, että mikähän pervo siellä langan päässä oikein olikaan?
Vierailija kirjoitti:
Sais kyllä aina olla kertomassa. En tiedä yhtään naista tai miestä joka ei edes vähän pettäis jos ravintolaan mennään ilman puolisoa. Kyllä se on menoa aina. Tätä ei alle 40v uskonut mut elämä opettaa.
Minä en tunne yhtään naista, joka olisi pettänyt.
Miehiä tunnen jokusen.
N54
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun asiani. Muutenkin viestintuoja yleensä ammutaan tavalla tai toisella.
Tämä on niin totta. Itse kerroin kaverilleni, että hänen miesystävänsä asuu vielä vaimonsa kanssa vaikka oli kertonut olevansa asumuserossa. Kuulin asian luotettavasta lähteestä (vaimon siskolta) ja hän oli sitä mieltä ettei pari ole edes eroamassa. Miehellä oli säätöjä ollut "aina". Kaverini suuttui tästä ja meidän välit katkesivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sais kyllä aina olla kertomassa. En tiedä yhtään naista tai miestä joka ei edes vähän pettäis jos ravintolaan mennään ilman puolisoa. Kyllä se on menoa aina. Tätä ei alle 40v uskonut mut elämä opettaa.
Miehiä tunnen jokusen.N54
Mistä sinä tiedät onko pettänyt vai ei?
Minä olen nähnyt asioita, että ihan suu on loksahtanut auki.
N53
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä mä luin?
Juoruaminen on moraalisesti väärempää kuin pettäminen, vai?
Sen, joka pettää, pitää ymmrtää ottavansa riskin. Hän riskeera parisuhteensa ja ehkä työkavereidensa arvostuksenkin, tai vähintään ottaa riskin siitä, että joutuu juorujen kohteeksi.
Jos otat riskin, valmistaudu edes kantamaan se suoraselkäisesti äläkä itke, kun joku juoruaa sinusta.
Mikä se riski on minkä pettäjä ottaa? Se että ihmiset työkaverit on kiinnostuneita hänen parisuhteestaan tai puolisonsa moraalista? Se ei taida tulla kenellekään yllätyksenä.että toiset on kiinnostuneempia muiden moraalista kuin omista tekemisistään.
Aina löytyy sopivampi ja parempi oli vapaa tai ei.
Ihmisiä on maailmassa 8 miljardia ja sitä täydellistä tuskin löytyy vaikka joku kuvitteleekin olevansa sellaisen kanssa todennäköisyys sille on huomattavasti pienempi kuin eurojackpotissa täysosuman saaminen.
Joten, vaihtelu virkistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä tunnen jokusen.N54
Tuskin ne pettjät sinulle raportoi asiasta, jos itse et ole paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kovinkaan moni tunne työkavereiden puolisoita, silti moni väittää täällä "kertoisin tietenkin", eli rupeasitko todella selvittämään jonkun tuntemattoman ihmisen puh.numeroa ja soittelemaan tälle "minä olen täällä töissä ja tiedän että sinun vaimosi täällä teki sitä ja tätä", että tällaista rupeaisti soittelemaan tuntemattomalle.
Tuollaisen puhelunhan voi tehdä kuka vain kenelle vain vaikka pilamielessä, tuskin kukaan uskoo jos tuollaisia puheluja tulisi, ihmettelisi vain, että mikähän pervo siellä langan päässä oikein olikaan?
No kuka nyt puolisolle on kertomassa? Työkavereiden kesken vain juorutaan. Puoliso saa olla autuaan tietämätön koko asiasta.
Tilannekohtaista. Tämän hetkiset työkaverit ovat minulle sen verran etäisiä, etten edes tiedä heidän parisuhdestatustaan, saati minkälaiset pelisäännöt heillä suhteessaan on joten en puuttuisi asiaan. Olen myös ollut sellaisissa työpaikoissa, joissa työkavereista ja heidän puolisoistaan on tullut ystäviä myös vapaa-ajalla. Tällaisessa tapauksessa pakkohan se olisi kertoa.
Kerran olen ollut tilanteessa, jossa työkaveri oli tietämättäni käyttänyt minua alibina vastaavassa tilanteessa (jonka tosin en ollut itse huomannut tapahtuneen), ja seuraavana viikonloppuna olin muuttoapuna ja juttelin tämän puolison kanssa niitä näitä. Työkaveri sitten paniikissa siihen että mistä puhuitte ettehän puhuneet niistä pikkujouluista, ja tunnusti kuvion. Siinä olin vähän puun ja kuoren välissä, kaveri vannoi, ettei se toistu enkä puolisoaan tuntenut kovin hyvin. En ole kertonut, mutta tarkoituksella myös vältelin viettämästä aikaa tämän työkaverin kanssa vapaa-ajalla ja tutustumista hänen puolisoonsa. Jos olisimme lähentyneet niin varmasti olisin kertonut, tuntuisi liian pahalta istua samassa porukassa ja katsoa miten toinen elää valheessa.