KYSYMYS PIKKUJOULUISTA: Jos näet työkaverin pettämässä miestään/naistaan, kerrotko siitä eteenpäin?
Itse olen monesti nähnyt hoitaja työkavereita pettämässä pikkusievässä, mutta en ole koskaan kertonut.
Entä sinä?
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kovinkaan moni tunne työkavereiden puolisoita, silti moni väittää täällä "kertoisin tietenkin", eli rupeasitko todella selvittämään jonkun tuntemattoman ihmisen puh.numeroa ja soittelemaan tälle "minä olen täällä töissä ja tiedän että sinun vaimosi täällä teki sitä ja tätä", että tällaista rupeaisti soittelemaan tuntemattomalle.
Tuollaisen puhelunhan voi tehdä kuka vain kenelle vain vaikka pilamielessä, tuskin kukaan uskoo jos tuollaisia puheluja tulisi, ihmettelisi vain, että mikähän pervo siellä langan päässä oikein olikaan?
Ihan oikeasti? Et siis yhtään alkaisi miettiä, että voisiko asiassa olla totuuttakin?
Ei ole koskaan tullut tuollaista puhelua ja jos nyt pikkujoulujen jälkeen tulisi, niin kyllä se pistäisi miettimään, että mitäs siellä onkaan tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kovinkaan moni tunne työkavereiden puolisoita, silti moni väittää täällä "kertoisin tietenkin", eli rupeasitko todella selvittämään jonkun tuntemattoman ihmisen puh.numeroa ja soittelemaan tälle "minä olen täällä töissä ja tiedän että sinun vaimosi täällä teki sitä ja tätä", että tällaista rupeaisti soittelemaan tuntemattomalle.
Tuollaisen puhelunhan voi tehdä kuka vain kenelle vain vaikka pilamielessä, tuskin kukaan uskoo jos tuollaisia puheluja tulisi, ihmettelisi vain, että mikähän pervo siellä langan päässä oikein olikaan?
No kuka nyt puolisolle on kertomassa? Työkavereiden kesken vain juorutaan. Puoliso saa olla autuaan tietämätön koko asiasta.
Työ niin tylsää että joutuu juoruilemalla huvittaa itseään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuka nyt puolisolle on kertomassa? Työkavereiden kesken vain juorutaan. Puoliso saa olla autuaan tietämätön koko asiasta.
Työ niin tylsää että joutuu juoruilemalla huvittaa itseään?
Ei ole yhtään tylsä työ, mutta otetaan huvit irti kaikesta kuitenkin. Sori vaan teille pettäjille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä kertoisin kaikille niille, jotka osaavat arvostaa hyviä juoruja. Hyvällä tuurilla juttu kantautuisi myös jonkun pettäjän luottomiehen/-naisen korviin, joka oletettavasti tivaisi pettäjältä, että mitä ihmettä. Tässä olisi kaksi hyvää puolta: a) pettäjä tuntisi olonsa nöyryytetyksi ja epäammattimaiseksi, b) pettäjä tietäisi, että kylillä tiedetään ja paine tunnustaa asia itse puolisolle kasvaisi.
Samoilla linjoilla. Jos törttöilee töissä niin pitää varautua siihen että juorutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti? Et siis yhtään alkaisi miettiä, että voisiko asiassa olla totuuttakin?
Ei ole koskaan tullut tuollaista puhelua ja jos nyt pikkujoulujen jälkeen tulisi, niin kyllä se pistäisi miettimään, että mitäs siellä onkaan tapahtunut.
Jos se puoliso nyt on olemassa pettäminen on täysin mahdollista vaikka siitä kukaan ei koskaan vihjaisi mitenkään eikä olisi olemassa edes työpaikkaa jossa pikkujouluja pidetään. Merkityksellistä ei suhteen kannalta ole se miten suhtautuu mahdollisiin vihjailuihin vaan se miten suhtautuu siihen puolisoon ja mitä hänen kanssaan keskustelee esim. niistä pikkujouluista joissa hän on käynyt.
En lähtisi kellekään vieraalle ihmiselle kertomaan, enhän edes tiedä millä säännöillä he parisuhteessa ovat. Meillä on avoin suhde, mistä emme huutele kenellekään emmekä varmasti ole ainoita. Sitten on myös kulissiliitot. Ei kuulu mulle.
Ei tietenkään pidä kertoa. Se mitä tapahtuu pikkujouluissa, sinne myös jääköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se puoliso nyt on olemassa pettäminen on täysin mahdollista vaikka siitä kukaan ei koskaan vihjaisi mitenkään eikä olisi olemassa edes työpaikkaa jossa pikkujouluja pidetään. Merkityksellistä ei suhteen kannalta ole se miten suhtautuu mahdollisiin vihjailuihin vaan se miten suhtautuu siihen puolisoon ja mitä hänen kanssaan keskustelee esim. niistä pikkujouluista joissa hän on käynyt.
Sinua saisi näköjään pettää ihan huolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua saisi näköjään pettää ihan huolella.
Sopii kokeilla. Ketä tai mitä mä pettäisin, sinun oletuksen moraalista vai jotain muuta?
Olen kertonut toisille työkavereille, että siellä se Liisa ja Mattikin touhusi keskenään. Oli kyllä hyvät pikkujoulut.
Olen käräyttänyt kaksi pettäjää, en tosin pikkujoulujen tiimoilta. Toinen oli tuttu nuorehko nainen, toinen tuntemani keski-ikäinen mies. Erohan siitä tuli molemmille pareille. :)
Pettäjät ovat alinta pohjasakkaa.
Kyllä kertoisin näiden puolisoille ja ottaisin kuvan jos vain kykenisin todisteeksi.
Mulla ei ole minkäänlaista arvostusta pettäjiä kohtaan ja todellakin aion kertoa heidän tekemisistä.
Pettäminen kun on henkistä pahoinpitelyä puolisoa kohtaan, eikä henkilö joka henkisesti pahoinpitelee puolisoaan ansaitse arvostusta tai sitä, että minä piilottelen hänen tekemisiäänsä.
Myös puolisona haluaisin, että minulle kerrottaisiin jos oma puolisoni tekisi jotain tuollaista.
No en kerro. Ei edes kiinnosta muitten asiat.
En varmaan edes menisi pikkujouluihin kun ei kiinnosta ryyppääminen ja kännisekoilun katselu.
Tiedän, että työkaveri pettää naistaan. Tai siis on joku salarakasviritelmä. Taitaa kaikki töissä jo tietää siitä. En puutu toisten asioihin. En olisi edes halunnut tietää. Ei kuulu minulle.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään pidä kertoa. Se mitä tapahtuu pikkujouluissa, sinne myös jääköön.
Niin tietysti, mutta kyllä asiaa puidaan pikkujoulussa olevien kesken. Kaikki käydään läpi, että kuka teki mitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että työkaveri pettää naistaan. Tai siis on joku salarakasviritelmä. Taitaa kaikki töissä jo tietää siitä. En puutu toisten asioihin. En olisi edes halunnut tietää. Ei kuulu minulle.
Entisellä työkaverilla oli 10 vuoden salasuhde toiseen työkaveriin. Kyllä sitä ihmeteltiin, mutta ei kukaan kertonut asiasta eteenpäin hänen puolisolleen. Minä en edes tiennyt hänen puolisonsa nimeä. Vaimostaan vaan aina puhui.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kertoisin näiden puolisoille ja ottaisin kuvan jos vain kykenisin todisteeksi.
Mulla ei ole minkäänlaista arvostusta pettäjiä kohtaan ja todellakin aion kertoa heidän tekemisistä.
Pettäminen kun on henkistä pahoinpitelyä puolisoa kohtaan, eikä henkilö joka henkisesti pahoinpitelee puolisoaan ansaitse arvostusta tai sitä, että minä piilottelen hänen tekemisiäänsä.
Myös puolisona haluaisin, että minulle kerrottaisiin jos oma puolisoni tekisi jotain tuollaista.
Korkealle en kyllä arvostaisi henkilöa joka lähtee kuvaamaan mun puolisoa tai tämän työkavereita pikkujoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkealle en kyllä arvostaisi henkilöa joka lähtee kuvaamaan mun puolisoa tai tämän työkavereita pikkujoulussa.
Hyvä tarkoituskaan ei aina pyhitä keinoja.
Kielletty hedelmä on makea ken sitä pääsee maistamaan, olkoon rauhassa.