Elämäni on pilalla nöyryyttävän ja pysyvän lääkehaitan takia :(
Lääkäri määräsi minulle neuroleptin psykoottisen masennuksen hoitoon, ja sen seurauksena tuli tardiivi dyskinesia joka on jäänyt pysyväksi.
Olen 23-vuotias, ja joudun elämään koko loppuelämäni tämän vaivan kanssa. Silmäni räpyttelevät korostuneen voimakkaasti, huuleni nykivät itsekseen ja naamani vääntelehtii ilman että voin sille mitään. Tekisi mieli vain kuolla pois ja nopeasti.
Kieli sentään pysyy nyt suussa, aiemmin se tuli itsestään ulos mutta lääkärit onnistuivat korjaamaan sen lääkityksellä. Se on kuitenkin laiha lohtu kun muut oireet pysyivät ennallaan.
Mikä ihmeen järki tässä oli?
Lääkäri ei kertonut tästä haitasta etukäteen vaan väitti että lääke vain normalisoisi aivojen toimintaa sekä parantaisi toimintakykyäni ja mielialaani. Paskan vitut, koko elämäni on lopullisesti pilalla eikä minulla ole mitään mahdollisuuksia palata kouluun saatika mennä töihin. Pariutumisesta nyt puhumattakaan.
Että miettikää kahdesti ennen kuin haette apua psykiatreilta.
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö ap, että millaista vahinkoa saatat aiheuttaa levittämällä tällaista trollipaskaa? Joku, jonka todella tulisi ottaa ne lääkkeensä, jättää takiasi lääkkeet syömättä ja hän ja ihmiset hänen ympärillään saavat kärsiä siitä.
Lääkevastainen trolli.Oletko lääke-edustaja vai sadistinen potilaita kiusaava mt-hoitaja?
Tavallinen tunnollinen terveydenhuollon työntekijä, pienimmän haitan periaatteella, ja psykoosissa oleva on suurempi riski kuin lääkkeillä parannettu.
"tunnollinen"? no se paljasti että olet lähihoitaja-opiskelija, ekan vuoden.
Tunnollinen kiltti pikku tyttö :)
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset ovat näin ilkeitä? Saako joku musta sielu oikeasti iloa ja riemua sydämeensä kirjoittamalla tällaiseen avaukseen pilkkavastauksia tyyliin "nyki-nyki"? Kaipaatteko niitä aikoja, kun olitte koulukiusaajia? Säälin teitä ja toivon, että löydätte elämäänne joskus ihan oikeaakin iloa ja onnea.
Välillä tulee kyllä mietittyä millainen ihminen jaksaa kirjoittaa jotain sontaa vauvapalstalle päivät pitkät, ärsytys katoaa tehokkaasti kun asiaa alkaa pohtimaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö ap, että millaista vahinkoa saatat aiheuttaa levittämällä tällaista trollipaskaa? Joku, jonka todella tulisi ottaa ne lääkkeensä, jättää takiasi lääkkeet syömättä ja hän ja ihmiset hänen ympärillään saavat kärsiä siitä.
Lääkevastainen trolli.Oletko lääke-edustaja vai sadistinen potilaita kiusaava mt-hoitaja?
Tavallinen tunnollinen terveydenhuollon työntekijä, pienimmän haitan periaatteella, ja psykoosissa oleva on suurempi riski kuin lääkkeillä parannettu.
Öö, miksi esiinnyt viestien kirjoittajana, joita et ole edes kirjoittanut?
Ja sinulle 121, en ole kumpikaan. Enkä myöskään tavallinen tunnollinen terveydenhuollon työntekijä.
Olen tavallinen, normaaliälyllä varusteltu ihminen, enkä psykiatria- ja lääkevastainen hörhö, kuten eräät.
Sinulle tieteeseen luottaminen tarkoittaa Pfizeriin luottamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"tunnollinen"? no se paljasti että olet lähihoitaja-opiskelija, ekan vuoden.
Tunnollinen kiltti pikku tyttö :)
Piti oikein ruveta miettimään että jos haluaisi saada luotettavan arvion jostakin sairauden hoitokeinoista ilman että siihen sisältyy hoidollinen kriteeri niin mistä sellaisen voisi tilata, ainakaan ei kunnallisen terveydenhuollon kautta ole mahdollista, ehkä yksityiseltä jos varaisi ajan konsultaatioon, vai josko sittenkään kun niillä on toimiluvan vuoksi velvollisuus antaa koululääketieteen hyväksymää hoitoa silloin kun toteavat sairauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinulle 121, en ole kumpikaan. Enkä myöskään tavallinen tunnollinen terveydenhuollon työntekijä.
Olen tavallinen, normaaliälyllä varusteltu ihminen, enkä psykiatria- ja lääkevastainen hörhö, kuten eräät.
Ikävä kyllä, monet psyykelääkkeet, kuten neuroleptit aiheuttavat käyttäjälleen useita haitta ja sivuvaikutuksia. Joista ei aina kerrota itse potilaalle lääkitystä aloitettaessa. Ja niistä avoimesti kertominen ei ole psykiatria, tai lääkevastaisuutta, vaan se on rehellisen ihmisen toimintaa. Nk. minä tulin kertomaan oman mielipiteeni asiaan liittyen. Olen siis saanut kyseisen tardiivin dyskinesian. Haittavaikutusten vähätteleminen ja piittaamattomuus ei ole oikea tapa asennoitua ja suhtautua asiaan. Sitä ikävä kyllä esiintyy liian ja valitettavan paljon kyseisellä hoitoalalla. Kriittinen suhtautuminen ja asioista selvää ottaminen on aina järkevää, viisasta ja erittäin älykästä. Etenkin, ennen kuin aloittaa minkään lääkkeen käyttöä.
Psykoottisuus, tai psykoottinen masennus ei kestä kovin kauan. Siihenkin on olemassa lääkkeettömiä hoitoja, vaikka THL, tai terveydenhuolto ei niistä kerro.
Minulle tuli noista pakkoliike kielen pullauttamisesta ulos suusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "parannettu"? Väitätkö tosissasi että minut olisi jollain tavalla parannettu lääkityksellä, joka aiheutti pysyvän vakavan vamman? Ehei, parantamisen sijaan minut on vammautettu.
Ja sinulle joka haukuit lääkevastaiseksi trolliksi ja sanoit että joku voi tämän luettuaan jättää lääkkeensä ottamatta: olen iloinen jos joku ymmärtää lopettaa neuroleptien syömisen ja välttää vammautumisen. Ihan oikeasti on vain ja ainoastaan hyvä asia jos yksikin ihminen säästyy tältä vammalta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että ap tekee meille kaikille palveluksen pysyttelemällä neljän seinän sisällä. Ei suinkaan tardiivin dyskinesiansa, vaan v*ttumaisen, vastuutapakoilevan marttyyriuhri-asenteensa vuoksi.
Ap:llä on masennus, eikä se vinoilemalla haihdu mihinkään. Sairas ihminen tarvitsee tukea ja ymmärrystä osakseen ja sitä, että nähdään hänessä hyviä puolia, ei vikaa tai oiretta.
Jeesus pystyy parantamaan sellaisetkin, joita mikään muu ei paranna.
Itse kokenut, joten kyllä, Jeesus elää ja parantaa tänäkin päivänä.
Esim itelläni oli aivan hirveä selkäkipu, en pystynyt vauvaakaan pitämään sylissäni ja se kipu oli ollut monta päivää, en muista enää miten kauan.
En käynyt lääkärissä sen takia.
Mutta yhtenä yönä rukoilin. En silloin pyytänyt parantumista, mutta Pyhä Henki oli ylläni, tunsin sen hyvin voimakkaasti.
Seuraavana aamuna, yhtäkkiä havahduin siihen, että mitään kipua ei tuntunut missään.
Ja se kipu ei tullut enää takaisin.
Viime syksynä naapurissa asuva nainen, tiesi että olen uskossa, ja pyysi erään kerran hädissään luokseen.
Sain kuulla hänen sairastavan keuhkosyöpää, joka oli lähettänyt pesäkkeitä aivoihin.
Rukoilin hänen puolestaan ehkä pari kertaa, kun näin häntä pihalla.
Myös muitten uskovien kanssa rukoilimme.
Hän kävi syöpähoidoissa myös.
Mutta keväällä sain kuulla ilouutisen, että hänen syöpänsä oli poissa.
Itse olen vuosia sitten päässyt tupakasta eroon yksinkertaisesti rukoilemalla, ilman Jumalan apua en olisi onnistunut. Mutta silloin se loppui kertaheitolla, ilman vieroitusoireita.
Miksi ap ja muut kärsivät, ette kokeilisi kääntyä Jeesuksen puoleen? Hän on todellinen ja tahtoo auttaa teitä!
Vierailija kirjoitti:
Olet niin nuori että on täysin mahdollista että oireet helpottaa ajan kanssa. Onhan tuo järkyttävän kiusallinen haitta, mutta tosiaan niinkuin täällä on sanottu, ei se estä elämästä. Varmasti on vaikeaa mennä ihmisten ilmoille noin, se vaatii rohkeutta, mutta ei mahdotonta. Ei ole pakko antaa sen pilata elämäänsä. Suurin osa ihmisistä on ymmärtäväisiä eikä heitä haittaa tuommoinen, ja jos joku arvostelee niin se kertoo kyllä vain tästä arvostelijasta. Tsemppiä.
Ulos meneminen ja ihmisten näkeminen on oikeasti täysin mahdotonta. Näytän siltä kuin ilveisilin tahallani, ja on oikeasti hirveää joutua muiden katseiden kohteeksi.
Tiedän että ei kukaan katsoisi varsinaisesti minua vaan niitä pakkoliikkeitä, mutta en siltikään halua olla mikään muiden tuijotettavaksi tuotu sirkuseläin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä, monet psyykelääkkeet, kuten neuroleptit aiheuttavat käyttäjälleen useita haitta ja sivuvaikutuksia. Joista ei aina kerrota itse potilaalle lääkitystä aloitettaessa. Ja niistä avoimesti kertominen ei ole psykiatria, tai lääkevastaisuutta, vaan se on rehellisen ihmisen toimintaa. Nk. minä tulin kertomaan oman mielipiteeni asiaan liittyen. Olen siis saanut kyseisen tardiivin dyskinesian. Haittavaikutusten vähätteleminen ja piittaamattomuus ei ole oikea tapa asennoitua ja suhtautua asiaan. Sitä ikävä kyllä esiintyy liian ja valitettavan paljon kyseisellä hoitoalalla. Kriittinen suhtautuminen ja asioista selvää ottaminen on aina järkevää, viisasta ja erittäin älykästä. Etenkin, ennen kuin aloittaa minkään lääkkeen käyttöä.
Kriittisesti ajattelevia ollaan aina tuomittu,niin yritettiin varoittaa koronarokotteen vaaroista mutta heti tuli vähättelyä ja halveksuntaa ja itsekehua että "ollaan järkeviä ja normaaliälyllä varustettuja", enemmänkin kertoi kuinka monet on aivopesty ajattelemaan että ylempiin tahoihin,lääkäreihin,hoitajiin yms voi luottaa ja kaikenlainen epäily on "hörhöilyä":/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet niin nuori että on täysin mahdollista että oireet helpottaa ajan kanssa. Onhan tuo järkyttävän kiusallinen haitta, mutta tosiaan niinkuin täällä on sanottu, ei se estä elämästä. Varmasti on vaikeaa mennä ihmisten ilmoille noin, se vaatii rohkeutta, mutta ei mahdotonta. Ei ole pakko antaa sen pilata elämäänsä. Suurin osa ihmisistä on ymmärtäväisiä eikä heitä haittaa tuommoinen, ja jos joku arvostelee niin se kertoo kyllä vain tästä arvostelijasta. Tsemppiä.
Ulos meneminen ja ihmisten näkeminen on oikeasti täysin mahdotonta. Näytän siltä kuin ilveisilin tahallani, ja on oikeasti hirveää joutua muiden katseiden kohteeksi.
Tiedän että ei kukaan katsoisi varsinaisesti minua vaan niitä pakkoliikkeitä, mutta en siltikään halua olla mikään muiden tuijotettavaksi tuotu sirkuseläin.
-ap
Auttaisiko jos käytät maskia ja vaikka liiallista hattua? Silloin ihmiset kiinnittäisi sinuun vielä vähemmän huomiota. Voit päästä tuosta pelosta eroon vain hiljalleen siedättymällä ja totuttelemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Kyllä tuolla kuule liikkuu muitakin poikkeavasti käyttäytyviä ja vaikka minkä näköisiä tyyppejä. Ei ole mahdotonta, ellet tee siitä sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus pystyy parantamaan sellaisetkin, joita mikään muu ei paranna.
Itse kokenut, joten kyllä, Jeesus elää ja parantaa tänäkin päivänä.
Esim itelläni oli aivan hirveä selkäkipu, en pystynyt vauvaakaan pitämään sylissäni ja se kipu oli ollut monta päivää, en muista enää miten kauan.
En käynyt lääkärissä sen takia.
Mutta yhtenä yönä rukoilin. En silloin pyytänyt parantumista, mutta Pyhä Henki oli ylläni, tunsin sen hyvin voimakkaasti.
Seuraavana aamuna, yhtäkkiä havahduin siihen, että mitään kipua ei tuntunut missään.
Ja se kipu ei tullut enää takaisin.Viime syksynä naapurissa asuva nainen, tiesi että olen uskossa, ja pyysi erään kerran hädissään luokseen.
Sain kuulla hänen sairastavan keuhkosyöpää, joka oli lähettänyt pesäkkeitä aivoihin.
Rukoilin hänen puolestaan ehkä pari kertaa, kun näin häntä pihalla.
Myös muitten uskovien kanssa rukoilimme.
Hän kävi syöpähoidoissa myös.
Mutta keväällä sain kuulla ilouutisen, että hänen syöpänsä oli poissa.Itse olen vuosia sitten päässyt tupakasta eroon yksinkertaisesti rukoilemalla, ilman Jumalan apua en olisi onnistunut. Mutta silloin se loppui kertaheitolla, ilman vieroitusoireita.
Miksi ap ja muut kärsivät, ette kokeilisi kääntyä Jeesuksen puoleen? Hän on todellinen ja tahtoo auttaa teitä!
Jeesus auttaa myös lääkäreitten ja hoitojen kautta, joten uskon että Jeesus paransi näitten syöpähoitojen kautta tämän naisen. Se, että tämä nainen kääntyi Jeesuksen puoleen, on tärkeintä.
Ja joskus käy myös niin, että ei paranekkaan esim syövästä, mutta jos ihminen on Jeesuksen oma, ei hänen tarvi pelätä kuolemaa. Koska Taivas ja ikuinen elämä Hänen kanssaan odottaa, silloin ei ole mitään pelättävää.
Kaikissa lääkkeissä on haittoja ja mitä pahempi tauti niin sitä kovemmat haitat ns.hyväksytään. Totuus on ettei psyykelääkkeet vieläkään ole kovinkaan hyviä vaikka eteenpäin mennään koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apKyllä tuolla kuule liikkuu muitakin poikkeavasti käyttäytyviä ja vaikka minkä näköisiä tyyppejä. Ei ole mahdotonta, ellet tee siitä sellaista.
He ovat monesti joko kehitysvammaisia ja nistejä, eli eivät joko tajua omaa tilaansa tai ymmärrä miltä se muiden silmiin näyttää. Jos ei tunne häpeää niin mikäs siinä. Minulle tämän vammanaamani kanssa ihmisten meneminen tuntuisi yhtä häpeälliseltä kuin alapää paljaana kulkeminen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apKyllä tuolla kuule liikkuu muitakin poikkeavasti käyttäytyviä ja vaikka minkä näköisiä tyyppejä. Ei ole mahdotonta, ellet tee siitä sellaista.
He ovat monesti joko kehitysvammaisia ja nistejä, eli eivät joko tajua omaa tilaansa tai ymmärrä miltä se muiden silmiin näyttää. Jos ei tunne häpeää niin mikäs siinä. Minulle tämän vammanaamani kanssa ihmisten meneminen tuntuisi yhtä häpeälliseltä kuin alapää paljaana kulkeminen.
-ap
Ei kehitysvammaisten/muuten poikkeavien pidäkään hävetä itseään, ja suurin osa ihmisistä suhtautuu toisten vaikeuksiin myötätunnolla. Mutta sinä häpeät vaivaasi. Ehkä voisit saada siihen asiaan apua esim. nettiterapian kautta.
No mitäs jos hoitaisit sen oikean syyn kuntoon että minkä vuoksi sinne psykiatrille menit että pystyt jatkamaan elämää ilman lääkkeitä.