Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin alusvaateliikkeessä, enkä varmana mene toiste

Vierailija
09.10.2022 |

Kyseessä siis oli liike, joka keskittyi myymään alusvaatteita, ei minkään muun kaupan osasto.

Aluksi sain kuulla, että olen aina käyttänyt väärää kokoa. Tämä sanottiin, ennen kuin edes ehdin sovittaa mitään, kunhan vaan kerroin kokoni.

Olen edelleen sitä mieltä, että kokoni on oikea. Ympärysmitta ei purista, mutta on sopivan napakka ja kupit on sopivan kokoiset.

Mutta ei, olen kuulemma arvioinut ympärysmitan väärin, ja sitä myötä kupinkin. Sovitin sitten huvikseni ehdotettua kokoa ja se oli ympärysmitaltaan aivan liian tiukka, niin tiukka että sattui ja ihoon jäi punaiset jäljet sovituksen jälkeen.

Sanoin asiasta, mutta napakka sen pitää kuulemma ollakin. No, en ostanut liivejä mitä en voi pitää. Ihmetyttää, miksi yritetään myydä epäsopivia liivejä.

Kommentit (335)

Vierailija
81/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene funky ladyyn. Siellä ei ole tuollaista meininkiä. Changen myyjät jostain ihmeen syystä koittavat myydä vääränkokoisia liivejä . Ei rintaliivien kuulu sattua,napakat toki voi olla. Myyjä koitti selittää että on ne ihan oikean kokoiset vaikka oli selvästi liian pienet. Pitää sanoa niille että tunge sinä lollosi kuinka pieniin liiveihin hyvänsä,minä haluan sopivat.

Vierailija
82/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus on, että rintojen tuki tulee ympärysmitasta eikä olkaimista (jälkimmäinen aiheuttaa selkävaivoja). Siksi sen pitää olla tiukka, tiukempi kuin moni olettaisi. Lisäksi ympärys löystyy helposti, joten alkuun liivien kuuluukin olla vähän liian tiukkoja. Jos liivit saa kiinnitettyä edestä ja pyöräytettyä taakse, ympärys voi olla liian löysä toimimaan rintojen tukena ja liikaa painoa siirtyy olkaimiin.

Aluksi voi tottumattomasta tuntua liian puristavalta, mutta se korjautuu nopeasti. Ympärys ei myöskään saisi olla liian alhaalla kuten monella on, vaan sen tulisi kiinnittyä heti rintojen alle.

No ku pitää olla tiukempi on, aika huono selitys siihen, kun ne liivit jättää aina käytön jälkeen punaiset ja kipeät hankaumat jälkeensä.

Millaiset liivit löystyy helposti ja miksi? Onko ne jotenkin huonolaatuiset?

Minulla on nyt jo pari vuotta vanhat Cubukselta alle 20 eurolla ostetut liivit ylläni, ja edelleen tänään laitoin ne siihen uloimpaan hakaseen, kuten aina ennenkin, tuntuvat myös samoilta kuin aina. Painoni ei ole muuttunut parissa vuodessa. Liivien ympärys ei siis ole löystynyt. Tosin olen pessyt ne aina hellävaraisesti käsinpesuohjelmalla.

Ja ei, puristaviin liiveihin ei totu. Ellei ne purista niin, että katoaa tunto tai jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla onnekas pienten tissien omistaja. Tänäänkään en ole muistanut pukea liivejä ollenkaan. 😊

Vierailija
84/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla onnekas pienten tissien omistaja. Tänäänkään en ole muistanut pukea liivejä ollenkaan. 😊

Yök. Säästä meidät yksityiskohdilta.

Vierailija
85/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän liivit niin kireät saa olla, että sattuu. Ei myöskään saa nirhautua iho rikki.

Ympäryksen pitää olla siedettävä. Yhtä tärkeä on oikea kuppikoko. Liian pieni kuppikoko saa liivit tuntumaan kireiltä, vaikka ympärysmitta olisi ok.

Vierailija
86/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt puolustele alusvaateliikkeitä (ei ole itselläkään varaa käydä niissä enkä tykkää muutenkaan siitä, että joku myyjä läyhöttää iholla, kun strippaan puolialasti kopissa rintsikoita sovittamassa...) mutta väsyttää tämä ainainen kitinä siitä, että rintaliivit ovat liian tiukat. Aivan liian paljon näkee selkäpuolelta niskaan nousevia "rinnanympäryksiä" naisten rintsikoissa (juu näkyvät vaatteiden läpi) ja bikineissä. Nämä varmaansitten ovat mukavia, mutta niin ruman ja juntin näköisiä.

Rintaliivien ympärys PITÄÄ olla tiukka. Ei se muuten istu ja pysy kohdillaan vaakalinjalla kyynärvarren puolivälin tienoilla ja tue rintoja kunnolla. Laihduttakaa, jos kiristää ja ahdistaa liikaa. Myyjiäkin varmaan ketuttaa etsiä muka istuvia rintaliivejä aikamme kehåpåsitiivisille leideille. Siitä heille sympatiat. Mahdoton tehtävä.

Ei, liivin ei kuulu olla tiukka tai pahan tuntuinen päällä. Jokaisella on tosin mieltymykset kuinka napakasta ympäryksestä tykkää. Vika ei koskaan ole vartalossa, se ei ole vääränlainen jos liivi ei istu tai on pahan tuntuinen päällä, vika on aina vääränlaisessa rintaliivissa kantajalleen.

Komppaan tätä. Olen reilusti ylipainoinen, iso/ roikkuvarintainen. Liikkeisiin en enää mene, vaan tilaan postitse kotiin parilta luottomerkiltä, joiden liivit sopivat minulle. Tiedän jo, mitkä mallit ovat parhaat juuri minulle, ja mikä luottomerkkien koko on sopiva. Ja liivit ei nouse selästä ylös, eikä tursuile minnekään. Usein jopa unohdan, että minulla on liivit päällä, ne on niin sopivat.

Vierailija
87/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan imartele, jos myyjä ehdottaa isompaa liivikokoa. Olisin ilahtuneempi pienemmästä koosta, koska olen hyvin rintava.

Vierailija
88/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt puolustele alusvaateliikkeitä (ei ole itselläkään varaa käydä niissä enkä tykkää muutenkaan siitä, että joku myyjä läyhöttää iholla, kun strippaan puolialasti kopissa rintsikoita sovittamassa...) mutta väsyttää tämä ainainen kitinä siitä, että rintaliivit ovat liian tiukat. Aivan liian paljon näkee selkäpuolelta niskaan nousevia "rinnanympäryksiä" naisten rintsikoissa (juu näkyvät vaatteiden läpi) ja bikineissä. Nämä varmaansitten ovat mukavia, mutta niin ruman ja juntin näköisiä.

Rintaliivien ympärys PITÄÄ olla tiukka. Ei se muuten istu ja pysy kohdillaan vaakalinjalla kyynärvarren puolivälin tienoilla ja tue rintoja kunnolla. Laihduttakaa, jos kiristää ja ahdistaa liikaa. Myyjiäkin varmaan ketuttaa etsiä muka istuvia rintaliivejä aikamme kehåpåsitiivisille leideille. Siitä heille sympatiat. Mahdoton tehtävä.

Ei, liivin ei kuulu olla tiukka tai pahan tuntuinen päällä. Jokaisella on tosin mieltymykset kuinka napakasta ympäryksestä tykkää. Vika ei koskaan ole vartalossa, se ei ole vääränlainen jos liivi ei istu tai on pahan tuntuinen päällä, vika on aina vääränlaisessa rintaliivissa kantajalleen.

Komppaan tätä. Olen reilusti ylipainoinen, iso/ roikkuvarintainen. Liikkeisiin en enää mene, vaan tilaan postitse kotiin parilta luottomerkiltä, joiden liivit sopivat minulle. Tiedän jo, mitkä mallit ovat parhaat juuri minulle, ja mikä luottomerkkien koko on sopiva. Ja liivit ei nouse selästä ylös, eikä tursuile minnekään. Usein jopa unohdan, että minulla on liivit päällä, ne on niin sopivat.

Minäkin tilaan netistä ja sovitan kotona rauhassa. En kaipaa ketään neuvomaan ja taivastelemaan.

Vierailija
89/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ajatus perustuu siihen, että rintojen pitäisi löytää tukensa ympäryksestä eikä niistä olkaimista, eli rintojen kannattelun kuuluu tulla rintakehästä eikä olkapäistä. Sitten tämä ohje menee joillakin myyjillä yli.

Mäkin olen pitänyt liian löysiä liivejä pitkään ja sain kiitokseksi selkä- ja hartiavaivoja. Auttoi paljon, kun siirryin tukevampiin ympäryksiin. Toisaalta tuohan on ihan typerää, että ympärys tuntuu kidutukselta ja jättää jo parin minuutin sovituksen jälkeen kipeät jäljet. Ok, sen kuuluu tuntua tosi naftilta, mutta ei sentään sattua. Silloin on joko liian pieni koko tai jotain muuta pielessä.

Vierailija
90/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaapissa monta settiä kalliita liivejä ja pöksyjä merkeiltä Aubade, Simone Perele, Primadonna, Chantelle jne. Ja ovat oikeaa kokoa.

Silti aina päädyn käyttämään Prismasta ostettuja Actuelle Anna-rintaliivejä ja alushousuja, ne nyt vaan istuvat minulle niin hyvin.

Siitä olen samaa mieltä, että liiviliikkeiden myyjät eivät osaa valita toiselle ihmiselle oikeaa kokoa. Poikkeuksetta liian pieni ympärysmitta, joka aiheuttaa tukalaa oloa.

Vierailija
91/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin kerran hemmetin kallit liivit jotka teki ihoon kipeät punaiset jäljet,lopulta suorastaan haavat. Myyjä oli vakuuttanut että löystyvät käytössä,no ei kyllä löystyneet!

Vierailija
92/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-liivimyyjä täällä. Liivien istuvuutta voi arvioida näillä seikoilla:

-Kupin koko ja istuvuus. Kuppi ei saa jäädä väljäksi, eli sinne ei saa jäädä tyhjää tilaa, tai kangasta rypylle. Mutta rinta ei myöskään saa pursuta kupista yli, tai ulos. Kupin istuvuus kannattaa katsoa edestä ja sivulta kainalosta. Koko rinnan tulee siis joka suunnasta katsottuna olla kupissa, kuppi ei saa olla rinnan päällä eikä rinta tursuta siitä ulos. On myös hyvä muistaa, että kaikki kuppimallit ei sovi kaikille. Kannattaa ottaa sovitukseen muutamia erilaisia, esim. balconettea, t-paitaliiviä jne. Monilla naisilla rinnat ovat myös hieman eripariset, eli täytyy löytää ns. kompromissi. Liivit, jotka istuu toiseen rintaan täydellisesti saattavat toisen kohdalla jättää kupin hieman vajaaksi, mutta se on melko tavallista.

-Ympärysmitan tulee olla sellainen, ettei se liivit lähde nousemaan selästä ylös. Silloin ympärys on liian suuri. Ympärys on puolestaan liian tiukka, jos liivin ja ihon väliin ei mahdu kahta sormea. Liivit saa olla napakat, mutta kyllä niiden pitää olla myös mukavat päällä, eli liivit eivät saa vaikeuttaa hengittämistä, liikkumista, tai hangata ihoa. Liivit sovitetaan aina uloimmassa, väljimmässä hakasessa, jotta käytön ja pesun myötä elastaanin heikentyessä ja liivin löystyessä, niihin jää varaa kiristää ympärystä.

-Olkaimien tulee pysyä helposti paikoillaan, eikä lähteä tippumaan ja valumaan. Kaikilla on varmasti joskus ollut liivejä, jotka tätä tekee. Tässäkin on se sama, eli kaikki mallit eivät sovi kaikille.

-Rinnakkaiskoot, esim. C-kuppi ei kaikissa ympärysmitoissa ole samankokoinen, eli ei voi vaan ajatella, että on vaikka C-kupin rinnat. Esim. 75C vastaa kokoa 80B, tai 70D.

Uskoisin, että näillä vinkeillä jokainen voi itse opetella arvioimaan liivien sopivuutta ja istuvuutta. Joskus vasta käytössä selviää, mitkä on itselle oikeasti hyvät ja toimivat liivit ja mitkä ei.

Että nuo rinnakkaiskokojen tyrkyttäjöt tekevät sairaaksi. Ei, älä tuo C:n paskakuppia minulle, kun sanon sinulle yksiselitteisesti, että se on D. Juuri noilla rinnakkaiskoilla on saatu kaupattua tuhansittain epäsopivia liivejä arkojen suomalaisnaisten päälle.

Vierailija
93/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kupin koko ja istuvuus. Kuppi ei saa jäädä väljäksi, eli sinne ei saa jäädä tyhjää tilaa, tai kangasta rypylle. Mutta rinta ei myöskään saa pursuta kupista yli, tai ulos. Kupin istuvuus kannattaa katsoa edestä ja sivulta kainalosta. Koko rinnan tulee siis joka suunnasta katsottuna olla kupissa, kuppi ei saa olla rinnan päällä eikä rinta tursuta siitä ulos. On myös hyvä muistaa, että kaikki kuppimallit ei sovi kaikille. Kannattaa ottaa sovitukseen muutamia erilaisia, esim. balconettea, t-paitaliiviä jne. Monilla naisilla rinnat ovat myös hieman eripariset, eli täytyy löytää ns. kompromissi. Liivit, jotka istuu toiseen rintaan täydellisesti saattavat toisen kohdalla jättää kupin hieman vajaaksi, mutta se on melko tavallista.

-Ympärysmitan tulee olla sellainen, ettei se liivit lähde nousemaan selästä ylös. Silloin ympärys on liian suuri. Ympärys on puolestaan liian tiukka, jos liivin ja ihon väliin ei mahdu kahta sormea. Liivit saa olla napakat, mutta kyllä niiden pitää olla myös mukavat päällä, eli liivit eivät saa vaikeuttaa hengittämistä, liikkumista, tai hangata ihoa. Liivit sovitetaan aina uloimmassa, väljimmässä hakasessa, jotta käytön ja pesun myötä elastaanin heikentyessä ja liivin löystyessä, niihin jää varaa kiristää ympärystä.

-Olkaimien tulee pysyä helposti paikoillaan, eikä lähteä tippumaan ja valumaan. Kaikilla on varmasti joskus ollut liivejä, jotka tätä tekee. Tässäkin on se sama, eli kaikki mallit eivät sovi kaikille.

-Rinnakkaiskoot, esim. C-kuppi ei kaikissa ympärysmitoissa ole samankokoinen, eli ei voi vaan ajatella, että on vaikka C-kupin rinnat. Esim. 75C vastaa kokoa 80B, tai 70D.

Uskoisin, että näillä vinkeillä jokainen voi itse opetella arvioimaan liivien sopivuutta ja istuvuutta. Joskus vasta käytössä selviää, mitkä on itselle oikeasti hyvät ja toimivat liivit ja mitkä ei.

Että nuo rinnakkaiskokojen tyrkyttäjöt tekevät sairaaksi. Ei, älä tuo C:n paskakuppia minulle, kun sanon sinulle yksiselitteisesti, että se on D. Juuri noilla rinnakkaiskoilla on saatu kaupattua tuhansittain epäsopivia liivejä arkojen suomalaisnaisten päälle.

Minäkin olen usein sovitellut rinnakkaiskokoja, mutta ei ne vain istu.

Vierailija
94/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnakkaiskoot?

Joopa joo. Toimii varmaan, jos haluaa jotkut tietyt liivit mutta se oma koko on just loppu.

Mutta ei se silti muuta sitä tosiasiaa, että vaikka koossa 75B ja 70C on erona se, että ekassa tokassa kuppi on isompi ja ympärysmitta pienempi.

Vierailija
95/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostatte niitä liian kireitä? Myyjälle voi sanoa että tuo kokoa tai paria väljempi ympärys sovitukseen, tämä on liian tiukka.

Ei niille myyjille voi noin sanoa. Kokeilin, ja tulee hirveä saarna siitä, kuinka ne pitää olla napakat ja ei ne mitään tue, jos ei ne vähintään verille vedä ihoa (no ei nyt ihan näin sanonut, mutta sinne päin, ettei vastaankaan pystynyt sanomaan). Hän mielestään kyllä näki, että mikä ympärysmitta on oltava.

Vierailija
96/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun bmi on 22 ja olen naiseksi aika lihaksikas (harrastanut nuorena lajia, jossa kehittyi lihasta), eli ei tosiaan ole mitenkään normaalia enempää rasvaa. Enkä minäkään pystynyt kertaakaan pitämään niitä liivejä, mitä mulle varsinaisesta alusvaateliikkeestä puoliväkisin myytiin. Ei kai ne nyt mihinkään kidutukseen kuitenkaan ole tarkoitettu?

Vierailija
97/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Funky ladyn myyjät on pahimpia tuputtajia. Ovat niin olevinaan experttejä kun tarjoavat noita "rinnakkaiskokoja". Koko on koko eikä se siitä muuksi muutu.

Vierailija
98/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne koot ja mitoitukset menee niin. Se ei ole mikään liivimyyjien keksintö eikä ideana ole tyrkyttää epäsopivia liivejä, vaan esim jos asiakkaalla 75C koossa on ympärys liian väljä, mutta kuppi on sopiva, hänelle tuodaan 70D eikä 70C, kun siinä 70C:ssä on kuppi yhtä kokoa pienempi. Seuraavan kerran, kun ostat liivejä vertaa vaikka 70D, 75D, 80D ja 85D liivejä keskenään. Niissä ei ole samankokoinen kuppi.

Tuota voi jokainen itsekin liivejä sovittaessaan testata.

Vierailija
99/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rinnakkaiskoot?

Joopa joo. Toimii varmaan, jos haluaa jotkut tietyt liivit mutta se oma koko on just loppu.

Mutta ei se silti muuta sitä tosiasiaa, että vaikka koossa 75B ja 70C on erona se, että ekassa tokassa kuppi on isompi ja ympärysmitta pienempi.

Ei ideana ole myydä epäsopivia, kun oma koko on loppu, vaan löytää sopiva koko. 75B ja 70C liiveissä on samankokoinen kuppi, ympärys on eri.

Ei sitä mitoitusta pitäisi käyttää siihen, että myydään asiakkaille vähän sinnepäin olevia liivejä. Jos koko on väärä, niin se on väärä.

Vierailija
100/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän liivit niin kireät saa olla, että sattuu. Ei myöskään saa nirhautua iho rikki.

Ympäryksen pitää olla siedettävä. Yhtä tärkeä on oikea kuppikoko. Liian pieni kuppikoko saa liivit tuntumaan kireiltä, vaikka ympärysmitta olisi ok.

Kupit voi hölskyä puolityhjinä, silti ympärys voi kiristää luihin asti.  Ei ne mene säännönmukaisesti rinnakkain kuppikoko ja vartalon ympärysmitta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän