Kävin alusvaateliikkeessä, enkä varmana mene toiste
Kyseessä siis oli liike, joka keskittyi myymään alusvaatteita, ei minkään muun kaupan osasto.
Aluksi sain kuulla, että olen aina käyttänyt väärää kokoa. Tämä sanottiin, ennen kuin edes ehdin sovittaa mitään, kunhan vaan kerroin kokoni.
Olen edelleen sitä mieltä, että kokoni on oikea. Ympärysmitta ei purista, mutta on sopivan napakka ja kupit on sopivan kokoiset.
Mutta ei, olen kuulemma arvioinut ympärysmitan väärin, ja sitä myötä kupinkin. Sovitin sitten huvikseni ehdotettua kokoa ja se oli ympärysmitaltaan aivan liian tiukka, niin tiukka että sattui ja ihoon jäi punaiset jäljet sovituksen jälkeen.
Sanoin asiasta, mutta napakka sen pitää kuulemma ollakin. No, en ostanut liivejä mitä en voi pitää. Ihmetyttää, miksi yritetään myydä epäsopivia liivejä.
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
En nyt puolustele alusvaateliikkeitä (ei ole itselläkään varaa käydä niissä enkä tykkää muutenkaan siitä, että joku myyjä läyhöttää iholla, kun strippaan puolialasti kopissa rintsikoita sovittamassa...) mutta väsyttää tämä ainainen kitinä siitä, että rintaliivit ovat liian tiukat. Aivan liian paljon näkee selkäpuolelta niskaan nousevia "rinnanympäryksiä" naisten rintsikoissa (juu näkyvät vaatteiden läpi) ja bikineissä. Nämä varmaansitten ovat mukavia, mutta niin ruman ja juntin näköisiä.
Rintaliivien ympärys PITÄÄ olla tiukka. Ei se muuten istu ja pysy kohdillaan vaakalinjalla kyynärvarren puolivälin tienoilla ja tue rintoja kunnolla. Laihduttakaa, jos kiristää ja ahdistaa liikaa. Myyjiäkin varmaan ketuttaa etsiä muka istuvia rintaliivejä aikamme kehåpåsitiivisille leideille. Siitä heille sympatiat. Mahdoton tehtävä.
Ajattelepa ihan järjellä tämä asia: kumpi on mukavampi ja terveellisempi, se juntinnäköinen ylösnouseva takaosa vai liian kireä, jossa tuskin pystyy hengittämään? On toki välimuotokin, eli sopiva, jota ei kovin paljon mainosteta.
Se ei ole sinulta pois, vaikka minulle mukavuus on rintaliiveissä kaikkein tärkein ominaisuus. Sivuseikka on mm. se, että olkaimet valuvat alas, kun on oltava riittävän iso ympärysmitta. Mutta siihenkin on konstit.
Ehkä lainauksen kirjoittajaa lohduttaa se, että me kehopositiiviset matamit emme enää vaivaa alusvaatemyyjiä vaan tilaamme liivit netistä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikin käydä joskus changen liikkeessä. Niiden laskurit ainakin herjaa, kun syötän omat mitat, että minimi mitta pitää olla 65, kun minulla mitta on 62cm. Menisiköhän myyjällä pasmat sekaisin kun ei saisi myytyä liian kireitä liivejä. :D
Minä G-kuppinen menin suurin toivein uuteen paikkakunnalla avattuun Changeen, kun piti olla J-kuppiin saakka kokoja. Kyllä harmitti, kun olivat aivan liian pienet. Ympärysmitta olisi pitänyt olla parikymmentä senttiä suurempi, jotta olisi löytynyt sopiva kuppi.
Minulle on käynyt aivan samoin. Myytiin niin tiukat liivit, että luut oli katketa. Eikä niitä voi ut oikeasti edes sovittaa kotina. Mielestäni liivejä ei osteta ollenkaan ympärysmitan perusteella, vaan kuppikoon perusteella. Kun kupit on hyvät, muu matsataan siihen kokoon. Jos joutuu ostamaan jatkopaloja, niin olkaimet pitää siirtää keskemmälle, muuten ne valuvat koko ajan olan yli.
Aivan kaikissa liiveissä, on minulle liian lyhyet olkaimet. Joudun jatkamaan niitä noin 10 cm. Kyllä siinä ulkonäkö kärsii, kun eri materiaalista on tehtävä jatkot.
Nykyään käytän liivejä aluspaidan päällä. Antavat enemmin tukea ja pysyvät puhtaana.
Tarkoitus on, että rintojen tuki tulee ympärysmitasta eikä olkaimista (jälkimmäinen aiheuttaa selkävaivoja). Siksi sen pitää olla tiukka, tiukempi kuin moni olettaisi. Lisäksi ympärys löystyy helposti, joten alkuun liivien kuuluukin olla vähän liian tiukkoja. Jos liivit saa kiinnitettyä edestä ja pyöräytettyä taakse, ympärys voi olla liian löysä toimimaan rintojen tukena ja liikaa painoa siirtyy olkaimiin.
Aluksi voi tottumattomasta tuntua liian puristavalta, mutta se korjautuu nopeasti. Ympärys ei myöskään saisi olla liian alhaalla kuten monella on, vaan sen tulisi kiinnittyä heti rintojen alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt puolustele alusvaateliikkeitä (ei ole itselläkään varaa käydä niissä enkä tykkää muutenkaan siitä, että joku myyjä läyhöttää iholla, kun strippaan puolialasti kopissa rintsikoita sovittamassa...) mutta väsyttää tämä ainainen kitinä siitä, että rintaliivit ovat liian tiukat. Aivan liian paljon näkee selkäpuolelta niskaan nousevia "rinnanympäryksiä" naisten rintsikoissa (juu näkyvät vaatteiden läpi) ja bikineissä. Nämä varmaansitten ovat mukavia, mutta niin ruman ja juntin näköisiä.
Rintaliivien ympärys PITÄÄ olla tiukka. Ei se muuten istu ja pysy kohdillaan vaakalinjalla kyynärvarren puolivälin tienoilla ja tue rintoja kunnolla. Laihduttakaa, jos kiristää ja ahdistaa liikaa. Myyjiäkin varmaan ketuttaa etsiä muka istuvia rintaliivejä aikamme kehåpåsitiivisille leideille. Siitä heille sympatiat. Mahdoton tehtävä.
Olen 169 cm ja 59 kg. Ympärysmittani on 75. Alusvaateliikkeen myyjän mielestä se on 70, mutta kun se puristaa niin, etten voi pitää liivejä ja ihoon jää jälkiä. Paljonko minun pitää laihduttaa?
Onneksi liivejä on aivan vapaassa myynnissä ilman alusvaateliikkeitten monopolia ja myyjien terroria.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on, että rintojen tuki tulee ympärysmitasta eikä olkaimista (jälkimmäinen aiheuttaa selkävaivoja). Siksi sen pitää olla tiukka, tiukempi kuin moni olettaisi. Lisäksi ympärys löystyy helposti, joten alkuun liivien kuuluukin olla vähän liian tiukkoja. Jos liivit saa kiinnitettyä edestä ja pyöräytettyä taakse, ympärys voi olla liian löysä toimimaan rintojen tukena ja liikaa painoa siirtyy olkaimiin.
Aluksi voi tottumattomasta tuntua liian puristavalta, mutta se korjautuu nopeasti. Ympärys ei myöskään saisi olla liian alhaalla kuten monella on, vaan sen tulisi kiinnittyä heti rintojen alle.
Mä laitan liivit kiinni edestä vyötärön kohdalla ja pyöräytän siinä ympäri. Jos yrittäisi siinä kohtaa mihin ne kuuluisi niin ei niitä ympäri saisikaan.
Toivottavasti alusvaatemyyjät saavat ruhtinaallisen korvauksen työstään. Mikä painajaismainen ammatti. En haluaisi nähdä aikamme reheviä daameja alusvaatteissa. Hyi olkoon. Voimia työhönne!
Vierailija kirjoitti:
en aio ruveta käyttämään enää ikinä liivejä jotka päältä riisuttaessa jättää rintaliivinmuotoiset painaumat pitkin selkää, rintakehää ja olkapäitä. Vaikka miten olisikin muka "sopiva koko" sillä verukkeella että kuuluukin olla tiukat. Tein niin ihan tarpeeksi monen vuoden ajan, en ikinä enää.
ja muuten, siihen kiristykseen ei todellakaan totu.
Vierailija kirjoitti:
Menee todella vaikeaksi, jos sattuu olemaan parin litran hinkit, joihin maan vetovoima on vaikuttanut jo vuosikymmeniä. Pitäisi varmaan olla joku rautavanne. Onneksi sellaista ei vielä ole käytössä, ja kaarituettomiakin on laaja valikoima.
Liian puristava ei todellakaan korjaannu eikä siihen totu tarpeeksi nopeasti. Olen kokeillut, ja oli lievästi kiusallista, kun jouduin riisumaan liian puristavat liivit pois kerran kesken työpäivän.
Luin jostain että tavallaan ei ole yhtä ainoaa oikeaa rintaliivikokoa vaan jos valitsee yhtä kuppia suuremman koon, ympärysmitta voi olla vähän pienempi. Pakkomyymisestä en pidä, siinä on ihan riittävä syy pysyä poissa mistä tahansa liikkeestä. Siis jos asiakasta painostetaan ostamaan jokin kallis tuote.
Nykyisin saa ei-kiristäviä toppimaisia rintaliivejä. Ei kaaritukia. Paljon mukavampia, käytän nykyisin vain niitä. Cubukselta ja henkkamaukalta näitä. Toimivat myös liikunnassa hyvin, ei ole vuosiin tarvinnut olkaimia nostella. Hinnat edullisia, ei tainnut yli 20 e maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin saa ei-kiristäviä toppimaisia rintaliivejä. Ei kaaritukia. Paljon mukavampia, käytän nykyisin vain niitä. Cubukselta ja henkkamaukalta näitä. Toimivat myös liikunnassa hyvin, ei ole vuosiin tarvinnut olkaimia nostella. Hinnat edullisia, ei tainnut yli 20 e maksaa.
Ei toimi ainakaan mulla. Pakko olla kupit mitkä erottelee rinnat, inhoan kun tissit muhjaantuu yhteen ja hikoaa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti alusvaatemyyjät saavat ruhtinaallisen korvauksen työstään. Mikä painajaismainen ammatti. En haluaisi nähdä aikamme reheviä daameja alusvaatteissa. Hyi olkoon. Voimia työhönne!
Tätä olen miettinyt kans :D Kauhea työ itselle. Mutta ehkä osalle ei niin väliä. Ei kai ne muuten tuota tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Villi veikkaus täältäkin, että kävit Changessa. Mulle siellä tuputettiin ympärysmitaltaan liian pieniä, puristavia liivejä, jotka jätti jo minuutin jälkeen punaiset jäljet. Sanoin vaan myyjällekin, että antaa isompaa ympärysmittaa sillä verukkeella, että lihotan itseäni 10 kiloa. :D Minusta asiakkaan ei tällä tavoin tarvitsisi lähteä satuilemaan saadakseen ei-kiristävät alusvaatteet.
Samoja kokemuksia. Jostain syystä uskoin sen mainospuheen siitä, että ne löystyy käytössä ja että kun nyt löytyy mulle sopiva koko, niin olkaimet ei enää ikinä tipu ja vaikka mitä. Ostin jopa heti kahta väriä. Mites sitten kävikään. Olkaimet löystyi ja ympärys puristi. Lisäksi pinta nyppyyntyi ja rintsikat oli muutamassa viikossa ihan kulahtaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikin käydä joskus changen liikkeessä. Niiden laskurit ainakin herjaa, kun syötän omat mitat, että minimi mitta pitää olla 65, kun minulla mitta on 62cm. Menisiköhän myyjällä pasmat sekaisin kun ei saisi myytyä liian kireitä liivejä. :D
Minä G-kuppinen menin suurin toivein uuteen paikkakunnalla avattuun Changeen, kun piti olla J-kuppiin saakka kokoja. Kyllä harmitti, kun olivat aivan liian pienet. Ympärysmitta olisi pitänyt olla parikymmentä senttiä suurempi, jotta olisi löytynyt sopiva kuppi.
Rajansa se on lihavuudellakin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajansa se on lihavuudellakin...
Tyhmyydellä näköjään ei.
Minä kävin aikoinaan , Oulussa, alusvaatteisiin erikoistuneessa liikkeessä ja sain huippu palvelua. Ostin loppujen lopuksi kahdet liivit ja sain hyödyllisiä neuvoja. Ikävä että ap on saanut huonoa palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Ne vetoaa tuohon, että ne venyy käytössä, mutta yhdetkään mun liivit ei ole venyneet niin paljon, että olisi tarvinnut siirtyä käyttämään niitä viereisiä hakasia. Että se siitä venymisestä.
No tämä!! Ei ne tosiaan oikeasti edes veny mihinkään.
Ostin Sokokselra kolmet kalliit liivit. Uskoin myyjää, joka oli hyvin vakuuttava ja möi minulle niin sanotut napakat liivit. Oli sen verran napakat, että iho meni rikki rintojen alta. Sitten olinkin ilman liivejä pari viikkoa, jotta haavat parani. Liiveihin ostin jatkopalat, mutta ei sekään oikein toiminut. Sloggin toppeja ostan nykyään. On mukavia, ei kiristä ei purista.
Mulla oli hyvä kokemus. Ihanaa, kun joku kuunteli mitä toivoin ja osasi tuoda just passeleita liivejä. Ostin monet ja vielä hyvällä alennuksella.