Pitääkö varpaita sitoa artdoosi-tyvinivelluudutusleikkauksen jälkeen oikeaan asentoon vai ei? (Vaivaisenluuleikkaus)
Siis siten että ukkovarvasta tuetaan sidoksilla suoraksi ettei se pääsisi enää kääntymään väärään asentoon?
Kommentit (7)
Eivätkö ne siellä sairaalassa osaa sulle artrodeesin jälkihoidosta kertoa?
Toki, netistä löytyy tätä operaatiota koskevia potilasohjeita. Etsipä sieltä. Tuskin sinä nyt kuitenkaan olet mikään ortopediaan erikoistuva kirurgikaan, joka kyselee netistä neuvoja....
Näyttää ainakin yhdessä potilasohjeesta operaatiosta kerrottavan niin, että se varvas kiinnitetään ruuvein ja piikein oikeaan asentoon...
Ei minun leikkaukseni jälkeen mitään varpaita sidottu.
Minulle ei ole tehty leikkausta mutta olen leikkausjonossa. Käteni ovat huonot joten mietin selviänkö itse sitomisista jos sellaista pitäisi tehdä. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei ole tehty leikkausta mutta olen leikkausjonossa. Käteni ovat huonot joten mietin selviänkö itse sitomisista jos sellaista pitäisi tehdä. T. Ap
tuo leikkauksen nimikin kertoo, että se varvas asetetaan siinä leikkauksessa metallia käyttäen oikeaan asentoon. Sen pitäisi sen leikkauksen jälkeen olla oikeassa asennossa, ei tarvita enää mitään kehon ulkopuolista oikaisijaa. Ja tarkoitus on, että se siinä asennossa luutuu omin voimin tuossa asennossa pysyväksi.
Kysy kaikki mitä haluat tietää sieltä operoivalta kirurgilta tai muulta sairaanhoitohenkilöstöltä. Luultavasti nämä seikat pitäisi kertoa jo siinä leikkausta edeltävällä esikäynnillä.
Joo, näinpä! Kiitos kaikille, kyselen asiat tarkemmin ennen leikkausta.
Ei munkaan pitänyt tehdä mitään tarkkoja sidontoja. Kunhan suihkutti haavan päivittäin ja suojasi sen.
Eikö varvas pysy oikeassa asennossa jo niitten levyjen ja ruuvien avulla? Miksi sitä pitäisi vielä erikseen sitoa?