Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin alusvaateliikkeessä, enkä varmana mene toiste

Vierailija
09.10.2022 |

Kyseessä siis oli liike, joka keskittyi myymään alusvaatteita, ei minkään muun kaupan osasto.

Aluksi sain kuulla, että olen aina käyttänyt väärää kokoa. Tämä sanottiin, ennen kuin edes ehdin sovittaa mitään, kunhan vaan kerroin kokoni.

Olen edelleen sitä mieltä, että kokoni on oikea. Ympärysmitta ei purista, mutta on sopivan napakka ja kupit on sopivan kokoiset.

Mutta ei, olen kuulemma arvioinut ympärysmitan väärin, ja sitä myötä kupinkin. Sovitin sitten huvikseni ehdotettua kokoa ja se oli ympärysmitaltaan aivan liian tiukka, niin tiukka että sattui ja ihoon jäi punaiset jäljet sovituksen jälkeen.

Sanoin asiasta, mutta napakka sen pitää kuulemma ollakin. No, en ostanut liivejä mitä en voi pitää. Ihmetyttää, miksi yritetään myydä epäsopivia liivejä.

Kommentit (335)

Vierailija
101/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävitkö Oulussa?

En. Kävin ihan pk-seudulla.

Espoon Sellossa on tälläinen liike. OIkeaa kokoani 80c ei ollut  haluamassani mallissa.  Myyjä selitti, että 70c on minun "oikea" kokoni. Kokeilin, ja puristivat valtavasti.  Jäipä liivit ostamatta.

Vierailija
102/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rinnakkaiskoot?

Joopa joo. Toimii varmaan, jos haluaa jotkut tietyt liivit mutta se oma koko on just loppu.

Mutta ei se silti muuta sitä tosiasiaa, että vaikka koossa 75B ja 70C on erona se, että ekassa tokassa kuppi on isompi ja ympärysmitta pienempi.

Ei ideana ole myydä epäsopivia, kun oma koko on loppu, vaan löytää sopiva koko. 75B ja 70C liiveissä on samankokoinen kuppi, ympärys on eri.

Ei sitä mitoitusta pitäisi käyttää siihen, että myydään asiakkaille vähän sinnepäin olevia liivejä. Jos koko on väärä, niin se on väärä.

Paitsi että se kuppi ei todellakaan ole samankokoinen, saati saman muotoinen. Sinnepäin ja suunnilleen katsottuna se voi toki olla "samankokoinen", mutta käyttömukavuus ei todellakaan ole sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kans kaupattiin Changessa tosi epämukavia kiristäviä kittanoita

Vierailija
104/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rinnakkaiskoot?

Joopa joo. Toimii varmaan, jos haluaa jotkut tietyt liivit mutta se oma koko on just loppu.

Mutta ei se silti muuta sitä tosiasiaa, että vaikka koossa 75B ja 70C on erona se, että ekassa tokassa kuppi on isompi ja ympärysmitta pienempi.

Ei ideana ole myydä epäsopivia, kun oma koko on loppu, vaan löytää sopiva koko. 75B ja 70C liiveissä on samankokoinen kuppi, ympärys on eri.

Ei sitä mitoitusta pitäisi käyttää siihen, että myydään asiakkaille vähän sinnepäin olevia liivejä. Jos koko on väärä, niin se on väärä.

Paitsi että se kuppi ei todellakaan ole samankokoinen, saati saman muotoinen. Sinnepäin ja suunnilleen katsottuna se voi toki olla "samankokoinen", mutta käyttömukavuus ei todellakaan ole sama.

No eihän se tietenkään istu tismalleen samalla tavalla, kun se ei ole sama koko. Kuten todettua, ne koot menee noin. Se vastaa kuppikooltaan lähiten. Mutta ei sitä voi ajatella niin, että jos oma koko on loppu, niin otan rinnakkaiskoon, koska se ei istuvuuden kannalta ole sama asia.

Vierailija
105/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rinnakkaiskoot?

No eihän se tietenkään istu tismalleen samalla tavalla, kun se ei ole sama koko. Kuten todettua, ne koot menee noin. Se vastaa kuppikooltaan lähiten. Mutta ei sitä voi ajatella niin, että jos oma koko on loppu, niin otan rinnakkaiskoon, koska se ei istuvuuden kannalta ole sama asia.

Niin, toki se voi olla lähimpänä sitä vastaavaa omaa kokoa, mutta ei ole sama.

Vierailija
106/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laihduta nyt hyvä ihminen niin ehkä ne liivitkin alkavat sopia.

Vierailija
107/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painoindeksini on 19 ja ylävartaloni varsinkin hyvin solakka ja rasvaton. Silti ympärysmitaltaan liian pienet liivit puristaa ja hiertää ihoa.

En siis usko, että laihduttamalla tilanne muuttuu miksikään.

Vierailija
108/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostatte niitä liian kireitä? Myyjälle voi sanoa että tuo kokoa tai paria väljempi ympärys sovitukseen, tämä on liian tiukka.

TÄMÄ!

Vierailija
109/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimä ihmettelen kanssa tuota venyy käytössä..itselänikin lojuu kaapissa liian kireät liivit joussa kupit lörpöttää,jotka joskus harhaannuin ostamaan kunnovat niin just sulle ja venyvät kyllä käytössä..sinnikkäästi niitä oken välillä pitänyt, mutta tuntuu, että pureutuvat ihoon..olen pessyt ja venytellyt ja ei auta. Toisaalta kaapissa vanhimmat liivit on yli 10-vuotta ja yhtä napakat ja hyvät ne on kun ostettaessa..ovat parempaa Seppälää eli ei kalliit😅

Vierailija
110/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Changen myyntikonsepti selitettynä: he ovat mitoittaneet kaikki myymänsä rinulit A->B, B->C, C->D, jne. Näin vaikka ostat geometrialtaan tismalleen samankokoiset rinulit, sinä saatkin nimellisesti "isommat tissit", olet tyytyväinen miten isot rinnat onkaan, ja menet sinne seuraavankin kerran.

Tämän takia he heti aloittaa -Huom! mitään sinusta mittaamatta- sen paasauksen, että käytät liian pieniä liivejä. Koska he tietää jo valmiiksi että kun käytät C-kuppia, he sanoo että olet oikeasti D.

Perustuu asiakkaan saamiseen hyvälle tuulelle. Ja vähän toki huijaukseen (ja jäätävään pakotukseen ostotilanteessa).

Kävin vuosia sitten kyseisessä liikkeessä ostamassa itselleni "kerrankin oikean kokoiset" liivit. Olin siihen astisessa elämässäni käyttänyt kokoja 75B tai 80B, liivimallista riippuen. Tuolta lähdin ulos kaksien uusien liivien kanssa, kokoa 65E. Uskoin myyjää, että liivien pitää olla napakat, siksi maksoin paljon niistä karmeista liiveistä. 

Ne puristi kaikkialta ja kaarituet painoivat ihon verille kainalon puolelta. Yritin käyttää niitä, odotin, että ne istuisi päälleni, mutta ei niistä tullut kuin kaameat painaumat. Sen verran opin kyseiseltä ostosreissulta, että aloin jatkossa käyttämään C-kupillisia liivejä, istuivat päälle paremmin. 

Ei ole mun kauppa tuo. 

Vierailija
111/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintaliivien koot ovat tehdasvalmisteisia standardeja. Joillekin ihmisille löytyy helposti liivit, jotka sopivat käyttäjälleen. Eri ihmiset haluavat myös eri asioita liiveiltä. Toinen haluaa minimoida, toinen tukea, toinen nostattaa, toinen luoda illuusiota isommasta povesta, toinen peittää jne.

Moni liiveihin liittyvä uskomus, on vain liiviteollisuuden luomaa höttöä. Ikään kuin standardeista löytyisi kaikille sopivat liivit, liivien pitää olla napakat jne.

On myös ihmisiä, joiden kroppa ja muodot tekevät sopivien liivien löytämisen erittäin problemaattisen juuri siksi että oma keho ei ole mikään standardi.  Standardit ja mitoitukset ovat sellaiset, että liivit näyttävät rekissä myyviltä ja seksikkäiltä.  Siksi liivien malleissa ja mitoituksia ei voi olla juurikaan hajontaa.

Kyllä lähes kaikille on sopivia kokoja, mutta todellakin pitää tietää mikä malli sopii itselle. Ja useimmiten joutuu tilaamaan netistä, mikä ei ole alussa helppoa ellei tunne tarkkaan rintaliivimerkkejä sekä omia speksejään, kun ei pääse edes sovittamaan ennen tilausta.

Jos löytää sopivan koon ja mallin, ei välttämättä löydä mielestä väriä, tyyliä, materiaalia, tai muita ominaisuuksia, eikä useinkaan sopivalla hinnalla.

Vierailija
112/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öh? Mieluummin ostaa oikean kokoiset liivit tähän hetkeen. Ostaa ne pienemmät sitten, kun on laihtunut.

Vierailija
113/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus erään tavaratalon liiviosastolla ja siellä oli myyjä ihan varma, että kokoni oli 65D, vaikka oikea kokoni oli jotain ihan muuta. Ei siis edes mitannut, arvioi vaan silmämääräisesti. En ostanut liivejä, mitkä oli niin tiukat, että ne kurraantui ihoon kiinni. Myyjä vielä pelotteli lähtiessäni, että ketjujen halvat liivit väärässä koossa käytettyinä aiheuttaa niskahartia-seudun kipuja. Eipä ole sellaisia ollut.

Vierailija
114/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus vuosia vuosia sitten Change-liikkeessä, muistaakseni Tampereella.

Kyseiset liivit olivat sopivat laihduttuani 20kg. :)

Vierailija
115/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene funky ladyyn. Siellä ei ole tuollaista meininkiä. Changen myyjät jostain ihmeen syystä koittavat myydä vääränkokoisia liivejä . Ei rintaliivien kuulu sattua,napakat toki voi olla. Myyjä koitti selittää että on ne ihan oikean kokoiset vaikka oli selvästi liian pienet. Pitää sanoa niille että tunge sinä lollosi kuinka pieniin liiveihin hyvänsä,minä haluan sopivat.

Changella on usein liivien nauhaosa liian heikkoa kangasta, joten se venähtää helposti. Aikoinaan kun ostin ekat (ja ainoat) liivini Changesta, ne löystyivät kuukaudessa jo liian löysiksi. Siksi varmaan tarjoavat jo kaupassa niitä supernapakoita kokoja.

Heillä on myös eri koot kuin muissa liiveissä, koska Change on tanskalainen firma. Muiden alusvaateliikkeiden rintaliivimerkit ovat enemmänkin keskieurooppalaisia sekä englantilaisia. Kokoeroja on mun kokemukseen mukaan eri maissa sekä eri merkeilläkin. Ja sitten tietysti on ne eri kokojärjestelmät. Ranskalainen koko 90 on esim. EU koko 75, ja heidän merkeillään on usein muiden maiden ympärysmittoja hieman väljemmät ympärykset, jne... Briteissä on tuumakoot ympäryksessä (eli eivät vastaa EU-kokoja täysin) sekä omat kuppikoot isoissa kupeissa (esim. FF, GG, jne...)

Vierailija
116/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua ainakaan imartele, jos myyjä ehdottaa isompaa liivikokoa. Olisin ilahtuneempi pienemmästä koosta, koska olen hyvin rintava.

Tärkeintä on löytää sinulle hyvin istuvat liivit. Ei kukaan näe sitä sun rintaliivikokoa. Leikkaa pois se kokolappu.

Vierailija
117/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne vetoaa tuohon, että ne venyy käytössä, mutta yhdetkään mun liivit ei ole venyneet niin paljon, että olisi tarvinnut siirtyä käyttämään niitä viereisiä hakasia. Että se siitä venymisestä.

No tämä!! Ei ne tosiaan oikeasti edes veny mihinkään.

Kyllä ne löystyy. Mutta lihotessa ympärysmitta kasvaa ja liivien venymistä ei huomaa, viimeinen hakanen jatkuvasti käytössä. Näin ainakin itselläni.

Vierailija
118/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt vuosia jo Primadonnan liivejä. Ovat todella laadukkaita. Kestävät useita vuosia käytössä. Minulla on isot rinnat, joten tarvitsen hyvät liivit. Primadonnalta löytyy isoille rinnoille todella hyvät ja tukevat kupit. Kuppikokoni on tällä hetkellä E80, ollut jo useamman vuoden. Suosittelen Primadonnan liivejä, niitä saa myös alennusmyynnistä ainakin Bootzilta. Primadonna on siitä kiva liivimerkki, että kun tietää oman koon, ei tarvitse kokeilla rinnakkaiskokoja vaan sillä samalla mennään.

Mitä mallia Primadonnalta erityisesti suosittelet?

Vierailija
119/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kokoluokituksista sen verran että mulle on ihan sama onko kuppi a vai öö kunhan liivi istuu hyvin ja tuntuu hyvältä. Nämä changen myyjät muutenkin kohtelee asiakkaita kuin vähäjärkisiä jotka eivät tajua omaa parastaan. Jos jostain syystä ostaisin siitä puljusta liivit niin en taatusti huolisi myyjän apua.

Vierailija
120/335 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut kaikki liiviin aina erikoisliikkeistä myyjän avustamana ja onnistuneita ostoksia on olleet.

Changessa myyjä tosiaan väitti, että olen pitänyt parikymmentä vuotta liian isoja liivejä.

Myi minulle napakat liivit jotka jo sovituksen aikana vaikeuttivat hengittämistä.

Ne liivit eivät herraisä sentään olleet sopivat, koska hengittäminen sattui, liikkuminen sattui ja ihoon tuli hiertymiä ja haavoja.

Uudet liivit muutaman käyttökerran jälkeen jäivät käyttämättä ja palasin vanhoihin liiviliikkeisiin ja ostin oikeankokoiset uudet liivit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi