Kävin alusvaateliikkeessä, enkä varmana mene toiste
Kyseessä siis oli liike, joka keskittyi myymään alusvaatteita, ei minkään muun kaupan osasto.
Aluksi sain kuulla, että olen aina käyttänyt väärää kokoa. Tämä sanottiin, ennen kuin edes ehdin sovittaa mitään, kunhan vaan kerroin kokoni.
Olen edelleen sitä mieltä, että kokoni on oikea. Ympärysmitta ei purista, mutta on sopivan napakka ja kupit on sopivan kokoiset.
Mutta ei, olen kuulemma arvioinut ympärysmitan väärin, ja sitä myötä kupinkin. Sovitin sitten huvikseni ehdotettua kokoa ja se oli ympärysmitaltaan aivan liian tiukka, niin tiukka että sattui ja ihoon jäi punaiset jäljet sovituksen jälkeen.
Sanoin asiasta, mutta napakka sen pitää kuulemma ollakin. No, en ostanut liivejä mitä en voi pitää. Ihmetyttää, miksi yritetään myydä epäsopivia liivejä.
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villi veikkaus täältäkin, että kävit Changessa. Mulle siellä tuputettiin ympärysmitaltaan liian pieniä, puristavia liivejä, jotka jätti jo minuutin jälkeen punaiset jäljet. Sanoin vaan myyjällekin, että antaa isompaa ympärysmittaa sillä verukkeella, että lihotan itseäni 10 kiloa. :D Minusta asiakkaan ei tällä tavoin tarvitsisi lähteä satuilemaan saadakseen ei-kiristävät alusvaatteet.
Ilmeisesti Changessa tällainen tyyli, mullekin yrittävät aina työntää niin tiukkoja ympärysmittoja, etten meinaa saada liivejä edes käännettyä etupuolelle kiinnilaittamisen jälkeen. Pelkään rikkovani ne kun niin kovaa pitää repiä. Tiedän kokoni, ja sitä pyydän vaikka väittävät vastaan. Koko on kuitenkin sellainen että liivit pysyvät ihan hyvin ylhäällä vaikka olkaimet valahtaisivat alas, vielä useamman vuoden käytön jälkeenkin. En ole joutunut edes ottamaan sisempiä hakasia käyttöön.
Ei niitä kuulu pyöritellä kiinni laittamisen jälkeen. Jos pystyy pyöräyttämään, niin on liian löysällä liivit.
Pitää paikkaansa. Ei rintsikoita kuulu laittaa kiinni hakaset edessä (paitsi edestä avattavia/suljettavia) ja pyörittää sitten ympäri. Ei tarvitse olla fakiiri että liivit saa selän takaa kiinni ja ovat napakat.
Ja mitä tulee kuppikoon valintaan. Itsellä pituutta 165 cm, painoa 45 kg ja rinnan alamitta mittanauhalla 95 cm. Toinen rinta on kokoa 95 A ja toinen 95 AA, näihin ei ole kovinkaan helppoa löytää rinnakkaiskokoja, kun ei löydä edes sopivia erikoisliikkeistäkään. Ja liivejä tarvitsen, koska 70 kg painonpudotus on tehnyt rinnoista kaksi eri kokoista ja eri näköistä tyhjää pussukkaa. Nuorena (noin 40 vuotta sitten) olin saman kokoinen kuin nyt, mutta silloin en liivejä kaipaillut, kun. oli rinnatkin vielä ryhdissään ja kiinteät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villi veikkaus täältäkin, että kävit Changessa. Mulle siellä tuputettiin ympärysmitaltaan liian pieniä, puristavia liivejä, jotka jätti jo minuutin jälkeen punaiset jäljet. Sanoin vaan myyjällekin, että antaa isompaa ympärysmittaa sillä verukkeella, että lihotan itseäni 10 kiloa. :D Minusta asiakkaan ei tällä tavoin tarvitsisi lähteä satuilemaan saadakseen ei-kiristävät alusvaatteet.
Ilmeisesti Changessa tällainen tyyli, mullekin yrittävät aina työntää niin tiukkoja ympärysmittoja, etten meinaa saada liivejä edes käännettyä etupuolelle kiinnilaittamisen jälkeen. Pelkään rikkovani ne kun niin kovaa pitää repiä. Tiedän kokoni, ja sitä pyydän vaikka väittävät vastaan. Koko on kuitenkin sellainen että liivit pysyvät ihan hyvin ylhäällä vaikka olkaimet valahtaisivat alas, vielä useamman vuoden käytön jälkeenkin. En ole joutunut edes ottamaan sisempiä hakasia käyttöön.
Ei niitä kuulu pyöritellä kiinni laittamisen jälkeen. Jos pystyy pyöräyttämään, niin on liian löysällä liivit.
Pitää paikkaansa. Ei rintsikoita kuulu laittaa kiinni hakaset edessä (paitsi edestä avattavia/suljettavia) ja pyörittää sitten ympäri. Ei tarvitse olla fakiiri että liivit saa selän takaa kiinni ja ovat napakat.
Ja mitä tulee kuppikoon valintaan. Itsellä pituutta 165 cm, painoa 45 kg ja rinnan alamitta mittanauhalla 95 cm. Toinen rinta on kokoa 95 A ja toinen 95 AA, näihin ei ole kovinkaan helppoa löytää rinnakkaiskokoja, kun ei löydä edes sopivia erikoisliikkeistäkään. Ja liivejä tarvitsen, koska 70 kg painonpudotus on tehnyt rinnoista kaksi eri kokoista ja eri näköistä tyhjää pussukkaa. Nuorena (noin 40 vuotta sitten) olin saman kokoinen kuin nyt, mutta silloin en liivejä kaipaillut, kun. oli rinnatkin vielä ryhdissään ja kiinteät.
45kg ja rinnanympärys tissien alta 95cm?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pyöräytän ympäri ne vyötäröllä joka on ainakin toistaiseksi kapeampi rinnanympärystä.
Ainahan ne tyrkyttää kiristäviä liivejä liikkeessä. "Kun pitää olla napakka". Joo tosi miellyttävää kun liivit porautuvat ihoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysillä liiveillä ei tee mitään muuta kuin riipparit itselleen, joten 5-10cm pois ympäryksestä ja kuppikoko yhtä pienemmäksi. Tissien pitää näyttää kiinteiltä ja terhakoilta!
Pitää paikkansa jos on strippari tai ilotyttö.
Taviksille ihan sama- pääasia, että on mukava olla.
Jos seksiä joskus haluaa niin kannattaa jättää ne beeshin väriset löysät lärpäkkeet kauppaan.
En ole vielä niin rumia lärpäkkeitä löytänyt, että niiden puolesta ei olisi ollut seksiä tarjolla yli tarpeen.
Jotenkin monet, varsinkin nuoret naiset kuvittelevat rinnoissa olevan jotain erikoisen ihmeellisesti miehiä puoleensa vetävää. Itse en ole tähän ikään (60+) tavannut kuin yhden miehen, joka oli niistä suunnattoman kiinnostunut ja toisen, joka muuten ilmaisi pitävänsä isommista rinnoista kuin vaimollaan oli.
Mä taas törmään jatkuvasti rinnoista innostuviin miehiin. Viimeksi toissapäivänä kaksi eri miestä tuli kehumaan tissejäni, vaikka mulla oli ihan peittävä paita ja olen jo 4-kymppinen. Kaksi exäänikin jaksavat muistella niitä jos joskus satutaan puhumaan. Nykyinen valittaa jos ei näe niitä iltaisin 😂 Kummallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
45kg ja rinnanympärys tissien alta 95cm?
Kyllä vaan. Lapsuuden ja nuoruuden uinti harrastus ja punttisali saivat laajemman rintakehän ja selän aikaiseksi. Ei siis kaikki isolla ympäryksellä ole läskejä, kuten moni täällä väittää ja luulee.
Pyöräytän liivit ympäri kun laitan hakasia kiinni. Jos ei suosiolla pyöri, niin ympärysmitta on liian tiukka ja puristava.
Kyllä itse etsimällä ja kokeilemalla löytää kaikkein parhaiten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän se liivien pyöräyttäminen vaatii tilaa kuin hengittäminen?
Kuuluuko liivien kanssa siis hengittääkään? Jos pystyy hengittämään kunnolla, niin liivit on liian löysällä?
Olin kerran liivikaupassa, missä myyjä ei yhtään kuunnellut mitä halua, mitä mallia ja mitä väriä. Kun totesin, että ei täältä löydy mieleisiä, niin myyjä sanoi, että ei tänne tarvi tulla vaan katselemaan jos ei osta mitään.
Olin samassa koulussa ysärillä kuin brittimalli Amber Le Bon, Simon Le Bonin tytär. Kyseessä Newton Prep School Lontoossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei rintsikoita kuulu laittaa kiinni hakaset edessä (paitsi edestä avattavia/suljettavia) ja pyörittää sitten ympäri. Ei tarvitse olla fakiiri että liivit saa selän takaa kiinni ja ovat napakat.
Minä en ole koskaan saanut liivejä laitettua kiinni takana, vaan aina pakko laittaa edessä ja sitten kääntää hakaset taakse. Ei vaan kädet taivu eikä sormet toimi.
Olen 173cm ja 59kg, käytän useimmiten 75C liivejä lindexiltä, joissa on hyvin ohut kuppi. Mukavat päällä, peittävät ajovalot ja antavat sopivasti tukea. Muutoin kotona käytän vain sellaisia esim joogaan tarkoitettuja liivejä.
Kävin tekemässä changen rintaliivin laskurin mukaan arvion, ja se antoi mulle 65F!! Joopa joo.. Rinnanympärys 70 vielä menisi, mutta korkeintaan D-kupilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysillä liiveillä ei tee mitään muuta kuin riipparit itselleen, joten 5-10cm pois ympäryksestä ja kuppikoko yhtä pienemmäksi. Tissien pitää näyttää kiinteiltä ja terhakoilta!
Pitää paikkansa jos on strippari tai ilotyttö.
Taviksille ihan sama- pääasia, että on mukava olla.
Jos seksiä joskus haluaa niin kannattaa jättää ne beeshin väriset löysät lärpäkkeet kauppaan.
En ole vielä niin rumia lärpäkkeitä löytänyt, että niiden puolesta ei olisi ollut seksiä tarjolla yli tarpeen.
Jotenkin monet, varsinkin nuoret naiset kuvittelevat rinnoissa olevan jotain erikoisen ihmeellisesti miehiä puoleensa vetävää. Itse en ole tähän ikään (60+) tavannut kuin yhden miehen, joka oli niistä suunnattoman kiinnostunut ja toisen, joka muuten ilmaisi pitävänsä isommista rinnoista kuin vaimollaan oli.
Mä taas törmään jatkuvasti rinnoista innostuviin miehiin. Viimeksi toissapäivänä kaksi eri miestä tuli kehumaan tissejäni, vaikka mulla oli ihan peittävä paita ja olen jo 4-kymppinen. Kaksi exäänikin jaksavat muistella niitä jos joskus satutaan puhumaan. Nykyinen valittaa jos ei näe niitä iltaisin 😂 Kummallista.
Entäpä jos sairastut rintasyöpään? Toki osapoistokin on mahdollinen (kuten minulla, eikä sitä paljon edes huomaa, kiitos taitavan kirurgin). Nainen on nainen kuitenkin, oli isot tai pienet rinnat, tai ei ollenkaan!
Olen kerran käynyt Changessa ja heiltä pienin hyllystä löytynyt koko oli kupiltaan aivan liian suuri 60D (tai 65D). Yritettiin suunnilleen pakkomyydä ne liivit, vaikka monta kertaa epäuskoisesti naureskellen totesin, että ei mulla ole noin paljoa täytettä liiveihin ja kun kyseessä oli toppaamattomat kupit, se kangas jäi vieläpä epämääräisesti ruttuun. Juu ei.
Vaikka sinällään monissa asioissa pyrinkin suosimaan erikoisliikkeitä ja kivijalkamyymälöitä, niin alusvaateliikkeiden kohdalla tuo jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi.