Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (20100)

Vierailija
19981/20100 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on joku töllö poistattajatrolli, ilmiantaa häijyyksissään, kateuksissaan kivoja viestejä.

Ilmiannettu ylläpidolle, myös muissa ketjuissa lienee sama päästään pipi!

Ups

Nyt tuli rumaa tekstiä, ei kuulu kyllä tapoihini :(

Saat anteeksi, tällä kertaa.

Tätähän tuo ikävä ihminen varmaan tahtookin. Että hermostuttais ja lakattais kirjottamasta.?

Jatketaan kirjoittelua. Ei meitä yks ärsyttävä pösilö lannista!!! Vai mitä

Doris kyseli aiemmin: Mitä Sinulle tänään kuuluu? Kerrohan. 3 viestiäni poistettu.

Mulla menee nyt mukavasti. Enpä kirjoittele pitemmästi, jos tämäkin ilmiannetaan...

Vierailija
19982/20100 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun töissä tuli aamukla heti eteen sellanen tieto jota en olisi halunnut kuulla. Harmittaa ihan hitokseen. En todellakaan olisi halunnut nähdä tätä päivää. Tämä tulee teettämään mulle lisää työtä, stressiä ja huolehtimista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19983/20100 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Tänää kuuluun ihan hyvää. Väsymys ei tunnu hellittävän sitten millään, mutta mihinpä tässä olisikaan kiire? Kun on aikaa, tulee paljon ajateltuakin . Ei pitäisi, kun ei siitä ajattelusta mikään muutu. Tänään mietin, että jos mun isältäni olisi 30 vuotta sitten murtunut jalkaterästä luu ja olisi sen päälle saanut koronan, niin mähän olisin soittanut hetimiten sille ja mennyt käymäänkin. Mutta mitä tekee mun isä? Ei yhtään mitään. Ei laita edes yhtä tekstiviestiä ja kysy, miten mä voin. 

Ainahan mä olen tiennyt olevani ei-toivottu lapsi. Äiti joskus vuosikymmeniä sen suoraan sanoikin. Siihen maailman aikaan ei ollut vielä e-pillereitä eikä laillisia abortteja. Äiti tosin kaikesta huolimatta sentään yritti ja äidin takia mä sitten uhrasinkin palan elämästäni, jotta äiti saisi toiveidensa mukaisesti nukkua ikiuneen omassa kodissaan ja omassa sängyssään. 

Ärsyttää ihan sikana, että joku pieni lapsi min

Voi sua, Lammas. Tiedän tasan tarkkaan miltä toi tuntuu. Mä surin omien vanhempien välinpitämättömyyttä toooooosi pitkään. Kun lopulta, pitkän ja psyykkisesti kivuliaan ajanjakson jälkeen lakkasin odottamasta heiltä mitään, olo helpottui. Mutta se pieni lapsenomainen toive on silti mullakin  ollu sisimmässä aina, että he olisivat näyttäneet välittävänsä. Isäni ehti jo kuolla, mutta äiti on yhä elossa. Tuskin tulee toive toteutumaan. Sen sijaan onneksi oon saanu muilta läheisiltä korvaavia kokemuksia (puoliso, lapset, lapsenlapset), vaikka eihän se silti ihan sama asia oo. Mutta tosiaan kun hyväksyi sen tosiasian, että ei tipu, niin kun ei turhaan odota, ei voi pettyä. Kuulostaa ihan pessimistiseltä 😂 vaikka luonteeltani oonkin kyllä aikamoinen optimisti ja näen kauneutta suunnilleen kaikkialla. Mutta tasan ei käy nallekarkit tässä maailmassa, se on ainakin selvinnyt elämän myötä. Harmi kyllä. 

Vierailija
19984/20100 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa, sataa, sataa. Huomenna ei kuulemma sada jeee! Sellasta kuuluu kiitos.

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 19904: Kiitos kommentistasi <3 Mietin, että kun on kohta 64 vuotta odottanut, että saisi edes jotain hyväksyntää ja sitä hyväksyntää ei vaan tule, vaikka juoksi öisin etsimässä tuolta kaduilta muistisairasta äitiään, niin....

Omia lapsiani lukuunottamatta mulla alkaa valua koko muukin lähisuku pois elämästäni. Joskus aikoinaan oltiin tosi läheisiä, mutta yhä vähemmän enää. Olen onnekas siinä, että geneettisen sukuni tilalle sain muutama vuosi sitten ystävän ja hänen perheensä. Olen paljon läheisempi heidän kanssaan kuin oman sukuni. Poislukien tietty omat lapseni, jotka on mulle kaikista rakkaimmat ja tulevat aina olemaankin. Mutta joo...en usko, että tulen aikanaan menemään edes isän hautajaisiin. Miksi menisin? 

Vierailija
19986/20100 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautojenhoitoreissu sekä hammaslääkäri käynti käyty äitini kanssa. Haudat tuli laitettua näteiksi ja olin niihin tyytyväinen. Näin siinä sen meidän  "kämpän"  lähellä asuvan kivat kissat taas ja muistivat minut, vaikka harvoin käydään. Saavat aina makupalaa, jota varsinkin toinen vaatii maukuen minut nähdessään.

Ostettiin myös hieman tarpeellista tavaraa kuten keittiöön kulhoja sekä muuta taloustavaraa vielä. Näin hyvä reissu tässä mielessä. Nukun vaan tuolla huonosti. Ehkä olen niin tottunut nukkumaan yksin, että jos on muita kämpässä samaan aikaan niin nukkuminen heti huonompaa.

Huonoa oli sitten se hammaslääkärikäynti. Piti tehdä juurihoito ja hammas on kipeä nyt sen jälkeen, vaikka piti olla "kuollut" nyt. No, ehkä se rauhoittuu myöhemmin ja hoito jatkuu tuon osalta ja aloin jo miettiä, etten millään olisi tuonne asti taas lähtenyt uudestaan kuukauden päästä. Ehkä typerästi uskoin, että pelkkä paikkaus riittää. Näin jo valmiiksi mietin järjestän reissun.

Samalla käynnillä paikattiin myös yksi toinen hammas. Laitettiin yksi puudute vaan alahampaaseen ja minulla on kokemusta siitä, että juuri nämä hampaat eivät millään meinaa itsellä puutua. Hammaslääkäri hosui vaan ja sanoi, että taitaa olla jo puutunut ja aloitti poraamisen. Oikeasti tuntui kipua heti ja minä sanoin, että vähän tuntuu ja hammaslääkäri meinasi, että kai minä sen kestän ja jatkettiin. Todelllisuudessa kipua oli melko paljon ja sinnittelin loppuun saakka. Ei ollut silti hyvä kokemus ja typerästi olin hiljaa, kun olisi pitänyt sanoa, että laita toinen puudute. Oikeastaan ikinä ei ole paikkaus sattunut noin paljon. Edellinen hammaslääkäri joka silloin otti tuolla vastaan odotti aina rauhassa puutumiset ja laittoi kaksi puudutetta ja näin en muistanutkaan, että paikkaus voi sattua näinkin paljon.

Oman lisänsä käyntiin toi sen kalleus. Niin kova hintalappu, että mietin nyt miten maksan edes tämän käynnin seuraavasta puhumattakaan. Toki oma vika, kun olen yrittänyt yksityisellä käydä aina välillä. Nytkin mietin, että selvitään pienemmällä summalla, mutta ei käynyt niiin. Näin jos toinen käyntikin on noin arvokas niin ihmeessä olen jo. Lasku siis maksamatta ja tulee olemaan maksamatta vielä viikkoja. Isäni ei pysty nyt rahaa lainaamaan ja äidilläni vielä huonompi tilanne. Mutta kai tästä selviää. 

Hauska sattuma käynnissä oli se, kun siellä soi biisi jossa mainittiin koirani nimi ja heti, kun ulos astuin niin näin lähellä samanrotuisen koiran kuin omani oli. Hieno näky ja toi oman koirani mieleen. Sama ylväs ja valpas olemus. Kerrostaloon meni ja mietin, ettei omani ainakaan ikinä "joutunut" asumaan sellaisessa. Toki en arvostele muita, mutta oman viihtyi kyllä täällä maalla.

Vierailija
19987/20100 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sataa, sataa, sataa. Huomenna ei kuulemma sada jeee! Sellasta kuuluu kiitos.

Täällä myös satanut kai koko päivä mutta ehkä se huomenna helpottaa.

Vierailija
19988/20100 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaalle. Ymmärrän sinua ja ajatuksiasi. Toisaalta minä olen ollut toivottu lapsi, mutta monesti varsinkin isäni kanssa omat juttunsa. Silti olen siinä mielessä hyvässä asemassa, että kyllä vanhempani kuitenkin välittävät minusta, vaikka eivät monesti olekaan välittäneet, kun olen voinut huonosti ja olen ollut omillani. Isäni on myös hyvin välinpitämätön esim äitini kuntoon liittyen. Ei ikinä kysy oikeastaan mitään siihen liittyen. Nyt sitten, kun oltiin tuolla reissussa niin isäni totesi vaan, etteikö jalkasi vieläkään ole parantunut, kun näki äitini ontuvan. Ei hänelle kukaan jaksanut alkaa selittää, ettei nivelrikko ikinä parane, eikä siihen ole mitään parantavaa hoitoa millä saataisin nivel ennalleen. Isäni kai näkee tuonkin jutun jonain "venähdyksenä" ja odottaa vaan paranemista. 

Samalla ei kysy miten ollaan pärjätty, vaikka tietää minun olevan äitini apuna monessa jutussa ja meillä täällä oma rumba pyörii lääkitysten ja lääkärikäyntien yms parissa lähes tauotta. Näin tuo vaan korostaa sitä, että omillaan ollaan äitini kanssa ja näin ei tavallaan kannata miettiä miksi äitini jutuista huolehdin, kun ollaan kaksitaan näissä asioissa. Isäni näyttää sitten omaa kyynärpäätään missä hieman kipua ollut ja valittaa sitä ja minä mietin, ettei sitä voi verrata äitini juttuihin ja moni olisi hiljaa, kun tietää äitini tilanteen.

Näin sinnitelllään täällä monesti vaan eteenpäin. Isäni huolehtii omat juttunsa ja me täällä yritämme taas huolehtia omamme. Äitini työelämässä ( en  kirjoita tästä nyt) ja sekin tuo omat juttunsa. Välillä pelkään, koska kaikki kaatuu. Näytönhjainkin on pettämässä ja välillä toimii ja välillä ei. Tämän lisäksi autosta omat kulunsa nyt. Näin en oikeastaan osaa sanoa miten täsä eteenpäin. Säästöjä on, mutta sitten ei kohta enää ole mitään.

Vierailija
19989/20100 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä hiljaista nykyään. Mitäs palstalle on tapahtunut?

Vierailija
19990/20100 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kuuluu. Olen hetken surrut menetettyjä ystävyyssuhteita mutta sitten ymmärtänyt että on parempi antaa mennä ja löydän kyllä vielä uusia aitoja ystäviä, kun olen avoin elämälle

Vierailija
19991/20100 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkis, voitko pyytää hammaslääkärilaskun maksamista erissä?

Tuossa tilanteessa minua ehkä vähän harmittaisi se puutarhaliikkeeseen tuhlaamani raha.

Vierailija
19992/20100 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolee. Vain Pitkis ja Lammas enää kirjoittavat. 

Vierailija
19993/20100 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalle on tapahtunut se pahin mahdollinen:

Höirikköjankkaajatrolli on muuttunut kivojen viestien ilmiantajatrolliksi.

Täällä oli eilen paljon kivoja kuulumisia, mitä tuo yksi ei salli. 

Sitä on tapahtunut!

Tänään laitetaan herkkuruokaa, viedään aito huoltoon. Semmosta tavallista kuuluu.

Surullista Lammas oli lukea tarinaasi.

Vierailija
19994/20100 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolee. Vain Pitkis ja Lammas enää kirjoittavat. 

Eikä kuole, vaikka kiusaaja niin toivookin!!!

Jatketaan vaan kirjoittamista välittämättä tuosta lapsellisesta ilmiantajasta. Kymmeniä viestejä on poistunut myös eilisen aikana. Doriksen monet kirjoitukset mm, kun palasi ketjuun.

Vierailija
19995/20100 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottiko jotakuta pattiin niin paljon eilinen kuulumiseni, kun olin tyytyväinen neulomiini villasukkiin.  Vai minkä takia viesti piti poistattaa?  Kai se on sitten laitonta olla tyytyväinen aikaansaannoksiinsa...

Voi hyvä Sylvi sentään! 

Vierailija
19996/20100 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljentymisen kyllä huomaa, ennen sivuja tuli päivässä monta, nyt ollaan oltu sivulla 994 päiväkausia. Ehkä hetken päästä sivulla yksi

Pitäisi pyyhkiä tänään pölyt ns. tilpehöörihyllystä. Jaksan tehdä sen muutaman kerran vuodessa, ehkä tänään ja seuraavan kerran ennen joulua. Oma syy kun on tullut ostettua ulkomaan reissuilta miniatyyrikeramiikkaa vuosien varrella. Kiva katsella, tylsä pitää puhtaana.

Vierailija
19997/20100 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottiko jotakuta pattiin niin paljon eilinen kuulumiseni, kun olin tyytyväinen neulomiini villasukkiin.  Vai minkä takia viesti piti poistattaa?  Kai se on sitten laitonta olla tyytyväinen aikaansaannoksiinsa...

Voi hyvä Sylvi sentään! 

Onneksi ehdin lukea viestisi. Ja monet kymmenet muut ennen poistumista.

Kudon itsekin paljon syksyisin. Kirjoitellaan vaan jatkossakin, tuo pöhkö varmaan toivookin ketjun kuolemaa.

Mitä Sinulle tänään kuuluu? Kerrohan.

Doris

Vierailija
19998/20100 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljentymisen kyllä huomaa, ennen sivuja tuli päivässä monta, nyt ollaan oltu sivulla 994 päiväkausia. Ehkä hetken päästä sivulla yksi

Pitäisi pyyhkiä tänään pölyt ns. tilpehöörihyllystä. Jaksan tehdä sen muutaman kerran vuodessa, ehkä tänään ja seuraavan kerran ennen joulua. Oma syy kun on tullut ostettua ulkomaan reissuilta miniatyyrikeramiikkaa vuosien varrella. Kiva katsella, tylsä pitää puhtaana.

Kuulostaa niin tutulta tuo tilpehöörihyllystä pölyjen pyyhkiminen:) Tsemppiä!

Vierailija
19999/20100 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutulta kuulostaa. Mun pölynkerääjiä on kirjat ja valokuvat, koristepullot ikkunalla.

Vierailija
20000/20100 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalle on tapahtunut se pahin mahdollinen:

Höirikköjankkaajatrolli on muuttunut kivojen viestien ilmiantajatrolliksi.

Täällä oli eilen paljon kivoja kuulumisia, mitä tuo yksi ei salli. 

Sitä on tapahtunut!

Tänään laitetaan herkkuruokaa, viedään aito huoltoon. Semmosta tavallista kuuluu.

Surullista Lammas oli lukea tarinaasi.

Kiva olis ehtiä lukea kaikki mukavat kuulumiset!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi