Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (20087)
Useita, samankaltaisia viestejä moni joutuu kirjoittamaan päivässä, jos tahtoo asiansa hetkenkin olevan luettavissa. Selasin kaksi päivää taaksepäin = 0 Dorisviestiä!
Ehdin kyllä lukea eilen hänen palanneen ketjuun.
Missä kaikki, kaikkien viestit on???
Dorikselta löytyi viesti 19848, lienee jo poistunut sekin kun tämä lähtee matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä hiljaista nykyään. Mitäs palstalle on tapahtunut?
Kuolee. Vain Pitkis ja Lammas enää kirjoittavat.
Ei tämän tarvi kuolla sentään. Pidetään elossa ja en en minäkään "Pitkis" (joka ei Pitkis mielellään enää ole) ole kirjoittanut nyt kuin noin viestin päivässä keskimäärin. En edes päivittäin joten harventanut olen, mutta toivon muidenkin silti kirjoittavan ja yksikin viesti päivässä pitää ole ketjua hengissä.
No voihan, meinasin kertoa että pääsin pölyjen pyyhkimisessä kahteen hyllyyn, mutta kun alkuperäinen viesti poistettiin ja muutkin pölyttäjät niin eihän kukaan edes tiedä mistä oli kyse. Surullista, että joku voi tosiaan saada tästä mielihyvää itselleen, mutta kuvaa hyvin tämän hetkistä maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Dorikselta löytyi viesti 19848, lienee jo poistunut sekin kun tämä lähtee matkaan.
Kävin kaupassa tässä välillä.
Myyräntyö jatkuu hamaan hautaan.
Kerrotaan kuulumisia :)
Doris
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä hiljaista nykyään. Mitäs palstalle on tapahtunut?
Kuolee. Vain Pitkis ja Lammas enää kirjoittavat.
Ei tämän tarvi kuolla sentään. Pidetään elossa ja en en minäkään "Pitkis" (joka ei Pitkis mielellään enää ole) ole kirjoittanut nyt kuin noin viestin päivässä keskimäärin. En edes päivittäin joten harventanut olen, mutta toivon muidenkin silti kirjoittavan ja yksikin viesti päivässä pitää ole ketjua hengissä.
Miten haluat viestiisi viitattavan? Pitkiin viesteihin ei lainaukset toimi.
P. Kerro opinnoista, ootko vihdoin saanu sähköpostin, että pystyt jatkamaan?
Vierailija kirjoitti:
Poistuu, poistuu...
Hyvä, kun useat ilmoittaa mukavien, asiallisten viestien poistoista.
Minäkin ilmoitin!
Ai niin, kuulumisia: ananasjugurttia ja kahvia. Löysä päivä tulossa. Radiossa soi mukava musiikki.
Kaipaan yhden kirjoittajan runomuotoisia, kauniita kirjoituksia :)
Paahtoleipää tänään :) vaihtelu virkistää...
Ai niin kuulumisia: tuttu kassa kaupassa, vaihdettiin muutama sana. Auton korjaus ei onnistunut tänään. Tuttu mies tuli kylänraitilla vastaan. Iloiset moikkaukset.
Kirjoitellaan vaan ahkerasti. Meitä ei lannista 'idän halla eikä pohjan pakkaset, eikä surkea trolli'
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 19904: Kiitos kommentistasi <3 Mietin, että kun on kohta 64 vuotta odottanut, että saisi edes jotain hyväksyntää ja sitä hyväksyntää ei vaan tule, vaikka juoksi öisin etsimässä tuolta kaduilta muistisairasta äitiään, niin....
Omia lapsiani lukuunottamatta mulla alkaa valua koko muukin lähisuku pois elämästäni. Joskus aikoinaan oltiin tosi läheisiä, mutta yhä vähemmän enää. Olen onnekas siinä, että geneettisen sukuni tilalle sain muutama vuosi sitten ystävän ja hänen perheensä. Olen paljon läheisempi heidän kanssaan kuin oman sukuni. Poislukien tietty omat lapseni, jotka on mulle kaikista rakkaimmat ja tulevat aina olemaankin. Mutta joo...en usko, että tulen aikanaan menemään edes isän hautajaisiin. Miksi menisin?
Siksi, että osoitat olevasi isompi ihminen kuin isäsi. Yläpuolella. Siis hautajaisiin meno. Myös tueksi siskollesi ja lapsillesi.
Minun mielipiteeni, itse toki päätät.
Muistan isäni hautajaisissa, kun siunauskappelissa alkoi soida Albinonin Adaggio: kuin hyökyaalto alkoi itku. Itkin ja vapisin. Sisko yritti halata, väistin. Arvelin ettei itku lopu koskaan...rauhoituin, ennenkuin soitto loppui. Perhepappi piti koskettavan puheen.
Tämä on minun tarinani - sinulla on omasi.
07.10.2025 | 12:11
Vierailija kirjoitti:
Doris
Kerrohan mikä myyräntyö?
Harmaata on ulkona, mutta mikään ei estä lähtemästä haukkaamaan happea.
Ei mitään, ootan että tämäkin päivä loppuu.
Nro 19904: Kiitos kommentistasi <3 Mietin, että kun on kohta 64 vuotta odottanut, että saisi edes jotain hyväksyntää ja sitä hyväksyntää ei vaan tule, vaikka juoksi öisin etsimässä tuolta kaduilta muistisairasta äitiään, niin....
Omia lapsiani lukuunottamatta mulla alkaa valua koko muukin lähisuku pois elämästäni. Joskus aikoinaan oltiin tosi läheisiä, mutta yhä vähemmän enää. Olen onnekas siinä, että geneettisen sukuni tilalle sain muutama vuosi sitten ystävän ja hänen perheensä. Olen paljon läheisempi heidän kanssaan kuin oman sukuni. Poislukien tietty omat lapseni, jotka on mulle kaikista rakkaimmat ja tulevat aina olemaankin. Mutta joo...en usko, että tulen aikanaan menemään edes isän hautajaisiin. Miksi menisin?
19904 viesti vasta tulossa! Kiitos toopen!!!
Vierailija kirjoitti:
07.10.2025 | 12:11
Vierailija kirjoitti:
Doris
Kerrohan mikä myyräntyö?
Harmaata on ulkona, mutta mikään ei estä lähtemästä haukkaamaan happea.
Ehkä yli 50 kivaa viestiä tänään on ilmoitettu asiattomaksi, poistuneet ovat.
se myyräntyö!!!
Vierailija kirjoitti:
Poistuu, poistuu...
Hyvä, kun useat ilmoittaa mukavien, asiallisten viestien poistoista.
Minäkin ilmoitin!
Ai niin, kuulumisia: ananasjugurttia ja kahvia. Löysä päivä tulossa. Radiossa soi mukava musiikki.
Kaipaan yhden kirjoittajan runomuotoisia, kauniita kirjoituksia :)
Päivän musiikki: Freeman, Kaksi lensi yli käenpesän
Soi juuri radiossa.
Vierailija kirjoitti:
No voihan, meinasin kertoa että pääsin pölyjen pyyhkimisessä kahteen hyllyyn, mutta kun alkuperäinen viesti poistettiin ja muutkin pölyttäjät niin eihän kukaan edes tiedä mistä oli kyse. Surullista, että joku voi tosiaan saada tästä mielihyvää itselleen, mutta kuvaa hyvin tämän hetkistä maailmaa.
Mulla pölyttyy koristepullot hyllyssä. Merisuolaa sentti pohjalle, vettä niin, että suola peittyy reilusti. Kun vesi haihtuu, tulee ikäänkuin huurretta lasin sisäpinnalle. Varovasti voi lisätä vettä, jos huurtuminen loppuu liian aikaisin.
Ovat tosi kauniita.
Alan lämmittää ruokaa. Salaatinkin ehkä pyöräytän. Päiväkahville kaivetaan pakastimesta pullaa. Leppoinen päivä sadesäässä.
Heh...lainaaminen ei pidemmissä threadeissa toimi ja nyt tosiaan ei kannata edes laittaa oman viestinsä alkuun kommenttinumeroakaan, kun se näköjään vaihtuu ihan miten sattuu :D
Kiitos minulle kommentoinelle ja hyvä pointti tuo, että ehkä isän hautajaisiin menen sittenkin ihan vaan lasteni vuoksi. Ollakseni heille tukena. Oikeastaan kuitenkin vain siunaustilaisuuteen (täällä pääkaupunkiseudulla), mutta en hautaanlaskuun (Keski-Suomessa). Äidinkin kohdalla lapseni olivat vain siunaustilaisuudessa, mutta eivät hautaanlaskussa. Minä olin molemmissa.
Sytoväsymyspäivä taas tänään. Ruokakaan ei oikein maistu. Olohuonetta pitäisi vähän siivoilla. Mm siirtää viilennyslaitteet jonnekin ja tehdä sinne muutenkin paremmin tilaa, koska huomenna on koiralla silmäleikkaus ja sen jälkeen se joutuu olemaan jonkin aikaa pönttö päässä. On parempi, ettei silmäleikattu pönttöpää edes yritä kulkea rappusissa ja siksi minäkin siirryn tilapäisesti asumaan olohuoneeseen. En kuitenkaan ajatellut viedä läppäriäni sinne, joten voi tulla muutaman päivän tauko palstailussa. Tai no riippuu ihan siitä, miten monta päivää koiralla pitää olla se pönttö.
Mitä tulee ketjuun kommentointiin, niin viime päivinä on palstalla ollut useampiakin mua kiinostavia ketjuja ja siksi on tullut enemmän seurattua niitä.
Heh...lainaaminen ei pidemmissä threadeissa toimi ja nyt tosiaan ei kannata edes laittaa oman viestinsä alkuun kommenttinumeroakaan, kun se näköjään vaihtuu ihan miten sattuu :D
Kiitos minulle kommentoinelle ja hyvä pointti tuo, että ehkä isän hautajaisiin menen sittenkin ihan vaan lasteni vuoksi. Ollakseni heille tukena. Oikeastaan kuitenkin vain siunaustilaisuuteen (täällä pääkaupunkiseudulla), mutta en hautaanlaskuun (Keski-Suomessa). Äidinkin kohdalla lapseni olivat vain siunaustilaisuudessa, mutta eivät hautaanlaskussa. Minä olin molemmissa.
Sytoväsymyspäivä taas tänään. Ruokakaan ei oikein maistu. Olohuonetta pitäisi vähän siivoilla. Mm siirtää viilennyslaitteet jonnekin ja tehdä sinne muutenkin paremmin tilaa, koska huomenna on koiralla silmäleikkaus ja sen jälkeen se joutuu olemaan jonkin aikaa pönttö päässä. On parempi, ettei silmäleikattu pönttöpää edes yritä kulkea rappusissa ja siksi minäkin siirryn ti
Voimisia Sulle ja Koirallesi, voi että toi pönttö päässä on hankala. Tuttu koira ei osannut sitä varoa ja törmäili jatkuvasti. Sääliksi kävi.
Mukavaa päivää kaikille
Doris
Minunkin pitäisi tehdä sitä ja tätä.Teen pakolliset asiat kotona.Työttömänä ajattelee että huomenna...Liekö lievää masesta.
Tämä Doriksen uusi tuleminen nyt kyllä hämää. Jatkuvaa kerrohan-viestittelyä. Kuulostaa ihan narsisti ex-työkollegan sähköpostiviestittelyltä. Useita viestejä päivässä ilman mitään varsinaista sisältöä, mutta silti se pahansuopa piikki aina lopputervehdyksessä.