Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (20122)

Vierailija
19901/20122 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvää kuuluu mutta ihmettelen mikä on tuo jättiläiskone joka laskeutui tänään Pirkkalaan. Joku Antonov-kone, kuulostaa venäläiseltä vai onko vaan Ukrainan? Eikö ketään kiinnosta?

Vierailija
19902/20122 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa enää lukea viesteilyjä, koska miltei aina kommentoidaan väärin jonkun kirjoitukseen!!! Jos Pitkis kirjoittaa, ei useinkaan kaipaa mitään kommentointia saati neuvomista asioihinsa. Kirjoittaa vaan tajunnanvirtaa, annetaan olla. Jos joku harmittelee parisuhteetonta lastaan, ei suinkaan auta jonkun kommentointi/vihjailu  mahdolliseen sukupuolivähemmistöön kuulumisesta.

Moni närkästyy, neuvoo, kritisoi toisten viestejä. Antakaa olla! Kirjoitelkaa kuulumisianne, antakaa toisten kirjoitella omiaan. Ei myöskään kannata alapeukuttaa kaikkea, ellet tuo omaa näkemystäsi esiin. Älä ilkeile. Arrggghhhh.

Hyvää yötä

Olen huomannut myös että joidenkin kirjoitukset täällä hyväksytään vaikka olisi mitä vaan, toisten normaalit kuulumiset poistatetaan. Outo palsta ja kirjoittajat.

Hyvää yötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19903/20122 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hyvää kuuluu mutta ihmettelen mikä on tuo jättiläiskone joka laskeutui tänään Pirkkalaan. Joku Antonov-kone, kuulostaa venäläiseltä vai onko vaan Ukrainan? Eikö ketään kiinnosta?

Luin myös Iltalehden uutisen ja ihmettelen kun ei ole kerrottu mikä kone kyseessä.

Vierailija
19904/20122 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta.

Vierailija
19905/20122 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää huomenta.

Hyvää huomenta sinullekin ja kaikille muille myös.

Olen ilmoittanut ylläpitoon noista viestien turhista poistoista. Joku häirikkö leuhkii vpn yhteyksillään, mutta kyllä nekin saa selvitettyä.

Kateus, kun toisilla on mukavaa? Eikö voisi osallistua ystävälliseen keskusteluun hölmöilyn sijaan???

L a p s e l l i s t a  touhua.

Juodaan aamukahvia. Kohta vähän auton valojen ropaamista ja sit ajelulle

Leppoisaa lepopäivää :)

Vierailija
19906/20122 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistuu, poistuu...

Hyvä, kun useat ilmoittaa mukavien, asiallisten viestien poistoista.

Minäkin ilmoitin!

Ai niin, kuulumisia: ananasjugurttia ja kahvia. Löysä päivä tulossa. Radiossa soi mukava musiikki.

Kaipaan yhden kirjoittajan runomuotoisia, kauniita kirjoituksia :)

Vierailija
19907/20122 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin mietin ja suren kun ainoasta pojasta tuli ns.vanhapoika, täytti 40vuotta ja ikänään ei minkäälaista naista ole ollut.

Kiva kuunnella kun ikätoverini ihastelevat ja puhuvat miniöistään ja lapsenlapsistaan.

Yhtä tyhjän kanssa tämä elämä minulle enää.

Säästyt paljolta kun sinulla ei ole miniää.

Vierailija
19908/20122 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vanhassa omenapuussa niin hyvän makuisia omenoita, etten ole muualta samanlaisia saanut. Tänä syksynä niitä on tippunut paljon maahan. Mutta ei se mitään, linnut ovat niitä syöneet. Nytkin räkättirastaat ja mustarastaat ovat koko aamun aterioineet herkkupöydän ääressä. Välillä käydään syömässä aroniapensaan marjoja. Tiaiset tulevat jo koputtelemaan ikkunapieliin. Oon niin iloinen, kun saan seurata lintujen elämää.

Hyvää pyhää kaikille!

Vierailija
19909/20122 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kävelyllä. Aika pitkän lenkin teimmekin ja tulipa kuuma! Onneksi tajusin jättää pitkät kalsarit pois mutta kauluri ja pipo olivat liikaa.

Aamulla varpushaukka yritti napata paistin lintulaumasta mutta ei onnistunut.

Loppupäivä laiskotellen, telkasta tallennuksia löytyy katsottavaksi.

Leppoisaa sunnuntain jatkoa!

Vierailija
19910/20122 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on varmaan keittotaitoisia- löysin åhyvän kaalilaatikon ohjeen mutta mulla jää aina siirappi käyttämättä johonkin muuhun. Juoksevaa hunajaa löytyy, voiko sillä korvata siirapin?

Vierailija
19911/20122 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tässä, Potteria telkusta kun ei oo muutakaan tekemistä. Huomenna taas työmaalle.

Vierailija
19912/20122 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on varmaan keittotaitoisia- löysin åhyvän kaalilaatikon ohjeen mutta mulla jää aina siirappi käyttämättä johonkin muuhun. Juoksevaa hunajaa löytyy, voiko sillä korvata siirapin?

Itse en ole hunajaa käyttänyt kaalilaatikossa  mutta kokeile, kyllähän sekin makeutta antaa. Siirapin maku kyllä sopii kaalin kanssa ja onhan siirapissa pitkästi käyttöaikaa, jos teet toisenkin kerran kaalilaatikkoa.

Teen itse nykyisin kaalijauhelihamuhennosta hellalla kattilassa, samalla idealla, kaali, porkkana, riisi, ruskistettu jauheliha ja sipulit, mausteet... ohje löytyy googlaamalla, tulee nopeammin kuin uunissa ja saa maistaa välillä, että onko maku sopivaa ja lisätä tarpeen mukaan mausteita. Itsekseen se siinä hellallakin valmistuu. Mutta tää mun vinkkinä.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Maku on tottakai vähän eri, mutta ennemmin laittaisin kaalilaatikkoon hunajaa kuin sokeria. 

Vierailija
19914/20122 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Maku on tottakai vähän eri, mutta ennemmin laittaisin kaalilaatikkoon hunajaa kuin sokeria. 

Ihan makuasia.

Vierailija
19915/20122 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipäivä näin sunnuntaina, kattelen tv. Söin makkara-juures-perunat.

Vierailija
19916/20122 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu:

on maista kaikista sittenkin tää synnyinmaa kaikkein kamalin.

vie mnne tiesi, sen tuttu liesi on hyytävin.

mä inhoon maata ja kansaa sen

ja heikot voimani uhraten 

tein töitä siiellä

mä pakon eessä ja irvien.

Vierailija
19917/20122 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potut kiehuu, puoliso paistaa jotain lihapaloja ja tekee kastikkeen. Oheen porkkanalastuja.

Jälkiruoaksi nougatjäätelö, kahvi.

Radiossa laulaa Jussi Hakulinen, Joutsenlaulu.

R. I. P

Vierailija
19918/20122 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista kaalilaatikon kanssa. Ehkä uskallan hunajaa kokeilla, kyllä syödyksi tulee.

Pari siirappisatsia jämähtänyt purkkiin niin ettei mitään valunut enää. Kaipa voisi johonkin kakkuun käyttää loput-

katsotaan mihin päädyn.

Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa mennä oloneuvoksena viikonpäivät ihan sekaisin :D Väsymys on edelleen kova, mutta onneksi ei ole kiire minnekään. Jos vaan suinkin jaksan, käyn huomenna verikokeissa. Seuraavan kerran sitten vasta huhtikuussa tarvitsee mennä. 

Työelämässä ollessani halusin rauhoittaa sunnuntait ihan vaan olemiselle. Vaikken kristitty olekaan, niin silti yksi päivä viikossa rauhoittumiseen ja vain olemiseen on ihan hyvä. Nyt niitä rauhoittumispäiviä on viikossa 7. Voi itse valita päivän ja kyllä mä taidan sunnuntain pitää sellaisena. 

Koiran kanssa pariin otteeseen ulkoiltu ja kissan kanssa syöty aamiaista. Kohta pitäisi varmaan siirtää luunsa keittiöön ja laittaa jotain ruokaa. Makuaisti on palautunut, joten eilen ostin maksaa. Irlannissa syövät paljon  perunaa ja siellä oli ihan mielettömän hyvää perunamuusia. Paljon valkosipulia, ruohosipulia ja voita. Koska mun paino on tämän taudin aikana tippunut enemmän kuin olisi ollut tarpeenkaan, ajattelin tehdä maksapihveille vielä pekoni-punaviinikastikkeen. Mietin, että tämä mun väsymys voi ainakin osittain johtua siitäkin, että energiansaantini on kohta 2 viikkoa ollut suunnilleen 600 kcal/vrk. 

Lapissa asuvan serkkuni kanssa olen viestitellyt tänään paljon. Hän on puoliksi saamelainen ja meillä on "outoja" yhteneväisyyksiä. Pidämme molemmat mystisistä ja shamanistisista asioista. Kyse on siis tästä samasta sekkupojasta, jonka kanssa mun oli tarkoitus mennä Rovaniemen markkinoille, mutta sattuneesta syystä mennäänkin vasta ensi vuonna. Hän on koko serkussarjan nuorin ja koska itsekin olen sieltä nuorimmasta päästä, niin sekin on varmaan meitä yhdistänyt. 

Vierailija
19920/20122 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaketjuja kyllä löytyy vauvalta :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän