Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (19510)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karseelta kuulostaa tuo lampaan flunssakeitto :( . Mä luotan mustikkasoppaan ja keltaiseen jaffaan :)

Keltainen jaffa ja mustikkasoppa auttaa vatsatauteihin, mutta harvemmin mihinkään hengityselinten sairauksiin. 

Vierailija
19362/19510 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä tarina Lammas. Ja niin tuttu. Miten monta pitkäaikaista työntekijää erotetaan tai lasketaan eläkkeelle varmistamatta, että hiljainen tieto jää taloon? On niin paljon sellaista, mitä käytäntö vain opettaa eikä koulussa opita. Lisäksi joka työpaikassa on omia tapoja tehdä asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä tarina Lammas. Ja niin tuttu. Miten monta pitkäaikaista työntekijää erotetaan tai lasketaan eläkkeelle varmistamatta, että hiljainen tieto jää taloon? On niin paljon sellaista, mitä käytäntö vain opettaa eikä koulussa opita. Lisäksi joka työpaikassa on omia tapoja tehdä asiat.

Tämähän se. Mä onneksi sain mahdollisuuden siirtää oman hiljaisen tiedon nuoremmille. Ja siksi mua ei kauheesti tarvitakaan. Eikä nytkään olisi tarvittu, jos firmassa B olisi siirretty hiljainen tieto nuoremmille. Ja nytkin mua tarvittiin vain siihen, että kerroin, että tuo homma on aina ollut firman B juttuja eikä me olla ikinä tiedetty siitä yhtikäs mitään. Mutta kun firmassa B kukaan ei tiedä, niin kysyvät sitten meiltä firmasta C :D

Vierailija
19364/19510 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika lähti eilen kotiinsa, nyt olen taas itekseen, kaveri kylläkin tulee huomenna kahville.

Vierailija
19365/19510 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tänään syyspäiväntasaus! 💐

Vierailija
19366/19510 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana auringonpaiste. Ruska hehkuu oranssia, keltaista. Tuulee vielä, mutta vaimenee jo. Humisee puissa.

Orvokit hehkuu vielä värejään, muutama ketoneilikka kurottaa kukkaansa. Lupiinit, nuo sinnikkäät aloittavat uudestaan kukinnan.

Vierailija
19367/19510 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoinen ja puuskatuulinen syyspäiväntasauspäivä. 

Vierailija
19368/19510 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina tein reaalin yo-kokeiden alustavan arvioinnin loppuun ja korjasin loput rästissä olevat  kurssikokeet. Sunnuntain sai pitää vapaata. Tänään oli taas yksi kurssikoe ja huomenna on toinen reaali. Eli lisää korjattavaa. Syksyn koeruuhka kiivaimmillaan, mutta onneksi taittumassa jo loppusuoralle. Syysloma häämöttää kolmen viikon päässä. Tulee tarpeeseen. 

Vierailija
19369/19510 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kirjoitat jouhevasti, sujuvaa suomenkieltä. Harmi noista kiusaamiskuvioista, onneksi se aika on takana. Paitsi koira olis ehkä kiva lenkkiseuralainen. Jokos oot lämmityksen aloittanut, onko nuohooja käynyt?

Olikos sulla hyvä lasagneresepti tonnikalasta? Mun versio tulee jotenkin mauton ja pliisun värinen. Olen kokeillut lisätä valkopippuria ja sitruunapippuria, valkosipulia. En onnistu saamaan maukasta. Perus jauhelihaversio onnistuu kyllä."

Kiitos viestistäsi. Kiusaaminen kuuluu tietyllä tavalla edelleen elämääni. Ei ole pitkää aikaa siitä, kun huudeltiin ikävyyksiä taas ja ikinä tuskin tiedä kuka on niitä juttuja levittänyt. Toki alkuperän tiedän ja asiat mihin ne liittyvät, mutta muuten en sen enempää. En vaan tännekään viitsi aina asioista mainita. Jotenkin siihenkin väsyy ja mieluummin toteaa, että en juuri tänään kansa jaksa asiaa miettiä. Silti se on siellä  taustalla. 

Joku sanoisi, että mitä väliä, mutta on törkeää touhua ja monesti tuo surua elämääni. En voi ikinä tietää onko joku kuullut jotain ikävää minusta ja se tuo oman pelkonsa elämääni. Jännitän muutenkin ihmisten kanssa toimimista.

Välillä olen raivoissani tästä kaikesta ja toivon jotain oikeutta mitä en koskaan saa. Ei elämä ole satu missä on hyvä loppu ja ehkä se hyvä loppu on se miten hyvin kestän kaikkea ja saan kuitenkin elämääni elettyä. Toivon, ettei minulle tulisi tunnetta, että häpeän itseäni. Silti joka kerta häpeän, koska tuntuu kauhealta ne puheet itsestäni mitkä eivät paikkaansa pidä. Tuo asia on eniten elämääni vaikuttanut juttu. Kestän yksinäisyyttäkin paremmin kuin tätä kaikkea.

Tähän liittyen haluan ymmärtää ihmisiä vaikeuksineen. En minäkään ajatellut, että tämä on osa elämääni vielä vuosien päästä. Samalla en minä jaksa enää oikein edes yllättyä tai miettiä tätäkään kaikkea. Välillä tosin enemmän mielessä. 

Koiraa en ikinä enää ota, vaikka kuinka eläimistä pidänkin. Vastuu painaa kuitenkin niin paljon.  Lämmityksestä pitää se todeta, että takka on edelleen nuohoomatta. Täytyy katsoa lokakuussa jos viimein edistyisi se asia.

Mietin vaan saako tuollaista mahdottoman isoa vanhaa takkaa edes vetämään kunnolla. Tämäkin on matala pikku talo ja muistuu mieleen eräs toinen kämppä missä nuohooja kävi, mutta takka puski vaan savut sisälle tai sitten ei muuten vetänyt joten turhaa oli lämmittää. Jännä kyllä, että siellä puukiuas veti hyvin ja sitä lämmitin. 

Tonnikalasagnesta jo ap joskus kysyi. Vastasin hänelle, että "reseptini" on Knorrin paketti ja pari kaupan tonnikalapurkkia sekä juustoraaste päälle. Näin en voi tuota mainostaa. En niin kovin silti välitä mulkaista ruoka on ja äidillenikin onneksi kelpaa nämä keitokset.

Hänelle teen myös paljon ruokaa ja itse ei viitsi tehdä oikein mitään. Tulee iltavuoroonkin mennessä aina tämän kautta ja syö ennen töitä. Tuo kuitenkin minulle ok ja monesti hän sitten hieman korvaa ruokakulujani, kun syö luonani. Joskus maksaa osan ostoksista. 

Vierailija
19370/19510 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurkku kipeä ollut jo perjantaista lähtien. Jännät paikat, koska viikonloppuna on tärkeä meno ja junaliput jo ostettu. Ei sais olla kipee yhtään, jos meinaa mennä. Viihdytän itseeni leipomalla ja hunajateetä juomalla. Leikkasin myös repun kaavat. Ens kevääksi teen sen, eli ei kiirettä.

Valkosipulia, inkivääriä, hunajaa. Runsaasti nestettä. Lepoa. Toipumista.

Mistä se tauti aina hoksaakin tulla just silloin, kun on tärkeetä menoa ! :)

Mä vielä  lisäisin, että onko sulla ketään kelle puhua tästä. 

Vierailija
19371/19510 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis jaksaa vielä tänään kauppaan lähteä.

Vierailija
19372/19510 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvin sanottu: 

Aloittaja on vain joku aloittaja, ei hän ole sen jälkeen mitään muuta kuin yksi osallistujia anonyymissä keskustelussa. 

Tämä on varmaan monelle ollut se punainen vaate, ärsytys. Ei saa nousta toisten yläpuolelle antamaan ohjeita muille anonyymillle. Käskeä kirjoittamaan jotain tai kieltää jotain. Tämä on juurisyy ärsytykseen.

Vierailija
19373/19510 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan täällä aiotaan jankata ap:stä? Kertokaa toki. Tiedän, ehkä, palata ketjuun sen jälkeen. Kai kuukausiin hän ei ole täällä ollut, mutta jankkari jatkaa vaan kyllästymiseen asti. Rakkaudesta se hevonenkin potkii :)

Lähden yöksi töihin, toivotaan rauhallista vuoroa. Palataan asiaan aamulla.

Vierailija
19374/19510 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna vaihdan syysverhot. Kesäiset kukkaverhot väistyy. Etsin myös paksumpia takkeja naulakkoon, talvikengät - missäköhän? Ensi yöksi ehkä hallaa, alavilla mailla. Villapaidat, lapaset kaivan ylähyllystä näkyville.

Vierailija
19375/19510 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan täällä aiotaan jankata ap:stä? Kertokaa toki. Tiedän, ehkä, palata ketjuun sen jälkeen. Kai kuukausiin hän ei ole täällä ollut, mutta jankkari jatkaa vaan kyllästymiseen asti. Rakkaudesta se hevonenkin potkii :)

Jatkuu varmaan niin just niin kauan kuin hän jaksaa kommentoida jokaista viestiä ja olla chättiemäntänä.  Se ärsyttää suunnattomasti. Osaisipa oikeasti olla pois, kuten on väittänyt.

Vierailija
19376/19510 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuu varmaan niin just niin kauan kuin hän jaksaa kommentoida jokaista viestiä ja olla chättiemäntänä.  Se ärsyttää suunnattomasti. Osaisipa oikeasti olla pois, kuten on väittänyt.

Niin. Itse ketju olisi hyvä, mutta tuo jatkuva kysely ja kommentointi on niin rasittavaa. 

Vierailija
19377/19510 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkaa ykkösellä kiitelty sarja, aion kattoa.

Vierailija
19378/19510 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään alkaa ykkösellä kiitelty sarja, aion kattoa.

Pienet katastrofit

Vierailija
19379/19510 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nauratti ekana vuonna, kun Ap oikein  harvennustekstillä korosti, että tämä on HÄNEN ketjunsa, jossa on HÄNEN SÄÄNNÖT . Nauratti jo silloin että onpas siinä päällikkö.

Ketju on kirjoittajien.  Ei aloittajan.

Vierailija
19380/19510 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltatee ja juustonäkkäri. Pikkuhiljaa kirjan kanssa sohvan nurkkaan. Ihana hämärä, punertava taivas. Kyllä syksy on rauhoittumisen aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi