Jos leivot kakun tuttavan juhliin,
ja saat tekopalkkaa 30 €, niin ilmoitatko sen verotuksessa?
Kommentit (19)
Juuri tein kakun josta sain 40€ (sisältää ainekset) enkä kyllä ilmoittanut verotukseen. En ilmoita myöskään sitä, kun teen villasukkia yms. myyntiin. Nyt toki suunnittelen korujen tekoa ja ihan toiminimellä ja verotukseen laittaen.
Ainekset maksaa tuon
ei siinä tuloa jää
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taitaa kulut olla enemmän että plus miinus nolla
Et tainnut ymmärtää: 30 e oli se vaivan palkka, tarvikekulut tietysti erikseen, oletan.
Tekopalkalla tarkoitin sitä ylimääräistä, mikä tulee ainesten hinnan lisäksi. t. ap
Laske pois
ainekset ja koristeet ja paperit
vesi
sähkö
Sun välineineen käyttö
Tulee sikakallis kakku kun veloitat ainekset ja 30 euroa
En leivo
jos leivon niin en ota mitään rahapalkkaa
toki kamu vies joskus autollaan vaikka rautakauppaan
Vierailija kirjoitti:
Tulee sikakallis kakku kun veloitat ainekset ja 30 euroa
Ei jää paljonkaan tuntipalkkaa tuosta,eli ei ole sikakallis kakku. Aina voi opetella itse tekemään niin saa perspektiiviä asiaan. Miksi työstä ei makseta,vaan hyväksikäytetään työn tekijää. Kun muka ollaan kavereita.
Ainoastaan luonnontuotteet tietyin rajoituksin sekä äidinmaito ovat verovapaasti myytäviä. t. ap
En leivo kakkuja tuttavien juhliin.
En tietenkään, koska niin pienellä tulolla ei ole mitään merkitystä verotuksessa. Luulen, että ei kaveri maksa siitä sosiaaliturvamaksuja.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään, koska niin pienellä tulolla ei ole mitään merkitystä verotuksessa. Luulen, että ei kaveri maksa siitä sosiaaliturvamaksuja.
Ei ole merkitystä, mutta lain mukaan pitää ilmoittaa.
No, periaatteessa pitäisi, mutta en varmaan ilmoittaisi, jos olisi kertaluonteinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
No, periaatteessa pitäisi, mutta en varmaan ilmoittaisi, jos olisi kertaluonteinen juttu.
Entä jos teet niin viisi kertaa vuodessa?
Kyllä taitaa kulut olla enemmän että plus miinus nolla