Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (19514)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole mitään tilannetajua. Yksinäistä on helppo lyödä. Häpeä jos osaat.
Kellehän tämä on osoitettu?
Sille joka pilkkasi yksinäistä.
Kurkku kipeä ollut jo perjantaista lähtien. Jännät paikat, koska viikonloppuna on tärkeä meno ja junaliput jo ostettu. Ei sais olla kipee yhtään, jos meinaa mennä. Viihdytän itseeni leipomalla ja hunajateetä juomalla. Leikkasin myös repun kaavat. Ens kevääksi teen sen, eli ei kiirettä.
Vierailija kirjoitti:
Kurkku kipeä ollut jo perjantaista lähtien. Jännät paikat, koska viikonloppuna on tärkeä meno ja junaliput jo ostettu. Ei sais olla kipee yhtään, jos meinaa mennä. Viihdytän itseeni leipomalla ja hunajateetä juomalla. Leikkasin myös repun kaavat. Ens kevääksi teen sen, eli ei kiirettä.
Valkosipulia, inkivääriä, hunajaa. Runsaasti nestettä. Lepoa. Toipumista.
Mistä se tauti aina hoksaakin tulla just silloin, kun on tärkeetä menoa ! :)
Mites te ootte myrskyn kanssa pärjänny? Meillä pihassa tyhjät kastelukannut lentelee. Ja jotain muoviruukkuja oli käytävällä. Käyn katselemassa myrskytuhoja myöhemmin, kohta kai tuuli laantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt menee DorisAnonyymi-ikuisestiDrolliPoisto-PirjoEinsteinilla tunteisiin. Ollaanko vähän ärripurrina siellä...
Tuo edellinen nimittelysi oli vain pieni osa täällä harrastamastasi sääntöjen rikkomisesta. Tiedätkö? Hyvin suuri osa viesteistäsi lähti pysyvästi lainvastaisina. Myös hyvin suuri osa viesteistäsi ilmoitettiin näin; spämmää omia sääntöjään keskustelun sääntöjä vastaan.
Niin, ja lisäksi kohdistit viestisi toistuvasti yhteen keskustelijaan. Vaikka anonyymillä ollaankin, oli käytöksesi jo hyvinkin vainoamiseen verrattavaa.
Anonyymia ei voi vainota tai maalittaa. Eihän hammaskeijua tai joulupukkiakaan. Aloittaja on vaan joku aloittaja, hän ei ole sen jälkeen mitään muuta kuin yksi osallistuja
Hyvin joku väitti tuntevansa kyseisen henkilön. Silloinhan se menee jo vainoamiseksi tai maalittamiseksi. Vai väitätkö nyt, ettei keskustelijan asuinpaikasta ollut keskustelua? Ei hän siinnä vaiheessa sitten ollut enää anonyymi.
Vierailija kirjoitti:
Trolli on viesti tai henkilö jonka ensisijainen tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, turhien viestien kirjoittamista ja saada vastaukseksi fleimejä=kiihkeitä tai muuten tunteellisia vastauksia. Älä ruoki trollia!
Anteeksi nyt, mutta tämäkin on jo trollausta. Kymmenittäin samaa viestiä kopioitu. Ollaan jo nähty. Lopeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt menee DorisAnonyymi-ikuisestiDrolliPoisto-PirjoEinsteinilla tunteisiin. Ollaanko vähän ärripurrina siellä...
Tuo edellinen nimittelysi oli vain pieni osa täällä harrastamastasi sääntöjen rikkomisesta. Tiedätkö? Hyvin suuri osa viesteistäsi lähti pysyvästi lainvastaisina. Myös hyvin suuri osa viesteistäsi ilmoitettiin näin; spämmää omia sääntöjään keskustelun sääntöjä vastaan.
Niin, ja lisäksi kohdistit viestisi toistuvasti yhteen keskustelijaan. Vaikka anonyymillä ollaankin, oli käytöksesi jo hyvinkin vainoamiseen verrattavaa.
Anonyymia ei voi vainota tai maalittaa. Eihän hammaskeijua tai joulupukkiakaan. Aloittaja on vaan joku aloittaja, hän ei ol
Hartolan ahdistunuthan jäi pois, kun sai rauhan. Vai kenestä on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anonyymia ei voi vainota tai maalittaa. Eihän hammaskeijua tai joulupukkiakaan. Aloittaja on vaan joku aloittaja, hän ei ol
Eihän siihen saatu vastausta missä aloittaja asuu. Kaikkea nettiin kirjoitellaan, ei kannata silti kaikkea uskoa. Fake news, kuten Donald sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen voi olla joukossa. Yksinäisyys on tunne, ettei oikein kuulu tuohon joukkoon. Vaikka on lähellä ihmisiä, sukua tai tuttavia, voi tulla erillisyyden tunne. Vaikka olisi puoliso ja lapsia, voi olla yksinäinen. Jos ei oikein kukaan jaa samoja mielenkiinnon kohteita. Jos k u k a a n ei k o s k a a n kysy: miten sulla menee, mitä sulle kuuluu? Ja kuuntele vastausta.
Yksinäisyyttä on vaikea kuvailla sellaiselle, joka ei sitä koe. Saatat olla iloinen, puhelias, eloisa ja silti yksinäinen. Voit näyttää itsevarmalta ja olla silti ujo.
Meitä on niin monenlaisia. Silti ei onnistukaan laittaa kahta yksinäistä vierekkäin ja komentaa: Ystävystykää!
Juuri näin. Yksinäisyys on tunne. Yksin oleminen taas fyysinen olotila. Jälkimmäinen voi olla joko mukavaa tai epämukavaa (mulle yleensä mukavaa). Ensimmäinen taas on aina epämukavaa. Sanoisin kuitenkin, että yksinäisyydessä ei aina ole kyse siitä, ettei tuntisi kuuluvansa joukkoon. Voi olla kyse siitäkin, että tuntee kyllä kuuluvansa joukkoon, mutta kun sitten kerran siltä joukolta jotain tarvitsisi, koko joukko katoaa kuin pierut Saharaan. Mä olen kokenut yksinäisyyttä aika tarkalleen 45 vuotta sitten, kun mut heitettiin rahattomana yönselkään. Toisen kerran äidin muistisairauden aikana. Ehkä sairaanhoitajataustani vuoksi mä olen aina ollut meidän suvussa se, jonka olkapäätä vasten voi itkeä. Se, joka lohduttaa ja auttaa. Jopa silloin, kun itse olin se, joka sairastui vakavasti. Sen sijaan, että muut olisivat lohduttaneet mua, mä olin se, joka sieltä sairaalasängyn pohjalta letkujen ja laitteden keskeltä lohdutin muita. Koska niille muille oli niin kamalaa. Kamalampaa vissiin kuin mulle itselleni :D Kaikki meidän suvussa aina niin hehkutti, miten upean yhteisöllinen suku me ollaan. Tai no oltiinhan me niin kauan, kun minä jaksoin pidellä pystyssä tätä himmeliä. Sitten, kun jonkun muunkin olisi pitänyt alkaa tehdä edes jotain, korttitalo romahti. Mun poikani on ainoa, joka jaksoi olla mulle apuna äidin muistisairauden aikana. Tunnenko iryseni yksinäiseksi? En, koska mulla on mun poikani kuitenkin. Jos häntä ei olisi, niin kyllä tuntisin. Yksinäisyys on myös sitä, ettei ole ketään, joka aidosti välittäisi. Mun tyttäreni kyllä "välittää", mutta samalla tavalla kuin muukin suku eli kun hänelle itselleen sopii ja asia on sellainen (ei suinkaan mikään mummin paskavaipan vaihtaminen...yök..yök..yök...pikkuveli käyköön vaihtamassa), joka on mukavaa. On mulla yksi ystäväperhekin, joka on nykyisin mulle läheisempi kuin oma sukuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anonyymia ei voi vainota tai maalittaa. Eihän hammaskeijua tai joulupukk
Niin. Nyt sanot noin, kun omat väärinkäytöksesi tuodaan esiin. Sitä sinä et voi tietää vaikka asuisi oikeastikin, mutta nimittelemään lähdit silti. Joudut kirjoituksistasi vastaamaan, jos niin tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Kun mun tytär ekaa kertaa omille muuttamisensa jälkeen sai kunnon flunssan, soitti mulle ja kysyi, mitä sä mutsi siihen flunssakeittoon laitoit. No siihen tuli ensinnäkin kasvislientä (liha-tai kanaliemikin käy), runsaasti silputtua sipulia, runsaasti valkosipulia, raastettua tuoretta inkivääriä sekä pilkottua tuoretta chiliä. Soppaa keitetään vähintään puoli tuntia. Siivilöidään roippeet pois, jos ei tykkää roippeista. Jäähdytettynä liemi laitetaan jääkaappiin ja sieltä aina mukillinen mikroon ja lämmitetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli on viesti tai henkilö jonka ensisijainen tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, turhien viestien kirjoittamista ja saada vastaukseksi fleimejä=kiihkeitä tai muuten tunteellisia vastauksia. Älä ruoki trollia!
Anteeksi nyt, mutta tämäkin on jo trollausta. Kymmenittäin samaa viestiä kopioitu. Ollaan jo nähty. Lopeta.
Olisikohan viesti modelta? Luulen näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukiolainen täällä. Lyhyt päivä tänään. Ei välttis vielä kotiin menossa, ehkä meen cittariin.
Mitä ihmettä te riitelette täällä? Ei tod.nykynuoret jaa keskenään sekstailujaan, ne on intiimisti omat jutut. Ihan bestiksen kaa voidaan jotain kertoo. Mut et jossain random palstalla??? No way!
Miten sun kurssivalinnat onnistui. Mitä sä oot ottanut? Vanhojen tanssipari varaukset meillä menossa, mites sulla?
Taitaa olla Fake News - sarjaa tämä. Miksi lukiolainen olisi täällä?
Nyt aikuisena ihmettelen, miksi lapsena sekoitettiin aspiriini veteen? Mulla oli usein korkea kuume pitkään. Lääkäri antoi ohjeen särkylääkkeeseen. Äiti yritti sitä seosta juottaa, mutta tuntui, että oksennan, se oli niin karsean makuista. Äiti jätti lasin sängyn viereen, että jospa myöhemmin. Miksi ei annettu puolikasta pilleriä ja vettä päälle?
Tuli vaan tuosta flunssaviestistä mieleen. Moni tuttu on nyt kipeänä, syksyn flunssa-aalto on siis alkanut.
Muistakaa käsihygienia.
Ai niin Lammas. Sulle jo töistä soitettiin, oliko iso homma, mitä autoit?
Pikkuhiljaa päivän hommat on tehty. Kivoja nää etäpäivät, ihana työrauha. Mä en ikinä totu avokonttoriin, en i k i n ä.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin Lammas. Sulle jo töistä soitettiin, oliko iso homma, mitä autoit?
Ei ollut iso homma. Selvitin työkaverille lähinnä "protokollaa". On yksi homma, jossa on osapuolina firmat A, B ja C. Firma B on se, joka hoitaa tietyn homman firmojen A ja C välillä. Meidän firma on siis tuo C. Meidän osalta mitään muutoksia ei ole siihen softaan tehty. Mulla ei ole ollut koskaan tiedossa, mitä kaikkea A ja B tekee. Olen hoitanut vain firman C osuuden ja sekä A että B ovat hoitaneet oman osuutensa. Nooh, nyt sieltä B:stä on jäänyt eläkkeelle se, joka on hommia siellä hoitanut. Ja nyt sekä A että B kyselee meidän firmalta eli firmalta C, mitä pitää tehdä. Mä tein hyvät dokumentit ja ohjeet ennen työurani lopettamista, mutta en mä tietenkään niihin voinut antaa mitään ohjeistusta, miten firmojen A ja B pitää tehdä omat duuninsa :D Mistä ihmeestä olisin voinut edes tietää, mitä ne tahoillaan puuhaavat? Pidettin työkaverin kanssa lyhyt Teams -palaveri ja kerroin, että teiltä nyt B kysyy asioita, jotka ei ole koskaan ollut kenenkään muun heiniä kuin B:n eikä B ole koskaan kertonut meille, mitä ne heinät on. Joten nyt siellä B:ssä joko kaivelevat omia ohjeistuksiaan tai sitten soittavat sille eläkkeelle jääneelle ja kysyvät asiaa häneltä.
Karseelta kuulostaa tuo lampaan flunssakeitto :( . Mä luotan mustikkasoppaan ja keltaiseen jaffaan :)
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhiljaa päivän hommat on tehty. Kivoja nää etäpäivät, ihana työrauha. Mä en ikinä totu avokonttoriin, en i k i n ä.
Mä tein yli 12 vuotta 100%:sti etätöitä. En olisi tottunut enää avokonttoriin edes pariksi päiväksi viikossa. Siitäkään huolimatta, että mulla on ollut tosi mukava työyhteisö.
Yksinäinen voi olla joukossa. Yksinäisyys on tunne, ettei oikein kuulu tuohon joukkoon. Vaikka on lähellä ihmisiä, sukua tai tuttavia, voi tulla erillisyyden tunne. Vaikka olisi puoliso ja lapsia, voi olla yksinäinen. Jos ei oikein kukaan jaa samoja mielenkiinnon kohteita. Jos k u k a a n ei k o s k a a n kysy: miten sulla menee, mitä sulle kuuluu? Ja kuuntele vastausta.
Yksinäisyyttä on vaikea kuvailla sellaiselle, joka ei sitä koe. Saatat olla iloinen, puhelias, eloisa ja silti yksinäinen. Voit näyttää itsevarmalta ja olla silti ujo.
Meitä on niin monenlaisia. Silti ei onnistukaan laittaa kahta yksinäistä vierekkäin ja komentaa: Ystävystykää!