Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (18964)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamukahvit
Ruisleipää - se se miehen tiellä pitää.
Et ole mies, jos käytät ajatusviivaa.Feikki.
Kuka ei osaa laittaa välilyöntiä pisteen jälkeen?
Älä näyttele äikänopea, kun et oo.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa yhdyssana ohjeet tänne näkyviin, älkääkä jankatko tyhjää.
Yhdyssanaohjeet on yhdyssana! 🤭
Vierailija kirjoitti:
Trolli kai tahtoo, että ketju lukitaan. Niinkuin kohta varmaan tehdäänkin.
Ei haitta minua, kivoja ketjuja on paljon. Jotkut jää kyllä kaipaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli kai tahtoo, että ketju lukitaan. Niinkuin kohta varmaan tehdäänkin.
Ei haitta minua, kivoja ketjuja on paljon. Jotkut jää kyllä kaipaamaan.
Niinpä. Tykkää, jos saa ketjun lukittua. Ei ressukka osaa olla täältä muuten pois :)
"Jotkut eivät halua "korjausehdotuksia" vaan tietynlainen alakulo on heidän mielenmaisemansa ja toisten rooli on ollut täällä sitten lohduttaa empaattisesti. Se on ollut silloin winwin - kumpikin siitä jotain on saanut, ja kun tällainen suorasanainen pohojalaanen eksy joukkohon niin pakka meni sekaasi."
Osa lainatusta viestistä. Miksi joillakin ei sitten voi olla tälläistä tyyliä elää. Minäkin on sellainen ihminen joka on monesti mietteissään ja on haikea mieli yms. Saatan esim kuunnella surullista musiikkia ja purkaa tunteitani siihen. Kyllä minä varmasti tiedän tarkoin miten elämääni pitäisi muuttaa ja asioiden kanssa edetä jos kaikki vaan olisikin niin helppoa.
Samalla en minä tänne ikinä ole muiden lohdutuksen yms vuoksi kirjoittanut esim surullisesta olostani. Lähinnä vaan ajatuksia purkanut ja jokainen voi jättää ne viestit halutessaan lukematta. Ajatella, että mikäkin olen puoliksi pohjalainen ja vielä asunkin alueella. Silti minä en kovinkaan usein sano asioita suoraan. Lähinnä silloin jos on kyse oikeasta tai väärästä sekä jostain tärkeistä asiasta. Muuten haluan antaa ihmisten elää tavallaan.
Jokainen tietää parhaiten oman elämänsä asiat kuitenkin. Joku kirjoitti, etten minä kaipaa esim neuvoja, mutta se on vähän niin, että sillä on väliä miten toinen asiasta kirjoittaa ja asiat ilmaisee. Toisen persoonaa ja tapaa elää ei voi kukaan muuttaa jos sitä mietitään. Älkää käsittäkö tätä ikävänä viestinä ja en tarkoita puolestani arvostella muita. Lähinnä itseäni pohdin tähän liittyen, vaikka tälläinen pohtiminen taas ärsyttää joitakin.
Jospa pikkuhiljaa kaikki ymmärtäisivät kohteliaan, hyvän käytöksen kirjoitus t y y l i s s ä. Se merkkaa, millä tavalla asioista kirjoittaa. Ystävällinen, hyvätapainen kai jokainen osaa halutessaan olla, uskoisin näin.
Joku kirjoitti etteivät miehet voi kirjoittaa tänne. No miksette voi kertoa muustakin kuin intiimeistä asioista. Kyllä elämässänne kai jotakin muutakin sentään tapahtuu. Kertoisitte niistä asiosta. Ei naisetkaan täällä kerro seksielämästään. Kyllä minäkin mielelläni lukisin. Varmaan jotkut miehet tänne edelleenkin kirjoittavat tavallisia tekemisiään. En ala eritellä, mutta joku on kertonut pyöräilystään ja kirppiksistä sekä luonnosta. Tämä esimerkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti etteivät miehet voi kirjoittaa tänne. No miksette voi kertoa muustakin kuin intiimeistä asioista. Kyllä elämässänne kai jotakin muutakin sentään tapahtuu. Kertoisitte niistä asiosta. Ei naisetkaan täällä kerro seksielämästään. Kyllä minäkin mielelläni lukisin. Varmaan jotkut miehet tänne edelleenkin kirjoittavat tavallisia tekemisiään. En ala eritellä, mutta joku on kertonut pyöräilystään ja kirppiksistä sekä luonnosta. Tämä esimerkkinä.
En minä ainakaan tiedä, kuka täällä on nainen, kuka mies. Mitä väliä ?
No hitsin vitsi. Suola unohtui kauppareissulla. Sitä tarvitsee niin harvoin ostaa, että helposti unohtuu.
Ihania kotimaisia omenoita oli kaupassa ja se herkullinen tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
No hitsin vitsi. Suola unohtui kauppareissulla. Sitä tarvitsee niin harvoin ostaa, että helposti unohtuu.
Omenoista tuli mieleen lajike Aurinkoinen, onko kellään kokemusta? Menestyykö Keski-Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan tiedä, kuka täällä on nainen, kuka mies. Mitä väliä ?
No ehkä tietyistä viesteistä voi hieman tunnistaa kumpi on sen kirjoittanut. Niinkuin sanoit niin eihän sillä kuitenkaan väliä ole ja en ala tätä sen enempää käsitellä. Tarkoitin vaan sitä, että jos miehet tahtovat kirjoittaa niin kirjoittaisivat muusta elämässään ja jättäisivät intiimit asiat pois viesteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omenoista tuli mieleen lajike Aurinkoinen, onko kellään kokemusta? Menestyykö Keski-Suomessa?
En ole kuullutkaan tästä lajikkeesta ikinä aiemmin. Tuntuu, että myymälöissä on melko sanat lajikkeet myynnissä ja jos joku erikoisempi olisi niin sitten pitäisi postitse tilata ja kuljetusmaksut suuria. Sivusta.
Unenselittäjä, yksi ihan yleisellä tasolla oleva kysymys:
Kun aloit nuorena huomata tätä taitoasi, miten se sinulle selvisi? Minä näen joskus selkeitä enneunia, niiden kanssa on vain oppinut elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamukahvit
Ruisleipää - se se miehen tiellä pitää.
Et ole mies, jos käytät ajatusviivaa.Feikki.
Kuka ei osaa laittaa välilyöntiä pisteen jälkeen?
Älä näyttele äikänopea, kun et oo.
Kas, kun olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä lajikkeesta, enkä ole puutarhuri, mutta lajikkeesta lukiessa mainittiin, että soveltuu vyöhykkeille 1-4 eli minusta sopisi hyvin vielä Keski-Suomeen. Ei tuosta paljon kestävämpiä enää myydäkään, kun omatkin omenapuut ovat enimmillään olleet vyöhykkeelle 4 ja itse asun jo vyöhykkeellä 5 joten liiankin pohjoisessa jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä lajikkeesta, enkä ole puutarhuri, mutta lajikkeesta lukiessa mainittiin, että soveltuu vyöhykkeille 1-4 eli minusta sopisi hyvin vielä Keski-Suomeen. Ei tuosta paljon kestävämpiä enää myydäkään, kun omatkin omenapuut ovat enimmillään olleet vyöhykkeelle 4 ja itse asun jo vyöhykkeellä 5 joten liiankin pohjoisessa jo.
No, olen puutarhuri, mutta ei tuommoista lajiketta opiskeluaikoina vielä ollut.
Ihan yleisohje: kasvuvyöhykerajat on ohjeelliset, tärkeää on onko puun paikka avomaalla vai suojainen. Erittäin tärkeää on riittävä läpäisevyys maassa, tarpeeksi iso istutuskuoppa ja oikea istutusleikkaus. Kastelu, rungonsuojaus, haavojen suojaus, lannoitus kasvukaudella, vuosittaiset hoitoleikkaukset ja pölytys.
Vierailija kirjoitti:
Kun aloit nuorena huomata tätä taitoasi, miten se sinulle selvisi? Minä näen joskus selkeitä enneunia, niiden kanssa on vain oppinut elämään.
Ihan ensimmäinen omakohtainen tapaus, uni: olin vaatekaupassa, katselin, kiertelin ja etsin jotain. Siellä oli mm. kaikenvärisiä hameita. Valitsin mustan hameen ja muistan unessa todenneeni että otan tämän kun tälle tulee käyttöä enemmänkin. Ja niin tuli. Eräässä 70-luvun tuhoisassa tulipalossa menehtyi kaksi sukulaistani ja vielä yksi kuolemantapaus myöhemmin samana vuonna. Joten kyllä sille mustalle hameelle silloin käyttöä tuli.
Olet oikeassa, kyllä enneunien kanssa oppii elämään. Enneunissa on aina tietty tunnelma ja ne jäävät mielen päälle ja poistuvat vasta kun on tapahtunut se minkä tapahtua piti. Molempien vanhempien menehtymiset olen nähnyt unessa ennakkoon. Äitini äkkinäinen poismeno tapahtui täysin samoin kuin unessa 2 kk aiemmin sen näin. Isän elämän pituuden tiesin vuotta ennen kuin hänestä piti luopua, unessa ennusmerkit siitäkin.
Sanotaan, että ihmiselle annetaan em. unet sen tähden kun ilman "ennakkotietoa" viesti olisi hänelle liian raskas kestää. Joten, kun näen em. unen tiedän hieman sopeutua tulevaan enkä muserru sitten kun aika tulee. Toisinaan hieman raskasta, mutta luotan siihen että näin on minulle paras.
Tässä tuli taas trolleille ruokamaata, kyllä nekin tarvitset hengenravintoa voidakseen tuhdisti :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensimmäinen omakohtainen tapaus, uni: olin vaatekaupassa, katselin, kiertelin ja etsin jotain. Siellä oli mm. kaikenvärisiä hameita. Valitsin mustan hameen ja muistan unessa todenneeni että otan tämän kun tälle tulee käyttöä enemmänkin. Ja niin tuli. Eräässä 70-luvun tuhoisassa tulipalossa menehtyi kaksi sukulaistani ja vielä yksi kuolemantapaus myöhemmin samana vuonna. Joten kyllä sille mustalle hameelle silloin käyttöä tuli.
Olet oikeassa, kyllä enneunien kanssa oppii elämään. Enneunissa on aina tietty tunnelma ja ne jäävät mielen päälle ja poistuvat vasta kun on tapahtunut se minkä tapahtua piti. Molempien vanhempien menehtymiset olen n
K i i t o s :)
Japanilaiset on ihme muovinaamoja.
Taitaa olla joku vankilassa makaava trolli keskustelussa, kun on aikaa tällaiseen. Ties mitä taustalla, kun noin sairaita spämmii.
Toista viikkoa jo nakuttelee hihii hauskaa viestejään! Ei hyvää päivää!