Jatkuvaa suonenvetoa, mikä auttaa?
On alkanut jatkuvasti vetää suonta jalasta. Magnesiumista ei apua, ennen se mun mielestä auttoi ajoittaisiin suonenvetoihin. Venyttelyä ehkä?
Olen syksyn ajan liikkunut aiempaa aktiivisemmin, mutta en kyllä venytellyt aktiivisesti kuntoilun jälkeen, joten mietin oisko siinä yhteyttä. Vettä olen kyllä juonut aiempaa enemmän, mutta olen aina ollut vähän huono tuntemaan janoa.
Kommentit (7)
Kokeile tuota venyttelyä ja illalla jalat ämpäriin, missä lämmintä vettä, villasukat yöksi. Magnesium auttaa vain jos suonenveto johtuu sen puutteesta.
Suola, riittävä nesteytys ja magnesium. Suola auttaa nopeasti, ihan kiteitä laitat suuhun.
Luulen että tää saattaa olla yhteydessä kuntoiluun, ehkä lihasjumiin mutta myös nesteytyksen vajaukseen.
Juon päivittäin litran vettä, johon lisään teelusikallisen elektrolyyttiä. Tavoite olisi juoda toinenkin litra, mutta pääsääntöisesti unohdan - kuten sanottu, ei janon tunnetta. Eli nestevajaus todennäköinen varsinkin yhdistettynä hikiliikunnan lisääntymiseen.
Elektrolyytti sen sijaan on nyt ollut säännöllisessä käytössä, joten siitä ei varmaan pitäisi jäädä vajaaksi. Magnesiumia vedin viimeksi kuurina noin kuukausi sitten, mutta se ei tosiaan auttanut. Eli ehkä nyt vettä lisää ja säännöllistä venyttelyä.
Viheliäinen vaiva!
Ap
Suolaa, b-vitamiinia, magnesiumsitraattia ja vettä. Helpottaa nopeasti. Magnesiumvoide jalkoihin suihkun jälkeen.