Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (21849)

Vierailija
16881/21849 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä miehiä, onko niin, että miehillä on aina se yksi asia mielessä?, näin olen ainakin huomannut tuolla treffit palstalla, ei sieltä miestä mihkään seurakseen saa vaan niihin aikuisten hommiin.

Kyllä se on päivittäin mielessä, se on niin tärkeää. Mutta eihän siihen mene kuin puoli tuntia, kyllä jää paljon aikaa muuhunkin yhteiseen tekemiseen. Ilman seksiä on vaan kaveri ja kuka menee treffeille kaveria etsimään?

No niinhän se on, etsin sitten väärästä paikasta kaveria vaan, miehet ei halua olla vaan kavereita koskaan,

Vierailija
16882/21849 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä surettaa tuo Ukrainan tilanne: toisaalla yritetään rauhaa, Kiovaa pommitetaan samaan aikaan, lapsia ja siviilejä kuolee. Jotenkin on mahdotonta ymmärtää, ettei rauhaa saada aikaiseksi. Vuosia kestänyt, on paljon lapsia, jotka ei muusta elämästä tiedä. Koskettaa siksikin, kun on niin lähellä.

Tämän päivän suunnitelma: tiski, paistettu kala, sitruunakastike, perunat, salaatti. Metsäretki, vähän kerään kypsempiä puolukoita, ihastelen alkavaa ruskaa, sammalia, jäkälää. Hiljaisuutta.

Jos innostun, pihatavaroita vois kuskata liiteriin. Osan. Toivon vielä lämpöisiä syyspäiviä, joku istuin saa jäädä pihaan. 

Radiota kuunnellessa kudon ihanan syreeninväristä ohutta juhlapontsoa. On aika hidasta hommaa, kun ohut lanka, mutta väri on lumoavan kaunis.

Avoimesta ikkunasta kuuluu naapurien askaroinnin äänet, puinnit menossa. Lapset leikeissään, ovat hauskoja juttukavereita, yllättävät usein nokkeluudellaan. Kävivät jopa virpomassa yks palmusunnuntai.

Elokuu lopuillaan - tervetuloa syyskuu

Doris

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16883/21849 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ei tehnyt mieli perunoita kuokkimaan; selkäni ei tykännyt ollenkaan eilisestä puuhasta. Mieheni kuokki tänäänkin, minua odottaa  vielä 3 penkinpäätä, mitkä eilen jäivät kesken. Kuokin ne kyllä, kun selkäni antaa myöten.

Sen sijaan poimin vähän tyrniä, kun se onnistui ilman kyyristelyä.  Vähän sisarelleni ja loput itselle. Ehkä teen tyrnivispipuuroa.

Tänään olisi pikkuveljeni 60 v. päivä, jos hän vielä eläisi. Ikävä on häntä. Sytytin kynttilän hänen muistokseen ja hain kasvimaalta pienen kukkakimpun maljakkoon. 

Vierailija
16884/21849 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jokaisesta heikosta kohdasta ole kiitollinen:yhä on muurissa aukko pahan lähteä ja hyvän tulla."

"Joka ei koskaan putoa raiteilta ja mene rikki jatkaa aina samaa rataa, on turvassa suurelta murheelta ja suurelta onnelta."

"Niin kauan kuin kuljet joka paikassa niin kuin juoksisit ensimmäistä kertaa niityn poikki, olet kevyt ja onnellinen, et murehdi ilmettä elämän kasvoilla."

-Tommy Tabermann

Vierailija
16885/21849 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään ei tehnyt mieli perunoita kuokkimaan; selkäni ei tykännyt ollenkaan eilisestä puuhasta. Mieheni kuokki tänäänkin, minua odottaa  vielä 3 penkinpäätä, mitkä eilen jäivät kesken. Kuokin ne kyllä, kun selkäni antaa myöten.

Sen sijaan poimin vähän tyrniä, kun se onnistui ilman kyyristelyä.  Vähän sisarelleni ja loput itselle. Ehkä teen tyrnivispipuuroa.

Tänään olisi pikkuveljeni 60 v. päivä, jos hän vielä eläisi. Ikävä on häntä. Sytytin kynttilän hänen muistokseen ja hain kasvimaalta pienen kukkakimpun maljakkoon. 

Töppöstä toisen eteen.

Pahinta selälle on jos tänään  istut paljon. Liike (kävely) on lääke, kun selkä kuokkimisesta kipeä. Terv. kokemuksen rintaääni

Vierailija
16886/21849 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaako sanoa, että minä en ole sekuntiakaan murehtinut, surrut, ajatellut tuota sotaa. Johon tarvitaan aina kaksi. Suren vasta sitten jos oma kotimaamme joutuu sotatilaan.

Vierailija
16887/21849 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varon aina tuommosia hommia pitkään tehdessä. Yritän oikaista selkää kesken homman usein. Ja viileämpi sää pahentaa tilannetta. Marjastaessakin kävelen välillä, vaikka marjaa olisikin. Vanhemmiten selkä vaan tuppaa jumittaa.

Muistelen tänään rakasta serkkuani, joka liian nuorena siirtyi tuonilmaisiin, olisi kohta tullut mummoksi. Eivät ehtineet tavata. 

Koskaan ei voi tietää...

Tommy Taberman: Värisevää sielua ei saa tallata

Vierailija
16888/21849 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä tuulella, kun aurinkokin paistaa tänään Itämeri-päivänä. Käyn hakemassa hävikkiruokaa lähikoululta, sitten menen Itämeri-tapahtumaan meriaiheiseen museoon.

Vierailija
16889/21849 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisteluja: olin viisivuotias. Aikuiset joi kahvia, minäkin halusin. Äiti kaatoi (pikkuruiseen kahvikuppiin, niinkuin -60 luvulla oli tapana) maitoa ja laittoi kaksi kahvilusikallista pannukahvia, puuliedellä keitettyä, vahvaa, sekaan. Ja lusikallisen sokeria. Ai ettäs olin ylpeä. Ei ollut kyllä yhtään hyvää. Vuoden päästä meninkin jo kouluun. Sittemmin saimme joskus pullasoppaa: kuppiin puolet maitoa, puolet kahvia, sokeria ja pitkopullaa. Oli herkkua silloin, enää ei!

Vierailija
16890/21849 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merisää radiossa. Kotoisa tunnelma. Mukava kuunnella, vaikka en tietoja tarvitsekaan. Muita?

Vierailija
16891/21849 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töppöstä toisen eteen.

Pahinta selälle on jos tänään  istut paljon. Liike (kävely) on lääke, kun selkä kuokkimisesta kipeä. Terv. kokemuksen rintaääni

Just näin. Hänellä on selkä mennyt maitohapoille ja lihakset kramppiintuvat. Kannattaa ottaa ennen rankkoja fyysisiä ponnistuksia tuplasatsi magnesiumia, niin ei jumita.

Vierailija
16892/21849 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaako sanoa, että minä en ole sekuntiakaan murehtinut, surrut, ajatellut tuota sotaa. Johon tarvitaan aina kaksi. Suren vasta sitten jos oma kotimaamme joutuu sotatilaan.

Etkö sure muiden ihmisten kohtaloa? Eikö sinulla ole poikia tai lapsenlapsia, jotka voivat joutua sotaan? Täysin empatiakyvytön kyllä olet, jollei Ukrainan tai Gazan sota sinua sureta.

Vierailija
16893/21849 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sure muiden ihmisten kohtaloa? Eikö sinulla ole poikia tai lapsenlapsia, jotka voivat joutua sotaan? Täysin empatiakyvytön kyllä olet, jollei Ukrainan tai Gazan sota sinua sureta.

Samaa ajattelin :)

Sotaan tarvitaan kaksi. Totta. Olisiko parempi, jos yksi? Toinen hyökkäisi ja toinen heti antautuisi, puolustautumatta??? Ei ihan aukea minulle tuo ajatusmalli.

Vierailija
16894/21849 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä miehiä, onko niin, että miehillä on aina se yksi asia mielessä?, näin olen ainakin huomannut tuolla treffit palstalla, ei sieltä miestä mihkään seurakseen saa vaan niihin aikuisten hommiin.

Kyllä se on päivittäin mielessä, se on niin tärkeää. Mutta eihän siihen mene kuin puoli tuntia, kyllä jää paljon aikaa muuhunkin yhteiseen tekemiseen. Ilman seksiä on vaan kaveri ja kuka menee treffeille kaveria etsimään?

No niinhän se on, etsin sitten väärästä paikasta kaveria vaan, miehet ei halua olla vaan kavereita koskaan,

Miehet saa kavereita tarpeeksi armeijasta ja treeneistä ja töistä. Miksi he haluaisivat olla naisen kanssa kaveri? Miksi sinä haluat olla vain kaveri miehen kanssa?  En ymmärrä.

Vierailija
16895/21849 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ajattelin :)

Sotaan tarvitaan kaksi. Totta. Olisiko parempi, jos yksi? Toinen hyökkäisi ja toinen heti antautuisi, puolustautumatta??? Ei ihan aukea minulle tuo ajatusmalli.

Tämän sodan aloitti vain yksi, toinen joutui puolustautumaan. Valitettavasti tämä voi vyöryä myös meidän niskaan, toivotaan että ei.

Vierailija
16896/21849 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätty 6.30. Heti kukonlaulun aikaan työkuskina, kun tarvitsin auton. Tulin juuri vanhuksen kanssa lenkiltä ja tehtiinkin ihan kunnon lenkki, kun en ihan tunne hänen asuinalueensa pikkukatuja. Mulla oli aamu +7 astetta sään vaatimat vaatteet, joten tuli hiki pintaan kun aurinko porotti. Onneksi rollaattorin kori on tilava, sinne voi tunkea ylimääriset vaatteet.

Vaihdoin etupihan ruukkuihin kanervat, nyt saa syksy tulla. Tietysti lämmin sellainen.

Vierailija
16897/21849 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiinpa aheria tänään! Minä pesin kuistin ja ikkunat pihan puolelta, mies tien puolelta ulkopinnat. Sisältä ei vielä innostuttu pesemään eikä ehkä tarvikaan kun tuollakin kirkastui kummasti.

Ehkä vielä herukoita poimimaan. Hillosokeri loppui, mies aikoo vielä hyytelöä/ hilloa tehdä.

Nyt on tullut telkkarista uusia jaksoja Tanskalaisesta maajussista. Mukavaa katsottavaa!

Vierailija
16898/21849 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merisää radiossa. Kotoisa tunnelma. Mukava kuunnella, vaikka en tietoja tarvitsekaan. Muita?

Jep, merisää 👍 nää on niitä kotoisia juttuja.

Kotka Rankki Ohutta Yläpilveä. Sellainen bändi oli kasarilla. Silloin kuuntelin Rockradion joka ikisen lähetyksen. Juoksin koululinkalta kotiin, että kerkeän kuulolle mankan nauhoitusnappulat valmiina. Tiesinkin paljon musiikista siihen aikaan, kaikki sen ajan uuden aallon bändit ja vanhempaakin musiikkia.

Vierailija
16899/21849 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä on tänään maalaillut uusilla akryyliväreillä. Sekoitellut vain värejä kankaalle, kokeillut eri väriyhdistelmiä. Tykkään pehmeistä, pastellisista sävyistä joten valkoista kuluu paljon. Mieluiten piirrän ihmiskasvoja ja haluaisin oppia myös maalaamaan niitä mahdollisimman realistisesti. Omaa naamaa on tullut "maalattua" kohta 30 vuotta melkein joka aamu meikeillä, niin jotakin tuntumaa siihenkin hommaan on.

Odotan taideaiheista kirjaa, Haahtelan Sielunpiirtäjän iltaa kirjastosta, mutta on taas ihan tolkuttomat jonot siihenkin. Syyskukkia voisi laittaa ulos. Kauniita syyshortensioita näkyi kukkakaupassa, olivat vaan aika hintavia. Taitavat tosin talvettua jos istuttaa maahan? 

Mökille lähdetään huomenna heti kun lapsi pääsee koulusta. Puolukoita pitää päästä poimimaan ja olisi kiva löytää sieniäkin. Tyrniä kasvaa rannalla, ovat vain niin kirpeitä, että en pysty sellaisenaan syömään vaan laitan esim smoothien joukkoon. Jotakin voisi säilöä jouluksikin.

Vierailija
16900/21849 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee rapula...onneksi on vielä pullo kylmää kiljua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme