Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (21852)

Vierailija
16861/21852 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn melkein vuosittain Terveystalolla otattamassa laajat verikokeet.

Viimeksi tulehdusarvot oli pompannu pilviin mutta päättelin että johtui kovista olkapääkivuista joten en reagoinut siihen mitenkään. Olkapääkin nyt normaali.

Tänään käytiin kerrankin autolla parin kilsan päässä keskustassa kun piti hakea miehen tilaama valokuvataulu. Hankala olisi ollut fillarilla roudata.

Samalla museokäynti. Oli kaunista lasitaidetta upeassa vanhassa rakennuksessa

Kartan lääkäreitä, kokeita. Viimeksi labrat otettu 7 v. Sitten. Meen lääkäriin sitten kun tunnen itseni sairaaksi siis sitten kun olo ei ole enää normaali. 

Noinkin voi toki tehdä. Monet sairaudet on vaan pitkään ilman oireita, nä

Mulla meni piikkikammo ohi, kun kävin liki sata kertaa luovuttamassa verta. Sen jälkeen ei ole juurikaan tuntunut verikokeet miltään. Ohuet neulat, taitavat näytteen ottajat.

Vierailija
16862/21852 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn melkein vuosittain Terveystalolla otattamassa laajat verikokeet.

Viimeksi tulehdusarvot oli pompannu pilviin mutta päättelin että johtui kovista olkapääkivuista joten en reagoinut siihen mitenkään. Olkapääkin nyt normaali.

Tänään käytiin kerrankin autolla parin kilsan päässä keskustassa kun piti hakea miehen tilaama valokuvataulu. Hankala olisi ollut fillarilla roudata.

Samalla museokäynti. Oli kaunista lasitaidetta upeassa vanhassa rakennuksessa

Kartan lääkäreitä, kokeita. Viimeksi labrat otettu 7 v. Sitten. Meen lääkäriin sitten kun tunnen itseni sairaaksi siis sitten kun olo ei ole enää normaali. 

Noinkin voi toki tehdä.

🥶

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16863/21852 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi lainaukset ei toimi oikein pitkissä lainausketjuissa. Ei ymmärrä tuossa ylläolevalla viestillä, kelle viluinen sininen hirviöhahmo on tarkoitettu...

Vierailija
16864/21852 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole piikkikammoa, mutta olen kerran meinannut pyörtyä, kun unettomuudesta kärsin ja eräs sh pisti lukuisia kertoja ja minä jo valmiiksi heikossa kunnossa tuolloin. Näin kerran yritettiin molemmista käsistä ja ei tullut verta. Sitten hoitaja pyysi makuulle menemään ja kokeiltiin taas ja ei tullut verta. Sitten taas istumaan tuoliin ja hoitaja sanoi, että kokeilee vielä kerran ja nyt ei onnistu niin pitää tällä kertaa unohtaa kokeet. Minä mietin, että en jaksa siirtää niitä ja ajattelin, että täytyy kestää ne pistokset. Sitten hoitaja iloisesti totesi, että nyt tulee verta ja minua alkoi huimata siinä vaiheessa ehkä alhaisen verenpaineen yms takiakin ja mietin vaan, että alkoi pyörryttää. Hoitaja sai sen 6 putkiloa juuri ja juuri otettua ja sitten viimeisen kohdalla minulta pimeni täysin. Sanoin asiasta ja hoitaja huusi toisen henkilön avuksi taluttamaan minut makuulle.. Nosti jalkani ylös ja aloin olla taas tästä maailmassa. Tuo apuun tullut hoitaja joka myös vastaanotossa oli töissä sanoi minulle, kun kokeita maksoin, että kannattaa jatkossa ottaa kokeet makuultaan. Minä siihen hieman närkästyneenä, että minä olin jo kerran makuulla tälläkin kertaa, mutta hoitaja käski nousemaan, kun verta ei siinä asennossa tullut. Näin ikävää jos puututaan asioihin mistä hän ei tiennyt mitään tai ollut nähnyt koko tilannetta.

Tuon jälkeen minulle jäi kyllä kammo ja en ole verikokeissa ollut. Ennen sitä ei ollut kammoa ja ihan ok kokemukset. Ehkä typerää, mutta jatkossa jos pitää mennä äitini saa tulla mukaan, koska en halua pyörtyä lattialle, kun silmissä pimenee. Oikeastaan pitäisi kai joskus mennäkin. Tiettyjä asioita olisi hyvä seurata. 

Vierailija
16865/21852 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappalejako näköjään unohtui edellisestä. Pahoittelut.

Vierailija
16866/21852 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole piikkikammoa, mutta olen kerran meinannut pyörtyä, kun unettomuudesta kärsin ja eräs sh pisti lukuisia kertoja ja minä jo valmiiksi heikossa kunnossa tuolloin. Näin kerran yritettiin molemmista käsistä ja ei tullut verta. Sitten hoitaja pyysi makuulle menemään ja kokeiltiin taas ja ei tullut verta. Sitten taas istumaan tuoliin ja hoitaja sanoi, että kokeilee vielä kerran ja nyt ei onnistu niin pitää tällä kertaa unohtaa kokeet. Minä mietin, että en jaksa siirtää niitä ja ajattelin, että täytyy kestää ne pistokset. Sitten hoitaja iloisesti totesi, että nyt tulee verta ja minua alkoi huimata siinä vaiheessa ehkä alhaisen verenpaineen yms takiakin ja mietin vaan, että alkoi pyörryttää. Hoitaja sai sen 6 putkiloa juuri ja juuri otettua ja sitten viimeisen kohdalla minulta pimeni täysin. Sanoin asiasta ja hoitaja huusi toisen henkilön avuksi taluttamaan minut makuulle.. Nosti jalkani ylös ja aloin olla taas tästä maailmassa. Tuo apuun t

Kamala kokemus sinulla😱. Sen kerran kun minun on ihan pakko mennä verikokeisiin pyydän  kokeen ottajalta etukäteen anteeksi koska kiroilen kaikki tietämäni kirosanat moneen kertaan

samanaikaisesti kun hän koetta ottaa . Kiroilu auttaa siten etten tunne pistoa ja pysyn tolpillani. Ehkä adrenaliinia tms.

Vierailija
16867/21852 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi lainaukset ei toimi oikein pitkissä lainausketjuissa. Ei ymmärrä tuossa ylläolevalla viestillä, kelle viluinen sininen hirviöhahmo on tarkoitettu...

Saattoi kuvata kauhun tunnetta.

Vierailija
16868/21852 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

15. yö

Hyvää yötä kaikille

Vierailija
16869/21852 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15. yö

Hyvää yötä kaikille

15. yö mun lapseni teki itsarin. Ei oo ihan suosikki toi laulu. Toivottavasti ei enää ikinä tuu sellasta yötä painajaisineen. 

Vierailija
16870/21852 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin tänään yhen kirjan ajan kuluksi. Siinäpä sitä unohtu väsymykset ja murheet. Lukeminen kannattaa aina. 

Aikuisella lapsellani on rahahuolia. Harmittaa ku on itselläkin tiukkaa just nyt, ni ei voi jeesata tällä kertaa. 

Pelottanu on ajatus, miten sitte vanhana käy, ku terveydenhuollon palvelut on jo nyt mitä on. Voi kun pääsis lopulta pois saappaat jalassa. Mulla onki sellaset kirkkaankeltaset kukkasaappaat, ne sopis tarkotukseen enemmän kuin hyvin. 

Vierailija
16871/21852 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkasaappaat rules! 

Vierailija
16872/21852 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lotossa iso potti taas jaossa. Kannattaakohan lotota? Tarvisin nyt kipeesti rahaa.

Vierailija
16873/21852 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan rakastuminen kestää 1218 kuukautta, mutta siinäkin voi olla hyvin yksilöllisiä eroja, Vesterinen sanoo. Hänen mukaansa tärkeintä olisi pysähtyä, miettiä omia uskomuksia, mahdollisia virheellisiä tulkintoja ja käsitellä omia tunteita.

Vierailija
16874/21852 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen päivä tänäänkin. Nurmikon leikkasin ja mustia viinimarjoja poimin. Niitä vielä vähän jäljellä. Sitten olin kävelyllä hevosia katsomassa. Sonneja ei nyt näkynyt. Olivat varmaan siirtäneet ne kauemmas laitumelle. Iltalenkki hieman eri maisemissa. Aamulla oli taas melko lämmintä ja illalla kylmää.

Vierailija
16875/21852 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1980-luvun puolivälissä olin innokas lottoaja. Eräänä sunnuntaiaamuna herättyäni kysyin isältäni, mihin hän laittoi ylös lottoarvonnan numerot. Hän ntoi käteeni lehtiön ja sanoi että "tossa ne on". Otin lehtiön ja menin omaan huoneeseeni yläkertaan tarkistamaan kuponkini. Ei herranjumala, kaikki oikein!!!!!Tarkistin toisen kerran - kyllä, täysosuma. Menin kirkumalla herättämään veljeni viereisestä huoneesta että sain lottovoiton!!!!!!!!! Sitten kiljuen portaat  alas ja kertomaan isälleni. Näytin vielä hänelle lehtiöstä ylöskirjoittamansa numerot sekä lottolappuni. Hän sanoi rauhallisesti, että "annas ny se lehtiö tänne...nuo on viime viikon lauantain numerot...tämän lauantain numerot on tässä toisella sivulla".

Minulla oli  siis lotossa täysosuma, mutta edellislauantain numeroilla. 

Se, mitä tuosta jäi käteen on tunne;tiedän miltä lottovoitto tuntuu (ainakin omalla kohdallani). 

Harmittiko, ettei voittoa tullutkaan? Ei, ei yhtään. Olin helpottunut, koska se oli siihen aikaan itselleni nuorelle ihmiselle liian iso summa/asia ymmärtää ja arkeni, johon olin jo silloin tyytyväinen, olisi kenties muuttunut.

Vierailija
16876/21852 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan rakastuminen kestää 1218 kuukautta, mutta siinäkin voi olla hyvin yksilöllisiä eroja, Vesterinen sanoo. Hänen mukaansa tärkeintä olisi pysähtyä, miettiä omia uskomuksia, mahdollisia virheellisiä tulkintoja ja käsitellä omia tunteita.

Eli 101,5 vuotta! Hyvin menee meillä, kun vielä vainainakin rakastetaan  Nyt 5012=600 kk. 

Ja oikeesti rakastetaan, hurjemmin kuin nuorena ja ruuhkavuosissa.

Tai sit sulta jäi viiva tuolta välistä pois. Sitten on huono juttu. Kertakäyttörakkautta vain.

Vierailija
16877/21852 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli 101,5 vuotta! Hyvin menee meillä, kun vielä vainainakin rakastetaan  Nyt 5012=600 kk. 

Ja oikeesti rakastetaan, hurjemmin kuin nuorena ja ruuhkavuosissa.

Tai sit sulta jäi viiva tuolta välistä pois. Sitten on huono juttu. Kertakäyttörakkautta vain.

Ja multa jäi kertomerkki pois. Piti olla 50 kertaa 12 on  600 kk.

Vierailija
16878/21852 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä miehiä, onko niin, että miehillä on aina se yksi asia mielessä?, näin olen ainakin huomannut tuolla treffit palstalla, ei sieltä miestä mihkään seurakseen saa vaan niihin aikuisten hommiin.

Vierailija
16879/21852 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuin uutisista.

Vierailija
16880/21852 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä miehiä, onko niin, että miehillä on aina se yksi asia mielessä?, näin olen ainakin huomannut tuolla treffit palstalla, ei sieltä miestä mihkään seurakseen saa vaan niihin aikuisten hommiin.

Kyllä se on päivittäin mielessä, se on niin tärkeää. Mutta eihän siihen mene kuin puoli tuntia, kyllä jää paljon aikaa muuhunkin yhteiseen tekemiseen. Ilman seksiä on vaan kaveri ja kuka menee treffeille kaveria etsimään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan