Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (21849)
Aika hyvää. Ollaan viimein puhuttu yhteen muutosta mieheni kanssa. Mentiin naimisiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Sateinen ja harmaa keskiviikkopäivä. Uusi talomme on kohonnut harjaansa, ja saanut ovet ja ikkunat kylkiinsä. Näyttää siltä, että saadaan lämmöt päälle ennen kylmiä ilmoja. Kohta pääsee sisustustuotteita ostelemaan. Tapetteja ja maaleja olenkin jo käynyt katselemassa. Alkaa konkretisoitua kaikki pitkän vaivannäön jälkeen, ja se innostaa jatkamaan loppuun asti! Jokohan sitä alkuvuodesta pääsisi asumaan?
Tätä on kiva seurata. Rautakaupassa aikoinaan töissä olin ja oli tosi mielenkiintoista, kun ihmiset valitsi maaleja, tapetteja ja kaikkea tavaraa vessaan, keittiöön yms. Kotimaiset Isoäidin verhotangot, puiset, eriväriset jäi mieleen, olivat tosi suosittuja.
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvää. Ollaan viimein puhuttu yhteen muutosta mieheni kanssa. Mentiin naimisiinkin.
Onnea:) meillä oli eilen hääpäivä, yhdessä ollaan oltu yli kolkyt vuotta. Sopuisaa mukavaa elämää. Onnea.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään jatkotutkimuksissa. On etsitty syytä tulehdusarvojen pitkittyneeseen kohoamiseen. Reumaa ei, suolistosairautta ei, syöpiä poissuljettu... Epätietoisuutta ei oo kiva sietää. Eikä sitä ettei oo voimia. Jos ilo joskus palaa, oon onnellinen. Voimat kun on vähissä, se syö miestä.
Toivottavasti syy tulehdusarvoihin löytyy pian. Odottavan aika on todellakin pitkä tälläisissä asioissa. Tsemppiä sinulle.
Kävin eilen itsekin terkkarissa, normi kontrolli kaksi kertaa vuodessa. Tuloksia odottelen minäkin. Oireeton tila, kuulostelen toisinaan oloani, onko joku toisin. Toivotaan parasta.
Hurjan tummat pilvet taivaalla. Suunnittelen silti puolukkareissua, ehkä kantarelliäkin. Metsässä on niin rauhoittavaa, tuntee itsensä pieneksi jotenkin. Samalla usein mietin: nyt metsä kirkkoni olla saa, Paimenpoikalaulun sanoja.
Mukavaa keskiviikkoa kaikille
Doris
Vierailija kirjoitti:
Isontalon Antti ja Rannanjärvi ne jutteli kahren kesken... Mun tekis mieli vetästä nokkaan yhtä tyyppiä, joka tekee aikuisenaki niin paljon kiusaa muille ja sitte puhuu kaiken mustan valkoiseksi ettei ite joudu mistään vastuuseen. Ihme luikertelija, liukas saippuapala! Ärsyttävää ku ei ota vastuuta yhtään omista teoistaan.
Sori kaikille, en yleensä kannata väkivaltaa, mutta tämä kommentti hymyilytti. Ymmärrän tunteen, mutta malta mielesi, ettei itsellesi käy kalpaten.
Muustelen joitain tapauksia, kun kyläkauppias esti murtomiehiä ja sai itse syytteen väkivallasta. Elämä on usein tasapuolista, ei aina kuitenkaan.
Pitäisi uusia resepti migreenilääkkeeseen. Joko puhelimitse tai terv.keskuksen luukulta. Viimeksi kun kävin luukulla, oli jokin vika heidän järjestelmissään. Asiakaspalvelija otti tietoni ja asiani muistilapulle ja sanoi kirjaavansa ne koneelle, kun lähtee taas toimimaan.
Seuraavana päivänä terveyskeskuksesta soittaa vihainen akka ja sanoo, etten kuulu heidän sairaanhoitopiiriinsä. Minä sanon, että kyllä kuulun, koska olen tehnyt vaihdon entisen asuinkuntani terveyskeskukseen, jo aikoja sitten. Akka puhelimessa edelleen rähjää, että sä olet eri paikkakunnalta ja et kuulu meille, että mene oman paikkakunrasi keskukseen. Ei edes kuunnellut ja väitti vastaan ja löi melkein lopuksi luurin korvaani.
Minä sitten seuraavana päivänä lähden oikaisemaan asiaa terveyskeskukseni toiseen toimipisteeseen. Siellä minut kirjattiin takaisin terveyskeskuksen, kun tämä vihainen akka oli minut poistanutkin ilmeisesti. Sanoin tämän kaiken sille toiselle vastaanottovirkailijalle ja näytti myös ihmettelevän kohtelua minua kohtaan.
Tätä kun muistelee, ei tee mieli uusia mitään reseptejä. Pankkitunnuksia käytän ainoastaan pankkiin. Muita kirjautumis vaihtoehtoja ei ole.
Freeman: Mattolaituri
Päivän biisi soi radiossa
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi uusia resepti migreenilääkkeeseen. Joko puhelimitse tai terv.keskuksen luukulta. Viimeksi kun kävin luukulla, oli jokin vika heidän järjestelmissään. Asiakaspalvelija otti tietoni ja asiani muistilapulle ja sanoi kirjaavansa ne koneelle, kun lähtee taas toimimaan.
Seuraavana päivänä terveyskeskuksesta soittaa vihainen akka ja sanoo, etten kuulu heidän sairaanhoitopiiriinsä. Minä sanon, että kyllä kuulun, koska olen tehnyt vaihdon entisen asuinkuntani terveyskeskukseen, jo aikoja sitten. Akka puhelimessa edelleen rähjää, että sä olet eri paikkakunnalta ja et kuulu meille, että mene oman paikkakunrasi keskukseen. Ei edes kuunnellut ja väitti vastaan ja löi melkein lopuksi luurin korvaani.
Minä sitten seuraavana päivänä lähden oikaisemaan asiaa terveyskeskukseni toiseen toimipisteeseen. Siellä minut kirjattiin takaisin terveyskeskuksen, kun tämä vihainen akka oli minut poistanutkin ilmeisesti. Sanoin tämän kaike
Siis tää on niin tätä. Meillä aiemmin sh soitti esim labratuloksista, neuvotteli lääkärin kanssa, uusivat reseptejä yms. Oli myös sähköinen viestitapa, missä voi kiireettömiä asioita hoitaa. No se poistettiin, labran jälkeen ei kukaan soittanut. Etsin netistä tapoja saada tuloksia ja jatkoa hoidolle. Esim ekg:n kohdalla luki vain: tehty. Netissä oli aakkostettu potilaan mukaan hoitajanumerot. Soitin oman kirjaimeni hoitajalle. Ei sinne olisi pitänyt, kun minulla onkin hoitosuhde eri hoitajan kanssa... jne yms että voikin olla mutkikasta. Seuraavaa kertaa jo ennaltä peläten
Anonyymi - ikuisesti
Vierailija kirjoitti:
Minä sitten seuraavana päivänä lähden oikaisemaan asiaa terveyskeskukseni toiseen toimipisteeseen. Siellä minut kirjattiin takaisin terveyskeskuksen, kun tämä vihainen akka oli minut poistanutkin ilmeisesti. Sanoin tämän kaike
Viimeksi apteekissa kysyttiin, haluanko, että he uusivat reseptin. Kysyin: maksaako. Vastasi: ei. No sovittiin niin, hän naputteli aikansa, mutta ei jostain syystä onnistunutkaan.
Vinkki sinulle: voit kysyä apteekista, jos uusivat.
Toinen vinkki: minulla on mobiilivarmenne, 2€/kk. Käytän kaikkeen muuhun, paitsi pankkiasiointiin.
Krapula, päätä särkee, pitäiskö jotenkin korjata
Vierailija kirjoitti:
Käy hakemassa lisää.
Käyn melkein vuosittain Terveystalolla otattamassa laajat verikokeet.
Viimeksi tulehdusarvot oli pompannu pilviin mutta päättelin että johtui kovista olkapääkivuista joten en reagoinut siihen mitenkään. Olkapääkin nyt normaali.
Tänään käytiin kerrankin autolla parin kilsan päässä keskustassa kun piti hakea miehen tilaama valokuvataulu. Hankala olisi ollut fillarilla roudata.
Samalla museokäynti. Oli kaunista lasitaidetta upeassa vanhassa rakennuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isontalon Antti ja Rannanjärvi ne jutteli kahren kesken... Mun tekis mieli vetästä nokkaan yhtä tyyppiä, joka tekee aikuisenaki niin paljon kiusaa muille ja sitte puhuu kaiken mustan valkoiseksi ettei ite joudu mistään vastuuseen. Ihme luikertelija, liukas saippuapala! Ärsyttävää ku ei ota vastuuta yhtään omista teoistaan.
Sori kaikille, en yleensä kannata väkivaltaa, mutta tämä kommentti hymyilytti. Ymmärrän tunteen, mutta malta mielesi, ettei itsellesi käy kalpaten.
Muustelen joitain tapauksia, kun kyläkauppias esti murtomiehiä ja sai itse syytteen väkivallasta. Elämä on usein tasapuolista, ei aina kuitenkaan.
Luottamukseni oikeusvaltioon on vuosien myötä murentunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Luoja tautia lisätköön 🤣.
Vierailija kirjoitti:
Suhde voi paremmin, kun molemmilla oma kämppä.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi tulehdusarvot oli pompannu pilviin mutta päättelin että johtui kovista olkapääkivuista joten en reagoinut siihen mitenkään. Olkapääkin nyt normaali.
Tänään käytiin kerrankin autolla parin kilsan päässä keskustassa kun piti hakea miehen tilaama valokuvataulu. Hankala olisi ollut fillarilla roudata.
Samalla museokäynti. Oli kaunista lasitaidetta upeassa vanhassa rakennuksessa
Kartan lääkäreitä, kokeita. Viimeksi labrat otettu 7 v. Sitten. Meen lääkäriin sitten kun tunnen itseni sairaaksi siis sitten kun olo ei ole enää normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin eilen Labubu macaronin, jännä katsoa minkä värisen saan.
Piti ihan googlata mitä olet tilannut. Keräiletkö niitä?
En keräile, ihan laukkukoruksi laitan yhden. Ensin en lämmennyt ajatukselle, mutta kuvissa alkoivatkin näyttää kivoilta😁.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kartan lääkäreitä, kokeita. Viimeksi labrat otettu 7 v. Sitten. Meen lääkäriin sitten kun tunnen itseni sairaaksi siis sitten kun olo ei ole enää normaali.
Noinkin voi toki tehdä. Monet sairaudet on vaan pitkään ilman oireita, näkyy vain verikoeissa tai tulehdusarvossa. Sitten kun oireita tulee, voi sairaus olla jo pitkällä: mm diabetes, kolesteroli, verenpaine, monet syövät. Sen takia käyn labrassa noin vuosittain, silmälääkärissä parin vuoden välein. Suvussa kun näitä tauteja piisaa
+60v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinkin voi toki tehdä. Monet sairaudet on vaan pitkään ilman oireita, näkyy vain verikoeissa tai tulehdusarvossa. Sitten kun
Onkin järkevää menetellä noin.
Viimeksi silloin 7 v. sitten kolestroli oli 7. Teveydenhoitaja sanoi etten tarvitse lääkettä sen alentamiseen koska en tupakoi eikä muitakaan riskitekijöitä kuulemma ole vaikka verenpaine oli 200/117 - olen toooodella kova jännittämään ja kun valkotakkinen ilmoittaa että nyt mitataan niin paineet pomppaa oitis. Kotona mitattuna normaalit. Sukurasitteena kuitenkin sydän- ja verisuoni taudit, pappa sai ensimmäisen sydärin 30 vuotiaana ja toisen 50 johon menehtyi. Minulla on lääkäri- sekä piikkikammo, paha sellainen, aikoinaan piikitetty usein luulisi että siihen tottuu mutta ei, pelkään entistä enemmän.
Piti ihan googlata mitä olet tilannut. Keräiletkö niitä?