Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Huomaan että syksy lähenee, kaverit käy kylässä, tänään kävi viinin juoja kaverini, mä join punkkua , hän valkkaria. Laitoin hiuksensa kuntoon, väri ja leikkaus. Oli oikein mukava päivä.
Kävin tänään jatkotutkimuksissa. On etsitty syytä tulehdusarvojen pitkittyneeseen kohoamiseen. Reumaa ei, suolistosairautta ei, syöpiä poissuljettu... Epätietoisuutta ei oo kiva sietää. Eikä sitä ettei oo voimia. Jos ilo joskus palaa, oon onnellinen. Voimat kun on vähissä, se syö miestä.
Isontalon Antti ja Rannanjärvi ne jutteli kahren kesken... Mun tekis mieli vetästä nokkaan yhtä tyyppiä, joka tekee aikuisenaki niin paljon kiusaa muille ja sitte puhuu kaiken mustan valkoiseksi ettei ite joudu mistään vastuuseen. Ihme luikertelija, liukas saippuapala! Ärsyttävää ku ei ota vastuuta yhtään omista teoistaan.
Päivä oli lämmin, nyt illalla kylmä tuuli.Pesin ikkunat ja siivoilin.
Mustikassa taas tänään. Nyt alkaa loppua jo poimittava ja mietin, että olenko poiminut tarpeeksi. Ehkä en ole, mutta ei voi mitään. Jotenkin aika nopeasti on nyt mennyt ja viime vuonna tuli mentyä useammin poimimaan. Puolukkaa alkaa tulla myös.
Muuten tavalliset kävelyt ja pyöräily. Aamulla ja aamupäivällä lämmintä. Äitini kanssa olen kävellyt ja hän kertoi työelämästään asioita. Niin moni asia vaikuttaa siihen miten elämä etenee. Hän esim lähes pakottautui jättämään yhden parhaista työpaikoistaan äitiyslomansa jälkeen, kun isäni työvirka loppui (kunta vähensi aikoinaan henkilöstöä) ja hän haki kauemmas töihin, kun ei muualla päässyt. Näin äitini sitten puolestaan jäi itse työttömäksi pitkäksi aikaa. Olin tuolloin itse pieni lapsi ja äitini hyvin vähän töissä silloin. Näin lopputulos oli melko sama, kun toinen työtön, mutta muutti paljon elämäämme. Määritti asuinpaikkaamme yms.
Muuten minäkin olisin pääkaupunkiseudulla lapsuuteni viettänyt. Toisaalta jos asiaa mietin niin olen tietyllä tavalla aina maaseudun ihminen kuitenkin. Lapsuudessakin, kun siellä asuin.
Vähitellen alkaa herätä tuon hellejakson uupumisen jälkeen henkin, On tullut siivottuakin perusteellisesti ym tavallista puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitkis ennenkuin alat takan lämmityksen kutsu nuohooja. Taitaa olla lakisääteistä nuohouttaa hormit.
Ei ole kovin kallista eikä tarvitse pelätä nokipaloa sen jälkeen. Kaipa katolla on turvalliset kulkusillat?
Juu, kyllä nuohoaja pitää kutsua. On katolla jonkinlaiset kulkusillat. Kai ne riittävät. Ei tosin ole ns omissa käsissä ne asiat mikä ns kalusto on.
Vierailija kirjoitti:
Huomaan että syksy lähenee, kaverit käy kylässä, tänään kävi viinin juoja kaverini, mä join punkkua , hän valkkaria. Laitoin hiuksensa kuntoon, väri ja leikkaus. Oli oikein mukava päivä.
Miks tarvii ryypätä?
Tuli tehtyä hyvä aamujumppa; kuokimme yli tunnin ajan perunaa. Suht hyvin tulee perunaa, osassa on vähän rupea. Suosiolla jätämme kuokkimista vielä toisellekin päivälle.
Kaksi sydämen muotoista perunaa ilahdutti, samoin yksi päärynä :)
Tuohon onnellisuuteen liittyen yksi ajatus (Charles Kingsley): Onnellisiksi tullaksemme tarvitsemme vain jotakin mistä innostua.
Niin minunkin mielestäni.
Hyvää päivän jatkoa!
Sateinen ja harmaa keskiviikkopäivä. Uusi talomme on kohonnut harjaansa, ja saanut ovet ja ikkunat kylkiinsä. Näyttää siltä, että saadaan lämmöt päälle ennen kylmiä ilmoja. Kohta pääsee sisustustuotteita ostelemaan. Tapetteja ja maaleja olenkin jo käynyt katselemassa. Alkaa konkretisoitua kaikki pitkän vaivannäön jälkeen, ja se innostaa jatkamaan loppuun asti! Jokohan sitä alkuvuodesta pääsisi asumaan?
Parin päivän päästä kohti uutta paikkakuntaa festareille, kesän viimeisille. Mutta ei keikkarundi siihen lopu syyskuullekin jo kahteen keikkaan 💃 liput ostettu. Tämmöistä kiertolaisen elämää vasta vanhana aloitettu. Antaa virtaa ja nollaa pään kun on hauskaa ja pois arjesta, vaikka ei siinäkään mitään vikaa ole. Menen nyt kun on vielä pääsen ja voin🙂.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin iloitsisin vaikka mistä asiasta jos olisi yksikin ihminen kenelle edes kertoa siitä tai se nyt kaukainen haave, että vielä tehdä jotain toisen ihmisen kanssa, vaikka juoda ne kahvit.
Tämä on kyllä aika surullista :( Mutta se, että sulla olisi elämässäsi ihmisiä, ei suinkaan tarkoita, että voisit kertoa heille iloisista asioistasi. Just tänään mietin, että tällä hetkellä ketään mun lähelläni olevaa ihmistä ei kiinnosta mun iloni. Olisin halunnut kertoa ystävälleni yhden kivan asian, mutta ennenkuin ehdin edes aloittaa, hän kertoikin kaiken, mikä hänen elämässään on taas päin persettä. Joten se siitä iloisen asiani kertomisesta.
Mä laitan mun aikuis
Mikä on äppi?
Vierailija kirjoitti:
Parin päivän päästä kohti uutta paikkakuntaa festareille, kesän viimeisille. Mutta ei keikkarundi siihen lopu syyskuullekin jo kahteen keikkaan 💃 liput ostettu. Tämmöistä kiertolaisen elämää vasta vanhana aloitettu. Antaa virtaa ja nollaa pään kun on hauskaa ja pois arjesta, vaikka ei siinäkään mitään vikaa ole. Menen nyt kun on vielä pääsen ja voin🙂.
Hei, tuo onkin hyvä periaate, että menee silloin kun vielä pääsee ja voi. Ei tarvitse myöhemmin katua, että eipä tullut käytyä.
Mukavia keikkoja Sinulle!
Tilasin eilen Labubu macaronin, jännä katsoa minkä värisen saan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, tuo onkin hyvä periaate, että menee silloin kun vielä pääsee ja voi. Ei tarvitse myöhemmin katua, että eipä tullut käytyä.
Mukavia keikkoja Sinulle!
Kiitos💞
Vuosia sitten, kun olin saamassa vihdoin lukion päätökseen eräs opettaja, joka opetti minulle vaikeaa ainetta sanoi minulle, että sinulla on sisua. Emme olleet tuon opettajan kanssa aika "samoilla linjoilla" ja välillä en pitänyt esim hänen tavoistaan opettaa. Silti nuo sanat jäivät mieleeni ja hän oli ainoa opettaja, joka sanoi jotain tälläistä ns ylimääräistä minulle.
Sisua tarvinkin, koska pari ainetta vaikeita ja tämä yhdistettynä siihen millaisia lukiovuoteni olivat (kiusaamista ja yksinäisyyttä) oli melko rankka kokemus. Kaikki ihmiset (3 tyyppiä) joiden kanssa juttelin ja joista vähän seuraa oli, jättivät lukion kesken tai vaihtoivat muualle. Minä jäin ja sain käytyä loppuun. En silti yleensä muistele tätä kaikkea. En halua muistella, mutta tuli opettajan sanat nyt mieleen.
Voin valittaa joskus tänne, mutta en tule hyväksymään sitä, että minusta joku kirjoittaisi, että olen surkea tms, koska olen ollut vaikeissa tilanteissa monesti elämässäni. Samalla tietysti löytyy niitä joilla vaikeampaa. En sitä kiistä.
Kiitos, oikein hyvää. Huvitan itseäni lukemalla ihmisten kommentteja erilaisiin asioihin. Hyvää ajankulua välipalaksi ja kiva saada nähdä erilaisia ajatuksia.
Sen jälkeen lähden lenkille, keli kun on juuri sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks tarvii ryypätä?
Ei varsinaisesti ryypätä, kun hän käy joka toinen kk niin otamme viiniä muutaman lasillisen. Muulloin en juo.
Hyvää yötä kaikille, sade ropisee unettavasti ikkunaan...