Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisten lasten kanssa matkailu

Vierailija
12.06.2024 |

Jos reissaatte aikuisten lastenne kanssa niin maksatteko heidänkin matkansa ja/tai ruokailunsa kohteessa? Itse olemme muutaman kerran olleet kotoa muuttaneiden lasten ja heidän puolisoidensa kanssa reissussa ja kaikki ovat maksaneet omat kulunsa.

Yhteiset matkat syntyvät siten, että joku ilmoittaa perheryhmään viestillä, että koska on menossa mihinkin kohteeseen ja muut varaavat samaan kohteeseen samaan aikaan (tai osittain) itse matkan. Joskus tietysti haluaa mennä ilman sukua ja silloin on maininta, että menemme yksin/kaksin.

Nyt siskoni kanssa puhuin asiasta ja hän oli kovin pöyristynyt ettemme maksa matkoilla lastenkin kuluja. Huomautin, että lapsillamme on paremmat tulot, kuin meillä, vaikkakin tietysti enemmän menojakin (asuntolainat). Pitäisikö meidän maksaa lomat, ja jos pitäisi, niin miksi? Olisi mukava kuulla mielipiteitä ja vaikka käytäntöjäkin.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme maksaneet sekä lastemme että heidän puolisoidensa matkat, jos yhteiseen  reissuun olemme heidät kutsuneet.   

Vierailija
2/25 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan matkat. Tosin lapseni ovat edelleen opiskelijoita. Tulevaisuudessa pitää katsoa tilanteen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan naapureidenkin lomat ruokailuineen. Rahaa on.

Vierailija
4/25 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kaikki maksavat omat matkansa ja ruokansa. Mun lapsilla myöskin paremmat palkat kun mulla, joten tarjoavat mulle joskus ruuat tms. Minä sitten vastavuoroisesti hoidan heidän koiriaan kun on tarve.

Vierailija
5/25 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsun lapseni reissuun, maksan hänenkin matkansa ja ruokakulunsa ja yhdessä neuvotellaan minne mennään ja mitä tehdään mutta kyllä hän yleensä on maksanut jotain itsekin, esim. autonvuokran tai jalkapallo-otteluliput.

Mutta jos hän maksaisi kaiken yksin niin miksi minä tunkisin sellaiselle reissulle mukaankaan, reissaa kaverinsa kanssa silloin?

Vierailija
6/25 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme maksaneet sekä lastemme että heidän puolisoidensa matkat, jos yhteiseen  reissuun olemme heidät kutsuneet.   

Toki miettisimme asiaa jos kutsuisimme, mutta meillä siis kuka tahansa on voinut laittaa matkasta tiedon perheryhmään. Kukaan ei varsinaisesti "kutsu" ketään, vaan asia on ilmoitusluontoinen. Sitten jos jollekin sopii sama aika niin on sitten varannut itse matkan samaan kohteeseen.

ap

Vierailija
7/25 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kutsun lapseni reissuun, maksan hänenkin matkansa ja ruokakulunsa ja yhdessä neuvotellaan minne mennään ja mitä tehdään mutta kyllä hän yleensä on maksanut jotain itsekin, esim. autonvuokran tai jalkapallo-otteluliput.

Mutta jos hän maksaisi kaiken yksin niin miksi minä tunkisin sellaiselle reissulle mukaankaan, reissaa kaverinsa kanssa silloin?

Vau kuinka joku voi nähdä itsensä vain lompakkona ja opettaa lapsensa näkemään myös vain lompakkona

Vierailija
8/25 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau kuinka joku voi nähdä itsensä vain lompakkona ja opettaa lapsensa näkemään myös vain lompakkona

No ei vaan reissataan tiiminä, lapsi lähtee seuraksi mukaan ettei mun tarvisi mennä yksin niin mikä siinä maksaessa? Kyllä hän käy omilla matkoillaankin kavereidensa kanssa ja itsellään on muutenkin kaikkea rahanmenoa kuten ASP-tilille säästäminen niin en tietenkään rupea noista veloittamaan mitään kun mun kortilla ostetaan lennot ja hotellit.

Vierailija
9/25 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten aloituksessa mainitsinkin niin kaikki voivat mainita jos haluavat vain kumppaninsa kanssa reissuun. Silloin eivät muut tietenkään lähde samaan kohteeseen. Kerran vuodessa pyritään kyllä yhteiselle reissulle.

ap

Vierailija
10/25 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lapsettomana järkytyin kun reissasimme yhdessä mieheni aikuisen lapsen perheen kanssa. Sen lisäksi, että mieheni maksoi heidän matkansa, pitivät itsestään selvänä, että mieheni maksaa kaikki heidän kulunsa vävyn oluista lähtien. Omien pienten lastensa kanssa eivät halunneet minnekään aktiviteetteihin edes jätskille  mennä ilman, että me tulimme mukaan maksajiksi.

Varmaan samanlaista matkaseuraa minulla velana on mahdollisuus saada jos joskus jään leskeksi. Maksan vain jonkun random-perheen matkan kaikkine kuluineen seuraksi itselleni.

Vierailija
11/25 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lapsettomana järkytyin kun reissasimme yhdessä mieheni aikuisen lapsen perheen kanssa. Sen lisäksi, että mieheni maksoi heidän matkansa, pitivät itsestään selvänä, että mieheni maksaa kaikki heidän kulunsa vävyn oluista lähtien. Omien pienten lastensa kanssa eivät halunneet minnekään aktiviteetteihin edes jätskille  mennä ilman, että me tulimme mukaan maksajiksi.

Varmaan samanlaista matkaseuraa minulla velana on mahdollisuus saada jos joskus jään leskeksi. Maksan vain jonkun random-perheen matkan kaikkine kuluineen seuraksi itselleni.

Perhe on aina perhe ja sinä olit tässä se ylimääräinen.

Vierailija
12/25 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat työelämässä niin maksavat itse. Opiskelijan tai äitiyslomalaisen matkan maksaisin, jos minulla olisi varaa. Mitä muuten koko asia kuuluu siskollesi? Teette miten teille sopii.

Vierailija
13/25 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on opiskelijoita joten heille maksan

Köyhät vanhemmat eivät tietenkään samaan pysty

Vierailija
14/25 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme maksaneet matkat tai majoituksen sekä ruokia silloin kun eivät olleet vielä perheellisiä.

Nyt kun tulevat perheineen meidän etelänkotiimme majoitus menee tietty meidän piikkiin ja ensimmäinen täyttö jääkaappiin. 

Itse maksavat itse lennot, vuokra-autot ja rahaa tilille mistä maksellaan ruokia viikon mittaan. Tarjoamme 1 ravintolakäynnin (meitä on 12) ja tietty jotain kahvila/jäätelö/uinti yms kuluja

Vierailija
15/25 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki miettisimme asiaa jos kutsuisimme, mutta meillä siis kuka tahansa on voinut laittaa matkasta tiedon perheryhmään. Kukaan ei varsinaisesti "kutsu" ketään, vaan asia on ilmoitusluontoinen. Sitten jos jollekin sopii sama aika niin on sitten varannut itse matkan samaan kohteeseen.

ap

Kuulostaa tosi "perheeltä"  tehän olette kuin joku työkaveri porukka.

Vierailija
16/25 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo kenelle vastasit, mutta ei tuo väitteesi, että lapsi näkee vanhemman vain lompakkona pidä paikkaansa. En ymmärrä mikä ongelma tällä palstalla on siinä, jos vanhemmat maksaa välillä täysi-ikäisen lapsensa kuluja. Ja puhun siis sellaisesta täysi-ikäisestä lapsesta joka opiskelee tai on jo työelämässä. Nämä kotona loisivat tai muuten täyselättinä olevat voi toki jättää nyt tämän kommentin ulkopuolelle. Itsekin maksoin meidän yhteisen kesälomamatkan kokonaan. Toisen hän tekee kaveriensa kanssa ja siihen hankki itse rahat kesätyöllään. Meillä on hyvät ja lämpivät välit.

Vierailija
17/25 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo kenelle vastasit, mutta ei tuo väitteesi, että lapsi näkee vanhemman vain lompakkona pidä paikkaansa. En ymmärrä mikä ongelma tällä palstalla on siinä, jos vanhemmat maksaa välillä täysi-ikäisen lapsensa kuluja. Ja puhun siis sellaisesta täysi-ikäisestä lapsesta joka opiskelee tai on jo työelämässä. Nämä kotona loisivat tai mu

Olen usein palstalta lukenut kuinka vaikea joidenkin on sulattaa sitä että joku on aikuisten lastensa kanssa hyvissä väleissä.

Vierailija
18/25 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan lasten kulut.

Vierailija
19/25 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yks härski lokki jo ilmoittautui...

Vierailija
20/25 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yks härski lokki jo ilmoittautui...

Ei vaan minä olen tuo "lompakko levällään", koittakaa jo päättää kun koitatte haukkua mut kummaksikin ääripääksi :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän