Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
16501/24139 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinsiivous?

Kenen mielestä kuuluu tehdä itse?

Kenen mielestä saa jäädä jälkeläisille?

Vierailija
16502/24139 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu juttu, ikävä eli näin elo-syyskuussa aamut masentavia nousta ylös. Lapsenlapsia täyttää tänään 11v. pistin tilille 50€ ja onnittelut koululaiselle 🎊🎈 pojalta viesti on joutunut työuupumus sairauslomalle > liikaa töitä. Oli ollut

tosi ymmärtäväinen lääkäri. Mies ajaa ruohonleikkurilla noin pari tuntia, minäkin meen puoleksi tunniksi. Onneksi aurinko paistaa ja on pouta. Hyvää päivää jokaiselle

Mun täytyy kyllä todeta että tähänastisen elämäni ainoanakaan aamuna ei ole ollut ikävää, eikä vaikeaa nousta sängystä ylös. Ajattelen aina että mitä kivaa tänään on (paitsi kun on hammaslekuriaika tai labra, silloin kiroan).

En myöskään tunne kaihoa tai ikävää jo

Kiitos mielenkiinnosta :) Tarkoitin - kun joku ketjussa mainitsi, että on ikävää nousta sängystä ylös - itselläni ei ole ollut ainuttakaan sellaista aamua tähän mennessä (64v.), että olisi kurjaa tai ikävää nousta sängystä ylös uuteen päivään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16503/24139 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hurja tuo Eduskuntatalouutinen.

Tiedän tuon henkilön, asun Järvenpäässä. Surullista, vasta 30v, olis ollut varmaan niin paljon elettävää. Vielä edessä.

Lehtitiedon mukaan hänellä oli munuaissairaus. En tiedä, miten vakava mutta se voi olla myös hyvin rasittava ja voimia vievä eteenkin jos joutuisi dialyysiin.

Vierailija
16504/24139 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs lakimies totesi hyvin: "silloin on elämä hyvin eletty, kun viivan alla on nolla".  Jotkut alkaa vanhemmiten kituuttamaan vähällä rahalla, vaikka säästöjä olisi. Käytän kyllä itse säästöni, joten tuon lakimiehen (joka perunkirjoituksia on laatinut) ohje osui ja upposi minuun. 

Vierailija
16505/24139 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs lakimies totesi hyvin: "silloin on elämä hyvin eletty, kun viivan alla on nolla".  Jotkut alkaa vanhemmiten kituuttamaan vähällä rahalla, vaikka säästöjä olisi. Käytän kyllä itse säästöni, joten tuon lakimiehen (joka perunkirjoituksia on laatinut) ohje osui ja upposi minuun. 

Sama mulla. Lapseton aviopari, ollaan jo aikaa sitten sovittu, että myydään iso asunto isolta kirkolta ja muutetaan vuokralle. Että tuhlataan rahat. Ja säästöt. Ja arvatkaas: meitsi tutkii innoissaan lähiseudun punaisia mummonmökkejä mukavuuksin. Vuokralla ei oo, tarttis ostaa ja jokunen kymppitonni maksaa. No, ehkä elinikää 20v, mistä sitä koskaan tietää. Olen ikäni haaveillut punaisesta hirsimökistä, puuliesi. Lautalattia... aika näyttää, miten meidän suunnitelmat kohtaa.

Vierailija
16506/24139 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hurja tuo Eduskuntatalouutinen.

Tiedän tuon henkilön, asun Järvenpäässä. Surullista, vasta 30v, olis ollut varmaan niin paljon elettävää. Vielä edessä.

Lehtitiedon mukaan hänellä oli munuaissairaus. En tiedä, miten vakava mutta se voi olla myös hyvin rasittava ja voimia vievä eteenkin jos joutuisi dialyysiin.

No dialyysi. Tai elinsiirto. Nykyään lääketiede pystyy moneen. Avovaimo oli, lapsia? Oli kuitenkin nuori.

Itse olin täydessä umpikujassa 55v. Vaikea masennus, vaikka kaikki oli hyvin. Kiva työpaikka, tosi mukava puoliso. Pikkuhiljaa täydellinen unettomuus upotti suohon, josta ei päässyt ylös. Lopulta ei halunnutkaan. Vaikea masennus on aivokemian sekaannus. Välittäjäaineet ei toimi oikein. Moni itsemurhaa yrittänyt ei yritä uudestaan. Vakavaa masennusta ei voi ymmärtää kuin sen kokeneet. Päällepäin voi näyttää auringolta, sisin on yömusta.

Vierailija
16507/24139 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun uni alkaa prakakaamaan, on syytä pysähtyä, ottaa selvää mistä johtuu ja korjata tilanne. Uni on tärkeintä ihmiselle eikä siitä pidä tietoisesti tinkiä tai käyttää unilääkettä koska kemiallisilla aineilla aikaan saatu uni on keinotekoista se ei puhdista aivoja.

Vierailija
16508/24139 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun uni alkaa prakakaamaan, on syytä pysähtyä, ottaa selvää mistä johtuu ja korjata tilanne. Uni on tärkeintä ihmiselle eikä siitä pidä tietoisesti tinkiä tai käyttää unilääkettä koska kemiallisilla aineilla aikaan saatu uni on keinotekoista se ei puhdista aivoja.   Pitkään jatkuessaan huono uni on ahdistukse, masennuksen airut, elämästä katoaa värit  ja tunteet lamaantuu 

Vierailija
16509/24139 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten yllä luki, uni on äärettömän tärkeä ihmiselle. Julmimpia kidutuksia on juuri se, että ihmistä estetään nukkumasta tai toistuvasti keskeytetään uni.

Silti uunettomuuden hoito on järkyttävän huonoissa kantimissa. Lääkkeitä estetään, ettei riippuvuutta tulisi. Olen kyllä eri mieltä. Vaikeatkin mielialanongelmat voisi estää, jos unettomat saisivat apua nukkumiseen. Kerrohan, nukutko hyvin, onko unettomuutta? Jos on, saatko apua? Onko omia keinoja nukkumisen hoitoon?

Vierailija
16510/24139 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun uni alkaa prakakaamaan, on syytä pysähtyä, ottaa selvää mistä johtuu ja korjata tilanne. Uni on tärkeintä ihmiselle eikä siitä pidä tietoisesti tinkiä tai käyttää unilääkettä koska kemiallisilla aineilla aikaan saatu uni on keinotekoista se ei puhdista aivoja.   Pitkään jatkuessaan huono uni on ahdistukse, masennuksen airut, elämästä katoaa värit  ja tunteet lamaantuu 

Psykoosiherkkyydestäni johtuen minun on pakko käyttää välillä unilääkettä, jos yöunet häviävät, jotta vältyn uusilta psykooseilta. Minulla on unilääkettä varalla, onneksi ei ole moneen vuoteen niitä tarvinnut käyttää. Kyllä se unilääke on joskus ihan paikallaan, jotta välttyy pahemmalta. 

Vierailija
16511/24139 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten yllä luki, uni on äärettömän tärkeä ihmiselle. Julmimpia kidutuksia on juuri se, että ihmistä estetään nukkumasta tai toistuvasti keskeytetään uni.

Silti uunettomuuden hoito on järkyttävän huonoissa kantimissa. Lääkkeitä estetään, ettei riippuvuutta tulisi. Olen kyllä eri mieltä. Vaikeatkin mielialanongelmat voisi estää, jos unettomat saisivat apua nukkumiseen. Kerrohan, nukutko hyvin, onko unettomuutta? Jos on, saatko apua? Onko omia keinoja nukkumisen hoitoon?

Kieltäydyin unilääkkeistä työni oli hyvin stressaavaa vaihdevuosioireet pahat. Irtisanouduin työstä 42 vuoden jälkeen. Kalenteroimaton arki, liikuntaa lisää, puutarhatöitä, lukemista, luonnossa haahuilua, keikoilla käymistä. Ne auttoi, nukun nykyään syvää unta jos heräänkin niin pääni on aivan tyhjä kela ei pyöri ja nukahdan heti uudelleen. 

Vierailija
16512/24139 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, aurinkoinen, pilvetön elokuun päivä. Arveltiin, että viimeinen kesäpäivä. Naapuri poikkesi, hänellä pitkää hihaa, lahjetta. Minulla sortsit. Meitä nauratti, kesäkuussa 14 C, ehkä huomenna sama lämpö. Meillä on luvassa  yhteislaulutilaisuus huomenna, ehkä villaa ylle, varmuuden vuoksi. Kohvit ja karjalanpiiraat ei ehkä kylliksi lämmitä.

Onpa ollut ihana päivä, pihahommia, pensaiden leikkausta. Kukkien nyppimistä. Lannoitus loppuu, valmistaudutaan syksyyn ja talveen.

Hymyilyttää, näin tuttuja kauppareissuillakin. Viihdyn tosi hyvin yksinkin, mutta tapaamiset mukavia myös.

Emme alkaa, tsau

Doris

Vierailija
16513/24139 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hieno ulkoilukeli tänäänkin! Paljon tuli pihalla taas näkyvää hyödyllistä tehtyä.

Vierailija
16514/24139 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on niin arvaamatonta, sotauutiset täyttäneet ilmaisun jo vuosia. Kesäiset lukuiset hukkumiset ovat tuoneet murhetta uutisiin ja tänäinen Eemelin kuolema satutti syvästi. Nuori, menestyvä ihminen tulevaisuus edessään, mikä tuhlaus. Nykyään nuorten pahoinvointi ja mielensairaudet ovat täysin ilman hoitoa, jonot hoitoon on järkyttävän pitkät, osa ei jaksa jonottaa, itsemurhaluvut on järkyttäviä. Onko meillä varaa tähän? Kun leikataan nuorilta, työttömiltä, kun työssäolevilta vaaditaan liikaa, uuvutetaan heidät. Missä on kohtuus, missä on myötätunto?

Missä ovat ne maailman onnellisimmat ihmiset? Kysyn vaan.

Vierailija
16515/24139 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä kaikille

Kaikesta murheesta huolimatta

Rauhaisaa unta.

Vierailija
16516/24139 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä menee nyt saunaan.

Vierailija
16517/24139 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin tänään pyörällä liikenteessä, näin erään tietyn omakotilalon pihaa reunustavan ojan täynnä vaaleansinisiä lemmikkejä kukkimassa. En ole ennen tähän vuodenaikaan nähnyt lemmikin kukkivan.

Onpa mediassa ollut synkkä päivä. Mutta se kirkon siirtäminen on erikoinen näky.

Join kamomillateetä ja nyt odotan unta.

Vierailija
16518/24139 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ollut ikävä päivä tänään. Olemme äitini kanssa pitkään suunnitelleet ostosreissua hieman kauemmas ja tarkoitus oli loppuviikosta mennä. Äiti työvuoroissa on omat rajoituksensa menoille. No, äitini menikin sitten vaihtamaan vuoroa töissä tuon päivän osalta ja näin koko ostosreissu taas siirtyy. Kyllä minua kieltämättä harmitti tuo kaikki mikään pakko ei olisi ollut vuoroa vaihtaa.

Samalla muuten hän tietysti itse päättää vuoronvaihdoistaan yms ja saa minun puolestani vaihtaa niitä, mutta silloin harvoin, kun on suunniteltu valmiiksi jotain tälläistä (ehkä pari kertaa kuussa) niin on ollut "vaihtokielto".

Samalla typerää ehkä nyt edes kirjoittaa tästä ja kyllä minä itsekin ostoksilla käyn, mutta välillä tehdään näitä yhteisiä reissuja myös. Käyn silti senverran vähän ostoksilla ja muutenkin tälläistä "vaihtelua" on vähän niin nojaan näihin päiviin, että pääsee vähän kotoa pois ja on erilainen päivä. Nyt illalla ihan ok olo, mutta harmitti kyllä aamulla tämä kaikki. 

Vierailija
16519/24139 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin ikkuuna auki. Kyllä viileässä nukkuu hyvin. Onneksi kesä alkaa olla ohi.

Vierailija
16520/24139 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Ympärilläsi on aivan riittämiin ihmisiä, jotka mielihyvin moitiskelevat sinua.  Itse sinun ei tarvitse sitä tehdä.

Mukavaa päivää!

Ketju on lukittu.