Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
16541/24139 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesähäät, Rodeo

Päivän biisi, aina hymyilyttää, kun kuulen.

Näytä aiemmat lainaukset

Piti lähteä viemään koira päivälenkille, niin alkoikin kunnon kaatosade. Noh, odotellaan, että sade loppuu. Ei näytä koirallakaan olevan mikään kiire, kun nukkuu sikeästi tossa vieressä.

Ystäväni on vihdoin kotona <3 Nyt vaan kohti uusia tuulia. 

Katselin eilen illalla Yle Areenalta pari dokumenttia. Ulkolinjan Italian myrkytetty maa oli aika pysäyttävä. Kertoo siis laittomasta jätteiden käsittelystä ja miten se on vaikuttanut Napolin alueen ihmisten terveyteen. Dokkarin katsottuani oli pakko googlettaa, onko kauppojen tomaattimurskat mistä maasta ja Italiastahan ne. Ei välttämättä just Napolin alueelta, mutta hmmm.... Ehkä nuo tutkitaan Suomessa tai sitten ei. Toinen mielnkiintoinen Ulkolinjan dokkari oli Pois Japanin mallista. Eli mitä tarkoittaa, kun väestö vanhenee eikä lapsia synny riittävästi. 75-vuotias hoiva-apulainen oli ihan tyytyväinen työhönsä, mutta en ollut ihan vakuuttunut siitä 86-vuotiaasta kaupan myyjästä. Tai siis oliko täissä vain siksi, että eläke ei riittänyt elämiseen, vai olisiko ollut töissä jokatapauksessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16543/24139 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin Komioiden lämppäämistä Katri-Helenan jäähyväiskonsertissa. Onhan tuo Aleksi superkomia ja laulaa kuin enkeli.

Vierailija
16544/24139 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs asia ärsyttää hieman jos saan valittaa eli se jos leivon pääosin äidilleni (voin itsekin osan syödä) tai teen mehua yms niin hän usein sanoo, että enemmän sokeria olisi pitänyt laittaa  joukkoon ja minä olen jo laittanut tuplat siitä  mitä olisi pitänyt laittaa. Näin toivoisin, että olisi kiitollinen näistä eikö valittaisi, koska jos näissä ei ole muuten vikaa niin kyllä näitä nyt syö ja en minäkään pidä siitä, että jokainen leivonnainen tai mehu on kuin sokerilla kuorrutettu. Eri asia on jos jotenkin muuten epäonnistuneita olisivat. 

Vierailija
16545/24139 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin Komioiden lämppäämistä Katri-Helenan jäähyväiskonsertissa. Onhan tuo Aleksi superkomia ja laulaa kuin enkeli.

Olen tavannut poijaat, kun tulivat keikalle paikkaan, missä olen töissä. Olivat erittäin mukavan oloisia ja reippaita :)

Vierailija
16546/24139 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamut vaikeita nousta ylös, tänään 10.30 😔 kotitöinä vain ruuan laitto, tänään kanttarelli kastike + perunat. Iltapäivällä yhdistyksen kanssa pelaamaan minigolfia 🏌 edes jotain tekemistä. Onneksi ei sada eikä ole kylmä. 

Vierailija
16547/24139 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kärsin aikoinani unettomuudesta.

Muutaman valvotun yön jälkeen otin puolikkaan tai kolmasosan Imovanea ja sillä sain nukuttua. Nyt eläkkeellä nukun yleensä aika hyvin enkä ole lääkkeitä tarvinnut.

Emme ole päässeet vielä kuistille viemään vuodevaatteita tuulettumaan kun jänis on asettunut takapihalle syömään. Ei raaski häiritä toisen ruokarauhaa ja nyt pötkähti ettoneelle.

Tänään vihdoin teen marjapiirakan, samalla kasvispaistos ja broileripata.

Hyvää päivää kaikille💐

💚 🐇 Kiitos, kun olet niin kiltti minulle 🐇🧡👍

Vierailija
16548/24139 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komia-sana tarkoittaa Etelä-Pohjanmaan murteessa muutakin kuin kaunista, mm. ylevää, hienoa, tasokasta, jykevää, upeaa, jne. Esim. Komia ilima, komia pytinki, komia hääpari, komia markki ( pihapiiri) jne.

Vierailija
16549/24139 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista milloin viimeeksi joku on OIKEASTI (...siis sitä tarkoittaen) kysynyt minulta "mitä kuuluu", siitä on varmasti vuosia. Tiedättekö te, miltä yksinäisyys tuntuu.

Vierailija
16550/24139 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamut vaikeita nousta ylös, tänään 10.30 😔 kotitöinä vain ruuan laitto, tänään kanttarelli kastike + perunat. Iltapäivällä yhdistyksen kanssa pelaamaan minigolfia 🏌 edes jotain tekemistä. Onneksi ei sada eikä ole kylmä. 

Minullakin aamut venyvät usein myöhäiseen. Ehkä iltavirkkuuskin syynä tähän. Välillä mietin, että tästäkin päivästä tulee melko samanlainen. Tänään olin tosin jo lenkillä aikaisemmin (puoli 10 lähdin), kun huonosti nukuin.

Jotain tekemistä aina yritän keksiä. Kaupungissa tietysti olisi omat juttunsa, mutta samalla ei tälläistä pihaa ja asuinpaikkaa kuin täällä. Arvostan kyllä sitä, että saan asua tässä. 

Äsken näin taas myyrän joka päivittäin tässä käy ja mietin, että pitää äkkiä ostaa omenapuille suojat. Eräs nainen jutteli joskus puutarhamyymälässä kuinka myyråt olivat syöneet omenapuut. En halua samaa omilleni. 

Unettomuudesta kokemusta. Vaikea talvi koirani kuoleman jälkeen ja muitakin syitä. Yritin esim käydä yhtä koulutusta ja siinä omat juttunsa. Kuitenkin menetin kyvyn nukkua lähes täysin. Ylikierroksilla kävin ja ei auttanut mikään. Ei liikunta, eikä mikään muu. Oli päiväsin hutera ja heikko. Pyörrytti myös. Lopulta lääkäriin ja lääkkeitä söin koko kevään mirtatsapaania (vai miten se kirjoitettiin). Ei virallinen unilääke, mutta auttoi itselleni. Kesän tullen tilanne parani.

Seuraava talvi tästä loukkasin jalkani. Löin varpaani ja paha ruhje ja vamma mitä piti viikkoja parannella. Näin kylmänä aikana ulkoilut jäivät ja juuri talven ollessa tulossa. Näin pimeyden lisääntyminen vielä pahensi asiaa.

Seurauksena unettomuuden paluu. Taas samaa erotuksella, ettei edes lääkkeet (mitä oli jäänyt edellisestä talvesta) oikein auttaneet. Jotenkin sinnittelin sen talven. Kuitenkin olo oli muuten parempi kuin edellisenä talvena, kun luulin, että sekoan kohta ja ahdisti lopulta jo niin ettei ollut rauhallista oloa lainkaan.

Taas kevään tullessa unettomuus lievittyi ja vihdoin kaikki melko ok. Nukkuminen silti huonoa ja en nukkunut kuin kotona. Kävin esim yhdessä pääsykokeessa parin tunnin unilla, kun en hotellissa nukkunut.

Tämän jälkeen liikun päivittäin paljon ja tiedän, että minun on oltava ulkona paljon jos meinaan nukkua, vaikka olin jo aiemmin paljon. Unettomuus on pysynyt poissa ja nykyisin nukun jopa hotelleissa yms. Pitkästi taas moniin viesteihin liittyen. 

Vierailija
16551/24139 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut poijaat, kun tulivat keikalle paikkaan, missä olen töissä. Olivat erittäin mukavan oloisia ja reippaita :)

Minä myös keikan jälkeen tavannut, jutellut muutaman kerran. On ilo tavata mukava, lahjakas, kohtelias nuori mies jonka olemuksellaan valaisee pienen kylän. Myös bändin muut soittajamiehet  upeita ja taitavia jokainen.

Vierailija
16552/24139 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komia-sana tarkoittaa Etelä-Pohjanmaan murteessa muutakin kuin kaunista, mm. ylevää, hienoa, tasokasta, jykevää, upeaa, jne. Esim. Komia ilima, komia pytinki, komia hääpari, komia markki ( pihapiiri) jne.

Tiedän mitä tarkoitat :D Olemmeko siis yhtä mieltä siitä, että Etelä-Pohjanmaalla kaikki on niin komiaa.

Vierailija
16553/24139 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista milloin viimeeksi joku on OIKEASTI (...siis sitä tarkoittaen) kysynyt minulta "mitä kuuluu", siitä on varmasti vuosia. Tiedättekö te, miltä yksinäisyys tuntuu.

En tiedä, miltä yksinäisyys tuntuu.  Ja olen kiitollinen, että sitä ei ole tarvinnut kokea.

Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta unettomuudesta. Mä olen elämäni aikana kokenut kolmenlaista unettomuutta. Ensimmäinen niistä on se, ettei mun anneta nukkua vaan herätetään kesken unien. Tavallista lasten vauva-aikana, kun lapsi herää öisinkin syömään, ilmavaivoihin tai johonkin muuhun. Tätä samaa mulla oli sitten äidin viimeisinä vuosina, kun isä soitti öisin mulle, kun äiti oli joko jo lähtenyt karkuteille tai  oli lähtemässä jonnekin. Toinen unettomuuden laji oli mulle seurausta tuosta edellisestä eli en saanut iltaisin unta, koska alitajunnassani koko ajan odotin, milloin puhelin taas soi. Oli öitä, jolloin se ei soinut ollenkaan ja oli öitä, jolloin se soi about tunti sen jälkeen, kun vihdoin olin nukahtanut. Kun lopulta työterveyslääkärin kehotuksesta lakkasin vastaamasta isän öisiin puheluihin, lääkäri kirjoitti mulle 12 tabletin pakkauksen unilääkettä. Kolmena iltana tarvitsin unilääkkeen saadakseni unenpäästä kiinni. Enempää en niitä tarvinnut, koska alitajuntani lakkasi odottamasta isän öisiä puheluita. Ja se kolmas unettomuuden syy on sitten kivut. Joskus kestää pitkään ennenkuin löytyy sellainen asento, että nukahtaminen on mahdollista. Tai vaihtoehtoisesti herään aamuyöllä kipuihin eikä uni tule enää uudestaan. Tämä on kuitenkin ollut mun elämääni jo vuosikausia ja sikäli mulle "normaalia". Myös yksi syy siihen, miksi mielelläni jätän työelämän jo taakseni. Voin nukkua vaikka päikkärit, jos väsyttää.

Vierailija
16555/24139 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litra mustikoita, vajaa tunti. Käsin keräsin puhtaana. Huomenna leivon. Kohta kaffelle siskon kanssa, sit yhteislaulua :)

Kivaa ohjelmaa ja tuttuja tavataan.

Vierailija
16556/24139 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kärsin aikoinani unettomuudesta.

Muutaman valvotun yön jälkeen otin puolikkaan tai kolmasosan Imovanea ja sillä sain nukuttua. Nyt eläkkeellä nukun yleensä aika hyvin enkä ole lääkkeitä tarvinnut.

Emme ole päässeet vielä kuistille viemään vuodevaatteita tuulettumaan kun jänis on asettunut takapihalle syömään. Ei raaski häiritä toisen ruokarauhaa ja nyt pötkähti ettoneelle.

Tänään vihdoin teen marjapiirakan, samalla kasvispaistos ja broileripata.

Hyvää päivää kaikille💐

💚 🐇 Kiitos, kun olet niin kiltti minulle 🐇🧡👍

Päädyimme lopulta vain ravistelemaan vuodevaatteet sivuovelta. Pihatöihinkään ei meinannut päästä pupun takia. Onneksi lopulta loikki tiehensä. 

Marjoja poimin taas ja tein mamman marjapiirakan- on jäähtymässä, kohta maistelllaan. Uunissa ruokaa tulossa pariksi päiväksi.

Tuli mieleen appiukko tuosta kun Pitkiksen äidille ei oo tarpeeksi makeita tekemisesi. Appi sanoi että

on sokeritautisten pullaa/ kiisseliä tai mitä nyt olikin jos ei ollut tarpeeksi makeata.

Vierailija
16557/24139 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammas, onko ystäväsi laihtunut sairaalajakson aikana? Tiedän monia, joille ei sairaalaruoka maistu. Kuntoutumiseen kuuluu myös terveellinen, ravinteikas ruoka. + herkutkin, silloin tällöin, niinkuin tiedätkin. Toipumista toipilaalle.

Doris

Vierailija
16558/24139 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Tuosta unettomuudesta. Mä olen elämäni aikana kokenut kolmenlaista unettomuutta. Ensimmäinen niistä on se, ettei mun anneta nukkua vaan herätetään kesken unien. Tavallista lasten vauva-aikana, kun lapsi herää öisinkin syömään, ilmavaivoihin tai johonkin muuhun. Tätä samaa mulla oli sitten äidin viimeisinä vuosina, kun isä soitti öisin mulle, kun äiti oli joko jo lähtenyt karkuteille tai  oli lähtemässä jonnekin. Toinen unettomuuden laji oli mulle seurausta tuosta edellisestä eli en saanut iltaisin unta, koska alitajunnassani koko ajan odotin, milloin puhelin taas soi. Oli öitä, jolloin se ei soinut ollenkaan ja oli öitä, jolloin se soi about tunti sen jälkeen, kun vihdoin olin nukahtanut. Kun lopulta työterveyslääkärin kehotuksesta lakkasin vastaamasta isän öisiin puheluihin, lääkäri kirjoitti mulle 12 tabletin pakkauksen unilääkettä. Kolmena iltana tarvitsin unilääkkeen saadakseni unenpäästä kiinni. Enempää en niitä tarvinnut,

Muistelin koska olen viimeksi nukkunut päikkäreitä..13 vuotta sitten kun sairastin keuhkoklamydian, väsymys oli niin voimakasta että oli parin tunnin välein mentävä vällyjen väliin.

Ei minua nukuta päivisin ja jos virkkuna päivällä sängyssä loikoilisin niin kyllä alkais äkkiä tuntumaan tympeältä että mitä minä sängyssä pötkötän ja mieleen tulisi tuhat asiaa mitä on kivaa loikoilun sijaan tehdä. Eri asia on, jos olisi tosiaan vauva-aika, huolta lähiomaisista, kipuja tms ja yöuni sen vuoksi katkonaista niin, päiväväsymystähän siitä sitten tulee.

Vierailija
16559/24139 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän mitä tarkoitat :D Olemmeko siis yhtä mieltä siitä, että Etelä-Pohjanmaalla kaikki on niin komiaa.

Johan nyt toki! Soot oikias!

Vierailija
16560/24139 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan nyt toki! Soot oikias!

Ja jos olisinki vääräs, olisin silloonki oikias!

Ketju on lukittu.