Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
16441/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tilanteessa, jossa kukaan ei ymmärrä sinua. Haluat polkea paikallasi eikä kukaan saakaan ymmärtää sinua, koska et halua keskustella. Muita alat nyt syytellä ymmärtämättömyydestä, koska itse olet mielestäsi syytön ja oikeassa, mitä tulee kanssakäymiseen palstalla. 

Kukaan ei ole aina oikeassa. Koskaan.

Mielestäni tarvitset apua mielen jumeihin. Olet nuori ja pelokas. Ala elää muiden ihmisten parissa pikkuhiljaa. Autat itseäsi.

Niin kuin totesin kirjoitan tänne elämästäni ja päivistäni niin kuin joku muu ja  enkä odota keskustelua elämääni liittyen. Ei se kuulu tähän ketjuun.

Kyllä minä arvostan sitä jos joku haluaa ymmärtää minua tms, mutta ei senkään käsittely  kuulu tähän ketjuun. Samalla veikkaan, että moni ihminen voi olla käynyt jotain samaa läpi kuin minäkin.

En minä ole syytränyt ketään. Pyysin vain sitä, ettei elämäni olisi tämän ketjun aihe. Jos joku kertoo esim surullisia asioita niin ei ihminen monestikaan odota, että saa täällä viestejä siiten liittyen. Itsekin voisin jonkun ns kannutsen laittaa esim, että ymmärrän sinua tai toivon sinulle voimia, jos joku täällä  kertoisi vaikeuksistaan. En sen enempää alkaisi vieraan ihmisen elämää miettimään.

Minusta en ole ainakaan tähän liittyen tehnyt mitään väärää. En ole muitakaan neuvonut ja ohjeita täällä antanut niin voin sanoa, etten itsekään niitä odota ja toivo. En ole jokaisen kirjoittajan elämää täällä miettimään ja on ok pyytää rauhaa tähän asiaan itsekin.

Enkä ole ikinä väittänyt olevani aina oikeassa. En ole oikeassa minustakaan jutuista, mutta tässä asiassa koen olevani ja en kysele sinultakaan elämästäsi. Annan sinun olla rauhassa.

Olet oikeassa siinä, että minulla on haasteeni ja en ole ikinä väittänyt, etteikö tietyt asiat olisi vaikeita. Pelokas minä olen tietyllä tavalla. Tai sitten en vaan enää oikein halua tutustua ihmisiin. Silti senkään asian käsittely ei ole sinun tehtäväsi. Ei vaikka tarkoittaisit hyvää.

Samalla minä olen ns nimimerkitön kirjoittaja joten miten voit aina edes tunnistaa viestini täältä. Tässä nyt mietin, etkä mistä tämäkin kaikki alkoi. Ehkä kirjoitin päiviä sitten yksinäisyydestä ja joku siitä sai sitten tälläisen myllyn aikaan.

Lupaan aina, että joku asia on viimeinen mitä aiheeseen kirjoitan ja nyt aion pitää lupaukseni tähän aiheeseen liittyen, koska en minäkään enää jaksa jatkaa. 

Vierailija
16442/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi minua hömppää! Koko yön ajattelin sitä kesähursulamekkoa, jonka ABC:llä pyhästi eilen hylkäsin. Tänään kävin sen hakemassa  🤪 . Se on just niin ihana kuin ajattelin. Siinä oli mun vähään tyytyväinen elämäni. No nyt on kaksi kesämekkoa, ja pidän  vaikka väkisin niitä.💃💃

Semmoinen ohjehan onkin heräteostoksiin: palaa seuraavana päivänä yön yli nukuttuasi. Sinähän teit just niin. Onnea uudelle koltulle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16443/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Kalikka kalahtaa' ja 'valittajat'. Onpa mukavaa keskustelua toisista. Neuvomaan kyllä pitää päästä.

Jos tuon viisaampia ei keskustelusta löydy, niin ei kiitos neuvoillenne.

Vierailija
16444/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua omia viestejä kommentoitavan, ei ainakaan kannata kirjoitella tänne lainaten sen  toisen kommentointia. Antaa vaan olla.

Selittelemättä parempi. En myöskään ymmärrä selittelyjä, minkä kommentin aikoo jatkossa ohittaa. Sen kun vaan jättää lukematta ja kirjoittelee omia kuulumisiaan.

Vierailija
16445/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi minua hömppää! Koko yön ajattelin sitä kesähursulamekkoa, jonka ABC:llä pyhästi eilen hylkäsin. Tänään kävin sen hakemassa  🤪 . Se on just niin ihana kuin ajattelin. Siinä oli mun vähään tyytyväinen elämäni. No nyt on kaksi kesämekkoa, ja pidän  vaikka väkisin niitä.💃💃

Olipa hyvä, että palasit ja hait mekon. Onnistuneesta ostoksestasi on varmasti paljon iloa😃. Minä olen nyt hurahtanut vimman vaatteisiin, tilaisuuksissa tuo merkki yhdistää ihmisiä ja heipat heitetään. Mukavia pyörähdyksiä ja pyrähdyksiä sinulle ja mekollesi👍.

Vierailija
16446/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa hyvä, että palasit ja hait mekon. Onnistuneesta ostoksestasi on varmasti paljon iloa😃. Minä olen nyt hurahtanut vimman vaatteisiin, tilaisuuksissa tuo merkki yhdistää ihmisiä ja heipat heitetään. Mukavia pyörähdyksiä ja pyrähdyksiä sinulle ja mekollesi👍.

Tämä. Naisella ei koskaan ole liikaa vaatteita :) (sanokoot miehet mitä vaan)

Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ollaan kissan ja koiran kanssa vaan chillailtu. Aamulla kissa nukkui mun vatsan päällä ja näki jotain unta, kun tassut vipatti ja piti ihan ihmeellisiä ääniä. Makkarin ovensuussa koira omalla pedillään myös nukkui sikeästi, joten ajattelin, että ollaan tässä sitten hiljaa liikkumatta ja mä katselen true crime -sarjoja. Monta kotihommaa odottaa ja yleensä mua ärsyttää, jos mulla on tekemättömiä töitä. Mutta ei enää. Voin hyvin tehdä niitä sitten 2 viikon päästäkin. Eilen mittasin verenpaineen ja näytti 97/61. Vähän toista kuin lukemat 1,5 vuotta sitten, jolloin näytti jatkuvasti luokkaa  230/170. 

Vierailija
16448/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Tänään ollaan kissan ja koiran kanssa vaan chillailtu. Aamulla kissa nukkui mun vatsan päällä ja näki jotain unta, kun tassut vipatti ja piti ihan ihmeellisiä ääniä. Makkarin ovensuussa koira omalla pedillään myös nukkui sikeästi, joten ajattelin, että ollaan tässä sitten hiljaa liikkumatta ja mä katselen true crime -sarjoja. Monta kotihommaa odottaa ja yleensä mua ärsyttää, jos mulla on tekemättömiä töitä. Mutta ei enää. Voin hyvin tehdä niitä sitten 2 viikon päästäkin. Eilen mittasin verenpaineen ja näytti 97/61. Vähän toista kuin lukemat 1,5 vuotta sitten, jolloin näytti jatkuvasti luokkaa  230/170. 

Samat verenpaine lukemat täällä. Tosiaan työelämän paineet ihan samalaiset. Irtisanoutumisen jälkeen ihan normaalit olleet.

Vierailija
16449/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piristyin kovasti kun ystäväni soitti hyviä uutisia. Lenkkeilin, tein hyvää ruokaa ja käytin vanhoja lehtitaikinalevyjä omenanyytteihin. Pari kivaa tapahtumaa tulossa syksyllä ja mieskin jää kohta lomalle. 

Vierailija
16450/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piristyin kovasti kun ystäväni soitti hyviä uutisia. Lenkkeilin, tein hyvää ruokaa ja käytin vanhoja lehtitaikinalevyjä omenanyytteihin. Pari kivaa tapahtumaa tulossa syksyllä ja mieskin jää kohta lomalle. 

On aina kiva, kun on jotain, mitä odottaa.(paitsi hammaslääkäri tms). Meil on kahdet synttärit syyskuussa, halloweenbileet lokakuussa. Nämä nyt heti tuli mieleen. Yhdet tasavuosisynttärit on marraskuussa, en tiedä onko juhlia.

Vierailija
16451/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin taas ilta alessa, sain pienen lohen , kuhafileet, ym tarpeelliset perustuotteet.  Alennusta tuli 17e Ostan viikon ruuat kerralla ja osa menee pakkaseen. Tämä tekee mut onnelliseksi arkena. Kohta katon salkkarit.

Vierailija
16452/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin taas ilta alessa, sain pienen lohen , kuhafileet, ym tarpeelliset perustuotteet.  Alennusta tuli 17e Ostan viikon ruuat kerralla ja osa menee pakkaseen. Tämä tekee mut onnelliseksi arkena. Kohta katon salkkarit.

Annoin alapeukun salkkareista. Muuten yläpekkua.👍

Vierailija
16453/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikulla tässä. Masentaa kun terveys reistaa. Naapuri kuoli syöpään kuukauden sisällä diagnoosista, oli just päässy eläkkeelle. Koskaan ei tiedä onko aikaa paljon vai vähän. Elämä on tässä ja nyt. 

Vierailija
16454/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoin alapeukun salkkareista. Muuten yläpekkua.👍

Ok,en pystynytkään  keskittymään salkkareihin kun täti just soitti, ei tuossa menetä mitään jos osa jää välistä. Lohi on kypsää, keitän perunat ja juurekset nyt niin on huominen ruoka valmiina.

Vierailija
16455/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan lämmin ilta, juotiin iltakaffeet puutarhassa pari tuntia sitten. Onkohan viimeinen kesäinen päivä....

Vierailija
16456/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo putiini idässä on sitten ikävä naapurimme. 

Vierailija
16457/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanan lämmin ilta, juotiin iltakaffeet puutarhassa pari tuntia sitten. Onkohan viimeinen kesäinen päivä....

Lämmin oli päivä ja ilta.

Vierailija
16458/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin taas mustikassa. Pakastan suurimman osan. Kävelyllä olin päivällä ja löysin taas loukkaantuneen amiraalin. Toin sen pihaan ja tarjosin juotavaa. Varovasti käteni päällä sitä pidin. Joi mehua ja jätin sen sitten tuohon yhteen paikkaan pihalle. Ei näkyviä vammoja ja toivoin sen toipuvan, mutta nyt illalla se on edelleen melko samassa paikkaa. Liikkunut vähän, mutta ei se enää lentoon pääse, mutta ei voi mitään. Näitä on nyt ollut paljon.

Illalla ajoimme äitini kanssa erästä tässä melko lähellä olevaa metsätietä. Tien varrella pari taloa, mutta ei sen enempää asutusta tai  liikennettä. Sen kautta pääsee alueelle missä välillä kävelemme.

Kuitenkin yhdessä kohtaa, kun käännyimme vielä pienemmälle tielle näkyi kuin "koira" olisi ylittänyt tien. Tiesin silti, ettei näissä taloissa ole tuollaista koiraa ja kun tielle käännyimme niin koiraa ei näkynyt enää missään ja se oli kadonnut metsään. Sen jälkeen aloimme miettiä, että melko varmasti olikin susi kyseessä.

Äitini on nähnyt niitä ennenkin. Kerran vuosia sitten myös kaksi , kun lenkitti koiraani ja palasivat äkkiä samaa reittiä takaisin ennen kuin sudet huomasivat ja ennen kuin koirani olisi huomannut ne. Tämäkin oli vaalea sävyltään ja pystyt  korvat. Ihan suden näköinen. Onneksi mentiin kauemmas lenkille eikä viitsitty ihan samaan kohtaan kyllä jäädä. 

Vierailija
16459/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava ilta sai ikävän käänteen, kun kotiin matkatessani joku jätkä heitti auton ikkunasta juoman päälleni. Mä koin tuon väkivallaksi. Mä hermostuin siitä niin, että mä olisin käynyt päälle, jos ei olisi ollut liikkuvassa autossa. 

Ei kovin turvalliselta tunnu liikkua, kun on tuommoista käyttäytymistä. 

Vierailija
16460/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään olin taas mustikassa. Pakastan suurimman osan. Kävelyllä olin päivällä ja löysin taas loukkaantuneen amiraalin. Toin sen pihaan ja tarjosin juotavaa. Varovasti käteni päällä sitä pidin. Joi mehua ja jätin sen sitten tuohon yhteen paikkaan pihalle. Ei näkyviä vammoja ja toivoin sen toipuvan, mutta nyt illalla se on edelleen melko samassa paikkaa. Liikkunut vähän, mutta ei se enää lentoon pääse, mutta ei voi mitään. Näitä on nyt ollut paljon.

Illalla ajoimme äitini kanssa erästä tässä melko lähellä olevaa metsätietä. Tien varrella pari taloa, mutta ei sen enempää asutusta tai  liikennettä. Sen kautta pääsee alueelle missä välillä kävelemme.

Kuitenkin yhdessä kohtaa, kun käännyimme vielä pienemmälle tielle näkyi kuin "koira" olisi ylittänyt tien. Tiesin silti, ettei näissä taloissa ole tuollaista koiraa ja kun tielle käännyimme niin koiraa ei näkynyt enää missään ja se oli kadonnut metsään. S

Näin myös muutama vuosi sitten autosta eräällä metsäisellä hiekkatiellä suden juoksevan tien yli. Ajattelin ensin että jonkun koira karannut mutta olen melko varma että se oli susi kokonsa ja käyttäytymisen vuoksi.

Ketju on lukittu.