Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
16421/24139 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäinen kesä loppui ja vielä yksinäisempi syksy alkaa, ei mitään tänäkään vuonna, tätä samaa vuodesta toiseen, yksin.

Olenko lukenut täällä tätä samaa viikosta toiseen..de ja vu? 

Vierailija
16422/24139 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on lukijan vastuulla jos reagoi viesteihini. Tämä viittauksena siihen, kun kommentoitiin onko ok sitten kirjoittaa tänne elämästään ja en minä ole valittanut nyt sen enempää. 

Ja on ole kertaakaan sanonut, että elämäni on umpisolmussa. Se on teidän tulkintaanne. Juuri yhteenkin ketjuun totesin kuinka elämäni on melko hyvää kuitenkin ja olen tyytyväinen moniin asioihin. Näin se lukijan vastuulla miten näkee ne asiat.

Toki minäkin tässä reagoin viesteihinne, mutta en pidä siitä jos minut ja elämäni nähdään ongelmina ja jonkun pitää niitä ratkaista. En minä sen vuoksi tänne kirjoita. Kirjoitan sen vuoksi, että tykkään kertoa päivistäni ja elämästäni joillekin, kun läheisiä ei juurikaan ole ja lukea muiden viestejä.

Joku joskus sanoi, että kirjoitan liikaa elämästäni, mutta samalla te nyt näette hirveästi vaivaa  taas puolestaan elämästäni. Niin paljon, että toivon ettei kenenkään tarvisi enää miettiä mitään siihen liittyvää. Minäkin mietin miten tästäkin päivästä tuli tälläinen, kun viime aikoina olen lähinnä kirjoittanut marjojen poimimisesta ja ulkoilusta. En mitään muuta elämästäni. No yksinäinen olen, mutta viestien perusteella en ole ainoa.

Samalla en voi tietenkään hallita kenenkään kirjoittamista, mutta onko ok jos yhden ihmisen elämää käsitellään täällä toisten toimesta. En minäkään ole kysynyt missä olette töissä tai vai onko töitä ja mikä palkkanne on ja vietättekö äitinne kanssa liikaa aikaa tms. En ole udellut ja kysellyt mitä keneltäkään enkä neuvonut ketään. Jotenkin minua alkaa ahdistaa se jos joku viestejäni kyttää ja miettii jotain sen enemmän niihin liittyen. Pakko se todeta. 

Piti tulla tänne kirjoittaman päivän kuulumisetkin joten kai ne tähän loppuun vielä laitan. Eli vadelmia kävin poimimassa. Sai vielä pienen määrän. Nyt taitaa niiden satokausi olla melko lyhyt ja en tiedä enää kuin yhden paikan mistä voi vielä niitä saada. Kävelyllä olin hieman eri maisemissa.

Onneksi satoi vaan vähän ja muuten sateeton päivä täällä. Syksyinen ilma ja hieman viileää jo. Leivoin myös mustikkapiirakan. Pyöräilemässäkin olin. Kauppareissua siirsin ja oli kiva, kun vielä pakastimessa ruokaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16423/24139 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään en saanut tänään aikaiseksi. Kylmä tuuli ulkona. Rukoilin: Pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden.

N66

Vierailija
16424/24139 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelua vielä tähän palstaan liittyen. Vuosia sitten kirjoitin ketjuun, jossa autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisiä yms. Minullakin oli eräs elokuva hukassa mitä muistin melko vähän ja ei mitään tietoa sen nimestä, eikä edes tuotantomaasta tai elokuvan kielestä. 

Kirjoitin viestini melko varmana siitä, ettei kukaan sitä voi selvittää niin hatarin tiedoin. Silti eräs ihminen päätti koko työmaansa ulkomaalaiset työntekijätkin (arvelin elokuvan olleen Itä-Euroopassa tehty) käydä läpi ja kysellä heiltä tunnistaisivatko elokuvan sen kuvauksen perusteella. Minusta tämä oli jo hyvin mukavasti tehty, että joku viitsi niin paljon vaivaa nähdä vain minun viestini vuoksi ja kiitän tästä. 

Kukaan ei elokuvaa tunnistanut ja ei ihme, kun tuotantomaa olikin ihan toinen mitä luulin. Tämä asiasta kysynyt silti viimein itse selvitti elokuvan ja kysyi onko se hänen ns löytämänsä ja minä siihen kiitollisena, että onhan se. Tämä kokemus on jäänyt mieleen ja kuvastaa sitä kuinka joku oikeasti viitsii niin paljon tehdä toisen vuoksi. Tuli nyt tämäkin mieleeni.

Vierailija
16425/24139 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastin sosiologista flanööriä kahviloissa, meinasin saada turpaani joltain äkäiseltä persufabulta.

Vierailija
16426/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa blokkaan sinun tarinointusi tässä ketjussa, voinhan valita mitä luen🙂.                                                                Eilen katsoin ykköseltä Katri-Helenan haastattelun. Miten valovoimainen, viisas ja läsnäoleva hän onkaan.     Heille jotka lauantaina jäähyväiskonsertissa paikan päällä olivat, se oli varmasti kokonaisvaltainen elämys 💃.

Vierailija
16427/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkoi mukavasti pitkällä kylvyllä, jonka jälkeen Lidlin paistopisteen croisanttia, tuoreita vadelmia ja maitokahvia aamiaiseksi. Kohta talo tyhjenee ja saan olla muutaman tunnin ihan itsekseni. Voisin vähän siivoilla ja alkaa sitten lukemaan. Ehkä pienet nokoset kuitenkin ensin.

Mukavaa alkavaa viikkoa! 

Vierailija
16428/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä aamut alkaa aina samoin: yöpottien tyhjennys ja pesu, tuhkat saunan kiukaasta pois ja uuden pesällisen lataus, vesien kanto lämpenemään ja sitten aamupuurolle. Kivaa touhua aamusta alkaen. Nyt tein heti tuvan kaminaankin tulet, oli sen verran viileää. Mukavaa päivää kaikille!

Vierailija
16429/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aamuni alkoi kissanpaskan siivoamisella, mirrille oli tullut vahinko. Onneksi pökäleet eikä ruikku. Aamupalaksi vihreää teetä, Vaasan leipomon kaupapaahtoa ja päälle Oivariinia, Aamupalasulatejuuston puolikas seä paprikaa. Samalla ihailin edelleen runsaasti kukkivia pelargonioita ikkunalaudoilla ulkopuolella. Sitten aamulenkille, vesipullo mukaan. Samalla reissulla jään repimään/raivaamaan pajukkoa nyt on mahtava sää siihen hommaan;aurinko paistaa eikä ole liian kuuma. Pakko saada pari kertaa viikossa hiki pintaan, paidan selkämys märäksi - silloin tuntee elävänsä :) Sitten päivällä sisälle syömään, tänään taitaa olla kaurapuuropäivä (kerran viikossa pidän yhden sellaisen päivän jolloin syön vain puuroa ja/tai hedelmiä.) Eilen kävin lapsuudenkodissani syömässä mustaviinimarjat ja karviaisia. Pensaasta suuhun niin kauan kuin marjoja riittää, sillä lailla minä säilön marjat. Mansikat on jo syöty, runsaana satoaikana aloin jo toivoa että loppuispa jo ja nyt kun on loppuneet niin toivon että voi kun löytäis vielä yhden.

Vierailija
16430/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoella on nuori nainen sairaalassa tosi kipeänä syötyään suoraan pensaista karviaisia. E-colibakteeri ja tipalla menee antibioottia. Monta päivää jo ollut. Pensaista syöminenkin voi olla kohtalokasta. 

Vierailija
16431/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoella on nuori nainen sairaalassa tosi kipeänä syötyään suoraan pensaista karviaisia. E-colibakteeri ja tipalla menee antibioottia. Monta päivää jo ollut. Pensaista syöminenkin voi olla kohtalokasta. 

Niinpä. Mistähän se johtuu, että ko. tapauksia ilmenee paljon. Olen syönyt mansikoita suoraan metsämaasta ja puskista sateen ja mullan sekaisina. Maata ja multaa pöllyten nostellut, aina. Onkohan ihmisten vastustuskyvyllä tms jotain tekemistä tuon suhteen että kenellekä maabakteri aiheuttaa hoitoa vaativan tulehduksen?

Vierailija
16432/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
16433/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aamupalani: kauraleipäsiivu, juusto, kinkku, tomaatti, kurkku. Mustaa kahvia. Luonnonjugurtti, mustikoita, ruismysli, cashwew-pähkinöitä, auringonkukansiemeniä.

Ja vielä kupillinen kahvia.

Naapuri poikkesi jo sisään, tämä on maalla tavallista...

Katson kohta perjantaisen Emmerdale-uusinnan, kun jäi töitten takia väliin. Sitten alan suunnitella (suunnittelemaan) päivän agendaa.

Onko äikän ope paikalla? Miksi nykyään on oikein tuo 'alkaa tekemään' muoto, ennen se oli virheistä suurin?

Doris

Vierailija
16434/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kun toisilla on elämää, menoja ja ihmisiä elämässä kulkemassa mukana, tosilla taas ei mitään.

Mietin mielessäni, jos minullakin sitten seuraavassa elämässä oisi jotain. 

Vierailija
16435/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan! Alkaa tehdä - muoto oli kirjakielen mukainen opetus pitkään, mutta sen rinnalla on aina murteissa ollut alkaa tekemään -muoto. 11 vuotta sitten sovittiin, että kumpikin käy, riippuen omasta mielihalusta, saa käyttää vanhaa suositusta tai uutta myönnytystä. 

Vierailija
16436/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on teoria miksi tänä vuonna mullasta saadut keuhkokuumeet trendaa. Ihmiset on rokotettu viimeisen kolmen vuoden aikana niin moneen kertaan lyhyen ajan sisällä että  luontainen immuniteetti, vastustuskyky on sammunut ja siksi elimistö on "puolustuskyvytön" viruksille ja bakteereille. Kaikkien ihmisten elimistö ei ole samanlainen, osalla on jo syntymälahjana hyvä luontainen vastustuskyky eikä sitä sammuta edes lukuisat rokotukset. Toisten elimistö taas on herkempi ja haavoittuvampi, jolloin luontainen vastustuskyky sammuu vähemmästä ja sitten ollaan tilanteessa että tavalliset bakteerit, virukset aiheuttaa vakavan tulehduksen.

Itse en ottanut ainuttakaan koronarokotetta, yhden koronan olen sairastanut enkä mitään muita viruksia sen jälkeen vaikka olen ihmispaljoudessa sisätiloissakin ollut laulamassa ja pitämässä hauskaa. Käsihygieniaa olen kyllä noudattanut ja noudatan todella tarkoin edelleen. Kun pesemättömillä käsillä hieroo silmiä, niin avot! tarjosit juuri viruksille vapaan pääsyn elimistöösi.

Vierailija
16437/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivällä teimme noin 1,5 tunnin retken lammen rantaan. Mieheni poimi mustikoita ja minä ongin rannalta käsin.  Sain 14 kpl ahvenia, osa oli pieniä, osa vähän isompia. Mieheni tuli myös onkimaan, mutta ilmeisesti ahventen ruoka-aika meni ohitse, kun ei kumpikaan saatu enää mitään.

Kotona mieheni perkasi ahvenet, minä puhdistin mustikat.  

Illansuussa syödään pannulla paistettuja ahvenia, keitettyjä perunoita ja mustikkarahkaa. Siihen laitan arkisin vain rahkaa, mustikoita ja ripauksen sokeria.  Yleensä laitan marjarahkaan kermaviiliä, harvemmin kermaa.

Tämän päivän kiva tekeminen minulle oli tuo onkiminen.

Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

Vierailija
16438/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, jos joku olisi nähnyt hyörinää ja pyörinää, mitä tein metsässä äsken. Ensin oli ihan selkeät jäljet metsässä, kuljettu oli ja kerätty mustikat. Sitten menin muutaman metrin sivuun: avot. Isoja, isoja mustikoita, kymmenkunta varressaan ja aivan keräämätön paikka. Jätin juomapullon käsistäni ja etäännyin huomaamattani, kun aina vaan satoisampaa kohtaa löytyi. Kaksi litraa keräsin ja painoin paikan mieleeni. Pienen etsinnän jälkeen löysin pulloni. Yksi auto oli metsätiellä parkissa, ketään en nähnyt. Kohta palaan, isomman ämpärin kanssa. Kunhan verryttelen selkääni vähän. Sitten on säilöntämarjat siinä, siis mustikat pakastimeen. Syömämarjoja varmaan vielä haen. Aurinko paistaa niin lämpimästi, 21 C, huomiselle ennustettu 14 C. 

Kettunen, Kettunen, keskiyön cowboy soi radiossa - siitä päivän musiikkia

Doris

Vierailija
16439/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi minua hömppää! Koko yön ajattelin sitä kesähursulamekkoa, jonka ABC:llä pyhästi eilen hylkäsin. Tänään kävin sen hakemassa  🤪 . Se on just niin ihana kuin ajattelin. Siinä oli mun vähään tyytyväinen elämäni. No nyt on kaksi kesämekkoa, ja pidän  vaikka väkisin niitä.💃💃

Vierailija
16440/24139 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva ilma! Pyörällä vähän pitemmälle kauppaan. Herneitä ostettiin iso pussillinen, kirsikat oli myyty jo loppuun.

Piti tänään tehdä pihatöitä- niittää takapiha, leikata orvokit, siistiä hedelmäpuitten alustat ym ym

Onkin niin lämmin että jätetään huomiselle. Marjatkin pitää kerätä ennen kuin tipuset syö kaikki. Suunnittelen Mamman marjapiirakan leipomista herukoista.

Minusta on ihan hyviä nuo kommentit joissa ikäänkuin ohjeistetaan/ neuvotaan. Joillekin tuntuu kalikka kalahtavan joten on paikallaan itsetutkiskelu tilanteeseensa.

No se siitä! Mukavaa alkusyksyä kaikille💐

Ketju on lukittu.