Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
16061/24139 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun kysyit. Olenkin halunnut avautua tämänhetkisestä tilanteestani: olen ihan poikki, väsyttää.

Vierailija
16062/24139 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ärsyttää. Tullaan kylään kauheassa parfyymissä odottamatta. Haistaan arkenakin, kuin sharonin liljat. Vaikka kys. henkilön pitäisi tietää, että tässä on yksi joka kärsii migreenistä! Perkele sentään. Lähtis jo! Nälkäkin on ja otin aamulla lääkkeen migreeniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16063/24139 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhoset ovat elossa yön jälkeen ja tarjosin niille juotavaa. Eivät olleet kovin innokkaita. Liikkuvat kyllä edelleen ja vein ne nyt terassille mihin paistaa aurinko. Pitäisi yrittää juottaa niitä sitten uudestaan. Toivon, että kun lenkille lähden niin en tuo uutta perhosta mukanani. 

Vierailija
16064/24139 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ärsyttää. Tullaan kylään kauheassa parfyymissä odottamatta. Haistaan arkenakin, kuin sharonin liljat. Vaikka kys. henkilön pitäisi tietää, että tässä on yksi joka kärsii migreenistä! Perkele sentään. Lähtis jo! Nälkäkin on ja otin aamulla lääkkeen migreeniin.

Mä nykyään sanon suoraan jo eteisessä, että meille sisälle et voi tulla, jutellaan ulkona, kun on niin kova parfyymin haju!  Ulkonakin se kyllä tarttuu  ja pysyn kaukana eikä halata tms. Suuttikoon jos suuttuu, olen rehellinen.

Vierailija
16065/24139 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrystä siis huonostikäyttäytyville (siis tunteensa näyttäville) kirjoittajille. Eihän se ketään haittaa, jos he purkavat pahaa oloaan täällä. 

Tarvitseeko yhden huonoa käytöstä sietää loputtomiin? Siis aikuisen ihmisen?

Rajat ne tulee pahaa oloaan purkaville lapsillekin vastaan jossain vaiheessa, toivottavasti!

Tämä keskustelu tosiaankin on ollut jo ainakin kolme sivua tuota ' tunteiden näyttöä '. Ja kuka siitä enää nauttii. En minä ainakaan.

Lapsen pahaa oloa ja sen näyttämistä ei saa rajoittaa. Se täytyy purkaa pois, muutenhan kasvaa just näitä trolleja. Et kyllä lastenkasvatuksesta tiedä mitään.

Vierailija
16066/24139 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrystä siis huonostikäyttäytyville (siis tunteensa näyttäville) kirjoittajille. Eihän se ketään haittaa, jos he purkavat pahaa oloaan täällä. 

Rajat ne tulee pahaa oloaan purkaville lapsillekin vastaan jossain vaiheessa, toivottavasti!

Tämä keskustelu tosiaankin on ollut jo ainakin kolme sivua tuota ' tunteiden näyttöä '. Ja kuka siitä enää nauttii. En minä ainakaan.

Lapsen pahaa oloa ja sen näyttämistä ei saa rajoittaa. Se täytyy purkaa pois, muutenhan kasvaa just näitä trolleja. Et kyllä lastenkasvatuksesta tiedä mitään.

Ai, sä olet niitä vanhempia, jotka antavat kakaroidensa juoksennella ravitoloissa pöytien ympärillä ja huutavan kuin muita ei olisikaan.

Vierailija
16067/24139 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhempi lady, sitä tymäkämpi parfyymipilvi. Yäk.

Vierailija
16068/24139 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne pahaa oloa purkavat lapset viedään tilanteesta pois, eli esim. kaupasta kiukkupuuskan saadessaan ulos.

Sama trolleille; bannataan hetkeksi ja viestit poistoon.

Vierailija
16069/24139 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, sä olet niitä vanhempia, jotka antavat kakaroidensa juoksennella ravitol

Ei, olen 40 vuotta opettajana ollut, kurin pitänyt, mutta pahan olon on aina saanut näyttää. Se puretaan juttelemalla tai toimintaterapiassa. Ei juoksentelu ole pahaa oloa. Nyt harhaannuit asiasta.

Vierailija
16070/24139 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, sä olet niitä vanhem

Ja neuvot toista ja teet toista. Just, just. Muka opettaja taas.

Vierailija
16071/24139 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en seuraa ketjua nauttiakseni ihmisten kirjoituksista vaan ihan vain mielenkiinnosta. Ymmärrän kyllä, että jankkaukset voi ärsyttää. Varsinkin, jos joutuu hyppimään lukuisia kommentteja ohi etsien välistä ne, mitä kiinnostaa. Tarvitseeko huonoa käytöstä sietää? Ei tarvitse. Sellaiset kommentit voi ohittaa ja jos ei siihen ky

Kohta voi olla niin, että lukee mielenkiinnolla pelkkiä trollauksia ja spämmejä.

Vierailija
16072/24139 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammas: eihän miespotilaan häirintää tarvitse sietää. Sen kuin tekee rikosilmoituksen tai vähintään ottaa yhteyttä hyvinvointialueen johtoon tai paikallislehteen. Yleensähän noita sekasijoituksia pyritään välttämään. Useinhan nämä ns. kuntoutusosastot ovat dementiaosastoja. Omainen oli pari kuukautta sellaisella ja joka vierailulla sai kärrätä haahuilioita pois huoneesta.

Vierailija
16073/24139 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun kysyit. Olenkin halunnut avautua tämänhetkisestä tilanteestani: olen ihan poikki, väsyttää.

No. Kerronpa taas: kuulin aikoinaan ihmisistä, joilta kukaan ei koskaan kysy: Mitä Sinulle tänään kuuluu? Minä päätin olla tuo ihminen, joka kysyy. N61, 62, 63, 64 ja Doris. Siis vuosien ajan tämä keskustelu on säilynyt. Lokaakin on tullut niskaan, en jaksa piitata moisten trollien ilkeilyistä. Kiehukoot keitoksissaan!!! Suurin osa kommenteista on mitä mainiointa luettavaa. Kiitos Teille kaikille, Te mukavat kirjoittajat, teidän ansiosta 16 000 viestiä täyttyi... ja hyvin jatkuu...

Doris

Ps kerro, mikä mättää. Väsymys vai kyllästyminen? Unettomuus?

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 16070: "Kohta voi olla niin, että lukee mielenkiinnolla pelkkiä trollauksia ja spämmejä."

Sehän noiden trollien ja spämmääjien tarkoitus onkin, että ketju tyrehtyy kokonaan. Myönnän, että mäkin olen poistunut jo kymmenistä ihan asiallisista ketjuista aika nopeasti sen jälkeen, kun "potkulakispämmääjä" on alkanut copypastettaa lukuisia spämmejään ketjuun. Joskus spämäää sellaisiinkin ketjuihin, jotka ei liity millään tavalla potkulakiin eikä nykyhallitukseenkaan. Kas kun ei ole vielä tässä ketjussa päivittäin spämmäämässä. 

On hyvä ymmärtää, että kaikki sosiaalisessa mediassa on vaikuttamista. Myös se trollaaminen ja spämmääminen. Joskus tarkoituksena saada ihmiset peesaamaan ja ajattelemaan samalla tavalla, joskus taas vaientaa koko keskustelu. Mä olen työssäni ollut mukana kyberturvallisuusasioissa ja vaikka pääasiassa kyse on ollutkin yrityksiin kohdistuvista hakkeroinneista yms, niin olen kyllä osaamistani kehittäessäni tiedostonut myös tavat, jolla pyritään vaikuttamaan yksittäisiin kansalaisiinkin. Enkä nyt tarkoita, että juuri tämä Dorikseen fiksoitunut ihminen olisi tällainen henkilö, joka tarkoituksella pyrkii vaientamaan muuten aika kivan ja jopa jossain määrin yhteisöllisenkin keskustelun, mutta jokainen meistä ihan itse päättää, antaako sen vaikuttaa omaan ketjussa kirjoittelemiseensa vai ei. Ts annetaanko trolleille ja spämmääjille se, mitä he haluaakin, vai eikö anneta. 

Vierailija
16075/24139 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhoset ovat elossa yön jälkeen ja tarjosin niille juotavaa. Eivät olleet kovin innokkaita. Liikkuvat kyllä edelleen ja vein ne nyt terassille mihin paistaa aurinko. Pitäisi yrittää juottaa niitä sitten uudestaan. Toivon, että kun lenkille lähden niin en tuo uutta perhosta mukanani. 

Lopputuloksen ehkä arvaatte. Nyt täällä on kolmas loukkaantunut amiraali. En tiedä mikä tuota vaivaa, mutta lentoon ei pääse. Löytyi samasta kohtaa taas, kun takaisin tulin. Ei tarvita kuin yksi auto tai traktori niin se on siinä, kun ei tässäkään nyt kovin paljon liikennettä ole. 

Tämä perhonen ainakin juo mielellään. Ehkä tulee muiden kanssa toimeen niin sitten laitan samaan laatikkoon toivoen, että edes tämä lähtisi vielä terassilta lentoon, mutta pelkään pahaa. 

Vierailija
16076/24139 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopputuloksen ehkä arvaatte. Nyt täällä on kolmas loukkaantunut amiraali. En tiedä mikä tuota vaivaa, mutta lentoon ei pääse. Löytyi samasta kohtaa taas, kun takaisin tulin. Ei tarvita kuin yksi auto tai traktori niin se on siinä, kun ei tässäkään nyt kovin paljon liikennettä ole. 

Tämä perhonen ainakin juo mielellään. Ehkä tulee muiden kanssa toimeen niin sitten laitan samaan laatikkoon toivoen, että edes tämä lähtisi vielä terassilta lentoon, mutta pelkään pahaa. 

Voi Pitkis, pitäiskö sun perustaa Perhossairaala? Eläinrakas ihminen on tunnetusti empaattinen muissakin asioissa ja toimissa. Sisko soitti tunnin puhelun, nyt tormentaudun: keitän salaattiin kananmunat ja lähden metsään. Puhelin jää kotiin. Nyt ei kuvata vaan kuunnellaan luontoa.

Doris

Vierailija
16077/24139 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on varmaan opettajiakin paikalla- kiinnostaa onko tuo kännykkäkielto aiheuttanut luokissa tahtojen taistelua?

En ymmärrä miten jo aikoinaan ei niitten käyttöä kielletty oppitunneilla!

Senhän tietää miten se aiheuttaa häiriötä.

Nyt on käyty kirppiksellä, alkossa, syömässä ja kaupassa. Kirjastoon vietiin kierrätyshyllyyn muutama kirja ja lehtiä. Kirppikseltä löytyi kaksi kirjaa eurolla. Kesämekkoa katselin mutta eipä ollut sopivaa.

Mukavan viileä ilma pyöräillä.

💐. . .

Vierailija
16078/24139 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on siellä rikkinäisten amiraalien koti. Olet perhoskunnan 'sisar hento valkoinen'. Sanon tämän ihan kohteliaisuutena.

Näytä aiemmat lainaukset

Jestas tätä palstan tiettyjen sanojen sensuuria. Meni jo toistamiseen "hyväksyttäväksi", vaikka tosiasiassa kukaan ei noita viestejä mitenkään hyväksy. Koitan nyt keksiä, mikä sana siellä nyt mahdollisesti oli kielletty. Kokeilen pätkiä kommenttini numerolle 16071, niin ehkä sitten selviää, missä pätkässä on joki kielletty sana. Tässä nyt sitten eka pätkä:

Mä mun ystävälleni tästä jo eilen sanoinkin, että ei muuta kuin ilmoitusta peliin. Olin itse silloin joulukuussa 2012 Meilahden sairaalassa sekahuoneessa ja kun tehovalvonnasta sinne siirryin, mun lisäksi huoneessa oli 3 miestä. Kun tein lähtöä, huoneessa oli 3 naista ja 1 mies. Mutta ei kukaan käyttäytynyt sikamaisesti. Ihan fiksuja miehiä ja fiksuja naisia. Tai no se viimeisin naispotilas oli dementikko, joka yöt ja päivät huusi vuorotellen apua ja äitiä.  Mutta tosiaan toi osasto oli sellainen, jossa oli tarkoitus olla vain muutama vuorokausi tai korkeintaan pari viikkoa ja sitten kotiin. Mä olin 2,5 viikkoa, mutta olinkin sairauteni takia vähän poikkeustapaus.

Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä toka pätkä:

Mun ystäväni on ollut nyt ihan kohta 3 kuukautta samassa paikassa "kuntoutettavana" kuin mihin mun muistisairas äitinikin aikoinaan HUS:ista  siirrettiin "kuntoutumaan" ja mistä mä kävin 2 päivää äidin sinne siirtymisen jälkeen hakemassa äidin kotiin. Se on vanhusten säilytyspaikka ennen "loppusijoituspaikkaa" (=  hoivakoti tai ruumishuone)   ja tämä mun ystäväni ei ole edes 60-vuotias vielä.

Ketju on lukittu.