Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Luin tänään Particia Bertenyin dekkarin Rikoksista pahin Osasto C1
Olipa hyvä sairaaladekkari taas. Tämän unkarilaissyntyisen turkulaisen teho-osaston sairaanhoitajan kirjat ovat aivan uskomattoman hyviä. Tehohoidon arkea yhdistettynä laitosapulaisen terävään älyyn rikosten selvittelyssä. Kaikki ovat sokeita oli edellisen kirjan nimi. Suosittelen
Vierailija kirjoitti:
Masentaa.
Lähestulkoon kaikki päin hanuria.
Tahtoisitko kertoa, mikä mättää?
Käytiin kävelyllä, olikin mitä mukavin ilma.
Hautausmaalla katseltiin minun sukulaisteni hautoja. Täällä on tosi kaunis hautausmaa, kumpuileva mäntymaasto. Omat tuhkani haluan tänne aikoinaan.
Sankarihaudoilla kävimme myös, setäni kaatui 23 vuotiaana. Surullista elämän tuhlaamista on sota eikä ikinä opita!
Hyvää yötä kaikille💐
Tänään olin vielä mustikassa. Lähdin vaan liian myöhään, kun olisi pitänyt muistaa huomisen aikainen lähtö. Lähden siis äitini kanssa lääkärireissulle. Löysin pakastimessa joulutorttutaikinaa ja leivoin vielä niitä tänään.
Perhoset ennallaan ja niitä olen juottanut. Kiitos viesteistä niihin liittyen.
Nyt kotiutunut pohjoisen reissulta, Simerock koettu. Se ylitti odotukset.
Oli kiva aamulla herätä, laittaa itsensä festarilookkiin ja lähteä radalle Ounasjoen rantaan, jopa näin 65 v. Kaunis aurinkoinen sää, kaksi lavaa (päälava+rantalava), iloisia ihmisiä, hyvää musiikkia ja artistien tapaamisia mm. KAJ joiden luo oli valtava jono, itse olin alkupäässä joten en tiedä ehtivätkö kaikki halukkaat tapaamaan heitä. Myös artistit itse näyttivät nauttivan kesäisestä festarista ja toistensa tapaamisesta. Ruoka oli hyvää, istumapaikkojakin tarpeeksi. Rentoa menoa, kaikki toimi. Festarien aloituksen hoiti Keke Leppänen ja ensimmäinen bändi aloitti jo klo 15 Portion Boys. Toisen päivän aloitti KAJ klo 12:30 - 10 tuntia tuli oltua paikan päällä molempina päivinä. Airb&b asunnosta matkaa festerialueella matkaa 5 km, riksapyörän kyytiinkiin olisi voinut istahtaa, kiitettävästi myös takseja.
Se mikä Rollossa tapahtuu se Rolloon jää...hyvin buustasi arkea Simerock!
Vierailija kirjoitti:
Oli kiva aamulla herätä, laittaa itsensä festarilookkiin ja lähteä radalle Ounasjoen rantaan, jopa näin 65 v. Kaunis aurinkoinen sää, kaksi lavaa (päälava+rantalava), iloisia ihmisiä, hyvää musiikkia ja artistien tapaamisia mm. KAJ joiden luo oli valtava jono, itse olin alkupäässä joten en tiedä ehtivätkö kaikki halukkaat tapaamaan heitä. Myös artistit itse näyttivät nauttivan kesäisestä festarista ja toistensa tapaamisesta. Ruoka oli hyvää, istumapaikkojakin tarpeeksi. Rentoa menoa, kaikki toimi. Festarien aloituksen hoiti Keke Leppänen ja ensimmäinen bändi aloitti jo klo 15 Portion Boys. Toisen päivän aloitti KAJ klo 12:30 - 10 tuntia tuli oltua paikan päällä molempina päivinä. Airb&b asunnosta matkaa festerialueella matkaa 5 km, riksapyörän kyytiinkiin olisi voinut istahtaa, kiitettävästi myös takseja.
Se mikä Rollossa tapahtuu se Roll
Hienoja festarikuulumisia! Tämmöstä pitää olla, pitää vaan joskus ottaa ja lähteä sieltä kotoa uusiin seikkailuihin, jokaisen ken siihen oikeasti pystyy (aina ei pysty, sen tiedän itsekin, mutta se on eri juttu).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kiva aamulla herätä, laittaa itsensä festarilookkiin ja lähteä radalle Ounasjoen rantaan, jopa näin 65 v. Kaunis aurinkoinen sää, kaksi lavaa (päälava+rantalava), iloisia ihmisiä, hyvää musiikkia ja artistien tapaamisia mm. KAJ joiden luo oli valtava jono, itse olin alkupäässä joten en tiedä ehtivätkö kaikki halukkaat tapaamaan heitä. Myös artistit itse näyttivät nauttivan kesäisestä festarista ja toistensa tapaamisesta. Ruoka oli hyvää, istumapaikkojakin tarpeeksi. Rentoa menoa, kaikki toimi. Festarien aloituksen hoiti Keke Leppänen ja ensimmäinen bändi aloitti jo klo 15 Portion Boys. Toisen päivän aloitti KAJ klo 12:30 - 10 tuntia tuli oltua paikan päällä molempina päivinä. Airb&b asunnosta matkaa festerialueella matkaa 5 km, riksapyörän kyytiinkiin olisi voinut istahtaa, kiitettävästi myös takseja
Kyllä👍Huomisesta ei kukaan tiedä, elämä on nyt😉. Ei tarvi myöhemmin katua elämätöntä elämää.
Verikokeissa kävin.itse halusin tietää missä mennään.Kaupassa myös.Eilen oli tytär ja tyttärentyttö kylässä.Käytiin kirppareilla.Odotellaan tytön perheen poikaa syntyväksi.Laskettu aika lokakuun alussa.Mummo onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Se mikä Rollossa tapahtuu se Roll
Olipa mukavat festarikuulumiset. Tuosta Keijo Leppäsen 'pestistä' luinkin jo uutisen, häntä oli kuulema pyydetty myös laulamaan, mistä naureskellen kieltäytyi.
Pyykki pyörii, sitten kauppaan, sitten pihasaunan lämmitys. Eiliseen mustikkapaikkaan jäi aikamoiset apajat, sinnekin yritän ehtiä tai sitten huomenna. Joku tuolla kirjoitti sairaalamaailmaan sijoittuvista kirjoista, luin aikanaan paljonkin. Jossain vaiheessa, kun itsellä oli sairaalajaksoja, lopetin.
Näyttää tulevan aurinkoinen päivä, nautitaan.
Keskiviikkoterveisin
Doris
Perhoskuiskaaja, päivitäthän potilaidesi tilannetta.
Keskussairaalassa puolison tukena mennyt tämä aamu. Hyvin onnistui leikkaus, nyt jo kotona ollaan toipumassa. Väsyttää, kun viime yö meni jännittäessä ja anivarhainen nousu häiritsi uneen pääsyä. Nyt pötkötellään yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Keskussairaalassa puolison tukena mennyt tämä aamu. Hyvin onnistui leikkaus, nyt jo kotona ollaan toipumassa. Väsyttää, kun viime yö meni jännittäessä ja anivarhainen nousu häiritsi uneen pääsyä. Nyt pötkötellään yhdessä.
Toipumista puolisolle :)
Leppoisaa pötköttelyä, se on parhautta. Nyt askareisiin...
Doris
Lääkärireissu meni hyvin. Ortopedi siis kyseessä. Toisaalta ei niverikolle oikein voi mitään. Äidilläni siis lonkan nivelrikkoa toisella puolella. Nyt vaan edelleen arvotaan onko reumaa vai ei. Äidilläni syyskuussa taas reumalääkäri. Nyt veikkaus on ettei ole kuitenkaan reumaa ja nivelrikko aiheuttaa tulehdusta, mikä sekoitettiin reumaan.
Äitini on ns kahden puolen asiakas nyt eli ortopedi hoitaa "liikuntapuolta" ja reumalääkäri taas veren tulehdusarvoihin ja rautaan liittyviä juttuja ja päättää lääkityksistä. Kortisoni jatkuu edelleen. Tämäkin oli sanonut, että pitää kortisoniin liittyvistä asiosta kysyä reumalääkäriltä. Eli tilanne oikeastaan jatkuu ennallaan.
Pieni paniikki iski, kun tänään piti ilmoittautua eräisiin kursseihin joihin otetaan vaan melko pieni määrä. Mietin, että kyllä minä puhelimella saan reissun aikana ilmoittauduttua. No niissä pitää tunnustautua ja muistin, että saan sen tehtyä puhelimella. Kuitenkin tarjosi maksuksi vaan mobilebay vaihtoehtoa mitä ei saanut tähän puhelimeen jostain syystä ja saanut ilmoittauduttua. Jäi kotiin koneella tehtäväksi tuo ja minä mietin, että oma moka, kun luotin siihen, että saan puhelimella tehtyä..
Mietin, että olisi pitänyt ottaa läppäri vaikka mukaan ja on oma syy jos paikat menevät. Päästiin takaisin ja minä äkkiä ilmoittautumaan ja paikkoja vielä puolet jäljellä ja näin pääsin kursseille. Oli kyllä pitkältä tuntuva paluumatka ja jatkossa pitää ottaa, vaikka läppäri mukaan jos jotain tuollaista on., kun juuri samalle päivälle sattuivat.
Tein nyt niitä norjalaisia pannukakkuja, mitä aioin kokeilla joskus. Paistoin ne sellaisella valurautalettupannulla. Hyviä niistä tuli, maisteltiin lakkahillon ja paholaisen hillon kanssa kahvin kera.
Mm. tämän valurautapannun sain v. 1983 läksiäislahjaksi silloisilta läheisiltä työkavereilta, kun vaihdoin työpaikkaa ja muutin kaupungista landelle.
Tästä muistosta sain ajatuksen soittaa kahdelle vielä elossa olevalle entiselle työkaverilleni. Soitinkin tänään, oli mukava vaihtaa kuulumiset. Jonkin aikaa on kulunut siitä, kun edellisen kerran olemme jutelleet.
Tänään tein siis "lettupannusta asiaa" :)
Mukavaa päivän jatkoa!
Huh. Minua jännittää nyt jo. Syyskussa hammaslääkäri. Ien avataan taas auki, niin että saan tikit suuhun. Tämä on jo kolmas kerta ja alkaa sietoraja tulla vastaan. Ja mitä muuta kuin rahan menoa tietää. Viimeksi, kun otti muutaman tikin pois, maksoi 50e. Mielestäni korkea hinta muutaman sekunnin operaatiosta jossa näytetään lisäksi vain valoa suuhun. Yksi tikki löytyi omia aikoja irronneena kielenpäästäni muutenkin.
Tommi Läntinen: Rööperin kuu kuuluu radiossa, olkoon se päivän biisi
Äsken tuli muutaman minuutin sadekuuro, eipä ollut ennusteessa moista.
Onnea matkaan sinulle, joka kirjoitit hammaslääkärireissusta. Itse olin pelkopotilas vuosikymmenet, ihania hammaslääkäreitä yksityisellä. Nyt oon käyny jo vuosia ihan random vastaanotolla kunnallisella. Tosi onnistuneita nämäkin.
Rohkeutta!
Nyt luin Jaana Tapion kirjan Näin on hyvä
Maalaiselämää, tavallista arkea. Siksi niin levollista luettavaa. Luin ääneen puolisolle, hänkin tykkäsi.
Ai autuutta. Pihasaunan löylyt, jäähdyttely ulkona. Jääkaappikylmä keskiolut. Nyt paistaa kuumasti, äsken tuli rapea sadekuuro vastoin ennustuksia. Raukea olo, vielä ehkä yhdet löylyt. Oivoi, tämä on parhautta... tästä hipsin kohta sisälle, pyykit lienee kuivat, nappaan ne mennessäni. Miten nautinkaan yksinolosta, eiliset pitkät puhelut siskojen kanssa ja viikonlopun vilske oli mukavaa, metsäretki mustikoineen, pihasauna omassa rauhassa on ihanaa vastapainoa.
Mites te muut, nautitteko seurasta/yksinolosta?
Kyselee Doris
Sain kierrätyksestä kaksi Mika Waltarin kirjaa, 1940-luvulta. Toisessa oli omistuskirjoitus: lottavalan päivänä 7.6.1944 ja lahjoittajan nimikirjoitus, mistä ei saanut selvää. Kaunista kaunoa, ohuella mustalla musteella.
Tunsin historian siipien havinaa
Kenen sukulaisia olikaan tämä Eeva-Liisa? Säilytän nämä aarteet, jospa joku joskus selvittää kirjojen alkuperän.
Kävin apteekissa, ostin silmätipat. Samalla kaupan ilta alessa, sain hyvät tuotteet puoleen hintaan, säästöä 17e. Nyt katson rakas ulkomailta.