Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilen ekaa kertaa tehdä Svelejä eli norjalaisia pannukakkuja. Saa nähdä onnistuuko ja maistuuko?
Oliko pannukakut hyviä?
Kiitos kysymästä, tosi hyviä ja onnistuivat hyvin. Syötiin makealla ja suolaisella täytteellä, molemmat sopi hyvin, koska sokerin määrä vähäistä. Ja ehdottomasti kahvia seuraksi.
Ok, pitänee minunkin joskus kokeilla. Löysin ohjeen, nyt ei vaan ole jääkaapissa piimää. Minusta on mukava kokeilla uusia ruokia ja leivonnaisia; vaihtelua.
Tekemisistä. Itsekin kulutan aikaa tekemisiin. Tänään olen leiponut kuivankakun (kuivahedelmää joukossa) ja laittanut hieman ruokaa sekä keittänyt viinimarjamehua. Tässä oli ennestään jo muutamia marjapensaita ja karviaista myös. Sitten tein kävelyn.
Tykkään kävellä sellaisen peltoaukean läpi vievää tietä. Pitää tulla samaa takaisin, mutta olen kiitollinen, että tässä lähellä on edes tuo reitti. Melkein päivittäin tulee sitä käveltyä. Monesti käyn myös muualla.
Eilen näin kaksi loukkaantunutta amiraalia. Olivat varmaan traktoria päin lentäneet. Laitoin molemmat turvalliseen paikkaan ja jatkoin lenkkiä. Takaisin, kun tulin niin tein arvion. Toinen niistä oli niin pahassa kunnossa (pää melkein irti) niin päästin sen kärsimyksistä. Toisen toin pihaani ja siinä sinnitteli, mutta kuoli myöhemmin.
Onneksi tässä melko lähellä on muitakin maisemia, jossa kävellä. Pieni ajomatka on, mutta tuokin on syy poistua kotoa, että lähtee ns retkelle hieman kauemmas.
Pyöräilyn tein myös. Kova tuuli vaan ja raskas polkea. Pitäisi tänään vielä mennä mustikkaan ja kävellä samalla reissulla vielä iltalenkki. Kirjojen lukeminen on jäänyt monena päivänä. Ehkä, kun isäni lähtee niin keskityn taas siihen. Äitini auto on huollossa nyt viimein ja toivotaan, että tulisi kuntoon, eikä tulisi kovin kalliiksi.
Haluaisin voittaa lotossa ja ostaa vanhoja hotelleja. Muokkaisin niistä tukiasuntoja asunnottomille. Vuokra olisi 4,80 e/ m2.
Siellä voisi olla aamiainen ja koulu lounas, hotellin kahvilassa. Sekä yhteisiä hommia, jos terveys riittää. Pyykin pesu ja jonkinmoinen kirppis.
Yksinäisyydestä. Kyllä yksinäisyys välillä vaivaa minuakin. Tulee sellainen "olematon" olo. Kukaan ei oikeasti tunne minua ja tiedä minusta mitään. Kuin olisin näkymätön tietyllä tavalla. Kaipaan ehkä eniten sitä, että joku haluaisi tuntea minut ja tutustua minuun ja merkitsisin jotain jollekin. Toki sama toisin päin. Yksinäisyys aiheuttaa sitä, että päivät sekoittuvat toisiinsa ja tuo välillä ahdistusta.
Sellainen olo tulee, etten minä ole osa mitään. En kuulu minnekään ja mietin missä minun paikkani on. Toki ymmärrän sen ettei asia korjaannu, vaikka ihmiset ympäröisivät minut jos meillä ei ole mitään yhteistä tai asia ei korjaannu jos minä en uskalla tutustua muihin ja mietin, ettei kukaan halua seuraani tms.
Toki vanhempani tuntevat minut, mutta eivät kuitenkaan osaisi sanoa kovinkaan paljon minusta mitään. Ei saa tätäkään käsittää väärin, mutta olen melko tuntematon heillekin. Eivät he ikinä oikein kysy minulta mitään ja äitini esim hokee aina ettei tiedä mikä minua kiinnostaa tai ei osaisi ostaa lahjaa minulle.
No, en minä lahjoja kaipaa, mutta ehkä ihmiselle osaa ostaa lahjan jos tietää millainen hän on ja mikä häntä kiinnostaa ja on kysynyt niistä asioista ja jutellut ihmisen kanssa hänelle tärkeistä jutuista. Tämä vaan esimerkkinä. Ja tietysti välillä surullista on se, kun juttuaiheet loppuvat. En minä odota heidän olevan ystäviä minulle. Ei saa käsittää niin, mutta kaipaan jotain tavallista yhdessä oloa ja kiinnostusta myös minuun liittyen. Viime viikotkin äitini kanssa olen kuin vetänyt häntä perässäni.
Ymmärrän äitinikin huolet ja ei hänellekään helppoa ole, mutta kai minä sentään olen edes juttelun ja kuuntelun arvoinen sen vähän ajan mitä esim äitini kanssa yhdessä kävellään.
Alkaa tavallaan itseä jo ahdistaa tietyssä mielessä tuo kaikki, että olen paljon yksin ja sitten vanhempienkin kanssa tälläistä. Isäni ei paljon puhu silloin harvoin, kun nähdään ja äitini kanssa kaikki tuntuu menevän huonompaan suuntaan. Toivon, että hän edes yrittäisi jotain minunkin suuntaani ja ei olisi ikävällä päällä.
Tässä mietin nyt, kun suunnitellaan ostosreissua, että miten mennä hänen kanssaan, kun viime kertakin niin vaikea. Ei keskity katsomaan mitään ja miettimään ostoksia. Puutarhamyymälässä vaan seisoskelee paikallaan minun hakiessa milloin mitäkin ostettavaa. Toki se ok, mutta leikkisi edes joskus kiinnostunutta.
Tai esittelen istuttamiani puita ja häntä ei kiinnosta yhtään. Silloin mietin voisinko minä tehdä samoin. Kyllä itse varmaan toisen vuoksi edes näyttäisin olevani kiinnostuneempi toisen tärkeistä jutuista. En minä haluaisi pilata toisen iloa jostain varsinkaan jos tietäisin, että ihmisen ilonaiheet ovat muutenkin pieniä asioita ja elämä ei ole kovin helppoa.
Mummuni joskus sanoi, ettei meillä viihdy ihmiset kylässä, kun vanhempani eivät osaa jutella mitään. Ehkä se on niin. Mummuni oli omanlaisensa ja missään nimessä helpoin ihminen, mutta osasi keskitä vieraita. Nämä asiat nyt mielessä, kun katselen vanhempieni elämää ja käytöstä.
En pyydä sitä nyt anteeksi, mutta lukekoon se joka jaksaa ja kiitos jos tänne asti pääsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilen ekaa kertaa tehdä Svelejä eli norjalaisia pannukakkuja. Saa nähdä onnistuuko ja maistuuko?
Oliko pannukakut hyviä?
Kiitos kysymästä, tosi hyviä ja onnistuivat hyvin. Syötiin makealla ja suolaisella täytteellä, molemmat sopi hyvin, koska sokerin määrä vähäistä. Ja ehdottomasti kahvia seuraksi.
Ok, pitänee minunkin joskus kokeilla. Löysin ohjeen, nyt ei vaan ole jääkaapissa piimää. Minusta on mukava kokeilla uusia ruokia ja leivonnaisia; vaihtelua.
Piimä sopii varmasti myös nesteeksi, itse käytin Kefiiriä sen ohjeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko pannukakut hyviä?
Oletko sinäkin Norja-fani? Itse olen ja oikeastaan Norja ikävää lievittämään tein noita. Myöhemmin täytyy kokeilla muitakin ohjeita.
Lähden Lidliin ostamaan piimää.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin voittaa lotossa ja ostaa vanhoja hotelleja. Muokkaisin niistä tukiasuntoja asunnottomille. Vuokra olisi 4,80 e/ m2.
Siellä voisi olla aamiainen ja koulu lounas, hotellin kahvilassa. Sekä yhteisiä hommia, jos terveys riittää. Pyykin pesu ja jonkinmoinen kirppis.
Suloinen unelma. Olet hyvä ihminen.💕
Vierailija kirjoitti:
Lappiin mahtuu
Todella mitätön yksinäinen orpo olo, ei minuakaan kukaan kaipaa, mietin mitä tarkoitus elämälläni on, taas kerran tämä on niitä päiviä.
Olimme mieheni kanssa metsälenkillä. Hän löysi vielä metsämansikoita ja muutaman vadelman, antoi minun suuhuni kaikki. Se on rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko pannukakut hyviä?
Oletko sinäkin Norja-fani? Itse olen ja oikeastaan Norja ikävää lievittämään tein noita. Myöhemmin täytyy kokeilla muitakin ohjeita.
En ole Norja-fani; olen vain kerran käväissyt Kautokeinossa. Kiinnosti vaan tietää millaisia ovat norjalaiset pannukakut. Paremminkin olen ollut Kreikka-fani, mutta nyt ei ole tullut enää vuosiin reissattua sielläkään.
Voi miten typerää! Pankista soitettiin ensi viikolla käymään. Minua ei kiinnostaisi yhtään. Sain niin huonoa asiakaspalvelua viimeksi, kun kävin ettei huvittaisi mennä. Toivottavasti ei ole sama virkailija, kuin silloin.
Noh, mitä minä oikeastaan tätä mietin. Keitän kahvia seuraavaksi, ennen kuin alkaa Talot huokuvat historiaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi miten typerää! Pankista soitettiin ensi viikolla käymään. Minua ei kiinnostaisi yhtään. Sain niin huonoa asiakaspalvelua viimeksi, kun kävin ettei huvittaisi mennä. Toivottavasti ei ole sama virkailija, kuin silloin.
Noh, mitä minä oikeastaan tätä mietin. Keitän kahvia seuraavaksi, ennen kuin alkaa Talot huokuvat historiaa.
Enpä katsokaan. Se on jo mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Sanot vaan sitten pankissa, että näpit irti mun rahoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot vaan sitten pankissa, että näpit irti mun rahoista.
Luulen, että kyselevät kysymyksiä tyyliin, olenko Amerikan kansalainen? Muistaisin, että olen tällaisessa kuulustelussa ollut ennenkin.
Ja kyllä. Näpit irti rahoistani 😄😉 Täytyy olla jotain yllättäviä menoja varten, pahan päivän varalle.
Perjantai ja 4 päivän vapaat taas edessä. Päätin pitää lounastauon ja käyttää koiran silloin päivälenkillä vasta, kun vesisade loppuu. Päästiin tuohon noin 100 m päähän ja suunnilleen taivas aukeni. Oispa älynnyt laittaa ennen lähtöä shampoota hiuksiin, niin hyvin olisi sade huuhdellut :D
Meidän pihasta poistettiin keväällä liuskekivilaatat ja laitettiin tilanne kivituhkaa. Laattojen poisto siksi, että näiden asuntojen omat pihatietkin siirtyivät taloyhtiön hoidettavaksi ja myös vastuulle, että asukas ei siinä liukastu. Ja ne laatat oli siis välillä tosi liukkaat ennenkuin tuli edes lunta. Mutta mutta... koska se kivituhka ei ole vielä ehtinyt kunnolla painua (ei hajuakaan, kuinka kauan kestää, että on), nyt mulla on koko piha täynnä sellaisia 15-20 cm leveitä ja 5-8 cm syviä "joenuomia", kun sade on vienyt kivituhkaa loivaa rinnettä alas. Toivottavasti taloyhtiö tekee noille jotain, koska nuo ne vasta vaarallisia onkin, kun pimeällä niitä on aika vaikea erottaa. Kaksi kertaa olen tuolla kaupungin hoitamalla alueella sellaiseen astunut ja kaatunut. Ekalla kerralla murtui nilkka, tokalla kerralla halkesi värttinäluu. Tai no sikäli taloyhtiölle vähemmän riskaabelia, kun jään oloneuvokseksi eikä taloyhtiön vakuutus joutuisi korvaamaan mulle ansiotulon menetyksiä pitkän sairasloman takia.
Jossain vaiheessa syksyllä alkaa taloyhtiössä ilmanvaihtokoneiden vaihto. Kun niitä esikartoituksia tehtiin, osassa asuntoja kävi tämän urakoitsijat tyypit katsomassa. Nämä asunnot kun on eri kokoisia ja myös pohjaratkaisut saman kokoisissakin asunnoissa erilaisia. Asunnossa siis vaihtelee sen ilmanvaihtokoneen paikka. Koko härveli on korkean pakastimen korkuinen ja itse mietiskelin, että mitenköhän ne aikoo saada vanhan pois ja uuden tilalle ilman, että hajottavat mun yläkerran kylppärin seinän. Isännöitsijä sanoi, että ei se sienä hajoa, mutta urakoitsijan tyypit sanoivat, ettei sitä hommaa pysty mitenkään tekemään niin, etteikö kylppärin yhdestä seinästä vähintään hajoaisi laatat. Mielenkiinnolla siis odotan, mitä tapahtuu. 2 vuotta sitten tähän aikaan sain taloyhtiön mokan takia uuden keittiön sekä olohoneeseen uuden lattianpäällysteen, tapetin ja seinän. Toki jouduin itsekin siitä yhtiövastikkeessa maksamaan, mutta mun kotiini tehtyä remppaa makseli 55 muutakin asukasta. Ja osa vielä paljon enemän kuin minä itse, koska vastike menee neliöiden mukaan ja tässä taloyhtiössä on isompiakin asuntoja kuin mulla.
Siinähä tuo vuan tuassii on männynnä.Suattaaha se olla jotta männöö hyvinnii vuan suattaa olla jotta männöö huonomminnii.
Ee se mittee haettoo siinähä sitte tuo männöö mutta mänköön vuan.
Pieni soutulenkki tehtiin, hyvin saatiin vene vesille. Mies heitteli uistinta samalla mutta ei tärpännyt.
Vesi on tosi lämmintä, täytynee yrittää uimaan. Talviturkkia en ole vielä heittänyt.
Nyt istun parvekkeella lukemassa ja välillä ihailen järvimaisemaa. 💐