Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
15901/24139 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut hyvä päivä taas vaihteeksi. Kaikki mennyt hyvin ja vanhempien kanssakin parempaa. Äitini osaa olla myös mukava ihminen ja tiedän, että hän välittää minusta.

Koko päivän olen ulkona ollut. Kävelyä ja pyöräilyä. Leipomista välissä. Mustikassa olin illalla ja ehkä noin 5 litraa sain. Olisi siellä niin paljon vieläkin mustikkaa. Yritän aina välillä käydä. Samalla iltalenkki myös. Viestiin jossa yksinäisyydestä kirjoitin (15864) kiitän lukeneita ja arvostan sitä, että joku viestejäni lukee. 

Vierailija
15902/24139 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä, huomenna lauantai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15903/24139 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Poljin pyörällä lehden hakemassa,

aamun sää oli jo aika raikasta.

Vierailija
15904/24139 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä luin Mirella Mäkelän kirjan Äkkilähtöjä Tampereella. Oli mukava elämäniloinen kirja. Yöllä paistoi kuu kauniisti ikkunasta sisään ja kirja oli mukava. Ihana yö.

Vierailija
15905/24139 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime yönä luin Mirella Mäkelän kirjan Äkkilähtöjä Tampereella. Oli mukava elämäniloinen kirja. Yöllä paistoi kuu kauniisti ikkunasta sisään ja kirja oli mukava. Ihana yö.

Korjaus Mirella Mäkilän

Vierailija
15906/24139 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla festivaalit, vaatekriisi!

Vierailija
15907/24139 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illalla festivaalit, vaatekriisi!

Mistä se tuleekaan, vaatekriisi. Minullakin kaksi kaapillista vaatteita, silti 'ei mitään päällepantavaa'. Kun juhlat tulossa, voi ei. Mitä ylle? Kolttuja on kymmenen, vaikea valita. Kesällä jotenkin helpompaa. Iän myötä mukavuus tärkeää. Ja kengät? Voi ei. Korkkareita en tahdo enää. Mukavuus edellä.

Tänään valitsen pellavaa: oranssi leninki, pellava paita, pellavainen kokoesiliina. Olenhan juhlissa, töissä, mutta myös vieraana. Mukavat kengät. Sadetta ennustettu iltapäivään, just juhlien aikaan. Eilinen työvuoro painaa jaloissa. Tästäkin selvitään,100 ihmistä, sahtia litroja  vähemmän. Hirvikeittoa, täytekakkukahvit. Tiskiä! Onneksi on iso kone. Painavia astioita, onneksi miehet kantaa. Riittääkö kaikki? 

Tästäkin selvitään. Mukavia talkoolaisia, kivoja vieraita, iso osa tuttuja. Hymyilyttää. Kohta alkaa...

Doris

Vierailija
15908/24139 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaviili-mustikkapiiras uunissa paistumassa; nyt on tuoreita mustikoita, niitä käytän aina kun mahdollista.

Kohta uuniin caesar-broilerivuoka, lisäksi keitettyjä uusia pottuja ja salaattia.

Eiköhän näillä viikonlopun pärjääkin...

Hyvää viikonloppua!

Vierailija
15909/24139 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen soitti eräs kaveri, juopotellut muutaman päivän, kaatunutkin. Mua inhottaa hänen itsesäälissä rypeäminen, en tunne myötätuntoa kun itse ongelmansa aiheuttaa. Muistan kun joskus aiemmin sama juttu, silloin lonkkaa leikattiin kännissä kaatumisen takia ja sanoi nyt lopettaa ryyppäämisen ja joskus sanoo että kyllä mä tiedän etten enää ryyppää,  itsepetosta. 

Vierailija
15910/24139 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä huussireissulla ihastelin kuutamoa. Kuu paistoi järven yllä ja maisema oli niin aavemaisen herkkä! Ei tällaista kotona kaupungissa näe. 

Vierailija
15911/24139 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukava tuo Lampaan reissu Rovaniemen markkinoille! Onneksi sait eläimillesi hoitajan niin voit hyvillä mielin lähteä.

Doriksen talkoojuhlat kuulostaa myös mukavilta. Usein just kiireinen olo tuo energiaa ja jaksamista.

Omassa päivässä ei taida mitään kertomista olla. Mies on liimautunut telkkarin eteen urheilua vahtaamaan, sentään pikapikaa pyöräiltiin kaupassa.

Onneksi mulla on kirjoja luettavana niin aika menee mukavasti.

Rattoisaa sunnuntaita kaikille💐

Vierailija
15912/24139 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkoterveisiä: Ei ole vaiennut, helteellä oli vähän vaisumpi, mutta nyt taas sitkeästi kiekuu aamuneljästä iltayhdeksään. Toivottavasti se ei aavista loppunsa lähestyvän, viimeistään lokakuussa tapetaan.

Vierailija
15913/24139 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin päättänyt ostaa jonkun kevyen mekonhumpulan kotiasuksi mutta aina kaupassa iskee ajatus että onhan mulla noita ryysyjä ennestäänkin ja niinpä jäi ostamatta.

Nyt sitten vanha iso t-paita ja miehen vanhat bokserit päällä taas. Rahaa olis kyllä ostaa uutta mutta aina tuo nuukuus iskee! 💐

Vierailija
15914/24139 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa mukava tuo Lampaan reissu Rovaniemen markkinoille! Onneksi sait eläimillesi hoitajan niin voit hyvillä mielin lähteä.

Doriksen talkoojuhlat kuulostaa myös mukavilta. Usein just kiireinen olo tuo energiaa ja jaksamista.

Omassa päivässä ei taida mitään kertomista olla. Mies on liimautunut telkkarin eteen urheilua vahtaamaan, sentään pikapikaa pyöräiltiin kaupassa.

Mäkin luulin että on jo sunnuntai! Aivot lomalla edelleen. Mitä sä luet tänään? Mä aloitan  Lisa Wingaten Haltialapsia.

Vierailija
15915/24139 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintuja kuuntelen ja rennosti otan. Kaunis päivä luvassa

Vierailija
15916/24139 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvissa suhisee, kun migreenilääke alkaa vaikuttamaa. Olihan tämä jo odotettavissa. Stressaan jo siitä, kun ei ole elämässä suuntaa. Tuntuu, että ajattelen liikaa taas. Pitää tehdä sitä ja pitää tehdä tätä. Moni sellaisia tekemisiä mistä en edes pidä. Omia valintoja kuitenkin. Jos tekisin toisin tai mitä huvittaa, miettisin varmaan mitä muut ajattelevat tekemisistäni.

Vierailija
15917/24139 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvissa suhisee, kun migreenilääke alkaa vaikuttamaa. Olihan tämä jo odotettavissa. Stressaan jo siitä, kun ei ole elämässä suuntaa. Tuntuu, että ajattelen liikaa taas. Pitää tehdä sitä ja pitää tehdä tätä. Moni sellaisia tekemisiä mistä en edes pidä. Omia valintoja kuitenkin. Jos tekisin toisin tai mitä huvittaa, miettisin varmaan mitä muut ajattelevat tekemisistäni.

Onneksi ikä korjaa tuota asennetta. Näin eläkkeellä en välitä hiukkaakaan mitä joku minusta tai tekemisistäni ajattelee. Se on hänen murheensa, ei minun. Elämä on lyhyt, peilaa valintojasi siihen faktaan!

Vierailija
15918/24139 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin luulin että on jo sunnuntai! Aivot lomalla edelleen. Mitä sä luet tänään? Mä aloitan  Lisa Wingaten Haltialapsia.

Ai niin, lauantaihan nyt onkin! 

Luen Stacy Willinghamin Välähdys pimeässä psykologista jännäriä. Onkin kyllä hyvä, ei malta lopettaa kesken.💐

Vierailija
15919/24139 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

6.30 herännyt huomattavasti myöhemmin. Puoliso lähti jäteasemalle viemään peräkärryyn kerätyt romut. Päätin tyhjätä mukaan kylpyhuoneen kaapit turhasta ja huh mikä määrä tavaraa joiden päiväykset olivat menneet ties koska ja vielä lääkkeet päälle. Yleensä yritän viedä apteekkiin vanhentuneet lääkkeet, mutta kärsin tuon suhteen huonosta muistista. Nyt voi olla tyytyväinen kun sain kokonaisen hyllyn tyhjäksi. Pitänee miettiä ostolakkoa, kun tuota rahaa ei enää kuukausittain tule yhtä paljon kuin töissä ollessa.

Näytä aiemmat lainaukset

Eilen koiran kanssa iltalenkille lähtiessäni taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja ja yksi naapurini oli mittailemassa naapurin pihan kaatoa. Vai miksi sitä nyt kutsutaankaan, kun halutaan selvittää rinteessä korkeuseroja? Manitsin omasta pihastani ja siitä, että tuo kivituhka valuu sateella rinnettä alas. Puheenjohtaja olikin asian jo aiemmin huomannut ja sanoi, ettei se kivituhka olekaan kovin hyvä ratkaisu mun pihaan. Naapurilla on liuskekivilaatat kuten mullakin oli aiemmin ja niitä sielläkin ollaan nyt poistattamassa, koska ovat jo pelkästään sateella liukkaat. Tasaisella maalla olisivatkin ihan ok, mutta ei edes kohtuullisen loivassa alamäessä. Ja varsinkaan sitten, kun on nk mustaa jäätä, johon ei auta edes nastakengät. Ilmeisesti vielä ennen lumia nämä pihat laitetaan uusiksi. Jotain kestävämpää materiaalia, mutta kuitenkin karkeampaa kuin liuskekivi. 

Tänään pitäisi tehdä tehoimurointi. Normaalisti riittää huoneiden imurointi varsi-imurilla tai robotti-imurilla, mutta pari vuotta sitten jouduin hankkimaan koiraa varten portaisiin liukuesteet. Niihin porrasmattoihin tarttuu kissan ja koiran karvat kuin täit tervaan. Perinteisen pölynimurin kantaminen portaissa on mulle vähän haastavaa, mutta pitää kulkea varovasti. 

Huomenna ravintolaan syömään siskoni 70v synttäreiden kunniaksi. Eilen viestittelin tyttäreni kanssa ja hänkin on jo pidemmän aikaa syönyt paljon pienempiä annoksia. Sanoi, että ravintolassa syöminen on nykyisin vähän noloa, kun jättää yli puolet annoksesta syömättä. Jokainen saa tietenkin syödä vain sen verran kuin haluaa eikä ole kenellekään siitä tilivelvollinen, mutta saattaahan siitä tulla tarjoilijalle mielikuva, että ruoka ei ollutkaan hyvää. Lähetettiin toisillemme täsmälleen samalla sekunnilla viestit, joissa kumpikin ehdotti, että syödään joku kalaruoka puoliksi :D Hän syö pääasiassa kasvisruokaa, mutta tällaisissa poikkeustapauksissa voi syödä kalaakin. Mä taas olen pyrkinyt lisäämään kalan määrää ruokavaliooni ja vähentämään lihan määrää. Syön kyllä edelleenkin myös lihaa, mutta kalaa voisi syödä enemmän. 

Ketju on lukittu.