Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
15781/24139 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

💖

Vierailija
15782/24139 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mihin keskitymme, vahvistuu ja suurenee. Hyvä moninkertaistuu, kun keskitymme siihen.  Negatiivisuus tekee samoin. 

Valinta on meidän: kumpaa me haluamme lisää?

Julia Cameron

Mukavaa päivää jokaiselle!

Elämäntaito-oppaiden kirjailijat yrittävät tienata näillä latteuksia pursuavilla teoksillaan. Pelkkää hölynpölyä.

Terapeuttipsykologiystäväni sanoo kyllä samaa. Ihan psykologian ja käyttäytymistieteiden tutkimusten mukaan aivot oppivat ajatuksista malleja, toisto vahvistaa. Jos alat huomata ja sanoa ääneen hyviä asioita, ne palkitsevat ja näet niitä aina vaan enemmän. "Se mihin keskityt, vahvistuu" , sanoo hänkin usein. Ei ole latteus, vaan tutkittu fakta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15783/24139 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

💖

Ihana sydän, mulla hukkui puhelimesta nuo kuvat, siis vauvalla ei näy, muualla kyllä. Tein varmaan jotain hupsua, blondi kun olen 

Vierailija
15784/24139 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet yöunet kun heräsin liian aikaisin. Tein 11 maissa ruuan, paistoin uunissa pihvit, perunoiden ja porkkanoiden kanssa söimme pojan kanssa, sitten hän lähti kaverinsa kyydillä kotia kohti. Oli kiva kun kävi.

Vierailija
15785/24139 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

💖

Ihana sydän, mulla hukkui puhelimesta nuo kuvat, siis vauvalla ei näy, muualla kyllä. Tein varmaan jotain hupsua, blondi kun olen 

Osaisko muuten joku auttaa? Samsung android, aiemmin tuli täällä emojit-rivi näkyviin, enää ei. Mm kalenteriin saan kuvat.

Pliis :)

Vierailija
15786/24139 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

💖

Osaisko muuten joku auttaa? Samsung android, aiemmin tuli täällä emojit-rivi näkyviin, enää ei. Mm kalenteriin saan kuvat.

Vähän epäselvä kysymys, mutta jos kirjoitat johonkin saittiin kännykällä (Samsung esimerkiksi) niin ylärivissä kulkee autocorrect ehdotukset ja vasemmalla pieni nuoli josta pääsee emoji-valikkoon.

Vierailija
15787/24139 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

💖

Vähän epäselvä kysymys, mutta jos kirjoitat johonkin saittiin kännykällä (Samsung esimerkiksi) niin ylärivissä kulkee autocorrect ehdotukset ja vasemmalla pieni nuoli josta pääsee emoji-valikkoon.

No sepä se, aiemmin oli automaattisesti emojirivi alhaalla. Ylärivissä ei ole mitään vasemmalla nuolia, ei autocorrect ehdotuksia liioin

Vierailija
15788/24139 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaa täälläkin vetää välillä alakulon puolelle, kun muilla perheessä alkanut arki ja itse jumitan kotona. Turhauttaa, vaikka tiedän että en fyysisesti ole ihan vielä täysin työkuntoinen ja töitä ylipäätään on nyt vaikea saada. Jotakin järkevää pitäisi kuitenkin keksiä päivien sisällöksi ettei mökkihöperöityisi yksin kotiin. Vaikea vain saada asioita aikaiseksi.

Yritän silti ajatella positiivisia puolia; eipä ole kiirettä ja stressiä töistä, on (periaatteessa) mahdollisuus harrastaa eri asioita, on mukava ulkomaanmatka tiedossa mitä odottaa, on terve ja ihana lapsi ja mukava puoliso. Paljon hyvää siis. 

On tutkittu, että hymyily, vaikka ei olisi oikeasti edes iloinen, saa aivot luulemaan että on hauskaa ja onnellista joten ne alkavat tuottaa mielihyvähormoneita. Siispä välillä vain irvistelen itsekseni jos meinaa mennä liian masentavaksi ajatukset. Voi laittaa vaikka kynän poikittain suupielten väliin, että huulet pysyy hymyasennossa. Kuulostaa ehkä tyhmältä, mutta itselläni ainakin toimii.

Vierailija
15789/24139 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätty 6.30. Jes, sain vihdoinkin kesätopin neulottua valmiiksi. Olipa pitkänsitkeä urakka. Ruuasta täytyy sanoa, että tuo Airfryer on laiskan pelastus, juuri äsken heitin sinne ihan mitä jääkaapista löytyi ja juustoraastetta päälle. Ihan kelpo ateria.

Yllä oli kirjoittelua näistä kuuluisista ajatuksista ja kehotuksista. Itsekkään en usko näihin peiliin katsomisiin aamulla tyyliin "olet hyvä, taitava ja kaunis". En väitä, että niistä ei olisi jonkin moista apua, mutta jos ympäristö ei ole vastaanottavainen, niin yksipuolinen psyykkaaminen ei tuota tulosta.

Vierailija
15790/24139 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyet yöunet kun heräsin liian aikaisin. Tein 11 maissa ruuan, paistoin uunissa pihvit, perunoiden ja porkkanoiden kanssa söimme pojan kanssa, sitten hän lähti kaverinsa kyydillä kotia kohti. Oli kiva kun kävi.

Milloin poika tuli luoksesi? Paljonko teillä oli aikaa? Milloin lähti?

Vierailija
15791/24139 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

💖

Katso asetuksista onko autocorrect päällä, minulla on myös emojit valittavissa erikseen. Yleinen hallinta-Samsung näppäimistö.

No sepä se, aiemmin oli automaattisesti emojirivi alhaalla. Ylärivissä ei ole mitään vasemmalla nuolia, ei autocorrect ehdotuksia liioin

Vierailija
15792/24139 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mihin keskitymme, vahvistuu ja suurenee. Hyvä moninkertaistuu, kun keskitymme siihen.  Negatiivisuus tekee samoin. 

Julia Cameron

Elämäntaito-oppaiden kirjailijat yrittävät tienata näillä latteuksia pursuavilla teoksillaan. Pelkkää hölynpölyä.

Terapeuttipsykologiystäväni sanoo kyllä samaa. Ihan psykologian ja käyttäytymistieteiden tutkimusten mukaan aivot oppivat ajatuksista malleja, toisto vahvistaa. Jos alat huomata ja sanoa ääneen hyviä asioita, ne palkitsevat ja näet niitä aina vaan enemmän. "Se mihin keskityt, vahvistuu" , sanoo hänkin usein. Ei ole latteus, vaan tutkittu fakta.

Psykologeja ja terapeutteja on moneen lähtöön.

Vierailija
15793/24139 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julia Cameron

Psykologeja j

Niin on täällä kirjoittajiakin. Monenlaista näppäimistön hakkaajaa 😏.

Tieteelliset tutkimukset vaativat kunnollisen faktantarkistuksen ja laajan pohjatyön ja tulosten kriittisen arvioinnin. Nämä ovat luotettavien  asiantuntijoiden tutkimuksia. 

Vierailija
15794/24139 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän täällä saa kirjoitella kaikenlaiset 'näppäimistön hakkaajat'. Ei tarvita minkäänlaista ammattitaitoa...

Nyt on massu täynnä salaattia, uusia pottuja ja savulohta.

Hain portinpieleen vielä ison kimpun kanervia metsästä. 

Juhlat valmiina.

Huomenna on vielä työpäivä -> sit juhlitaan

Doris

Vierailija
15795/24139 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julia Cameron

Terapeuttipsykologiystäväni sanoo kyllä samaa. Ihan psykologian ja käyttäytymistieteiden tutkimusten mukaan aivot oppivat ajatuksista malleja, toisto vahvistaa. Jos alat huomata ja sanoa ääneen hyviä asioita, ne palkitsevat ja näet niitä aina vaan enemmän. "Se mihin keskityt, vahvistuu" , sanoo hänkin usein. Ei ole latteus, vaan tu

Onko tämän toimittaja Julia Cameronin teksteistä tehty jokin tieteellinen näyttö ja faktat tarkistettu? Jos psykologini alkaisi siteeraamaan jotain elämäntapaopuksia terapiaistunnoillaan, lähtisin siitä paikkaa lätkimään ovesta ulos. En haaskaisi rahojani tällaiseen. Sama kun luottaisin johonkin enkeliterapeuttiin.

Vierailija
15796/24139 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia pottuja omalta pellolta, keitettynä, itse kalastettuja ahvenia, pannulla paistettuna, salaattia ja jälkkäriksi itse poimittuja vadelmia. Maistuivat!

Vierailija
15797/24139 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Markan rahalla saa niin monenlaista tutkimusta". Jotenkin näin lausui muinoin suomalainen poliitikko.

Lukijan kannattaa säilyttää kriittisyys ns. tieteellisessä tutkimuksessakin. Niin kirjavantasoista opusta on tullut itsekin luettua.

Vierailija
15798/24139 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julia Cameron

Ja niiden lukijat jakavat latteuksia suurina viisauksina eteenpäin, ihan niin kuin uskovaiset omaa paatostaan. Huoh.

Vierailija
15799/24139 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen elokuinen kouluvaatteen ostokierros lopuillaan, ja olin toisaalta lukenut aiemmin tänään tuota "Boomer isovanhemmat ja suhtautuminen kasvaviin lapsenlapsiin" ketjua täältä. Ehkä siksi olin niin iloinen siitä että kaikki oli mennyt sujuvasti ja sopuisasti (ja sitä kitkaa isovanhemmiltakaan ei ollut odotettavissa), että oikein kehaisin tyttöä.

Rupesin kertomaan sitä millainen olin itse ollut saman ikäisenä, vänkäsin jatkuvasti pukeutumisesta oman äidin kanssa, vaikka sen säännöt oli nyt aikuisen näkökulmasta katsottuna hyvin kohtuulliset. Kerran kun en esiteininä saanut laittaa napapaitaa (!) kouluun (!!) niin sain ihan uhmaikäisen tasoisen lattialla kierivän kiukkukohtauksen, josta puolestaan äiti menetti täysin malttinsa ja sain ihan kunnon tukkapöllyt. Huomasin kertovani tämänkin, kun nyt aloin kertomaan (vanhempani siis ovat myöhemmin täysin kääntäneet kelkkansa fyysisten rangaistusten kannattamisen suhteen, ja asiasta on puhuttu avoimesti myös lasten kanssa). Tytön reaktio: "No oottepa te olleet molemmat tyhmiä, onneks ette oo enää!!"

Vierailija
15800/24139 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Markan rahalla saa niin monenlaista tutkimusta". Jotenkin näin lausui muinoin suomalainen poliitikko.

Lukijan kannattaa säilyttää kriittisyys ns. tieteellisessä tutkimuksessakin. Niin kirjavantasoista opusta on tullut itsekin luettua.

Juuri näin. Maksajahan sen tutkimustuloksen valitsee. Valitettavasti.

Ketju on lukittu.